• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.229 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.386 acteurs
  • 199.069 gebruikers
  • 9.375.326 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

eRCee schreef:

Ik denk dat Sagan morgen maar zeker dinsdag loods is voor Contador. Als Contador mee kan dan mag hij wellicht aan de rit denken, maar als je kijkt hoe het vorig jaar liep valt dat te betwijfelen.

Precies. Bij Tinkoff gaan ze echt niks aan het toeval overlaten de komende dagen. Contador moet boven alles ongeschonden door de eerste week heen. Dan maar geen etappezege of trui ofzo. Het zou me zelfs niet verbazen als Sagan daardoor het groen niet wint straks.

Met de verschillen van nu gaat het morgen aanvallen regenen van renners die in de derde groep zaten terwijl de favorieten uit de eerste twee groepen omringt door ploeggenoten elkaar in de gaten gaan houden. Een onrustige en nerveuze finale.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Iedereen gaat toch naar Katusha, Movistar en Orica zitten kijken dus waarom niet Caruso, Anacona en Yates meesturen in de aanval en hopen dat ze wegblijven? Als zij het niet kunnen maken heb je Purito, Valverde en Albasini/Gerrans nog achter de hand. Zo moet Trek de koers maken en die zullen niet bang worden van drie of vier minuten voorsprong voor die koplopers.Beter dat dan bonificaties voor Dumoulin.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Gisteren was ik toevallig in Utrecht, en net op tijd om even langs de route te gaan staan. Zoef-weg natuurlijk, maar toch is dat iets bijzonders die Tour.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4696 stemmen

Ik slaag er ieder jaar weer in om de chaotische waaieretappe te missen. Hopelijk komt er nog eentje.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Oef - dat was weer een ernstige klapper. Vreselijk - veel grote namen ook.

Die FDJ ligt slecht, denk Bonnet

Dumoulin Abandon - rampzalig

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Opgave Dumoulin zelfs!?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

De tering. Waalse Pijl was dit jaar ook al verschrikkelijk qua valpartijen.

SergioMalick

• 1232 berichten
  • 1834 stemmen

Wat ontzettend zielig voor Tom Dumoulin. En de tour wordt ook eindelijk volwassen om met dit soort situaties even te neutraliseren. En dan die grote bek van de renners voorin

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Dat hakt er weer in, zeg. Als ze op zulke wegen al gaan vallen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Stilgelegd inmiddels.

Was ook een vreselijke val.

Dumoulin niet zien liggen/staan overigens.

Begon ook helemaal voorin.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Het regent opgaves. Was dus inderdaad Bonnet

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Bonnet, Gerrans, Ten Dam ook al weg.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Cancellara oog ook niet zo fris meer.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Cancellara gaat denk ik ook opgeven

SergioMalick

• 1232 berichten
  • 1834 stemmen

En Laurens ten dam ook opgegeven. Zeer terecht met zoveel opgaven dat de koers is stilgelegd.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4696 stemmen

Pfff, wat een opgaves.

Gevaarlijk precedent wel om het stil te leggen. Zeker omdat ze echt meteen neutraliseerden, nog voor de opgaves. Nog nooit gezien eigenlijk.

SergioMalick

• 1232 berichten
  • 1834 stemmen

Finisterra schreef:

Pfff, wat op opgaves.

Gevaarlijk precedent wel op het stil te leggen. Zeker omdat ze echt meteen neutraliseerden, nog voor de opgaves.

Ik denk dat ze al gauw doorhadden dat er mogelijk een hoop opgaven zouden komen. Er lagen echt een paar renners heel flink in de kreukels. Maat snap je punt wel hoor! Waar ligt de grens?

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Die Van Summeren ziet er ook niet meer uit.

Op zijn minst even materiaal en tricots wisselen mogelijk maken lijkt me.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4696 stemmen

Cancellara, Matthews en Costa lijken me ook flink gehavend van de belangrijke mannen.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Jezus, die gozer die valt krijg 40 renners met 60 km/per uur over zich heen. Een normaal mens overleeft zoiets niet.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

SergioMalick schreef:

(quote)

Ik denk dat ze al gauw doorhadden dat er mogelijk een hoop opgaven zouden komen. Er lagen echt een paar renners heel flink in de kreukels. Maat snap je punt wel hoor! Waar ligt de grens?

Alles was net bijeen. De koplopers waren net gegrepen en alles moest nog gaan beginnen.

Er is dus niet echt sprake van koersvervalsing.

Kan me voorstellen dat het wel moeilijker is als er koplopers zijn, achtervolgers, en als er een stuk van het peleton al afgehaakt heeft.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Kwiatkowski zou er ook tussen hebben gelegen. Costa sowieso. Wie viel er nu als eerste?

Bonnet was sowieso slecht. Dumoulin helemaal niet gezien in beeld, die moet wel een been hebben gebroken of zo - dat dat bericht zo snel kwam.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Dumoulin met ambulance mee. Echt, die eerste week gaat alleen nog maar om niet vallen tegenwoordig.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4696 stemmen

Echt wel een belachelijk harde val, brrr...

En morgen de hel er nog bij.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Een aantal van de gevallen renners zullen misschien wel uitrijden, maar morgen niet meer van start gaan.

Cancellara lijkt me zo iemand te zijn. Die is z'n trui straks kwijt.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ze moeten nu "berg"op starten, ook niet echt lekker.

Ten Dam rijdt nog mee trouwens. Matthews moet onmiddellijk lossen, dat heeft ook geen zin meer.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

De koers zou geneutraliseerd zijn omdat alle medische bijstand bij de valpartij is en de rest - mocht er nog een val komen - allemaal zonder hulp zou zijn.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Wat erg eigenlijk dat ik steeds denk bij valpartijen: Heb ik die in mijn pool?

Ik schaam me diep.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Daarom doe ik al heel lang niet meer mee met pools. Maar dan met name omdat ik voor renners uit mijn pools supporterde, waar ik eigenlijk niet voor wil supporteren maar die punten opleverden in sprints en zo.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Zo te zien gebroken pols voor Dumoulin (edit: schouder uit de kom ook). Gerrans sleutelbeen - denk ik.

Ten Dam schouder uit de kom, maar die zit er dus weer in.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.