- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Waaiers, op het laagste punt van Nederland, 6 meter onder zeeniveau waait het het hardst 
narva77 (crew films)
-
- 12728 berichten
- 6540 stemmen
Dranghekken op Neeltje Jans waaiden al om, dus dat gaat nog leuk worden vanmiddag!
Trots op mijn Zeeland! 
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Had trouwens de indruk dat de renners onder nagenoeg gelijke omstandigheden gefietst hebben.
Het begon na een uur of twee wel meer te waaien en het werd iets frisser. Wind mee zal je al weinig aan hebben als de auto dicht achter je zit (sommigen hadden onbegrijpelijk de auto ruim 25 meter achter zich) maar wat wind tegen dan kan best voor seconden verlies gaan zorgen. Te opvallend dat de twee grote mannen niet eerste zijn en de klassementsmannen behoorlijk ver van het podium. Het was geen storm, maar een goede (en lekker verkoelende bries) stak geregeld op.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Heerlijk. Het valt echt enorm uiteen. Niet goed voor de Nederlanders vooralsnog ditmaal.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Quintana houdt niet zo van het Nederlandse weer zo te zien.
Chaotisch - wel leuk
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Spettacolo! Al denk ik dat alles nog weer bij elkaar komt...
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Spettacolo! Al denk ik dat alles nog weer bij elkaar komt...
Misschien de groepen Froome/Contador en Nibali/Quintana/Purito maar wat met de renners daarachter? Rolland, Majka, Arredondo, Kruijswijk, Ten Dam en Kelderman fietsen daar nog achter. Die kunnen al aan de bollentrui gaan denken vrees ik.
Edit: en nu Sagan op kop voor Contador. k 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Dumoulin met boni seconden voor het geel ??
Moet-ie wel Greipel, Sagan en Cavendish voor blijven 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Cavendish een beetje als een beginner zo vroeg op kop en omdat hij zich laat uitbollen krijgt zijn ploeggenoot het geel niet...
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
Blij vooralsnog met Cavendish als kluns, idd niet zo oppermachtig meer als voorheen. Maar voor de rest redelijk diepe ellende met zo een beetje alles in de tweede groep.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
omdat hij zich laat uitbollen krijgt zijn ploeggenoot het geel niet...
Dat was nog wel het ergste, belachelijk... Der Panzerwagen zal nog eens voor hem werken 
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
De oude Cavendish in topvorm was zo belachelijk goed. Die had dit gered, ondanks dat hij zo vroeg op kop kwam. Daar is weinig meer van over.
En LottoNLJumbo moet maar eens gaan denken aan etappezeges. Meervoud. Er zijn heel, heel veel kansen de komende weken.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ja dat is het positieve, Lotto Jumbo kan al vast mikken op ritten in plaats van Top 10 - hoop ik.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Bizar idee trouwens dat Sagan nog steeds meedoet in het jongerenklassement. Het voelt alsof hij al veel te lang meedoet daarvoor. Maar hij mag nog net meedoen. Als hij vier weken eerder geboren was niet.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
De eerste slag voor Contador! Froome onderging de koers bijzonder passief maar heeft zich de waarschuwing van twee jaar geleden wel ter harte genomen.
Cruciaal beeld vond ik dat waarin de definitieve kopgroep ontstond waar je heel mooi zag dat Tinkoff-Saxo door georganiseerd te zitten een klein gaatje kon dichten met vier man (Sagan op kop, Contador achteraan geloof ik) terwijl Nibali er op dat moment alleen voor stond.
Maar goed, over twee dagen kunnen de zaken al weer heel anders liggen.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Nog even buiten groep 2 :
104. Kelderman 5'04"
105. Zubeldia 5'04"
106. Pierre Rolland 5'04"
108. Steven Kruijswijk 5'04"
113. Laurens ten Dam 5'04"
125. Daniel Navarro 5'04"
134. Rafael Valls 5'04"
136. Kristijan Durasek 5'04"
142. Bob Jungels 5'04"
145. Adam Yates 5'04"
146. Eduardo Sepúlveda 5'04"
155. Winner Anacona 5'04"
160. Alexandre Geniez 5'04"
167. Rafal Majka 5'04"
174. Julian Arredondo 5'04"
179. Ryder Hesjedal 5'04"
181. Simon Yates 5'04"
191. Louis Meintjes 5'04"
197. Thomas Voeckler 11'06"
Dan weten we alvast wie we veel in de ontsnappingen gaan zien in de tweede en derde week.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Manmanman, rijd je in Zeeland, weet je als Nederlander je gewoon niet ergens vooraan het peloton te handhaven. Hoe noemden Hiddink dat ook alweer? Gogme. Natuurlijk, kwaliteit en klasse spelen ook mee, maar dit is wel de reden dat van alle kanshebbers onder de Nederlanders op een eventuele gele trui morgen alleen Dumoulin nog een klein kansje heeft, maar Cancellara de trui nu al heeft.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Sagan in het geel de komende dagen?
Als hij geen tijd verliest de komende dagen en enkele keren bonificaties kan sprokelen heeft ie hem. Hij is de hoogst geplaatste sprinter, en kan de muur van Huy overleven.
4. Sagan +00'33
13. Greipel +00'59
21. Cavendish +01'24
Daar hangt het dan ook van af. Als Cancellara morgen niet kan volgen, dan pakt iemand anders Geel.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Weet iemand waar je de rit kan herbekijken? Sporza toont enkel fragmenten.
Enkel het waaier-gedeelte is goed.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Dan weten we alvast wie we veel in de ontsnappingen gaan zien in de tweede en derde week.
Veel grote namen. Zonder al te veel insapnning staat Froome 'ineens' al weer in de Top 10.
edit: ik zie nu pas dat Froome zelfs nog 4 seconden bonus krijgt voor een klein breukje.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Zie voor het eerst het nieuwe Tourprogramma. Om met het goede nieuws te beginnen: het focust zich op de koers en de etappe, veel interviews. Gisteren bij Vive le Velo alleen maar een over exposure van Leontien ZvM en twee minuutjes van de wedstrijd. Dat is ook niks
Maar hier is behalve het eerst positieve punt ook niet heel veel om te juichen. De analyses zijn vooral open deuren en de interviews, met name Dione de Graaff, maar ook die krullebol waarvan ik de naam eigenlijk niet eens ken, zijn op Margriet-niveau.
En over Filemon Wesselink hoeven we het denk ik niet te hebben. Alleen Herman vd Zandt vind ik wel leuk, maar dat is ook omdat hij een paar straten verderop woont en in de supermarkt hier op de hoek altijd 'zo gewoon' is 
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Sagan in het geel de komende dagen?
Als hij geen tijd verliest de komende dagen en enkele keren bonificaties kan sprokelen heeft ie hem. Hij is de hoogst geplaatste sprinter, en kan de muur van Huy overleven.
4. Sagan +00'33
13. Greipel +00'59
21. Cavendish +01'24
Daar hangt het dan ook van af. Als Cancellara morgen niet kan volgen, dan pakt iemand anders Geel.
Zullen we eerst de kasseirit maar afwachten voordat het over de boni's gaat?
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Manmanman, rijd je in Zeeland, weet je als Nederlander je gewoon niet ergens vooraan het peloton te handhaven.
Ga voor de grap eens met een man of 20 fietsen met de wind vanuit de flank.. 
Zelfs Cancellara, Dumoulin en Martin moeten een ploeg hebben met renners die sterk genoeg zijn om je uit de wind te houden, anders gaan zelfs dat soort mannen er geheid af.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Ik doe het ze absoluut niet na, maar het valt me wel vaak op dat Nederlandse renners gewoon niet scherp genoeg zijn op dit soort momenten (en een stukje kwaliteit), behalve dan één keer in die waaieretappe twee jaar terug. Dat was in 2009 ook zo opvallend, toen er ook waaiers vormde en Armstrong gewoon keurig in de voorste groep erbij zat. Die man heeft echt niet alleen op doping zeven maal gewonnen, ook koersinzicht speelt mee. Het is ook grappig de renners uit de jaren 80 te horen, of er over te lezen, dat die dat beetje net wel hadden. Ook hoe ze met gemak uitleggen dat oortjes volstrekt overbodig zijn maar je met nadenken al heel ver kwam.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Zullen we eerst de kasseirit maar afwachten voordat het over de boni's gaat?
En morgen. 3 colletjes in de laatste 16km, met de muur van Huy als afsluiter:
http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2015/300/PROFILCOLSCOTES_1.png
Bekijk de laatste anderhalve kilometer van de Waalse Pijl dit jaar. (Zelfde aankomst)
Gokje voor morgen?
--> Ritwinst: Valverde, Rodriguez, Rui Costa, Nibali, of iemand anders die een goede 500 m bergop kan sprinten.
--> Rassprinters zullen er al af gereden worden in de 2 colletjes van 4de categorie. Maar Sagan is ook meer een powersprinter. Hij moet gewoon zorgen dat hij voor Dumoulin, Martin en Cancellara binnen komt. Maar het moeilijkste: zorgen dat er geen volk van achter komt.
En dan nog! Stel dat Uran of G. Thomas morgen geel kan pakken, dan kan Sagan in de kasseienrit nog steeds geel overpakken. Kasseien liggen hem.
--> Opletten ook voor sommige kopmannen die mogelijks enkele seconden zullen verliezen, of enkele seconden zullen pakken. De bonificatieseconden bovenaan zullen ook motiverend werken.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Rui Costa kan je wel schrappen voor de ritwinst, de Muur van Hoei ligt hem totaal niet.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Ik denk dat Sagan morgen maar zeker dinsdag loods is voor Contador. Als Contador mee kan dan mag hij wellicht aan de rit denken, maar als je kijkt hoe het vorig jaar liep valt dat te betwijfelen. Overigens heb ik het gevoel dat Sagan wel eens dé meesterknecht kan zijn voor dat soort ritten die Contador vorig jaar en in de Giro soms tekort kwam.
Ben vooral benieuwd naar Rodriguez morgen. Kan hij het nog, of is 'ie z'n onweerstaanbare punch een beetje kwijt?
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Laten we Albasini niet vergeten morgen, die heb ik nog niet een keer iemand horen of zien noemen gek genoeg. Maar ik ga toch 'gewoon' voor 1. Valverde, 2. Contador, 3. Rodriguez morgen.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Doe mij maar Albasini inderdaad 
Purito schijnt last te hebben van twee valpartijen van vandaag, dus ik vrees het ergste. Normaal zou je inderdaad weer Bala zeggen, maar in de Dauphiné heb ik die voor het eerst sinds jaren in mindere vorm gezien. Daniel Martin lijkt mij dan de voornaamste kandidaat voor de rit als die zonder kleerscheuren de rit naar Zeeland heeft overleefd.
Stybar heeft trouwens nog nooit de Waalse Pijl gereden. Benieuwd hoe hem de Muur afgaat.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.