- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Zit niet 1 winnaar bij een type die over lijken gaat.
Genoeg gasten met een top mentaliteit. En ook genoeg talent. Vreemde uitspraak dat we totaal geen succes zullen hebben in de toekomst.
stinissen (crew films & series)
-
- 23446 berichten
- 76940 stemmen
Ik heb het over de tour , het is al jaren geleden dat we zelfs maar een rit hebben gewonnen.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Niet zo zuur. Het zit even tegen nu, voor hetzelfde geld zit het volgend jaar een keer mee. 
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
We hebben toch nog een Belg bij de top10 nl. Monfort. Die Jurgen VDB slaat toch elk jaar de bal mis door alles op de tour te zetten , resultaat 1 wedstrijd gewonnen in 8 jaar tijd. Volgens mij is de top 3 al gemaakt voor Parijs : Wiggins, Evans, Nibali.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Ik heb het over de tour , het is al jaren geleden dat we zelfs maar een rit hebben gewonnen.
Ik ook. Dus het verleden geeft aan wat er met deze lichting gaat gebeuren?
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Wat een rotding, waarde Tourvolgers, wat een muur, wat een ademafsnijder, wat een fantastische klim is de Planche des Belles Filles! Zes kilometer aanéén stuk- en doodgaan en dan is het jandorie een Keniaan die het ganse peloton de hielen licht: FroomeFroome haalde het voor de kemphanen Evans en Wiggins. Petertje Sagan liet lopen en plotsklaps liep het stukken beter bij team Kos: hij pakte de dagzege met naast de top 3 ook nog Taaramae:
1 Kos 81
2 McSavah 77
3 Sir Tinus 64
4 moviemafketel 62
5 Speedy23 61
. VivaLaHop 61
De maillot jaune had een moeizaam dagje: team otherfool zag McSavah tot op enkele punten naderen maar mocht in extremis toch nog het podium op voor de 8e gele trui:
1 otherfool 430
2 McSavah 422
3 eRCee 385
4 VivaLaHop 371
5 De Willies 368
Kos deed zoals gezegd een gouden zaak en deed de lanterne rouge over aan Montorsi die op 142 punten staat te wroeten: de uitvallende kluns Hesjedal is daar de hoofdoorzaak van. De subleague breidde haar voorsprong uit en blijft op 1
vóór 'Buitenpost eo', waar uw verslaggever van dienst nog wat jaartjes heeft gewoond en dus ook de concurrentie gedeeltelijk van kent. Analyse mijnerzijds: die kunnen we hebben!
A demain!
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Heel de pool heeft met geluk te maken. Kans was vrij groot dat Hesjedal de Tour niet uit zou rijden, al is het nu lullig omdat het door een val is
100 punten aftrek is wel terecht. Of anders 50. Anders zou je juist veel geluk hebben als je kluns uitvalt aan het begin van de Tour door een val, bijv.
Dat geldt overigens niet alleen voor de kluns. Het gaat aardig oplopen in de strafpunten hoe meer renners er afvallen in je lijst van 14.
Niet mee eens. Ik zag Hesje normaal gewoon uitrijden met een 12e plek in het klassement en een 40-tal punten bij SP. Prima kluns dus voor 2 punten. Verder heeft een pool helemaal niet alleen met geluk te maken. Wel een beetje, en zeker als er een budget bij komt kijken aangezien je de juiste toppers moet weg laten. 100 punten eraf voor een kluns die door een val eruit valt, is echter buiten-proportioneel hoog aangezien het puur op pech is gebaseerd. Gewoon strafpunten voor behaalde punten en geen gezever met uitvallende renners. En als je kluns dan uitvalt, dan heb je inderdaad wat geluk maar dat lijkt me redelijker dan dat je pool volledig verneukt is door pure pech.
Leuke rit vandaag met een uitmuntend Sky. De rest stond erbij en keek ernaar. Jammer voor VDB, super van Froome.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Niet mee eens. Ik zag Hesje normaal gewoon uitrijden met een 12e plek in het klassement en een 40-tal punten bij SP. Prima kluns dus voor 2 punten.
Toch was het risico dat hij zou afstappen bij tegenslag of iets dergelijks wel wat groter dan van de gemiddelde coureur.
Overigens schijnt er ooit iemand de gehele poule te hebben gewonnen terwijl z'n kluns afstapte. Het kan dus wel, Finisterra.
Maar serieus, het is natuurlijk zuur.
Het lijkt erop dat Leipheimer de ideale kluns is, met z'n twee zwarte lijst punten. Hoewel ik zeker niet ontevreden ben met Basso.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Ik heb me niet verdiept in die pool, maar Gesink - kon je die ook kiezen met dit rendement. Maar Leipheimer en Basso lijkt me ook een goede keuze. Al heb je kans dat die tweede bij een beetje pech ook gaat afstappen.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
@ Finisterra: ik zeg ook helemaal niet dat de pool alleen met geluk te maken heeft. Maar wel een beetje meer dan een beetje. 
Nu geef je precies het tegenovergestelde aan inzake de kluns. Mocht je kluns in de eerste week wegvallen, dan heb je dus pure mazzel? Dan zul je zien dat veel users een sprinter nemen die de bergen toch niet overkomt (Kittel). Het is op deze manier lastiger je kluns uitkiezen, en dat maakt het juist leuk. En pech hoort erbij. 
En een pool is niet volledig verneukt door het uitvallen van je kluns. Hesjedal zou zomaar meer punten kunnen hebben gehaald, mocht hij de Tour wél uitgereden hebben.
Begrijp voor de rest je punt wel. 50 strafpunten is imo wel voldoende.
Froome was super! Ik hoop dat hij meer van zulks moois laat zien.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Toch was het risico dat hij zou afstappen bij tegenslag of iets dergelijks wel wat groter dan van de gemiddelde coureur.
Overigens schijnt er ooit iemand de gehele poule te hebben gewonnen terwijl z'n kluns afstapte. Het kan dus wel, Finisterra.
Maar serieus, het is natuurlijk zuur.
Het lijkt erop dat Leipheimer de ideale kluns is, met z'n twee zwarte lijst punten. Hoewel ik zeker niet ontevreden ben met Basso.
Als je een kluns van 5 zwarte punten hebt die afstapt zonder punten gehaald te hebben dan is 100 punten aftrek nog best te doen ja 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Hoewel ik zeker niet ontevreden ben met Basso.
Basso is best een goede keuze, al is hij maar 1 zwarte punt waard en kan hij punten bijeen sprokkelen voor het bergklassement. Maar dat zie ik eigenlijk niet meer gebeuren. Heb lang getwijfeld tussen Nibali en Basso.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Als je een kluns van 5 zwarte punten hebt die afstapt zonder punten gehaald te hebben dan is 100 punten aftrek nog best te doen ja
Klopt, ik had het niet erg gevonden als Nibali direct na dag 1 was opestapt. 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Mja, risico wel iets groter dan gemiddeld maar een val kan natuurlijk iedereen overkomen. Had er echt weinig mee ingezeten als hij gewoon opgaf uit desinteresse of omdat hij er gewoon geen zin meer in had na zijn falen in de bergen. Dat risico was bij aanvang duidelijk en ingecalculeerd. Die -100 is echt wel zwaar. Ik zak vandaag 600 plaatsen terwijl er toch aardig gescoord werd door Wiggo, Evans, Taaramae en Samsan. Maakt duidelijk dat er iets schort aan het spelconcept.
Sorry voor mijn zware reactie maar baal er toch wel van. Denk dat dit mijn sterkste sportpools team was tot nu toe en dan is het toch wel jammer. Had voorlopig ook exact de juiste sprinters: Sagan, Greipel en Goss.
Maar ach, het winnen van Froome was dan weer leuk voor de HC van Cyclingfever (het leukste spel imo) dus dan verzacht de pijn wat. Verder ook tevreden over een zeer sterke Taaramae als fan en voor een aantal spelletjes.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Maar Leipheimer en Basso lijkt me ook een goede keuze. Al heb je kans dat die tweede bij een beetje pech ook gaat afstappen.
Dat betwijfel ik. Hij is aangesteld als wegkapitein voor Nibali, dus zolang die het goed blijft doen heeft Basso gewoon een belangrijke rol in die ploeg. (En hij mag wat terug betalen na al het werk dat Liquigas voor niks heeft opgeknapt in de Giro...)
Overigens rijdt Liquigas deze ronde wel heel slim rond. Zelfs in de Sagan-etappes hebben ze nauwelijks kopwerk hoeven doen. Soms eens een mannetje bijgestoken, maar dat was het wel. En ze doen gewoon op twee fronten sterk mee.
Vergelijk dat bijvoorbeeld eens met het op kop rijden van Lotto vandaag; de knechten elimineren zichzelf voor niks, want laten we eerlijk zijn; VDB en Vanendert zijn niet de favorieten op deze aankomst, en als de kopman dan pech krijgt is er nog maar een halve helper over.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Leipie en Basso lijken inderdaad goede klunzen. Al is Leipie wel heel link want die valt wel érg vaak en meestal breekt hij dan ook. 
VDB en Vanendert verwachtte ik vandaag wel voorin hoor, eRCee. Misschien zelfs voor ritwinst. Maar Sky was echt wel heel indrukwekkend. Porte en Rogers ook heel goed.
Ben wel fan van Froome eigenlijk. Hoop dat die zich niet teveel moet opbranden voor Wiggo. Volgens mij is hij zelfs gewoon sterker. Jammer dat hij al wat tijd verloor in één van de eerste etappes.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
en Samsan.
Viel er net buiten, 16e toch?
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Viel er net buiten, 16e toch?
Oei, zat met top-20 in m'n hoofd. 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Die -100 is echt wel zwaar. Ik zak vandaag 600 plaatsen terwijl er toch aardig gescoord werd door Wiggo, Evans, Taaramae en Samsan. Maakt duidelijk dat er iets schort aan het spelconcept.
SamSan heeft geen punten gescoord.
Ach, je weet nu wat je kluns heeft gekost. Er komen geen minpunten meer bij in ieder geval.
Qua sprinters was de keuze Veelers (0), Haedo (1) en Petacchi (2) ook goed geweest, naast de 3 sprinters die je noemt.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
SamSan heeft geen punten gescoord.
Ach, je weet nu wat je kluns heeft gekost. Er komen geen minpunten meer bij in ieder geval.
Qua sprinters was de keuze Veelers (0), Haedo (1) en Petacchi (2) ook goed geweest, naast de 3 sprinters die je noemt.
Veelers neemt toch niemand als je Kittel in de ploeg hebt? Haedo is ontzettend wisselvallig en Peta bakte er nog niks van dit jaar voor de Tour. Maar had het vooral over de grote sprinters.
Verder zou Hesje normaal natuurlijk nooit in de buurt van 100 punten gekomen zijn. Alle Giro renners falen weer gewoon, bv. Scarponi en Basso. Zie niet in waarom dat met Hesje anders zou zijn. Zelfs Contador faalde gewoon vorig jaar met een Giro in de benen.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Ik sta ook gewoon tweede in het truienklassement, terwijl ik met Rojas al twee zwarte punten kwijt ben
Mja, heb ook aardig wat jongeren opgenomen, helpt meestal wel voor die truipunten.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Ik sta ook gewoon tweede in het truienklassement, terwijl ik met Rojas al twee zwarte punten kwijt ben
Mja, heb ook aardig wat jongeren opgenomen, helpt meestal wel voor die truipunten.
Jep, jongeren zijn vaak leuke puntenpakkers bij SP. TJ loste wel iets te vroeg vandaag, vond ik. Rein verbaasde dan weer in positieve zin en Pinot ook wel goed. En is Kruijswijk gisteren ook gevallen? Als niet dan is het vandaag wel erg teleurstellend.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Dat betwijfel ik. Hij is aangesteld als wegkapitein voor Nibali, dus zolang die het goed blijft doen heeft Basso gewoon een belangrijke rol in die ploeg. (En hij mag wat terug betalen na al het werk dat Liquigas voor niks heeft opgeknapt in de Giro...)
Overigens rijdt Liquigas deze ronde wel heel slim rond. Zelfs in de Sagan-etappes hebben ze nauwelijks kopwerk hoeven doen. Soms eens een mannetje bijgestoken, maar dat was het wel. En ze doen gewoon op twee fronten sterk mee.
Vergelijk dat bijvoorbeeld eens met het op kop rijden van Lotto vandaag; de knechten elimineren zichzelf voor niks, want laten we eerlijk zijn; VDB en Vanendert zijn niet de favorieten op deze aankomst, en als de kopman dan pech krijgt is er nog maar een halve helper over.
Daar heb je gelijk in, maar Basso lijkt me mentaal niet zo sterk. Hij kan danwel kapitein zijn, als hij geen zin meer heeft laat hij Nibali zakken - denk ik. Ik begreep dat Nibali ook niet zo goed ligt. Of bedoelden ze daarmee het peloton.
Liquigas doet het wel goed. Szmyd heb ik minder zien werken tot nu toe dan in de Giro. Jammer dat Oss al pech had.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
. En is Kruijswijk gisteren ook gevallen? Als niet dan is het vandaag wel erg teleurstellend.
Ja geraakt aan de elleboog (kon arm niet goed strekken). Erg jammer. Leuke renner.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Zelfs Contador faalde gewoon vorig jaar met een Giro in de benen.
Dat is een hardnekkige misvatting. Contador heeft 3 weken lang voor de overwinning meegestreden, na een val in de eerste week die hem anderhalve minuut kostte en een knie die anderhalf keer zo dik was als de andere. Plus dat hij een zeer matige ploeg om zich heen had. Contador faalde zeker niet die Tour, had eigenlijk maar één echt slechte dag, en met meer geluk had hij zelfs kunnen winnen denk ik.
Overigens echt ongelofelijk dat sportpools; nu 5 man van onze subleage bij de eerste 70. En dat in de Tour! Zelf heb ik niet het gevoel echt bijzondere keuzes te hebben gemaakt, en dan toch op plek 40 staan. Zowel bergop als in de sprint behoren we als subleage bij de top, dus ik begin er zowaar in te geloven! (Al vrees ik nog steeds dat Nibali roet in het eten gaat gooien, hoe kan je ook zo stom zijn...
)
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Ik begreep dat Nibali ook niet zo goed ligt. Of bedoelden ze daarmee het peloton.
Bij de ploegleiding denk ik?
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Ja geraakt aan de elleboog (kon arm niet goed strekken). Erg jammer. Leuke renner.
Oh, oke. Had gisteren niets gezien, vandaar. Trouwens wel jammer dat er weinig aankomsten boven zijn in deze Tour. Nu morgen is ook weer een interessante rit maar als er nog een afdaling - en vooral een vlak stuk - na komt, zijn renners nog minder geneigd om aan te vallen. Vooral in een Tour waar de tijdrijders sowieso al zwaar bevoordeeld zijn, hadden ze best wat vaker mogen eindigen op een col.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ja geraakt aan de elleboog (kon arm niet goed strekken). Erg jammer.
Om te rijden moet je je arm niet kunnen strekken, alleen maar als je wint.

McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Overigens echt ongelofelijk dat sportpools; nu 5 man van onze subleage bij de eerste 70. En dat in de Tour!
En de nummer 6 staat dan 'pas' op 281, precies goed dus 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.