• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.327 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.092 gebruikers
  • 9.377.126 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Ja, dat was ook lang ja. Alweer vergeten dat Konig daar zo sterk reed. Hup Leopold!

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

het beste nieuws is natuurlijk dat Michael Sam is gedraft. Mooie reactie en heel erg blij voor hem. He is going to be big, mark my words.

Een jaar later heeft 'ie eindelijk een contract. In de CFL...

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Zou me niks verbazen als Kyrienka dit houdt.

De laatste tussentijden zijn allemaal tamelijk rampzalig, toch iets met wind?

Zie eigenlijk alleen nog in Contador een serieuze rivaal.

Porte zakt er helemaal doorheen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Porte gaf gisterenavond al aan amper te kunnen trappen met kniepijn na z'n nieuwe val. Zal er wellicht wel wat te maken mee hebben.

Aru krijgt ook een serieuze slag. VDB en Kruijswijk opvallend goed!

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

De Giro is beslist.

Van de klassementsmannen houden zich in de tijdrit alleen Van den Broeck en Konig enigszins staande t.o.v. Contador (en Kruijswijk...).

De nummers drie tot en met tien in het huidige klassement (Amador tot Konig) gaan het moeten uitmaken voor de derde podiumplek. Normaal zou je zeggen Uran maar die heeft duidelijk niet de vorm om dat als zekerheidje te poneren. Porte is definitief gezien.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Jammer dat ook König gisteren twee minuten verloor, stond anders ongeveer gelijk met Amador nu. Van den Broeck zag ik wel aankomen na Romandië (doch niet zó sterk), maar Kruijswijk zeker niet. Lastig in te schatten hoeveel invloed de wind daar verder op heeft gehad. Uran valt me toch wel zwaar tegen hoor. Schat hem tegenwoordig hoger in dan Contador wat betreft tijdrijden en hij verliest nu zo'n twee en een halve minuut op hem. Jammer dat de spanning al voor de zware laatste week eraf is, of de etappes moeten nog gekker worden dan ze tot nu toe zijn geweest.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Lijkt me ook niet terecht om Uran op papier boven Contador te plaatsen in het tijdrijden. Met name in grote rondes heeft Contador veruit de betere klasseringen geboekt (eigenlijk was de winst van Uran vorig jaar in de tijdrit tamelijk verrassend te noemen gezien z'n eerdere resultaten).

De strijd om het podium wordt razend interessant.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Het podium kan inderdaad nog alle kanten op, maar strijden om de eindwinst blijft zoveel mooier. Contador was altijd een geweldige tijdrijder, maar de laatste jaren kan ik me niet meer zulke geweldige tijdritten van hem voor de geest halen, terwijl Uran de laatste jaren de tijdrit tot zijn specialiteit heeft gemaakt. Na Urans resultaten nu even te hebben bekeken heb ik echter toch een verkeerd beeld gekregen ja, vooral door de tijdrit van vorig jaar in de Giro en in mindere mate die in de Vuelta en in Romandië.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Toch maar Contador 2 strafminuutjes geven voor die helmwissel?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Die helmwissel kwam van zijn eigen ploeg. Porte deze week daarentegen nam materiaal aan van een ander team, waarvan iedere renner weet dat het niet toegelaten is. Van een andere team is het alleen toegelaten om voedsel en drank aan te nemen.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Je mag alleen je helm helemaal niet afzetten terwijl je koerst, kan zelfs diskwalificatie opleveren. Contador had dus langs de weg moeten stoppen om te wisselen. Althans, als ik Renaat mag geloven.

Maar het was verder een opmerking met een

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Geloof maar niet teveel van wat 'Renaat' zegt. Ik erger mij enorm aan zijn commentaar. En als je heel goed oplet merk je dat zelfs De Cauwer niet erg opgezet is met zijn uitleg. Als Wuyts niet presenteert, geef mij dan maar Christophe Vandegoor naast José De Cauwer.

Zandkuiken

• 1746 berichten
  • 1431 stemmen

speedy23 schreef:

Geloof maar niet teveel van wat 'Renaat' zegt. Ik erger mij enorm aan zijn commentaar. En als je heel goed oplet merk je dat zelfs De Cauwer niet erg opgezet is met zijn uitleg. Als Wuyts niet presenteert, geef mij dan maar Christophe Vandegoor naast José De Cauwer.

Yes!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Renaat is soms best grappig maar z'n wielerkennis reikt gewoon niet zo ver. Het herkennen van renners is ook niet echt goed. Je merkt de ergernis van De Cauwer soms wel inderdaad.

Uran en Porte kunnen we definitief schrappen. VDB ook achterop geraakt in de afdeling. We krijgen in ieder geval een hele raar eindklassement ...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Wat een krankzinnige Giro, de meeste namen in de top van het algemeen klassement horen daar normaliter echt niet thuis. Had wel verwacht dat Uran (en Porte) er verder doorheen zouden zakken, maar toch jammer.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

De top 3 in de Giro is nu duidelijk : Contador, Aru en Landa. De rest speelt niet meer mee. JVDB valt van het ene uiterste in het andere. Gisteren van de 11de naar de 5de plaats en nu terug naar de 11de plaats, je moet het maar kunnen.

Zandkuiken

• 1746 berichten
  • 1431 stemmen

Finisterra schreef:

Het herkennen van renners is ook niet echt goed.

Dat kan inderdaad wel wat lullig zijn, maar is voor mij niet eens zo belangrijk. Ik vind zijn stijl gewoon erg houterig. In vergelijking met de zwierige manier van spreken van Wuyts (en inderdaad ook wel Vandegoor, of bv. Jan Wauters vroeger) mis ik een beetje poëzie in zijn commentaar. En dan die 'grapjes'... Het is toch echt een nerd

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Mja ik ben wel fan van Renaat, ik lach me een kriek als hij weer eens uitpakt met: 'We zijn nu in Santa Bardiari. Hier wonen ongeveer 3000 Santa Bardiaridini, ook wel Santa Bardiarinezi genoemd.' Ik weet ook niet of Jose zich wel zo ergert, ze hebben wel een leuke chemistry vind ik: 'Ik zou nog wachten met je conclusies Renaat'. 'Maar komaan, het is toch zo Jose?' 'Ik zou nog even wachten.'

Wuyts is wel onovertroffen inderdaad, eh nee: een ander paar mouwen.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Wuyts met z'n neuzelende stem en Vlamingen-fixatie is vreselijk.

Jose en Renaat zijn in principe een topduo. Alleen vandaag vond ik dat Renaat te weinig met de koers bezig was (wat sowieso een hinderlijke eigenschap is van erg veel commentatoren, Dijkstra en Jose Been hebben daar ook een handje van).

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En dan moest hij vorige week beginnen met de mededeling dat zijn openingszin bij de presentatie een woord bevat dat niet eens bestaat in het Italiaans, namelijk "Goeie middag guerini'. Het is wel de naam van een grote wapenmaker. En De Cauwer grinniken.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Bij Guerini zou ik eerder hier aan denken.

Porte stapt uit de Giro trouwens. Was wel te verwachten..

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Uran zal misschien ook nog uitstappen. In de tour zullen er ook 4 grote favorieten starten. De helft zal het heel waarschijnlijk Parijs niet halen.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Wat een legendarische Contador-etappe weer. 50 seconden achterstand aan de voet van de Mortirolo, halverwege de klim weer bij Aru/Landa gekomen en aan de top bijna 2 minuten voorsprong op Aru...

Met dank aan een ontketende Steven Kruijswijk die met een granieten blik de kilometers verslond als reed hij op een home-trainer.

Geweldige rit.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Wat een tappa inderdaad Only in the Giro...

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

speedy23 schreef:

En dan moest hij vorige week beginnen met de mededeling dat zijn openingszin bij de presentatie een woord bevat dat niet eens bestaat in het Italiaans, namelijk "Goeie middag guerini'. Het is wel de naam van een grote wapenmaker. En De Cauwer grinniken.

Huh? Girini zijn gewoon volgers van de Giro, als het geen woord is zou het er één moeten zijn

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Het is echt geen woord hoor. Ze hadden hem er al een paar maal op gewezen dat het als woord onbestaande is. Dat maakt het net grappig.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Girini zijn een soort van kikkervisjes

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Dat heeft hij ook gezegd. Het 'zouden' een soort van.... Maar spijtig genoeg geloof ik van Renaat Schotte niet veel.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Google maar op "wiki girini"

Girino - Wikipedia - it.m.wikipedia.org

"I girini sono organismi acquatici."

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.