• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.379 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.103 gebruikers
  • 9.377.779 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

timbo_

• 13116 berichten
  • 3862 stemmen

En nu is hij afgestapt

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

timbo_ schreef:

En nu is hij afgestapt

heb ik ook net gezien. Jammer...

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Echt ontzettend klote dit want had nog wel een goed team staan voor het vervolg en stond al top-100. Slaat ook nergens op eigenlijk die sanctie van 100 punten voor opgave, zeker als dat het gevolg is van een val. Pure pech dit, niks met kennis te maken. Dat systeem met de kluns moeten ze toch maar eens herzien.

Heel de pool heeft met geluk te maken. Kans was vrij groot dat Hesjedal de Tour niet uit zou rijden, al is het nu lullig omdat het door een val is

100 punten aftrek is wel terecht. Of anders 50. Anders zou je juist veel geluk hebben als je kluns uitvalt aan het begin van de Tour door een val, bijv.

Dat geldt overigens niet alleen voor de kluns. Het gaat aardig oplopen in de strafpunten hoe meer renners er afvallen in je lijst van 14.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

eRCee schreef:

Overigens; ik hoorde dat ook Hesjedahl heeft opgegeven. Met name slecht nieuws voor een aantal sportpools-deelnemers en ook voor onze subleage-positie in het algemeen (zeker aangezien onze nr. 1 ook nog eens zo snugger is geweest om Nibali als kluns in te zetten...).

Moet nog blijken dat Nibali een slechte kluns is. Voorlopig een (veel) betere keuze dan Hesjedal en nog geen slechtere keuze dan Basso. Nibali levert 4 extra zwarte punten op, waardoor je bijvoorbeeld makkelijker Goss én Greipel kon nemen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Nibali gaat de Tour winnen, dus jou spreken we naderhand nog wel

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Zou zomaar kunnen.

Ik verwacht hem zelf op plek 4-7.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Thomas Voeckler wees niet naar een collega als schuldige van de massale valpartij gisteren. De oortjes, die hebben het gedaan volgens de chouchou van het Franse wielrennen. "Als alle 22 ploegleiders op hetzelfde moment in de communicatie roepen dat je naar voor moet, dan vraag je om problemen."

En met deze uitspraak kan ik mij volledige akkoord verklaren. Er zijn verschillende renners die de oortjes in deze omstandigheden levensgevaarlijk vinden. Ze zouden enkel en alleen mogen gebruikt worden om de renners inlichten te geven betreffende de veiligheid en zo, en niet om de renners instructies te geven.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

speedy23 schreef:

Zwarte inktvlek? Ik zie dit al vijftig jaar gebeuren en het is nooit te vermijden. Als je dit in deze sport niet wil zien, ga naar de oma's en opa's kijken die klaverjassen of petanquen. Iedere renner die aan de Tour begint weet voor 99% zeker dat hij in die drie weken minstens eenmaal op de grond gaat.

Ik heb het niet over vermijden, ik heb het over de risico's beperken en verminderen. Als je op voorhand accepteert dat dit soort risico's bij de sport horen zal er nooit wat veranderen.

En ja, natuurlijk krijgen we geen Tour zonder valpartij. Maar zoveel opgave's als er dit jaar zijn, zijn er al 15 jaar niet geweest in deze fase van de Tour.

Verder: de sport verandert. De belangen worden groter, de snelheid neemt toe, de risico's nemen toe. In alle andere sporten zouden maatregelen worden genomen als er zoveel letsel ontstaat.

Neem dit spektakel weg en de interesse voor de sport zakt in elkaar als een pudding, waardoor ook de sponsors en het financiële verdwijnt.

Welnee, de sport is zeker niet gebaat bij valpartijen. Het fietsen zelf is heroisch genoeg. Als het teveel een loterij wordt verdwijnt de geloofwaardigheid van de sport.

speedy23 schreef:

Komaan zeg, haal je kop uit het zand, omdat je een foto neemt van een slachtoffer, dode, brand of een gedood dier, wil dit niet zeggen dat het nog geen prachtige foto's kunnen zijn.

Klopt, waren mooie beelden van Vansummeren. Ik plaats er alleen een kleine kanttekening bij.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Even jullie favorieten uit de vorige 10 pagina's gefilterd: Waar staan ze voor de aanvang van de rit van vandaag?

Op Cancellara:

2. Wiggins + 00'07

4. Van Garderen + 00'10

5. Menchov + 00'13

6. Evans + 00'17

7. Nibali + 00'18

9. Klöden + 00'19

10. Monfort + 00'22

11. Taaramae + 00'22

14. Zubeldia + 00'24

15. Roche + 00'25

17. Van Den Broeck + 00'28

18. Basso + 00'29

20. Sanchez + 00'40

22. Leipheimer + 00'45

23. Coppel + 00'48

24. Horner + 01'29

27. Froome + 01'41

28. Velits + 02'09

30. Mollema + 02'26

31. Brajkovic + 02'27

34. Valverde + 02'40

37. Schleck + 02'43

40. Rolland + 02'50

43. Vanendert + 03'05

51. Gesink + 04'13

127. Vande Velde + 15'49

144. Vinokourov + 18'44

Danielson (*opgave*)

Hesjedal (*opgave)

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

speedy23 schreef:

Ze zouden enkel en alleen mogen gebruikt worden om de renners inlichten te geven betreffende de veiligheid en zo, en niet om de renners instructies te geven.

Behoort het oproepen van ploeggenoten bij malheur van Van den Broeck om te wachten op de kopman tot de inlichtingen over veiligheid of het geven van instructies ???

Sagan laat al lopen, vind ik toch opvallend.

En Sanchez bij de kop er ook meteen af - ook opvallend.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Goh wat een sprint bergop. Dat gaat toch behoorlijke verschillen geven.

Froome in de bollen. Terecht!

Nu de Belgen in de pech. Van den Broeck verliest toch wel ruim een minuut meer dan als hij geen pech had gehad (schat ik in).

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En hoe klinkt een Britse Formule 1 ?

FroooooooooooommmmFroooooooooommmm !!!!

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Hoh, wat is die Froome toch een beest. Bril-fucking-jant.

Verhoudingen zijn duidelijk geworden.

Evans, Wiggins, Froome en Nibali gaan strijden voor de eerste 3 plekken, de rest is bijzaak.

Jammer voor Van den Broeck.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Van Den Brouck heeft zich na zijn pech, opgeblazen om opnieuw vooraan plaats te nemen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Vroem Vroem wint echt groots. Hoe hij nog even aanzet in die laatste helse 150 meter.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3862 stemmen

Geweldige mooie aankomst. Voor de spanning is het funest maar was een prachtige etappe

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Jammer dat VDB al een slopende tijdrit moest rijden, nog voor de klim kon beginnen.

Ik zie wel dat hij in de klim nog enkele personen heeft kunnen voorbij steken en als 22ste binnen kwam. Dat is dus voor:

- Vinokourov, Valverde, Mollema, Horner, Klöden, Velits, Basso (had ik toch veel van verwacht), Van Garderen, Leipheimer, Gesink!, ...

Vooral Gesink vind ik vandaag opvallend slecht. Gevolgen van de val van gisteren?

Ik dacht voor de tour dat deze 2 'laaglanders' aan mekaar gewaagd zouden zijn, en kans zouden maken op het podium. Dat gaan we nu allemaal moeten herzien.

Bon, volgend jaar dan maar opnieuw? Wellicht met Contador en Andy. Dus nog meer concurrentie.

VDB nu 13de op 02'11. Niet totaal verloren dus. Top 5 is nog mogelijk.

Overigens zei Vanendert daarnet dat hij zich moest laten uitzakken om Jurgen bij te staan. Anders was die ook wel hoger geëindigd. Niet dat dat belangrijk is, want die was eerder al veel tijd verloren.

PS: Ik tip Froome als winnaar van de bollen in Parijs!

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Die bejaardenploeg van RadioShack is echt volledig door het ijs gezakt. Klöden en Horner gingen er direct na een kilometer al af. Schleck heeft nog een excuus. Misschien dat de grootspraak van Monfort dan nog gaat uitkomen (hij verwachtte vooraf dat top 5 mogelijk was geloof ik).

En Leipheimer gelukkig ook nergens. Menchov toch ook gekraakt. Dat was vroeger ook wel altijd zo bij dergelijke aankomsten. Maar hij reed zo ongelofelijk rond als een Sfinx (meer dan anders) dat ik het niet goed kon inschatten.

VDB dus een stuurfout en dan de kant in en dan ketting eraf. Dat klinkt toch wel wat suffig.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Monfort, Zubeldia en Gallopin vond ik eigenlijk verrassend sterk. Cancellara ook prachtig geknokt.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ja maar dat waren niet vooraf de kopmannen. Gallopin heeft op het laatst nog veel verloren, maar hij had ook heel wat werk verzet.

edit: wel tweede in het ploegenklassement van de etappe - dus die drie hebben het wel goed gedaan, ja.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

AGE-411 schreef:

Overigens zei Vanendert daarnet dat hij zich moest laten uitzakken om Jurgen bij te staan. Anders was die ook wel hoger geëindigd. Niet dat dat belangrijk is, want die was eerder al veel tijd verloren.

Als dat zo is heeft hij wel bijzonder lang gewacht. Zat nog voorin de groep alsof er niks aan de hand was terwijl zijn kopman hulp moest vragen aan mannen als Nuyens en Koen de Kort (?) en zichzelf stuk reed om terug te komen bij het peloton.

Mochizuki Rokuro schreef:

VDB dus een stuurfout en dan de kant in en dan ketting eraf. Dat klinkt toch wel wat suffig.

Ik had de indruk dat het misging doordat Millar door het peloton heen kwam zakken, maar kan me vergissen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Overigens zuur voor Froome dat hij in rit 1 naar Seraing bijna anderhalve minuut verloor.

Ook niet zo sterk: het collectief van BMC lag snel aan stukken. Ook Van Garderen ging er toch vlot uit van achteren.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

eRCee schreef:

Ik had de indruk dat het misging doordat Millar door het peloton heen kan zakken, maar kan me vergissen.

Dat is wat hij in het interview aangaf als ik zijn gemompel goed verstond. Door een stuurfout in een bocht in de graskant geraakt of zo.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Overigens zuur voor Froome dat hij in rit 1 naar Seraing bijna anderhalve minuut verloor.

Ook niet zo sterk: het collectief van BMC lag snel aan stukken. Ook Van Garderen ging er toch vlot uit van achteren.

Absoluut. Pech, al hebben er al velen pech gehad.

stinissen (crew films & series)

• 23446 berichten
  • 76940 stemmen

Nederlandse wielrenners nee die zijn er niet in de tour wel een hoop slappe overbetaalde zakken.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

And that's the bottom line, 'cause stinissen said so.

• 23446 berichten
  • 76940 stemmen

Nee hoor gewoon m'n eigen mening en ik denk dat ze de komende tien jaar ook geen etappes zullen winnen in de tour, laat staan een goed klassement, het is elkaar het zelfde vallen opstaan en nee ze kunnen niets meer.

• 23446 berichten
  • 76940 stemmen

Zit niet 1 winnaar bij een type die over lijken gaat.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

stinissen schreef:

Nee hoor gewoon m'n eigen mening en ik denk dat ze de komende tien jaar ook geen etappes zullen winnen in de tour, laat staan een goed klassement, het is elkaar het zelfde vallen opstaan en nee ze kunnen niets meer.

Was een geintje. Maar het valt me op dat je je meningen op sportgebied altijd verkondigd alsof het feiten zijn.

• 23446 berichten
  • 76940 stemmen

Zijn het ook

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.