• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.231 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.386 acteurs
  • 199.071 gebruikers
  • 9.375.420 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Justus18 schreef:

Wat jammer dat Dumoulin er op het einde zo compleet doorheen zat.

En Deveneyns die een traan liet bij zijn interview na de koers. Die brave ziel heeft enkele dagen geleden op bijna dezelfde wijze al een vijfde plaats gehad. Het wil maar niet lukken. Jammer...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Tweet van Boom - Lars Boom vervangt Niki Terpstra in het tijdrijden op de O.S.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Vreemd, tijdrit is een paar dagen na de wegrit pas. Hou er dan wel rekening mee dat Terpstra op de weg vervangen wordt,

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Montorsi schreef:

Vreemd, tijdrit is een paar dagen na de wegrit pas. Hou er dan wel rekening mee dat Terpstra op de weg vervangen wordt,

Nee hoor, hij rijdt gewoon wel de wegrit. Tijdrithouding is geen gemakkelijke voor hem op dit moment.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Montorsi schreef:

Terpstra heeft door zijn val tijdens de Ronde van Polen - waarbij ook Tom Boonen betrokken was- problemen met de houding die hij tijdens de race tegen de klok moet aannemen.

"Door zijn aangepaste programma na zijn val komt hij niet aan een goede voorbereiding op de tijdritfiets", legde de Nederlandse bondscoach uit.

Edit: Er bestaat ook veel kans dat Boonen niet klaar komt voor zijn wegrit. Die heeft aan de val een gebroken rib overgeboden.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Pierrick Fedrigo koopt een huisje aan de meet in Pau, waarde Tourvolgers, want het was alweer de tweede keer dat de zinksnijder zijn handen aan de voet van de Pyreneeën in de lucht mocht steken. Smurfinnekes zat stevig te hopen dat Christian VandeVelde nog uit het wiel zou komen maar achteraf bleek die tweede plek ook voldoende voor een dagzege in de MoMeSubLeague:

1 smurfinnekes 41

2 Spetie 35

3 joy4ever 33

4 Vicks 29

. Justus18 29

Andermaal weinig verschuivingen in de legendarische strijd om de maillot jaune; eRCee mag ze pronken op de rustdag, vóór naaste belager VivaLaHop en de remonterende McSavah:

1 eRCee 630

2 VivaLaHop 606

3 McSavah 589

4 otherfool 584

5 De Willies 551

PartyMarty kan inmiddels de lanterne rouge bijna niet meer ontgaan; 220 punten is het ietwat beschamende verdict. De subleague heroverde haar top 5 plek. Vandaag rustdag, morgen beginnen we er weer aan in het hooggebergte. Graag à demain!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Altijd leuk die Tankink. Is vanavond ook te gast in 'Vive Le Vélo' op één.

Tankink: "Mijn redding? Dat ze gingen pissen in het peloton".

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

Brammetje is mijn kluns

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

F. Schleck positief...

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

En dat terwijl hij als een krant rijdt....

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Schleck

Die gaat zijn broertje volgend jaar dus niet meehelpen tegen Contador en Froome.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ook net gezien. Hij zou gebruik gemaakt hebben van een vochtafdrijvend middel dat op de verboden lijst staat. En diureticum, een zogenaamde plaspil.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Barfly

• 1873 berichten
  • 1749 stemmen

Is dat niet wat overdreven; een vochtafdrijvend middel als doping beschouwen? Of heeft dat middel prestatie bevorderende bijwerkingen?

Edit:

Even geGoogled: Diuretica worden ook gebruikt om dopinggebruik te maskeren. Je gaat er meer van plassen en dat zorgt er voor dat eventuele doping minder goed te vinden is.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Met vochtafdrijvende middelen kun je dopingsporen maskeren. Dat is de reden. Maar het is wel een beetje een suffe manier van positief zijn. Dat zal waarschijnlijk ook wel zijn excuus worden (oh wat stom, niet gerealiseerd dat het niet mocht).

Barfly

• 1873 berichten
  • 1749 stemmen

Ik lees dat het vooral gebruikt wordt door bodybuilders om droger te worden en meer spiermassa te kunnen laten zien.

Dat zal bij Schleck dus niet de reden zijn. Maskeren zal het dan inderdaad wel zijn.

Wel een erg domme streek van hem.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Heel wat gedoe in die ploeg trouwens. Salarissen schijnen niet volledig uitbetaald te worden (er lopen procedures van renners bij de rechter en het UCI) en de sfeer schijnt ook niet ideaal te zijn. Dan heb je nog het Armstrong gedoe (en de moeilijke positie daarin van Bruyneel) en hun veel te oude tourploeg met veel renners die tegen hun pensioen aanzitten. Ik denk dat het einde van Radioshack nabij is.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Het is niet gezegd dat het om maskeren van andere doping gaat. Hij kan het ook ergens gebruikt hebben om door het plassen een paar kilo 'overtollig' gewicht kwijt te raken.

Ik neem dagelijks 's morgens een vochtafdrijver omwille mijn longen (Burinex 1 mg) en ongeveer één uur na inname ga ik een keer of vier, vijf op twee uur tijd 'goed' plassen. Daarmee ben je snel een paar kilo kwijt.

Barfly

• 1873 berichten
  • 1749 stemmen

Dat is prima, maar jij wordt thuis niet op doping gecontroleerd... toch?

Schleck, als profrenner, zou beter moeten weten. Die moet eenvoudig weten dat als hij pillen pakt, wat hij pakt en dat in samenspraak moet doen met de ploegarts.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Een renner die ten einde raad is en wil presteren....

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Barfly schreef:

Dat is prima, maar jij wordt thuis niet op doping gecontroleerd... toch?

Schleck, als profrenner, zou beter moeten weten. Die moet eenvoudig weten dat als hij pillen pakt, wat hij pakt en dat in samenspraak moet doen met de ploegarts.

Maar als je per dag 200 km op de fiets moet afleggen en je zit er al middenin, dan denk je er wel ff over of je het zal doen. Tevens is het gewoon nutteloos om het te doen want in de tijd van Jan Jansen (midden/eind jaren 60) kwam je er al met geen mogelijkheid doorheen. Nu wordt je elke nacht uit je bed getild als ze een vermoeden hebben en de winnaar moet volgens mij wel drie keer in een potje plassen. Dus het blijft een beetje stom.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Bovendien kreeg je in de tijd van Jan Janssen een deklassering (winst werd afgenomen). Later ook 10 minuten tijdstraf. Maar je kon vrolijk doorfietsen. Nu is dat wel anders en krijg je twee jaar schorsing aan je broek.

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Wordt er in dit topic nog serieus over wielrennen gediscussieerd? Dit is toch een sport topic?

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Stephan schreef:

Neemt iemand dat wielrennen nog serieus dan?

Stephan schreef:

Wordt er in dit topic nog serieus over wielrennen gediscussieerd? Dit is toch een sport topic?

Als je de moeite had gedaan om de laatste pagina's te doorbladeren had je vast wel gezien dat daar veel nuttigere bijdragen stonden dan jouw bovenstaande berichten.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Haha, ja 100% van zijn 'bijdragen' in het sporttopic gaan over wielrennen

Maar snel weer onder de steen ermee.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

speedy23 schreef:

Het is niet gezegd dat het om maskeren van andere doping gaat. Hij kan het ook ergens gebruikt hebben om door het plassen een paar kilo 'overtollig' gewicht kwijt te raken.

Ik neem dagelijks 's morgens een vochtafdrijver omwille mijn longen (Burinex 1 mg) en ongeveer één uur na inname ga ik een keer of vier, vijf op twee uur tijd 'goed' plassen. Daarmee ben je snel een paar kilo kwijt.

Bij Sportzomer was die expert weer aan de telefoon en die acht het onwaarschijnlijk dat hij het bewust heeft genomen, maar wijt het eerder aan een amateuristische begeleiding. Je schijnt extreem veel vocht te verliezen en aangezien ze hele dagen aan het zweten zijn in een dagkoers als de Tour is het gewoon niet logisch en belemmerend voor je prestaties(i.p.v. bevorderend). Daarnaast is het spul dat erg makkelijk gevonden kan worden bij testen.

Jij gebruikt dus een vochtafdrijver, ik neem aan dat je het ook niet logisch zult vinden dat een wielrenner dit neemt. Denk niet dat Schleck tijdens de Tour gewicht wilt verliezen En tijd om uitgebreid te plassen heeft hij ook niet.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

rep_robert schreef:

ij gebruikt dus een vochtafdrijver, ik neem aan dat je het ook niet logisch zult vinden dat een wielrenner dit neemt. Denk niet dat Schleck tijdens de Tour gewicht wilt verliezen En tijd om uitgebreid te plassen heeft hij ook niet.

Ik denk ook niet hij het 'bewust' gedaan heeft. Maar waarom zou iemand die de bergen doormoet geen paar kilo's minder willen wegen? En je hoeft ze niet meteen voor de rit te nemen hoor. Om een uur of zeven, tegen acht uur werkt ze en tegen een uur of elf is ze uitgewerkt. En de start valt na elf uur.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

speedy23 schreef:

Ik denk ook niet hij het 'bewust' gedaan heeft. Maar waarom zou iemand die de bergen doormoet geen paar kilo's minder willen wegen? En je hoeft ze niet meteen voor de rit te nemen hoor. Om een uur of zeven, tegen acht uur werkt ze en tegen een uur of elf is ze uitgewerkt. En de start valt na elf uur.

Je vergeet dat een jonge, gezonde atleet zeker geen paar kilo's gaat kwijtspelen met een vochtafdrijvend middel; dat geldt vooral als je daadwerkelijk kilo's teveel vocht aan boord hebt, zoals mensen met hartfalen. Bij Schleck zal het eerder tot dehydratie (vochttekort) leiden, niet bepaald gewenst in zo'n ronde.

Het dopingmaskerende effect lijkt me de enige plausibele verklaring.

Ook niet de eerste renner die betrapt wordt op een dergelijk middel (Kolobnev, Keisse).

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

eRCee schreef:

Ook niet de eerste renner die betrapt wordt op een dergelijk middel (Kolobnev, Keisse).

En beiden vrijgesproken.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Opgave Gusev na valpartij met Zingle. Zingle kan voorlopig verderrijden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.