• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.264 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.080 gebruikers
  • 9.376.124 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En de gele trui werd nog een beetje bleker dan hij al was...

Barfly

• 1873 berichten
  • 1749 stemmen

Ik zat ook al aan de periode Indurain te denken. Een zeer saaie tijd qua gele trui. Maar toen had je nog wel wat Nederlandse wielrenners die een deuk in een pak boter konden rijden. Het is nu zo treurig gesteld dat ik vooral uitkijk naar de capriolen van Voeckler en enige waardering heb voor Ten Dam.

Volgend jaar graag Froome in een andere ploeg en A. Schleck er weer bij...

Zandkuiken

• 1746 berichten
  • 1431 stemmen

Hoeveel sterker Froome nu is bergop, valt moeilijk in te schatten. Feit is wel dat dit echt een unieke kans is voor hem. Volgend jaar zijn Contador en Schleck daar weer en zal het een pak moeilijker worden. Als hij hier maar geen spijt van krijgt...

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Mag hopen dat Froome de Tour nooit meer wint en dat hij zich later realiseert hoe stom hij is geweest. Stom gedoe vandaag - hij had toch gewoon de etappe kunnen nemen en dan 30 seconden op Wiggins pakken, dan gaat hij bij de tijdrit maar een sanitaire stop doen mocht het daar mislopen. De Tour 2012 is al een ruim een week een opgebrand kaarsje.

Ik zou mensen met Wiggins en/of Froome in hun tourpoule 100 strafpunten geven - dat zijn pas klunzen

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Mag hopen dat Froome de Tour nooit meer wint en dat hij zich later realiseert hoe stom hij is geweest.

Dat bewijst eens temeer dat wielrennen een echte 'ploegsport' is. Froome is hoogstwaarschijnlijk contractueel verplicht om zo voor Sky te rijden. Wiggins voor alles.. en als Wiggins faalt, dan pas iemand anders. Maar mooi is het inderdaad niet...

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

God, wat mis ik Contador en Schleck in deze tour. Armoede troef dit jaar. Evans die door het ijs zakt, Wiggins die koste wat kost moet winnen, Froome die koste wat kost niet mag winnen... pfff.

El Loco

• 1101 berichten
  • 2380 stemmen

Langs de andere kant is er natuurlijk maar 1 renner die beter bergop rijdt in deze Tour en dat is inderdaad Froome. Dus zeggen dat Wiggins geen verdiende winnaar is vind ik alles behalve juist. De anderen hadden gewoon meer moeten aanvallen en niet Wiggins.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wiggins wint deze tour door zijn betere tijdrit. In de bergen heeft hij op zijn naaste achtervolgers amper tijd gewonnen. Trouwens benieuwd of Wiggins zonder Froome uberhaupt de tour wel had gewonnen. Je had nu gewoon een renner die de tour had moeten winnen maar moest werken en soms zelfs op de rem moest trappen om zijn "kopman" niet te lossen. Je zult Froome nu maar zijn, wat zou ik hier van binnen kwaad om zijn. Volgend jaar moet hij maar topman worden en dan mag Wiggins voor hem gaan werken.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Jawaddedadde schreef:

God, wat mis ik Contador en Schleck in deze tour. Armoede troef dit jaar. Evans die door het ijs zakt, Wiggins die koste wat kost moet winnen, Froome die koste wat kost niet mag winnen... pfff.

Contador, ik heb het nooit voor die kerel gehad. Ik hoop dat Schleck volgend jaar eindelijk de eerste Luxemburger met geel in Parijs wordt sinds 1958. (2010 tel ik niet mee, want toen won hij pas achteraf).

Daarna mag het wel voor Froome zijn, of voor een andere jonge knul.

Froome kan toch gewoon bij Sky blijven?

Volgens mij zal Wiggins volgend jaar zelfs niet mee doen in de Tour. (De dubbel Giro - Vuelta proberen?). Nibali zie ik hetzelfde doen. Mogelijks wint Nibali dan wel, want Wiggins zal niet kunnen rekenen op een ploeg zoals nu (en zeker niet op Froome).

Dan zou Froome wel eens het rijk voor hem alleen kunnen krijgen in de tour.

Iemand die beter wel van team zou veranderen is Thomas de Gendt. Als je als 25-jarige 3de wordt in de Giro, dan kan je echt een grote worden. Gisteren kondigde hij aan dat hij er nog 3 jaar bij doet bij Vacansoleil Da's nu toch echt een ploeg waar je niets aan hebt als ronde-renner.

IJH15

• 84 berichten
  • 122 stemmen

Iemand die beter wel van team zou veranderen is Thomas de Gendt. Als je als 25-jarige 3de wordt in de Giro, dan kan je echt een grote worden. Gisteren kondigde hij aan dat hij er nog 3 jaar bij doet bij Vacansoleil Da's nu toch echt een ploeg waar je niets aan hebt als ronde-renner.

Zonder ploegmaat Carrara was De Gendts kunststukje op de Stelvio anders nooit mogelijk geweest hoor.

Barfly

• 1873 berichten
  • 1749 stemmen

AGE-411 schreef:

...Thomas de Gendt. Als je als 25-jarige 3de wordt in de Giro, dan kan je echt een grote worden. Gisteren kondigde hij aan dat hij er nog 3 jaar bij doet bij Vacansoleil Da's nu toch echt een ploeg waar je niets aan hebt als ronde-renner.

Met Poels, Ruigh en Hoogerland in een knechtenrol zou dat toch best kunnen? Westra is een aardige tijdrijder, dus die kan ook sleurwerk verrichten.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ik weet niet hoe het volgend jaar met de licenties geregeld is. Vacansoleil heeft nu twee jaar deze status dat het automatisch de grote rondes rijdt. In de Giro was het prima (in Parijs nice ook), maar nu is het niks - komt vooral door die megaval, waar er geloof iki 8 bij lagen. Dus ik hoop voor ze dat ze deze status behouden, anders kun je als ronderenner beter elders onderdak zoeken. Argos-Shimano heeft ook niets laten zien. Maar dat geldt ook voor Saur-Sojasun. Dus wat dat betreft zie ik niet direct kapers op de kust.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

moviemafketel schreef:

Wiggins wint deze tour door zijn betere tijdrit. In de bergen heeft hij op zijn naaste achtervolgers amper tijd gewonnen. Trouwens benieuwd of Wiggins zonder Froome uberhaupt de tour wel had gewonnen. Je had nu gewoon een renner die de tour had moeten winnen maar moest werken en soms zelfs op de rem moest trappen om zijn "kopman" niet te lossen. Je zult Froome nu maar zijn, wat zou ik hier van binnen kwaad om zijn. Volgend jaar moet hij maar topman worden en dan mag Wiggins voor hem gaan werken.

Indurain deed niet anders. Verder wordt hier schromelijk overdreven. Het is echt niet zo dat Froome zomaar even 2 minuten wint op Wiggins bergop. Gaat hooguit om 20 secondjes. Het was pas echt een interessant verhaal geworden als Froome in etappe drie geen 1 minuut nog wat verliest. Nu is het volledig logisch dat ze kiezen voor Wiggins. Enige wat je je kunt afvragen is wat het probleem was geweest als Froome vandaag was doorgereden. Had hij etappe gewonnen en was hij vaster tweede geworden. Lijken me enkel voordelen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

IJH15 schreef:

(quote)

Zonder ploegmaat Carrara was De Gendts kunststukje op de Stelvio anders nooit mogelijk geweest hoor.

En die missie van De Gendt gaat natuurlijk hopeloos falen. In een zeer zwak bezette Giro eindigde hij bijna per ongeluk als 3e. Maar Thomas de Gendt gaat dus echt never nooit top 5 rijden in een Tour.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Indurain deed niet anders. Verder wordt hier schromelijk overdreven. Het is echt niet zo dat Froome zomaar even 2 minuten wint op Wiggins bergop. Gaat hooguit om 20 secondjes. Het was pas echt een interessant verhaal geworden als Froome in etappe drie geen 1 minuut nog wat verliest. Nu is het volledig logisch dat ze kiezen voor Wiggins. Enige wat je je kunt afvragen is wat het probleem was geweest als Froome vandaag was doorgereden. Had hij etappe gewonnen en was hij vaster tweede geworden. Lijken me enkel voordelen.

Door zijn explosiviteit bergop pakt Froome in elke bergrit makkelijk 30sec tot een minuut op Wiggins, als hij mag. En in de tijdritten verliest Froome voorlopig een pak minder. Lijkt me dat Froome gewoon de beste was in deze Tour en dan is het jammer dat een ander moet winnen. Wiggins is wel duidelijk de 2e beste hoor maar toch wel wat lullig voor Froome. Vorig jaar verloor hij ook al de Vuelta doordat hij te lang bij Wiggo moest blijven.

Blijft toch grappig hoe hij vandaag opnieuw (en nog veel duidelijker dan op La Toussuire) wou tonen dat hij eigenlijk bergop duidelijk de betere is van Wiggins. Froome is trouwens van goudwaarde voor Wiggins. Telkens als er iemand wegsprong, dreef Froome het tempo gestaag op zodat iedereen werd teruggepakt. Ideaal voor Wiggins en vraag me toch af of dat alleen ook zo vlot zou verlopen zijn.

Maar begrijp me niet verkeerd. Wiggo mag deze tijdrijderstour best winnen hoor. Heb er eigenlijk op zich niets tegen maar vind Froome toch een pak aantrekkelijker koersen (potentieel toch zeker)

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

En die missie van De Gendt gaat natuurlijk hopeloos falen. In een zeer zwak bezette Giro eindigde hij bijna per ongeluk als 3e. Maar Thomas de Gendt gaat dus echt never nooit top 5 rijden in een Tour.

Waar haal je dit in godsnaam vandaan? De Gendt in Girovorm kan zeker top-5 rijden in de Tour. Rijdt beter tegen de tijd dan de meeste klassementsrenners en kan ook vanuit het peloton gewoon aanklampen bij de beste klimmers. Zie vorig jaar zijn 5e plaats op Alpe d'Huez. Bovendien heeft hij als redelijk jonge renner nog progressiemarge en kan hij zich nog meer toeleggen op het klimwerk.

Verder is een Giro bezet door Basso, Scarponi en Rodri natuurlijk niet zo zwak. Wie zou er anders moeten meedoen? Andy en Contador rijden in normale omstandigheden geen Giro.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Ben benieuwd wat er was gebeurd als Froome in de eerste etappe niet was gevallen (lek gereden?). Dan was het verschil maar een halve minuut gehad. Maar het is zoals Speedy zegt: Wiggins is de kopman, en zolang Wiggins het goed doet (zoals het geval), blijft hij de kopman.

Edit: wat timbo ook zei.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

Wat me dit jaar wel hard meevalt, zijn de prestaties van enkele jongeren. TJ (moet SB toch gaan gelijk geven) en Pinot vallen me erg goed mee. Vooral die Pinot is een erg attractieve renner. Met zijn explosiviteit en redelijke sprint mag die volgend jaar in geen enkel pooltje ontbreken, lijkt me.

Alleen jammer dat Taaramae (op een hele sterke eerste bergrit na) volledig door het ijs zakt. Maar van klierkoorts (in mei) herstel je waarschijnlijk niet zo makkelijk.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

De Gendt is echt wel hoger in te schatten dan VDB.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

De Gendt is echt wel hoger in te schatten dan VDB.

Bwa, dat weet ik dan niet zomaar. Bergop schat ik VDB toch wel hoger in. Het is dat het tijdrijden - vooral door de nivellering bergop (minder doping?) - relatief gezien steeds belanrijker wordt. Merk je ook goed in de kleinere rondes. Dit jaar won Wiggo er ook al 3. In een tijdrit pakt een echter topper enkele minuten op zijn concurrenten. In de bergen zie je dat nog nauwelijks.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Sky-stalorders op de flanken van de Pyreneeën-cols, waarde Tourvolgers, waardoor Alejandro Valverde Belmonte nog eens mocht juichen en nadien huilen. K!p@Kurry zag dan toch nog zijn vertrouwen in de Onverslaanbare beloond met een etappezege, Sir Tinus moest passen in de slotmeters:

1 K!p@Kurry 64

2 Sir Tinus 62

3 Kos 46

. McSavah 46

5 moviemafketel 43

De kop van het klassement blijft ook na de laatste bergrit hetzelfde; eRCee mocht geroutineerd de zoenen van de gele dames komen halen. Als we ietskes verder kijken dan lijkt de strijd in Parijs echter te gaan tussen naaste achtervolgers VivaLaHop en McSavah:

1 eRCee 664

2 VivaLaHop 645

3 McSavah 643

4 otherfool 601

5 De Willies 587

PartyMarty doet het tegenwoordig met 255 punten; een zoveelste lanterne rouge is zijn deel. De subleague heeft vermoeide benen en sukkelt naar 8. Morgen maar eens een sprintje trekken dacht ik zo, of hebben de vluchters nog goesting? Graag à demain!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Bwa, dat weet ik dan niet zomaar. Bergop schat ik VDB toch wel hoger in. Het is dat het tijdrijden - vooral door de nivellering bergop (minder doping?) - relatief gezien steeds belanrijker wordt. Merk je ook goed in de kleinere rondes. Dit jaar won Wiggo er ook al 3. In een tijdrit pakt een echter topper enkele minuten op zijn concurrenten. In de bergen zie je dat nog nauwelijks.

Daarom schat ik net als AGE-411 De Gendt ook hoger in, zeker in potentie. VDB zal nooit een grote ronde (kunnen) winnen.

Morgen trouwens geaccidenteerder dan gedacht, met het laatste klimmetje 10 KM voor de finish.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Vandaar dat het jammer is dat de samenstellers nu juist kozen voor een tour met voor deze tijd veel nadruk op tijdrijden. Ik heb het liefst een tour met hooguit 50 km tijdrit. Of het moet een klimtijdrit zijn (breng die eens terug volgend jaar).

Verder sportief geen memorabele etappe vandaag. Wel weer genoeg verhaaltjes in de koers. Wiggins is, net als Evans een eenmalige winnaar. Daar ben ik nagenoeg zeker van.

Overigens reden nou juist in de tijd Indurain de Nederlanders niet echt goed. Theunisse in zijn nadagen werd twee keer 13e en Breukink in 1992 7e, ook in zijn nadagen, maar eigenlijk vielen alledrie die uitslagen tegen toen. Daarna was het over en uit met het klassement. Etappes wonnen we wat meer, maar ook dat hield niet over. We hadden de nadagen van Van Poppel en de begindagen van Blijlevens en twee ontsnappingsetappes van Nijdam en Harmeling. En buiten de Tour was het toen helemaal huilen met de pet op. Veel minder dan nu.

De Gendt zit trouwens prima bij Vacansoleil. Een ploeg die groeiende is, waar veel potentiele goede knechten voor 'm rijden (die wel overeind moeten blijven natuurlijk, maar je zou een goede Poels of Ruijg vooral ook een Westra in vorm of inderdaad Carrara maar allemaal als knecht kunnen hebben. De Gendt kan bovendien bij een grote ploeg nooit voor eigen kansen de tour gaan rijden. Die status heeft hij gewoon nog niet. Ik heb nog geen duidelijk beeld. Geen idee of hij het zou kunnen. Vind zijn derde plaats verbazingwekkend maar wel overtuigend.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Ik weet niet hoe het volgend jaar met de licenties geregeld is. Vacansoleil heeft nu twee jaar deze status dat het automatisch de grote rondes rijdt. In de Giro was het prima (in Parijs nice ook), maar nu is het niks - komt vooral door die megaval, waar er geloof iki 8 bij lagen. Dus ik hoop voor ze dat ze deze status behouden, anders kun je als ronderenner beter elders onderdak zoeken. Argos-Shimano heeft ook niets laten zien. Maar dat geldt ook voor Saur-Sojasun. Dus wat dat betreft zie ik niet direct kapers op de kust.

Vacansoleil is Protour en dat raak je niet zomaar kwijt, Dan moet je echt de minste van de 18 zijn en er moeten dan kapers op de kust zijn. En over het hele jaar genomen gaat het prima over het hele jaar genomen. En alle 18 protourplogen mogen starten.

Argos is continental en dus wildcard en dat kan volgend jaar ineens anders liggen. De voorloper van Argos reed de tour in 2009 en in 2010 en 2011 werden ze gepasseerd. Ook Saur, Cofidis en Europcar zijn trouwens wildcard. Europcar krijgt natuurlijk sowieso een uitndodiging, Cofidis normaal ook en meestal gaan er wel drie wildcards naar Franse ploegen, zie daar Saur-Sojasun.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

De Gendt kon mede derde worden omdat hij een vrijgeleide kreeg. Dat soort ontsnappingen zie je in de Tour toch zelden meer van klassementsrenners. Virenque pas toen hij niet meer gevaarlijk was voor podium, Rasmussen en een keer ene Landis, maar verder is de Tour toch minder een open wedstrijd. Voornamelijk met het collectief hard rijden en op de laatste klim enige acties. Toch jammer.

@Protour, Vac is inderdaad protour, maar ik weet a) niet precies hoe ze werken met eventuele ploegen die afvallen en ploegen die erbij komen - weet dat het niet zomaar gebeurd. Vacansoleil presteert in elk geval niet het minste dit jaar. en b) weet ik niet hoe de ASO en ProTour/UCI elkaar volgend jaar precies met elkaar omgaan.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12848 stemmen

Drie Belgen op een groepje van 16, een Belgische ritzege zou nog een mooie afsluiter zijn op deze Tour.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

Jammer dat EBH erbij is. Daar moeten ze toch vanaf. Boeckmans maakt ook wel kans in een sprint maar schat EBH toch iets hoger in. Voor Vanendert wordt het lastig maar Nuyens is toch ook gevaarlijk.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12848 stemmen

Hopelijk doet dat klimmetje op 10km van de aankomst nog wat.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

EBH is op papier de grootste kanshebber. Probleem met dit soort groepen (als ze wegblijven) is toch dat niemand met hem naar de streep wil.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Montorsi schreef:

EBH is op papier de grootste kanshebber. Probleem met dit soort groepen (als ze wegblijven) is toch dat niemand met hem naar de streep wil.

Boeckmans is sneller dan EBH.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.