- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Zo steil is dat toch ook weer niet? Zitten nog genoeg rappe mannen bij, ook Bouhanni, Sagan etc.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Wel te hellend, maar het doet er inmiddels niet meer toe..
Ze zetten zeker Trentin op 1 vanwege het zendertje in de fiets 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Nee hoor. Had het ook niet over Cav, maar over Valverde en vooral Purito. Dat was niet zo.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ze hadden ook wat overdreven in de voorbeschouwing als ik het nu zo in het echt zie...
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Ze hadden ook wat overdreven in de voorbeschouwing als ik het nu zo in het echt zie...
Er werd wel degelijk hard gereden op de kasseien. Het probleem leek me eigenlijk dat iedereen zo goed voorbereid was dat niemand brak.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Het ging me over de "hellende strook" naar de finish...
't Is dat Tony Martin wint, anders was dit haast een 'Étape sans Histoire' geworden.
Contador reed de laatste 25km met een 'gebroken wiel' - wat dat ook mag zijn.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Degenkolb kan ik de Tour ook enkel tweede worden trouwens.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Je gunt het Tony Martin wel. Zeker nu ik even z'n vlucht in de 6de rit in de Vuelta van 2013 herbekijk. Toen reed ie 175 alleen in de vlucht, en dit was de laatste anderhalve kilometer:
(Door probleem met de klank moet je het vanaf 1:45 een beetje luider zetten).
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Lijkt me een zeer geslaagde kasseienrit voor de Tour. Vorig jaar was het eigenlijk van het goede teveel door de regen, maar nu konden de klassementsrenners het prima aan en konden ze zichzelf laten zien en ook het ploegenspel spelen. Dat er uiteindelijk geen grote verschillen zijn ontstaan is verder niet erg.
Beelden van Nibali door het stof op kop van het peloton (in de samenvatting) vond ik toch wel erg mooi om te zien.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
PAN-ZER-WA-GEN! Het is toch echt de grootste HELD van deze wielergeneratie 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Dit was helemaal geen kasseienrit. 13,5 km op 'veredelde' klinkers een mini-Parijs-Roubaix durven noemen is een schande voor deze grootse klassieker. Gelukkig was er nog veel stof, of het had in niets geleken op een droge PR.
Nu lijkt het alsof alle Tourrenners plots over kasseien kunnen vliegen, wel, vergeet het. Tot in april, dan hoor of zie je ze niet meer.
Quintana zijn handen gezien van de blaren die er op stonden? Dat is gewoon omdat hij met angst reed en zijn stuur veel te hard vastklampte. In de echte PR komt hij nooit aan.
Gelukkig was er nog Martin, of het was al helemaal niets geweest.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Bouhanni inmiddels exit, ze lagen er al weer vroeg bij vandaag.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
't Is voorlopig niet echt de tour voor de vroege vluchters.
In vorige edities kregen we elke dag ontsnappingen die het uithielden tot ongeveer 10 km voor de streep, en dit jaar wil het maar niet lukken. Vandaag ook weer op 80km van het einde al 1 peloton.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
ASO heeft vandaag een site gelanceerd die vooral bedoeld is voor mensen die graag ten alle tijden weten waar hun favoriete renner zit: http://letour-livetracking.dimensiondata.com
Nacer Bouhanni heeft z'n tracker blijkbaar vergeten uit te zetten, want op die kaart komt die nog steeds voor als laatste. Wellicht heeft de site de locatie aan van de ploegwagen 
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12846 stemmen
Nog aardig buggy, maar het idee is geweldig natuurlijk.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Cav heeft het duidelijk niet meer. Sagan kwam nog van ver, zeg.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Sagan is echt verschrikkelijk goed. Gaat weer onmisbaar in de pooltjes zijn 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Ja, Sagan lijkt terug op niveau van vroeger. En dat in combinatie met knechten... Kan zo toch nog zijn 4 punten waard zijn. Morgen zie ik hem winnen.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De laatste kilometer morgen is officieel vlak (geen bergcategorie), toch loopt het aardig op.
Iets voor de powersprinters: Sagan en Degenkolb.
Die 850m aan 7% is genoeg om 'platte' sprinters overboord te gooien.
http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2015/600/PROFILKMS.png
Ook opletten voor waaiers. Het wordt volgens mij opnieuw een nerveuze koers.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Een verdwaalde klassementsman kan daar ook goed scoren (7% is echt wel stevig omhoog). Verder een duel Sagan - Degenkolb inderdaad. En, zonder val (helaas), ook Matthews.
SergioMalick
-
- 1232 berichten
- 1833 stemmen
Let op Satan en Greg morgen, die zijn zo ontzettend goed in vorm. Perfecte sprint voor deze mannen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Greg natuurlijk ook morgen inderdaad. En Hagen verwacht ik ook weer vooraan.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Greg van Avermaet:
2 (Utrecht - Neeltje Jans): 9de
3 (Antwerpen - Mur de Huy): 15de
4 (Seraing - Cambrai): 4de
5 (Arras - Amiens): 10de
Hij staat 6de op 40 seconden. Enkel jammer van z'n slechte tijdrit (38ste op 00'50), of hij was serieuze kandidaat om morgen geel te pakken.
EDIT: Tijdrit was zo slecht nog niet. Froome was bijvoorbeeld net achter Van Avermaet.
Sagan schoof vandaag een plekje op door z'n 6 seconden bonificatie. Gisteren 5de op 00'39, vandaag 4de op 00'33.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Let op Satan en Greg morgen, die zijn zo ontzettend goed in vorm. Perfecte sprint voor deze mannen.
Hail Sagan 
Greg was trouwens 15e op de Mur de Huy (een 1'tje vergeten).
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Gebroken arm voor Albasini. Orica dus nog met 6, inclusief een kreupele Matthews.
Wat zou er eigenlijk gebeuren als ze niet eens met 5 kunnen starten in de ploegentijdrit?
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Wedstrijdje hoor nu op Court 1. Gasquet en Wawrinka maken er een mooie pot van. Met schitterende punten.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4517 stemmen
En ondertussen gaat Djokovic freewheelend de finale in straks (ik zie Gasquet niet winnen) doordat Nishikori al vroeg in het toernooi opgaf en nu Wawrinka hem ook niet treft. Overigens hebben Murray en Federer ook nog geen tegenstand van formaat gehad.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.