• 15.800 nieuwsartikelen
  • 178.292 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.542 acteurs
  • 199.089 gebruikers
  • 9.376.855 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

speedy23 schreef:

Het is echt geen woord hoor. Ze hadden hem er al een paar maal op gewezen dat het als woord onbestaande is. Dat maakt het net grappig.

Dat weet ik toch Renaat is gewoon een taalverrijker.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

speedy23 schreef:

Het is echt geen woord hoor. Ze hadden hem er al een paar maal op gewezen dat het als woord onbestaande is. Dat maakt het net grappig.

Het is een woord uit de Giro-traditie (zoals hij ook uitlegde dat vroeger de roze-truidrager op de radio de dag afsloot waarbij de Girini een goede nacht werd gewenst).

Dus vanuit die traditie maakt het natuurlijk niks uit dat het geen woord is dat in de woordenboeken staat.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Grappig en sfeervol.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Haha, echt een geweldig stuk Mooi eerbetoon!

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Zowel GSW als Cavs eenvoudig naar de finals. Benieuwd wat die match op gaat leveren.

Daarnaast uiteraard RG bezig. Federer lijkt een relatief eenvoudige draw te hebben met Murray, Nadal én Djokovic in de andere helft (Nad - Djok wordt een kwartfinale).

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Dat is in de NHL wel anders. Beide series een allesbeslissende game 7. Ik hoop op Anaheim en Tampa Bay, maar ik vrees ervoor.

Wel nog een hele week wachten voordat de NBA Finals beginnen. Dat is het nadeel als series zo snel beslist zijn. Go Warriors!

RG --> Toch eigenlijk wel jammer dat Nadal - Djoker al een mogelijke kwartfinalewedstrijd is.

Moet nog maar zien of Federer van Monfils weet te winnen in de vierde ronde.....ervan uitgaande dat ze beide hun derde ronde-wedstrijd winnend afsluiten.

Bouchard en Halep:

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Hup Cavs!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Finisterra schreef:

Midden april 2015:

Atlanta - Cleveland 3-4

GSW - San Antonio 4-3

---

Cleveland - GSW 2-4

En Spurs had even goed mogelijk geweest na die kraker tegen Clippers.

Schat nu misschien de Cavs wel hoger in voor de finale.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Had je het toch goed .

Doorslaggevende factor zal de arbitrage zijn. Als ze i.t.t. de rest van de post-season niet fluiten alsof ze door LeBron betaald worden moeten de Warriors dit makkelijk kunnen klaren. No way dat de Cavs de Warriors verslaan als er geen slecht nieuws komt mbt Klay. 4-1 Warriors (maar zie ze de Cavs ook wel sweepen). Go splash bros, en gun het vooral mijn MSU brother Draymond. Go Warriors! Doe er nog maar een verloren NBA finals bij voor LeBron (nummer 4 dan alweer?).

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

De antipathie richting James kent geen grenzen hè? Denk dat het een redelijk gelijkwaardige finale gaat worden. Gun het beide teams eigenlijk wel, dus zal er redelijk neutraal in staan.

RG: mwah, denk dat de Fed het tegen Monfils wel gaat klaren. Daarna tegen Wawrinka (kwart) en der Kei (half) acht ik een grotere kans op verlies. Al zou het tegen alle drie eigenlijk gewoon niet mogen. Finale is het minimum, om daar helaas weer te gaan verliezen van een oppermachtige Djokovic. Deze laatste zou zomaar eens hét jaar voor een GS sweep kunnen hebben. Murray bolwerkt het gewoon niet tegen hem, Nadal heeft nog te veel struggles, en Federer is in een best-of-five niet goed genoeg.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8159 stemmen

Ben wel benieuwd. Iedereen heeft het erover dat Djoko Roland Garros gaat winnen, wat ook wel in de lijn der verwachtingen ligt. De draw is in ieder geval zwaar. Nadal/Murray/Federer is een mooie route naar de titel, al heeft Murray ook geen gemakkelijk weg naar de halve finale, met Kyrgios/Isner?Ferrer.

Federer moet de finale kunnen halen zou je denken. Tegen Djoko of Nadal gaat hij die niet winnen, tegen een ander heeft hij een goede kans.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Irritant dat ze op de Belg een één of andere C-koers (en dan ook nog de nabeschouwing ) belangrijker vinden dan de Giro - die nog maar weer eens ontploft... Aangewezen op Eurosport met irritant gewauwel.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Nou ja, op de "Belg" geven ze tenminste wielrennen Ter info: het is de ronde van België, die C-koers. Nogal wiedes dat die voorrang krijgt op de "Belg".

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

't Blijft een C-Koers De Belg (dat is een koosnaam zoals je zult begrijpen) is uiteraard altijd favoriet, NL-se commentatoren luister ik nooit. Dus of ze het op NL uitzenden check ik nooit.

Contador lijkt zijn hand toch te overspelen... Hoewel die tijdsaanduidingen in deze Giro mij erg onbetrouwbaar overkomen. 10, 20 seconden erbij of eraf in no time lijkt eerder regel dan uitzondering.

edit Renaat en José zijn weer op afspraak (16u05)

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

Bij dit soort ritten vind ik het niet zo erg, maar hoop toch dat ze morgen en overmorgen de Giro wat meer aandacht geven. Lastig zonder commentaar.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Eens. Ken weinig wielerliefhebbers die liever de Ronde van België volgen dan de Giro. De steile klim en de aanval van Contador dus moeten bekijken op een vage stream...

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

Tja, je kan het wel volgen natuurlijk (Sporza), maar dan zonder commentaar. En aangezien ik vaak tijdens het werk kijk ben ik toch vooral op de commentaar aangewezen om de spannende momenten er uit te filteren.

Gilbert komt er door trouwens!

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

En hij houdt stand ook. Erop en erover, prachtig moment.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Elk jaar hetzelfde liedje met dat gedrocht van een Baloise Belgium Tour waar je mag starten als je niet goed genoeg bent voor de Giro en dan ook gelijk kan winnen.

Renaat en Jose spraken over een kippenvel etappe, maar dat hebben we dus grotendeels moeten missen.

(Hoewel het denk ik ook lichtelijk overdreven is, er heeft eigenlijk nooit echt iets op het spel gestaan behalve de strijd voor de ritzege. Wel een grappige actie van Contador die Landa even les geeft in de mores van het geven en incasseren.)

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Sporza is medesponsor van de Baloise Belgium Tour, dus het lijkt mij meer dan normaal dat ze deze wedstrijd eerst uitzenden. Wil je de Giro helemaal volgen, dan moet je naar de RAI 3 gaan. Maar ik versta er de ballen van.

Gisteren toch nog eens een topsprintje gezien. Boonen die Demare het nakijken gaf. Leuk.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

speedy23 schreef:

Sporza is medesponsor van de Baloise Belgium Tour, dus het lijkt mij meer dan normaal dat ze deze wedstrijd eerst uitzenden. Wil je de Giro helemaal volgen, dan moet je naar de RAI 3 gaan. Maar ik versta er de ballen van.

Gisteren toch nog eens een topsprintje gezien. Boonen die Demare het nakijken gaf. Leuk.

Ik heb helaas geen Rai3. Ik wil de Giro zien nu het een bergetappe is en Belg of niet, de ronde van België interesseert me niet. Ik heb Eurosport geprobeerd maar daar is het de hele tijd die tennis die me ook geen moer interesseert, vreemd want in de programmatie staat dat ze de Giro gingen uitzenden

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

Sporza.be voor de Belgen. Zonder commentaar maar je kan wel gewoon zien wat er gebeurt. Maar niet mogelijk uit het buitenland vrees ik (of via proxies, dat zou kunnen).

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Onderhond schreef:

Sporza.be voor de Belgen. Zonder commentaar maar je kan wel gewoon zien wat er gebeurt. Maar niet mogelijk uit het buitenland vrees ik (of via proxies, dat zou kunnen).

Heb het ondertussen ook ontdekt maar zoals je zei het is erg lastig zonder commentaar. Zal dus wachten zijn tot een uur of 4 om te weten wat er precies gebeurd.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Wordt wel al uitgezonden via Eurosport.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Gekke Giro. Aru plots weer sterk...

eppo349

• 874 berichten
  • 4066 stemmen

Finisterra schreef:

Gekke Giro. Aru plots weer sterk...

Dat vond ik nou ook, van uitgeblust naar heel sterk/krachtig. Bijzonder!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Maar ben ik nu de enige die nog altijd denkt dat Astana niet zuiver op de graat is? Die mannen rijden alsof ze vuur in hun broek hebben.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Aru heeft eigenlijk maar één echt slechte dag gehad toch, dat was dinsdag. Leek toen vooral dat hij zichzelf had opgeblazen in z'n poging Contador op achterstand te houden. Kwam daarna alleen te zitten, dus niet zo gek dat je dan tijd verliest.

Gisteren hielden Contador en Landa duidelijk in en werd er op kop gereden door Konig/Nieve, al de hele ronde de mindere van die mannen. Op Hesjedahl pakte de explosievere Aru ook weer niet zoveel tijd. Dus in het licht van de rest van de ronde vond ik de prestatie van Aru niet echt iets om de wenkbrauwen van te fronzen.

Wat niet wil zeggen dat ik ze wel vertrouw.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Het is niet alleen Aru, het is de hele ploeg. Ik zou er niet van schrikken dat er net voor de Tour opnieuw één of ander schandaal over Astana opduikt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.