• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.334 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.551 acteurs
  • 199.097 gebruikers
  • 9.377.362 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Kruiswijk trapt met lust! (wie kent het niet, Snelle Jelle for the win).

Betancur en Pellizotti hebben zichzelf nog maar eens voor lul gezet. Moet je ook zin in hebben elke keer.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Contador toch gewoon in orde. Gaan nog mooie duels worden tussen Aru, Contador en Porte. Voorlopig lijken ze ongeveer even sterk bergop.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Haha, wat een zege van Intxausti. Hoe hij Reichenbach in de luren legt is toch wel echt schitterend.

Uran ook goed. Contador soeverein. Dit was denk ik de cruciale dag om door te komen. Hij gaat gewoon de ronde winnen.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Bertje gelukkig toch in orde ja, was er weer eens ingetrapt. Tuinde ook volledig in Beñats schouwspel, maar gelukkig legde hij daarmee ook team bohm in een rechtstreeks duel in de luren. Urán Urán zoals verwacht aan de betere hand

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Nu op Eurosport: kan Gesink na drie jaar opnieuw een gooi doen naar de eindzege op Mt. Baldy?

Zandkuiken

• 1746 berichten
  • 1431 stemmen

Leuk om Sagan eens zichtbaar de tank echt hé-le-maal leeg te zien rijden.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Was inderdaad een mooi gevecht, knap van Sagan. Ik hoop eerlijk gezegd nu ook dat hij de ronde pakt.

Gesink redelijk maar zeker niet super.

Voor de Giro vandaag zou ik zeggen: schrijf D. Caruso maar op.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Stuur Alaflip maar als kopman naar de Vuelta. Hij heeft veel weg van Valverde (hopelijk niet in alles).

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Julian Alaphilippe heeft gisteren de zevende rit in de Ronde van Californië gewonnen. Op de slotklim naar Mount Baldy reed hij iedereen uit het wiel. Hij neemt meteen ook de leiding in het algemeen klassement.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Vandaag een sprintje voor eindwinst tussen Alaflip en Sagan. Mag Cav de sprint eens aantrekken.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Een andere tactiek is denk ik om zowel Renshaw als Cavenish tegen Sagan te laten sprinten en hopen dat Wippert/Farrar zich er dan ook nog mee bemoeien.

Want Alaphillipe zie ik toch niet beter sprinten op het vlakke dan Sagan eerlijk gezegd.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Komaan TJ!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Sagan wint met een fotofinish de Tour of California!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Finisterra schreef:

Sagan wint met een fotofinish de Tour of California!

Maar Cavendish wint wel zijn vierde rit. En met wat voor overmacht. https://youtu.be/-Ws1LVYfRSw

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Brute pech voor Porte. Verliest ongeveer 45 seconden waarschijnlijk...

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Spijtig inderdaad, ook voor Oscar 'de Kat' Gatto die het sprintje vooraan op zeker had gewonnen. Wat een gepruts verder van het peloton, maar dat maakt de Giro ook weer zo leuk natuurlijk

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Over spijtig gesproken: Porte krijgt 2 minuten extra aangenaaid van de jury vanwege het ongeoorloofd aannemen van een wiel van een andere ploeg. Schijnt iets over in de reglementen te staan. Wat een idioterie.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Strenge boel. Voor SP potentieel een meevaller, maar ik ben benieuwd of Sky nog iets uit de hoge hoed kan toveren. Aru lijkt me trouwens uiteindelijk sterker dan Contador, maar ik heb het wel vaker mis.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Schandalig dit. Ik weet niet wat de renners in mijn teams dit jaar nog allemaal gaan tegenkomen, maar ik ben het zat!

Nee, serieus. Echt jammer voor de Giro. Veel te streng, maar goed ze zien graag een Italiaan winnen blijkbaar.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

McSavah schreef:

Aru lijkt me trouwens uiteindelijk sterker dan Contador, maar ik heb het wel vaker mis.

Voor z'n val kwam de demarrage van Contador het dichtst bij een topfavoriet die z'n directe concurrenten los reed. Zonder Porte weet ik niet of Aru er wel weer bij was gekomen. Na z'n val is Contador in de spaarstand gegaan en rijdt hij slechts defensief.

De tijdrit is echter in z'n voordeel, en ik denk dat hij nog wel een dag uitzoekt en de boel dan beslist.

Weinig twijfel bij mij.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Pfff wat een sof. Prachtige driestrijd zo mooi de nek omgedraaid

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Ja, na een nachtje slapen is het ongeloof allesbehalve voorbij. Echt zo zonde. Sowieso al een smet op deze Giro. Als een regel er is moet je hem toepassen, maar wat voor regel is dit eigenlijk? Fair play wordt bestraft. En toch benieuwd of deze ook zou worden toegepast als Aru op die manier een wiel kreeg...

Hopelijk doet het peloton er wat aan. Allemaal massaal wielen beginnen wisselen net na de start ofzo...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Voor z'n val kwam de demarrage van Contador het dichtst bij een topfavoriet die z'n directe concurrenten los reed. Zonder Porte weet ik niet of Aru er wel weer bij was gekomen. Na z'n val is Contador in de spaarstand gegaan en rijdt hij slechts defensief.

De tijdrit is echter in z'n voordeel, en ik denk dat hij nog wel een dag uitzoekt en de boel dan beslist.

Weinig twijfel bij mij.

Aru verliest nu al tijd, ik lijk het dus gelukkig weer mis te hebben En natuurlijk zat Lobato nu er voor de bloemen werd gesprint niet bij. Ook Slagter laat het helaas weer afweten, maar volgens mij was hij ook betrokken bij de val van Gerrans, of dat moest een andere Cannondale-Garmin renner zijn geweest (edit: was denk ik toch een andere gezien zijn achterstand).

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Contador ziet dat ook direct he. Gisteren al even een plaagstoot en nu gewoon tijd pakken. Held.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Van Barneveld-Van Gerwen nu in de halve finale Premier League of Darts. Spannend!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Wat een pech voor Porte weer, zeg. Contador ook maar toch in iets mindere mate.

Toch wel jammer voor deze Giro eigenlijk. Hopelijk kan Aru zich bergop herpakken maar vrees dat dit een zondagswandeling voor Contador wordt naar het roze.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Verdikke, 2 minuten te laat thuis maar ze lagen er weer netjes bij, zeer spijtig inderdaad

Porte uiteindelijk op 5m28...

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Dat was de fiets van Porte blijkbaar. Porte zelf is op 2 minuten binnengekomen.

Ben benieuwd of hij het mentaal kan opbrengen ervoor te blijven gaan. In dat geval kan hij morgen wellicht zo 2-3 minuten terugpakken op Aru.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Moeilijk te voorspellen, deze extreem lange tijdrit (kan me de laatste tijdrit van deze lengte niet heugen, de Wiggins Tour had er eentje van 50 km dacht ik?).

Voor het klassement lijken Porte, Contador en Uran hier het meest garen bij te kunnen spinnen.

Voor de dagzege gaan die ook zeker meedoen.

Verder weet ik het niet zo goed. Zakarin misschien. Eén van de Spanjaarden (Izagirre, Intxausti)? Boaro? Kyrienka?

Als Tom Dumoulin had meegedaan was die topfavoriet geweest.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Tijdrit in de Tour vorig jaar was 54km.

Top-10 toen:

1. MARTIN Tony OPQ 01:06:21

2. DUMOULIN Tom GIA 00:01:39

3. BARTA Jan TNE 00:01:47

4. NIBALI Vincenzo AST 00:01:58

5. KONIG Leopold TNE 00:02:02

6. VAN GARDEREN Tejay BMC 00:02:08

7. PERAUD Jean Christophe ALM 00:02:27

8. CHAVANEL Sylvain IAM 00:02:36

9. IRIZAR ARANBURU Markel TFR 00:02:39

10. OSS Daniel BMC 00:02:58

Je noemt daar allemaal goede namen. Zou nog aanvullen met Cataldo, Amador, Chavanel, Kangert, König, ... voor eventueel top-10. En dan heb je nog pure tijdrijders die erg wisselvallig zijn: Durbridge, Vandewalle, Gretsch, Hepburn, LLS, Rogers.

Moeilijk te voorspellen wie de uitschieters gaan zijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.