- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Kelderman bevestigt dat hij dit jaar een stap achteruit zet tov vorig jaar. Hij valt ook veel te vaak (vandaag lag hij er opnieuw bij). Costa has ik niet super verwacht op de Muur maar hij ging er zelfs al vroeger af. Best vreemd.
Pinot vind ik de grootste verrassing. Blijkbaar de plotse steile heuvels totaal niet goed verteerd? Van de andere genoemde renners verwachte ik helemaal geen klassement (vanaf Hesje ofzo). Talansky komt al het hele jaar niet vooruit.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Costa had ook al op de grond gelegen en zat behoorlijk aangeslagen, dus wellicht daarom.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Klopt. Moest ook even wennen aan zijn Portugese kampioenschapstricot als je hem dit jaar zo intensief hebt gevolgd in het reguliere Lampre outfit.
Albasini dus ook al eerder ergens gelost, maar dacht niet dat hij bij de valpartij was betrokken.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Kelderman kan ook bewust tijd verliezen zodat hij mee mag gaan in een vlucht in het hooggebergte.
Hoe dan ook, dit is de rit voor morgen:
http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2015/400/PROFIL.png
Best een lange rit, dus wellicht een lange vlucht die het uit houdt tot ongeveer secteur 6. Sommige teams gaan daar over de kasseien vliegen, in de hoop dat het peloton scheurt en eventuele concurrenten (voor ritzege/geel/klassement) uitgeschakeld worden.
Zo kunnen de teams van Sagan, Martin of Van Avermaet tempo gaan maken in de hoop dat ze op het einde de gele trui vast hebben.
Wat doet Nibali? Vorig jaar wist hij op die manier de andere favorieten een hak te zetten. Pakt hij tijd terug?
Ik heb de secteurs pavés eens opgezocht:
7. De Pont-à-Celles à Gouy-lez-Piéton (1800m)(14h26)(120.0) Google Maps
6. D'Artres à Famars (1200m)(16h07)(46.0): Google Maps
5. De Quérénaing à Verchain-Maugré (1600m)(16h14)(40.5)
4. De Verchain-Maugré à Saulzoir (1200m)(16h20)(36.0)
Geen streetview beschikbaar
3. Saint-Python (1500m)(16h34)(26.0)
2. Fontaine-au-Tertre à Quiévy (3700m)(16h38)(23.5)
Deel 2: Afslag links: Google Maps
1. D'Avesnes-les-Aubert à Carnières (2300m)(16h52)(13.0)
Geen streetview beschikbaar
Nummer 7 ligt te ver van de finish om een rol van betekenis te spelen.
Nummer 6 lijkt een vuil strookje, maar is niet echt lang.
Nummer 5 volgt al kort op nummer 6. Ook niet echt lang, maar wel vuil en vals plat.
Nummer 4 volgt ook al kort op 5 en 6 en is gelijkaardig. Het zal vooral de opeenvolging van die 3 strookjes zijn die voor brokken kan zorgen.
Dan volgt een kwartiertje niets. Men kan hier tussen dus recupereren, terugkomen op het peloton, ... of verder weg rijden van gelosten.
Nummer 3 lijkt ook aardig vals plat te zijn. Als er nog geen grote brokken gemaakt zijn, dan zal dat hier gebeuren.
Nummer 2 volgt slechts een kilometer na de vorige. Lijkt een mooie strook te zijn, maar menslief, wat een afstand! 2de deel ligt er iets slechter bij, en gaat ook vals plat omhoog. Bepaalde ploegen gaan hier vaart maken. Wie achterop geraakt is zal hier snel tijd verliezen.
In de laatste 6 kilometer tussen secteur 2 en secteur 1 kan er veel gebeuren. Groepjes die bijeenkomen en besluiten om te rijden ... of groepjes die niet overeenkomen.
Het einde van nummer 1 ligt op 10,5km van de streep. Normaal zou alles al moeten vast liggen voor het aanvatten van deze strook.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Geen van deze secteurs pavés zit in Paris-Roubaix volgens mij, toch?
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
2, 3 en 5 zaten er wel in, maar omgekeerd (25, 24 en 22 op de kaart)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
OK, dank
Die zijn dus altijd voor de TV uitzending die start in Arenberg 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Ik hoop dat Orica GreenEdge in ieder geval niet meer bij valpartijen betrokken gaat zijn want naar nu blijkt is Impey ook afgestapt en heeft Matthews misschien een rib gebroken. Samen met het afstappen van Gerrans hebben ze nu nog zes en een halve renner en de ploegentijdrit moet nog komen.
Voor morgen: een sprint tussen enkele harde types. Degenkolb, Sagan, Van Avermaet, Vanmarcke, Stybar, Oss, Démare, Greipel en (mocht hij hersteld zijn van zijn val vandaag) Kristoff. Uiteindelijk is de winst natuurlijk voor Boasson Hagen! 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Filmpje van Orica met een camera op de mecanicien in de rit van vandaag. Geeft de hectiek na zo een valpartij echt goed weer.
Bizar trouwens hoeveel pech Gerrans heeft dit jaar. Het voorjaar ook al volledig weg door 2 valpartijen.
Cance start niet meer morgen trouwens. Opnieuw beentjes in z'n rug gebroken, net als in het voorjaar.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Al die tijd zit LTD op het asfalt. Hij duwde Gerrans volgens mij als tweede nog weg, dus die was blijkbaar eerst nog opgestapt.
Laat ook goed zien hoe knap onze hersenen die beelden stabiliseren als je rent 
Wordt inderdaad een lastige voor OGE die ploegentijdrit als naast Gerrans ook Impey en Matthews afhaken. Was toch een van de favorieten.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Cance start niet meer morgen trouwens.
Wat buiten het persoonlijke drama ook erg vervelend is voor Bauke Mollema in de ploegentijdrit.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Gevaarlijk precedent wel om het stil te leggen.
Omgekeerde wereld. Het is gevaarlijk om het níet stil te leggen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Vandaar dat dit de eerste keer is dat ik me zoiets kan herinneren? Denk ook niet dat het nog vaak gaat gebeuren in de toekomst. Ze geven nu als verklaring dat er geen ziekenwagens meer over waren maar dat was nog niet duidelijk toen ik het bovenstaande postte. Vond ook wel dat er érg snel geneutraliseerd werd, getuige ook het filmpje van Orica. Dat ziekenwagenverhaaltje kan dus ook wel eens een excuus zijn om een precedentenwerking te vermijden (en al het bijhorende geklaag van andere renners in de toekomst).
Verder staat dit alles los van mijn persoonlijke mening. Van mij mag er sneller worden stil gelegd, maar zoals eerder al opgemerkt is het nogal moeilijk waar de grens moet liggen dan. Veel renners vonden het ook niet kunnen aangezien er 'normaal' nooit wordt stil gelegd. Wat nu met de volgende zware valpartij? Zonder uitleg van de ziekenwagens hadden ze dan wellicht ook moeten neutraliseren.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Jury / koersdirectie bepalen waar de grens ligt, niemand anders, en zeker de renners niet.
De mores zijn al jaren weg in het peloton en met al die zware valpartijen van de laatste jaren is het zaak om dat te proberen in te dammen, waarbij neutraliseren een van de middelen is.
Dat de slachtoffers van "Metz" juist die situatie als argument gebruiken om niet te neutraliseren vind ik verbijsterend; men is het redeneerniveau van de kleuterschool blijkbaar nog niet ontgroeid.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Heb toch liever duidelijke regels in plaats van volledig discretionaire beslissingen van een jury/koersdirectie. Maar goed, ze komen nu met een plausibele verklaring (het wegvallen van alle ziekenwagens) dus nu heeft er niemand reden tot klagen.
Dat is toch de teneur bij al de renners. Bijna niemand was akkoord met de neutralisatie tot ze de 'ware' reden hoorden.
Denk ook dat het wel hielp dat er een compact peloton was. Ben benieuwd wat ze gedaan hadden als er vluchters vooruit waren.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Zat trouwens toch echt wel minstens een seconde verschil tussen Purito en Froome? Dan had Martin wel de trui gepakt...
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
0,93 seconden heb ik begrepen. Het zit ons pantserwagentje niet mee.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Hard verdict voor Cancellara: wéér breuken in rug en einde Tour;
Je mag zeggen wat je wil, maar je moet toch een beer van een vent zijn om zo nog vijftig kilometer verder te rijden. 
Zandkuiken
-
- 1746 berichten
- 1431 stemmen
Tja, de tegenslagen blijven zich voor Cancellara ook opstapelen. Ik vrees dat het moeilijk wordt om nog in vorm te raken voor het WK.
Nog één keer schitteren in het voorjaar dan maar, afscheid nemen met de dubbel 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Kelderman bevestigt dat hij dit jaar een stap achteruit zet tov vorig jaar. Hij valt ook veel te vaak (vandaag lag hij er opnieuw bij).
Wat kon Kelderman er in vredesnaam aan doen dat hij er gisteren bij lag? Niet meer dan dikke pech.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Wat kon Kelderman er in vredesnaam aan doen dat hij er gisteren bij lag? Niet meer dan dikke pech.
Gaat niet echt over gisteren natuurlijk. Hij is ook al gevallen op training net voor de Tourstart bijvoorbeeld. Verder dit jaar volgens mij al meermaals tegen de grond gelegen met wederkerende kleine kwaaltjes tot gevolg. Verder bakt hij er weinig van dit jaar en das is vooral frustrerend omdat ik hem als 3e pick heb bij het jaarspel waar hij amper scoort.
Vorig jaar 917 punten, nu 210... Een serieuze stap achteruit dus.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Mijn eerste pick blijft anders ook aardig doorvallen
.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Denk dat Cance en Gerrans wel de koplopers zijn inderdaad, qua 'pech' door valpartijen dit jaar.
david bohm
-
- 3075 berichten
- 3439 stemmen
Voel de hete adem van Montorsi al in m'n nek hijgen.
Hopelijk herstelt Bling nog wat.
Verder mag ik niet klagen.
Nou ja mag wel maar doe ik niet.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Verkeerde topic
. Krijg je met die kruisbestuivingen.
Albasini blijkbaar wel betrokken geweest bij de val gisteren, vandaar dat hij er dus niet bijzat. Zou een mooie vervanger voor Bling, Gerrans en Impey zijn
Als ze niet straks allemaal uitvallen... Had al niet verwacht dat Matthews nu nog op zijn fiets zou zitten. Wellicht dat hij inderdaad nog wat kan herstellen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Boom oogde erg sterk. Jammer dat 'ie lek rijdt. Sep ook weer lek.
Ze geraken niet weg...
Pinot gefrustreerd door pech en wellicht is hij ook niet echt goed.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Geen idee waarom dit groepje niet doorging...
Van Avermaet wil in elk geval rijden voor eigen kansen (en geel) en zich niet opofferen van TJ - denk ik dan.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
De aankomst lijkt me te steil voor Cavendish, dus gaan we Valverde en Rodriguez gewoon weer zien??
Of wacht Van Avermaet daar zijn kans??
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Barguil valt me ook erg mee. Die had ik voor de Tour eigenlijk niet zo goed verwacht. De Fransen vooral geslachtofferd met Pinot en Rolland. Denk dan Dan Martin er ook al snel af lag (door pech?).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.