• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.334 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.551 acteurs
  • 199.097 gebruikers
  • 9.377.362 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Zakarin en Intxausti de belangrijkste lossers uit het peloton na de putch van Astana. Die eerste blijkt dus wellicht toch gewoon gepiekt te hebben naar Romandië. In iets mindere mate: Hesjedal en Betancur.

david bohm

• 3075 berichten
  • 3439 stemmen

Pellizotti dat is pas een kluns. Helaas heb ik m niet.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Pelli blijkt een goede kluns ja, met z'n krampen al 2 dagen op rij. Normaal had ik hem wel verwacht voor een ritzege + goede klassering in bergklassement.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Interessante ontwikkelingen gaande ja, een typische vroege chaotische Giro rit, maar dan wel zonder regen. Pooltechnisch lijkt deze Giro ook niet aan mij besteed. Zo had ik bij SP ook Pozzo en Meersman. Kijk er ook niet van op als Chernetckiy binnenkort afstapt.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Mooie eerste overwinning van Formolo

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Zo, het klassement al stevig door elkaar geschud. Zakarin op 17min, Betancur op 13, Intxausti op 9, Hesejdal op 5, Izagirre op 4 van de mogelijke klassementsmannen.

Voor de rest valt de schade mee.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Toch ook een gevoelig minuutje voor Uran lijkt me...

Jammer dat ik hier geen seconde van heb kunnen zien, lijkt me een prachtig kijkspel.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

De 23-jarige Let Toms Skujins (Hincapie Sports) wint derde etappe en wordt leider In Californië, Sagan wéér tweede. Dat is al drie dagen op rij dat hij net naast de bloemen grijpt. Die zal ook gefrustreerd zijn.

En Julian Alaphilippe eindigde derde. Van die kerel gaan we nog heel veel zien.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Goeie Giro tot nu toe:

Contador al na eerste bergrit in roze trui, Polanc pakt rit, VdB zakt door het ijs

En in Californië schiet Sagan na drie opeenvolgende tweede plaatsen eindelijk de hoofdvogel af. En hoe !!!

Sagan proeft nog eens van zege en viert met wheelie.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Ik vrees met grote vreze dat Contador eruit moet. Leek toch wel erg veel op een sleutelbeenbreuk. En ook die knie leek niet goed. Zou echt doodjammer zijn van deze ronde.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Jep, hoop ook dat het niet zo erg is. De driestrijd beloofde nog heel wat voor het verdere verloop. Die Nippo (Colli?) zag er echt eng uit met z'n arm in een heel vreemde positie.

En dat weer allemaal door een onoplettende toeschouwer met z'n camera. Zucht..

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Tsja, ik heb ooit bijna Pantani voor z'n kop geslagen door over de hekken in een binnenbocht te applaudisseren (ik zag hem geen moment aankomen), dus wil ik niet te hard oordelen, maar hier was de boarding uitstekend en kon je als toeschouwer de renners al mijlenver zien aankomen (de val was ook niet eens bij de eersten).

Misschien kan men in de toekomst bij de reclame-karavaan nog eens omroepen om voorzichtig te zijn, want dit is gewoon een drama voor de renners die getroffen zijn én voor de hele ronde.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Een ontwrichte schouder blijkbaar voor Contador. Zal wellicht proberen verder te doen, maar vrees toch een beetje voor het verdere verloop van de Giro voor hem..

Jammer voor deze attractieve Giro. Dan toch maar hopen dat Porte geen slechte dag krijgt want anders ligt de weg voor Aru wel helemaal open.

david bohm

• 3075 berichten
  • 3439 stemmen

Mja niet te negatief FIni.

Bertje is optimistisch en hoopt dat ie de Giro kan voortzetten.

Ik geef toe, klinkt niet heel best maar de man heeft voor hetere vuren gestaan.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Met het oog op de Tour zou het niet eens zo slecht uitkomen, maar voor de Giro zou het natuurlijk wel doodzonde zijn.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En in de Ronde van Caliornië behaalt Mark Cavendish zijn derde zege.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Dat was ooit nog een redelijk leuk rondje. Waarom ze er nu plots 5 sprintritten in gooien, begrijp ik helemaal niet. Enkel Mt Baldy en de tijdrit beslissen over de eindzege. Saaie bedoening.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

McSavah schreef:

Met het oog op de Tour zou het niet eens zo slecht uitkomen, maar voor de Giro zou het natuurlijk wel doodzonde zijn.

Contador heeft ook in de gaten dat alleen een Tour winnen hem niet heel veel extra status bezorgd. Zijn plan om de dubbel te betwisten vind ik daarom zeer interessant en het zou erg jammer zijn als dat door een blessure (opnieuw!) in het water valt. Hij heeft misschien nog 1 of 2 jaar op topniveau maar het wordt steeds lastiger.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

De Tour en Giro in een jaar winnen is een utopie in het huidige wielrennen. Daar moet je zo'n recuperatievermogen voor hebben, dat is onmenselijk. Kan alleen als je flink uitpakt met doping, maar dan val je tegenwoordig door de mand. En dan nog los van het feit dat alle topfavorieten voor de Tour (minus Bertje dan) allemaal alles op die ene koers zetten.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

En dan nu meteen 264 kilometer. Zie hem eigenlijk niet uitrijden, laat staan de roze trui behouden.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Montorsi schreef:

De Tour en Giro in een jaar winnen is een utopie in het huidige wielrennen.

"Iedereen zei dat het onmogelijk was, totdat er iemand langs kwam die dat niet wist."

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

"Iedereen zei dat het onmogelijk was, totdat er iemand langs kwam die dat niet wist."

Mja, zeg nooit nooit... maar het lijkt me voor Contador uitdaging genoeg überhaupt nog eens de Tour te winnen. Er blijft toch altijd een zweem van verdenkingen om hem heen hangen. In het 'schonere' tijdperk is het toch allemaal 2 klassen minder geworden.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Vind je? Zoals hij vorig jaar in de Vuelta Froome naar huis reed vond ik toch wel straf.

Daarnaast kan je evengoed over Froome zeggen dat het de laatste twee jaren wat minder oogt, en dat zonder dopingschorsing.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Froome heeft niet jarenlang het rondewerk gedomineerd zoals Contador. Na zijn schorsing is het toch wel afgevlakt..

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Contador had één duidelijk minder jaar na z'n schorsing. Vorig jaar was hij echter weer heel sterk.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Dat mindere jaar kan ik inderdaad wel volgen, hoewel niet te vergeten dat hij desondanks de Vuelta won direct na z'n rentree.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En in Californië wint Peter Sagan de tijdrit van 10,1 km en staat nu aan de leiding in het algemene klassement.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Vanavond maar eens kijken hoe het Gesink op Mt. Baldy vergaat. Daar heb ik goede herinneringen aan.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

En ook de Grizzlies sneuvelen in de tweede ronde na een 2-1 voorsprong met 4-2 en verliezen er dus drie op rij. Eerder overkwam dit al de Bulls en Wizards.

Rockets - Clipps wordt wel een 'win or go home'-wedstrijd. Vannacht.

De Bulls redden het dus weer niet. Alle hoop in Chicago nu gevestigd op de Blackhawks die morgen beginnen aan hun serie met mijn Anaheim Ducks. Anaheim nog niet getest in de play-offs met een 4-0 tegen de Jets en een 4-1 tegen de Flames. Chicago duidelijk van een hoger niveau. Kan een hele mooie serie gaan worden.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Tjonge, de Bolle uit Bolivar kan er echt hélémaal niets meer van.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.