• 15.811 nieuwsartikelen
  • 178.342 films
  • 12.227 series
  • 34.007 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.099 gebruikers
  • 9.377.445 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Dat is een hardnekkige misvatting. Contador heeft 3 weken lang voor de overwinning meegestreden, na een val in de eerste week die hem anderhalve minuut kostte en een knie die anderhalf keer zo dik was als de andere. Plus dat hij een zeer matige ploeg om zich heen had. Contador faalde zeker niet die Tour, had eigenlijk maar één echt slechte dag, en met meer geluk had hij zelfs kunnen winnen denk ik.

Ik omschreef het wat te zwaar ja. Maar als een Contador de Tour niét wint, heeft hij natuurlijk niet gekregen waarvoor hij gekomen is. Wil er gewoon op wijzen dat Contador zonder de Giro de Tour waarschijnlijk met de vingers in de neus gewonnen had. Verder schat ik Contador nog héél wat hoger in dan Hesjedal. Ergo: ik zag Hesje - na een Giro waarin hij duidelijk ontzettend diep moest gaan - ook gewoon niet halen in de Tour wat hij zou willen.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Finisterra schreef:

Veelers neemt toch niemand als je Kittel in de ploeg hebt? Haedo is ontzettend wisselvallig en Peta bakte er nog niks van dit jaar voor de Tour. Maar had het vooral over de grote sprinters.

Ik heb het uiteraard over achteraf praten, kijkende naar de punten per sprinter (in combinatie met de zwarte punten).

Verder zou Hesje normaal natuurlijk nooit in de buurt van 100 punten gekomen zijn. Alle Giro renners falen weer gewoon, bv. Scarponi en Basso. Zie niet in waarom dat met Hesje anders zou zijn. Zelfs Contador faalde gewoon vorig jaar met een Giro in de benen.

Voor mij een reden om het niet als kluns te nemen, omdat het risisico te groot was dat hij af zou stappen, met zo'n Giro in de benen, en een eventueel zwaar tegenvallende Tour.

Mocht hij de top 10 gehaald hebben in het AK, dan zijn de 100 punten zo gehaald (etappe, berg).

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik heb het uiteraard over achteraf praten, kijkende naar de punten per sprinter (in combinatie met de zwarte punten).

(quote)

Voor mij een reden om het niet als kluns te nemen, omdat het risisico te groot was dat hij af zou stappen, met zo'n Giro in de benen, en een eventueel zwaar tegenvallende Tour.

Mja, ik zei ook niet dat ik de perfecte renners geselecteerd had. En een Peta scoort voorlopig zelfs nog veel te weinig om 2 punten waard te zijn.

Ik zag het risico met Hesje als kluns ook wel maar z'n afstappen heeft daar nu weinig mee te maken. Nibali, Cobo, Basso of zelfs een héél veilige 0-punter als Azanza Soto kan ook gewoon uitvallen door een val. Hesje heeft namelijk niet méér risico op een blessure door een val. Ik zeg het, als Hesje na 2 weken afstapte omdat er niets meer lukte, had je mij ook niet gehoord.

Maar verder wel gewoon proficiat aan de 5 toppers in onze subleague hoor. Erg sterk toch wel en bijzonder cool om moviemeter daar op 1 te zien prijken.

Edit: Zag Hesje geen top-10 rijden eigenlijk. Nog eerder Danielson dan. Zag hem wel sprokkelen in enkele zwaardere aankomsten in het begin (wat ook gebeurd is), misschien zelfs vandaag ook nog wel. Zo een steil ding van een kilometer of 5 ligt hem wel.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Finisterra schreef:

En een Peta scoort voorlopig zelfs nog veel te weinig om 2 punten waard te zijn.

Tour is nog niet afgelopen. Hij zal zeker punten erbij krijgen voor de groene trui. Hij staat nu virtueel al op 74 punten.

Ik zag het risico met Hesje als kluns ook wel maar z'n afstappen heeft daar nu weinig mee te maken. Nibali, Cobo, Basso of zelfs een héél veilige 0-punter als Azanza Soto kan ook gewoon uitvallen door een val. Hesje heeft namelijk niet méér risico op een blessure door een val. Ik zeg het, als Hesje na 2 weken afstapte omdat er niets meer lukte, had je mij ook niet gehoord.

Ik heb het ook niet over het uitvallen door een val. Dat is lullig. Maar er zijn sowieso al enorm veel renners uitgevallen door een val. Risico van het vak. Zo zal Vicky ook wel balen dat er al 4 renners uit zijn team zijn afgevallen en geen punten meer kunnen scoren.

Finisterra schreef:

Edit: Zag Hesje geen top-10 rijden eigenlijk. Nog eerder Danielson dan. Zag hem wel sprokkelen in enkele zwaardere aankomsten in het begin (wat ook gebeurd is), misschien zelfs vandaag ook nog wel. Zo een steil ding van een kilometer of 5 ligt hem wel.

We zullen het nooit weten.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Als ik iemand van Garmin had genomen zou het Martin zijn, maar die was wel gevallen in de Dauphiné (net als Samu, die ik om die reden ook niet heb genomen). Vielen wel allebei tegen vandaag, terwijl Samu toch goed de eerste week was doorgekomen. Al wordt hij in de grote rondes meestal beter naar het einde toe.

Overigens is het succes van MoMe op sportpools denk ik met name de combinatie van Greipel en Goss, terwijl veel mensen Kittel en Cavendish hebben.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

McSavah schreef:

Overigens is het succes van MoMe op sportpools denk ik met name de combinatie van Greipel en Goss, terwijl veel mensen Kittel en Cavendish hebben.

Klopt ja, terwijl je dat echt mijlenver kon zien aankomen. Over mijn sprinters heb ik geen seconde getwijfeld.

Had op de vrijdagavond voor de tour nog Menchov + D. Martin in plaats van VDB, ook niet echt een gelukkige wissel geweest. Ben benieuwd of VDB nog wat kan terugkomen. Top-5 is misschien nog net mogelijk, maar denk dat Menchov voor hem gaat eindigen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

VDB zal nog wel wat pakken ja. Ben wel blij met de last-minute wissel Goss erin voor VDB. Al had ik veel liever Menchov voor Gesink gehad voorlopig.

De sprinter die er meteen in stond was Greipel en 2e keus Goss inderdaad.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3862 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Klopt ja, terwijl je dat echt mijlenver kon zien aankomen. Over mijn sprinters heb ik geen seconde getwijfeld.

Had op de vrijdagavond voor de tour nog Menchov + D. Martin in plaats van VDB, ook niet echt een gelukkige wissel geweest. Ben benieuwd of VDB nog wat kan terugkomen. Top-5 is misschien nog net mogelijk, maar denk dat Menchov voor hem gaat eindigen.

Dat is echt grote onzin. Niemand kon weten dat Kittel buikgriep zou krijgen. Zo niet dan is hij gewoon van niveau Greipel.

Wat Cavendish betreft. De enige keer dat hij echt vanuit goede positie kon sprinten won hij. Dus ook die stelling bestrijdt ik. Sterker nog als hij niet afstapt wint hij nog minimaal twee ritten

timbo_

• 13116 berichten
  • 3862 stemmen

Maar veel belangrijker. Vandaag Roger Federer day. Begin al beetje gespannen te worden. Zou toch fantastisch zijn als hij vandaag Wimbledon wint en weer nummer 1 van de wereld wordt. Al zal het zwaar worden want ik vlak Murray niet uit. Wint vaker van Federer dan dat hij er van verliest

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Hoop zo dat Murray eindelijk zijn eerste grandslam pakt. Het is hem gegund! Eens kijken vanmiddag of al zijn investeringen het waard zijn geweest.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Wat ik ook opvallend vind is de goede uitslag van Zubeldia. In 2003 werd die 5de en aanzien als een beloftevol renner. Het is er nooit meer uitgekomen. En toegeven: iedereen was hem al wat vergeten. Staat ie nu op z'n oude dag toch mooi bovenaan.

Basso stelt me wel wat teleur. Om de een of andere reden verwachtte ik een wederopstanding van de oude Basso. In de Giro leek hij zichzelf wel te sparen.

lucdecoster schreef:

We hebben toch nog een Belg bij de top10 nl. Monfort. Die Jurgen VDB slaat toch elk jaar de bal mis door alles op de tour te zetten , resultaat 1 wedstrijd gewonnen in 8 jaar tijd.

Da's nu wel iets typisch voor een ronderenner. Die winnen nooit veel.

eRCee schreef:

(quote)

Als dat zo is heeft hij wel bijzonder lang gewacht. Zat nog voorin de groep alsof er niks aan de hand was terwijl zijn kopman hulp moest vragen aan mannen als Nuyens en Koen de Kort (?) en zichzelf stuk reed om terug te komen bij het peloton.

Het is pas wanneer de kopgroep uit mekaar valt, en het er niet naar uit ziet dat VDB nog terug kan geraken in de hoogste regionen, dat Jelle zich moest laten uitzakken. Anders kon hij misschien wel rond de 10de plaats binnen komen.

Ik zei het de vorige pagina al: ik tip Froome voor de bollen in Parijs. Heeft gisteren bewezen dat ie de beste klimmer was op een korte, stijle klim. Maar kan hij dat ook op lange, lopende hellingen? Anders zie ik Evans er nog wel met weglopen.

Eindwinst lijkt toch naar Wiggins te gaan. In de bergen is hij even sterk als Cadel, terwijl hij in de tijdritten net iets sterker is. Cadel moet als volgt te werk gaan:

- Zijn ploeg inschakelen om de ploeg van Wiggins te verzwakken. Deutsche-Telekom heeft dat in 2005 ook enkele keren gedaan, en de schijnbaar onklopbare ploeg rond Armstrong kapot gereden. Probleem was dat zelfs een geïsoleerde Armstrong nog sterker was dan Ulrich.

- Evans moet hem al vroeg op de helling bestoken met tempo-wisselingen. Wiggins is als tijdrijder iemand die het moet hebben van een constant tempo.

Probleem is dat Froome Wiggins zal kunnen terugbrengen naar Evans. Evans gaat dus moeten zorgen dat ie harder rijdt dan Froome.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3862 stemmen

Wiggins is bergop denk ik toch wel iets minder dan Evans uiteindelijk. Verwacht dat Wiggins nog wel een keer moet lossen.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Wiggo krijgt het vaak lastig in ritten met meerdere zware cols, zie wel iets gebeuren op La Toussuire.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

timbo_ schreef:

Dat is echt grote onzin. Niemand kon weten dat Kittel buikgriep zou krijgen. Zo niet dan is hij gewoon van niveau Greipel.

Ik heb het niet over die buikgriep. Qua sprintsnelheid schat ik Kittel zelfs wat hoger in dan Greipel. Maar als de keuze gaat tussen een jongeling die nog nooit een grote ronde heeft uitgereden en slecht de bergen overkomt versus een man die niet alleen de Tour al eens uitreed, maar ook al een etappe won en een veel betere sprinttrein heeft gekregen dan ooit, dan hoef ik niet lang na te denken.

Natuurlijk hebben de mensen die Kittel selecteerden nu wat pech, maar het risico van de keuze voor Kittel was wel een stuk groter dan van Greipel.

Wat Cavendish betreft. De enige keer dat hij echt vanuit goede positie kon sprinten won hij. Dus ook die stelling bestrijdt ik. Sterker nog als hij niet afstapt wint hij nog minimaal twee ritten

Cavendish heeft een klein beetje ingeboet aan sprintsnelheid met het oog op Londen, heeft geen trein en gaat misschien wel afstappen halverwege. Dus is het logisch dat hij minder ritten pakt dan vorig jaar, en zijn 5 zwartelijst punten te veel.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Montorsi schreef:

Wiggo krijgt het vaak lastig in ritten met meerdere zware cols, zie wel iets gebeuren op La Toussuire.

Ik denk dat jullie Wiggins onderschatten. Die man is in topconditie en zal zo maar niet gelost worden. Zie maar naar vorige rittenkoersen zoals de Dauphiné.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Vandaag een korte, maar 'pittige' rit die bij velen in de benen zal hangen. En dat een dag voor een tijdrit van 46.5 km. Bonjour la douce France.

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

lucdecoster schreef:

(quote)

Ik denk dat jullie Wiggins onderschatten. Die man is in topconditie en zal zo maar niet gelost worden. Zie maar naar vorige rittenkoersen zoals de Dauphiné.

Inderdaad. En bovendien heeft hij prima hulp, meer dan Evans.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

timbo_ schreef:

Toch was het niet slim geweest om Kittel te nemen, omdat hij de bergen waarschijnlijk toch niet had overleefd. Dus strafpunten + geen groene trui punten.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

lucdecoster schreef:

Zeker niet zomaar, maar als er ergens kansen liggen dan in lange, zware ritten met meerdere hoge cols en in afdalingen. Het is nog niet gespeeld.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

De naam van Nibali blijft toch écht onderbelicht denk ik. Zeker met zoveel aankomsten beneden. Als hij niet teveel toegeeft in de tijdrit op Wiggins dan zal ik hem zeker niet uitvlakken.

Ik denk ook wel dat Froome een kanshebber is op bollen, maar met 43 punten vandaag te verdelen - is hij hem op zeker na vandaag al wel weer kwijt.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Hoe ziet het parcours eruit vandaag dan? Hoeveel bergpunten zijn er in de laatste kilometers te verdienen?

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

(afbeelding)

Ook vandaag de laatste berg met dubbele punten (20). Ik schat een vluchtgroep die overal de punten gaat rapen. Korte rit met veel gemiddelde bergjes en een venijnige op het laatst. Nog wel een lange afdaling. Verwacht voor de top van het klassement niet veel, maar mensen die niet goed zijn krijgen het wellicht lastig.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Denk dat Froome zijn trui wel behoudt vandaag.

Lekker ritje trouwens.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Mooie groep weg, met Voigt. Helaas is Astana aan het jagen, zij zijn er niet bij.

Kopgroep: Voigt, Chavanel, Westra, Gilbert, Millar, Nicki Sörensen, Curvers, Riblon, Pérez, LL Sánchez en Costa.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Leuk begin. Ik weet trouwens niet of die laatste col nu dubbele punten is. Ik dacht dat deze tussen de bergritten stond geklassificeerd (laatste is dan dubbele punten), maar teletekst heeft het over 10 punten.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Nog snel een overzichtje van diegenen die hier als favorieten genoemde werden voor de start.

1. Wiggins

2. Evans + 00'10

3. Nibali + 00'16

4. Taaramae + 00'32

5. Menchov + 00'54

7. Monfort + 01'09

8. Roche + 01'22

9. Froome + 01'32

12. Sanchez + 02'02

13. Van Den Broeck + 02'11

16. Klöden + 02'29

17. Brajkovic + 03'04

18. Van Garderen + 03'09

20. Basso + 03'13

23. Rolland + 03'27

24. Horner + 03'39

25. Coppel + 03'42

26. Schleck + 03'43

27. Leipheimer + 03'47

30. Mollema + 04'36

32. Vanendert + 04'48

34. Velits + 04'50

35. Valverde + 04'50

39. Gesink + 06'57

87. Vinokourov + 20'52

142. Vande Velde + 28'57

Danielson (*opgave*)

Hesjedal (*opgave)

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Hmz ga dus weer zwarte punten halen met Gilbert.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Sammy neeeeeeeeee! M'n favoriete renner en m'n pool game over.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Over and out voor Samuel Sanchez. Sleutelbeenbreuk.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

moviemafketel schreef:

Hmz ga dus weer zwarte punten halen met Gilbert.

Hoe kom je daar bij?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.