- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
En beiden vrijgesproken.
Nou, vrijgesproken. Wel boete / berisping geloof ik toch, Keisse zelfs geschorst?
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Volgens mij had Kolobnev daar een schriftelijke verklaring voor. Hij had al vanaf zijn jeugd problemen met overtollig vocht in zijn lichaam. Als je dat gebruikt ben je opeens een halfjaar positief, dus waar ligt de grens waar ik mij af.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Ik zou eerst m'n geld op Nibali gezet hebben, maar zoals het er nu voor staat denk ik dat Voeckler z'n 2de pakt.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Voeckler pakt 'm vast wel. Hopen dat Kessiakoff z'n bollen behoudt.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Volgens mij had Kolobnev daar een schriftelijke verklaring voor. Hij had al vanaf zijn jeugd problemen met overtollig vocht in zijn lichaam. Als je dat gebruikt ben je opeens een halfjaar positief, dus waar ligt de grens waar ik mij af.
Vreemd dat zijn ploeg hem dan op non-actief stelde, die moeten zoiets toch weten.
Dat van dat half jaar geloof ik niet erg eerlijk gezegd, hoe kom je daarbij?
On topic: Kessiakoff gaat er nu doorheen zakken. Heh.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Jammer dat Ten Dam geen explosieve renner is. Zal nooit wat winnen op deze manier. Kan prima volgen op veel momenten, maar zelf er vandoor gaan zul je nooit zien gebeuren. En haakt ondanks de prima benen toch wel veel af in de kopgroepen deze Tour.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De tour te veel voor Evans. Als die tijd genoeg verliest kan VDB nog 4de worden. Die moet dan morgen nog meer tijd pakken op Evans. (rekening houdend met de tijdrit zou VDB zeker 2 minuten voor moeten staan op Evans).
Of gewoon door de warmte? 38°c in de vallei! Of gewoon de rustdag slecht verteert?
Vanendert zou nu beter ook mee tempo maken om het verschil met Evans te vergroten.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Evans gaat een boel tijd verliezen zo... Die zat de hele tijd te hopen dat niemand aan zou vallen, haha.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Net nog even zelf gemountainbiket, komen er 2 wielrenners langs die ik na 10 seconden al niet meer in zicht had. Denk dat ze toen al 300 meter te pakken hadden haha. Dat gaat zo snel heuvel op.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
VDB pakt 3'49 op Evans! Die staat nu op 2'20.
Zelfs als die morgen niets meer verliest, lijkt het wel veilig (met de tijdrit in het oog.)
Van Garderen staat op 2'09. Da's al nipter. En Zubeldia slechs op 1'27. Hij moet die laatste toch proberen op afstand te rijden morgen.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
[quote]eRCee schreef:
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
@ AGE-411: Moet wel kunnen lukken lijkt me, toch de 4e beste bergop in deze Tour.
Prima gekoerst van Nibali en Liquigas vandaag. Wiggins laat nogmaals zien dat hij bergop niet echt onderdoet voor Froome, maar vooral wat minder explosief is.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Nou, vrijgesproken. Wel boete / berisping geloof ik toch, Keisse zelfs geschorst?
Na zijn zege in de Zesdaagse van Vlaanderen-Gent van 2008 werd bekend dat Keisse positief had getest op zowel het stimulerend middel cathine als het maskeermiddel hydrochloorthiazide (HCT). Ook het B-staal bleek positief. Hierop werd hij door zijn wielerploeg Topsport Vlaanderen ontslagen.
Dan volgden verschillende uitspraken door TAS, de Vlaamse wielerfederatie, enz.. De ene schorste hem en de andere hief ze weer op, waarna er weer door een andere een schorsing werd opgelegt. Enfin, een straatje zonder einde.
Op 2 november 2009 werd hij volledig vrijgesproken van dopinggebruik. Voor het gebruik van cathine had Keisse als reden dat hij dit nam als middel tegen verkoudheid. En volgens diens verdediging waren de hoeveelheden HCT die bij hem waren aangetroffen onvoldoende om echt prestatiebevorderend te werken, dit was ook één van de redenen voor zijn vrijspraak. Keisse ging ook nog gerechtelijke stappen ondernemen om het financieel verlies te drukken. Dit lukte want in maart 2012 raakte bekend dat de UCI Keisse 100.000 euro moest betalen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Toch leuk dat Voeckler het zo goed doet voor mijn sportpools. Dat mannetje wint toch bijna altijd wel een etappe en nu alweer 2!
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8156 stemmen
Klopt, ik heb hem ook en ben er al net zo blij mee! 
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Elke overwinning van Voeckler is er één teveel. 
Had het vooral Chris Anker wel erg gegund vandaag.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
De tour te veel voor Evans. Als die tijd genoeg verliest kan VDB nog 4de worden. Die moet dan morgen nog meer tijd pakken op Evans. (rekening houdend met de tijdrit zou VDB zeker 2 minuten voor moeten staan op Evans).
Mwoa denk dat Evans ook in de tijdrit niet te veel meer zal klaarspelen. Verwacht niet dat VDB (veel) tijd zal moeten toestaan. Denk ook dat VDB al vooral naar het podium keek, het was al duidelijk dat Evans te pakken was. Wat dat betreft dus geen al te beste dag voor 'm.
Froome vandaag ook minder, Wiggins hiermee (ook intern) wat steviger in het geel, zonder tijd te winnen.
Bij wielerprono inmiddels wel de huidige nummers 1, 3 en 4 in de ploeg, kan nog flink stijgen obv het algemeen klassement.
En wat betreft Voeckler.. om te kotsen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4697 stemmen
Bij WP sta ik nog 16e zie ik. Vreemd, want door het falen van de veel te dure Evans had ik dat niet meer verwacht. Zal nog wel wat wegzakken door de klassementspunten.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12848 stemmen
Episch en veruit één van de mooiste overwinningen in deze Tour.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Episch en veruit één van de mooiste overwinningen in deze Tour.
Achja, qua prestatie uiteraard.. verder is Voeckler echt vreselijk, met die aanstellerige kop van hem de hele dag. Als ie niet in de aanval is, rijdt ie wel achteraan het peloton, zodat de motoren hem makkelijk kunnen bereiken. Een en al zelfbevlekking die gozer, alleen al hoe hij die laatste km aflegde vandaag.. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ach ja, een beetje meer kapsones, gedraagt zich meer als een voetballer wellicht. Maar hij heeft nog nooit een overwinning gestolen - dus als renner kun je er écht niets op tegen hebben.
En die laatste kilometer, hij juicht op de streep tenminste niet zo achterlijk met een speentje of wijzend ten hemel om zijn overleden achterneef.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
dat laatste is net iets wat hij juist zou kunnen doen als je het mij vraagt.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Een en al zelfbevlekking die gozer, alleen al hoe hij die laatste km aflegde vandaag..

De Verlosser 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
@ AGE-411: Moet wel kunnen lukken lijkt me, toch de 4e beste bergop in deze Tour.
Prima gekoerst van Nibali en Liquigas vandaag. Wiggins laat nogmaals zien dat hij bergop niet echt onderdoet voor Froome, maar vooral wat minder explosief is.
Op La Toussuire leek hij zelfs beter dan Wiggins. Vandaag had hij naar eigen zeggen last van de warmte ("Alsof er iemand de hele tijd met een haardroger in je gezicht blaast").
Hopelijk wordt het morgen wat frisser. Dan kan hij Zubeldia en Van Garderen proberen af te schudden.
Eigenlijk had de Peyresourde nog een paar kilometertjes langer moeten zijn. Want het leek toch dat bij die laatste versnelling van Nibali het bijna op was bij Froome.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Ik vond het vroeger ook een irritant ventje. Maar ik ben hem vorig jaar iets meer gaan waarderen. En ook vandaag is hij een pak gestegen. Bij de eerste versnelling op de Tourmalet leek hij een van de eerste gelosten te zijn. Ik herinner me nog dat José De Cauwer zei: "Schrijf die nog niet te snel af. Ik zie die straks nog een sprongetje naar voren wagen"
Een en al zelfbevlekking die gozer, alleen al hoe hij die laatste km aflegde vandaag..
Die laatste kilometer vond ik eigenlijk zeer prachtig. Net zoals die laatste kilometer van Thibaut Pinot in Porrentruy.
BTW: Sinds dit jaar is buiten tijd altijd buiten tijd. Dus ook wanneer de hele bus te laat komt! (Nieuwe regels van de UCI, las ik ergens).
Desalniettemin werd Ghyselinck vandaag toch gratie verleend! Hij kwam enkele seconden na de limiet binnen. De voornaamste reden waarom hij zo laat was: verkeerd gereden door verkeerde aanwijzingen van een agent 
Fox McCloud
-
- 951 berichten
- 841 stemmen
Sportpools naar de kloten door het uitvallen van mijn kluns.. Als troost toch nog de dagzege gepakt vandaag in de subleague.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
McSavah gaat de MoMe subleague toch winnen. Of er moet nog iets geks gebeuren...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Desalniettemin werd Ghyselinck vandaag toch gratie verleend! Hij kwam enkele seconden na de limiet binnen. De voornaamste reden waarom hij zo laat was: verkeerd gereden door verkeerde aanwijzingen van een agent
Vier seconden na het verstrijken van de tijdgrens kwam Jan Ghyselinck over de eindmeet gesprint. Bij een strikte naleving van het reglement moest de West-Vlaming eigenlijk vanavond de Tour verlaten. Maar er waren verzachtende omstandigheden. Ghyselinck was immers de verkeerde weg opgestuurd door een agent. Gelukkig had een koerscommissaris dit opgemerkt.. De jury onder had hier wel oren naar.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Toch leuk dat Voeckler het zo goed doet voor mijn sportpools. Dat mannetje wint toch bijna altijd wel een etappe en nu alweer 2!
Dit was zijn vierde in totaal pas...
In 2009 had ik 'm als kluns en toen won-ie z'n eerste.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.