• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.701 acteurs
  • 199.117 gebruikers
  • 9.378.495 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Wat Gerrans betreft helemaal met je eens!

Degenkolb is door zijn ziekte een vraagteken, maar was in de Vuelta wel indrukwekkend.

Kwiatkowski moet op dit parcours ook goed uit de voeten kunnen.

In Sagan, Kristoff en Matthews geloof ik momenteel minder. Gallopin is wel een aardige suggestie, maar schat ik bijvoorbeeld niet hoger in dan Dumoulin en een hele grote rij outsiders.

Van de klimmende types behoort Valverde denk ik tot de favorieten.

Zelf supporter ik naast de Nederlanders voor Cancellara en Rodriguez.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Derek Jeter, de honkballer die in het verleden wel de inspiratie vormde voor mijn gebruikersnamen (thejeter, hehe), heeft vannacht zijn imposante carrière beëindigd. Op deze wijze:

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Zandkuiken schreef:

Wie pakt volgens jullie de regenboogtrui? Een goeie week geleden waren mijn 2 topfavorieten Degenkolb en Kristoff, maar die lijken beiden niet meer over de fysieke paraatheid te beschikken om zo'n wereldtitel te grijpen.

Ik ga toch voor 1 van deze 2: Degenkolb / Matthews. Hoop de eerste.

Dreamteam McIlroy en Garcia maakt er een zootje van in de Ryder Cup, manmanman...

edit: dat laatste neem ik terug, wat een waan-zin-nig-e comeback Die putt van Rory op 17

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

otherfool schreef:

En wat ziet mijn oog, WK Wielrennen, Ryder Cup en Spartathlon in 1 weekend?!

Gevalletje hoorn van de haak en gordijntjes dicht...

Ga je hem eindelijk lopen?

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

16/17 wordt het

Tweevoudig winnaar Cudin loopt een half uur voor na 160K. Helaas werkt de site niet echt best...

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Winst Ivan Cudin in de zesde tijd ooit: 22.29:29

Even kijken, alleen Jurek was 1x sneller en natuurlijk de onvermijdelijke Kouros (4x).

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Apollinisch schreef:

Derek Jeter, de honkballer die in het verleden wel de inspiratie vormde voor mijn gebruikersnamen (thejeter, hehe), heeft vannacht zijn imposante carrière beëindigd. Op deze wijze:

(embed)

Z'n gehele carriere voor de Yankees gespeeld. Een team waar ik helemaal niets mee heb, maar Jeter (Captain Clutch) heb ik altijd een symphatieke speler en geweldige SS gevonden. Ook mooi dat hij gister in Boston (tóch de aartsvijand) een staande ovatie kreeg. Respect!

Yankees overigens opnieuw niet in de play-offs, de Red Sox (regerend kampioen) ook niet.

De Royals sinds 1985 voor het eerst weer eens in de play-offs, waarschijnlijk een wild-card game tegen de A's. Winnaar daarvan tegen mijn Angels (die het beste record in de league hebben).

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

otherfool schreef:

Ik ga toch voor 1 van deze 2: Degenkolb / Matthews. Hoop de eerste.

Zo op de verhalen afgaand is het parcours toch wat minder selectief dan ik hoopte. Daarnaast lijkt Degenkolb nog onvoldoende hersteld.

Dus bij eerder genoemde namen voeg ik dan nog Bouhanni. Waarvan ik natuurlijk niet hoop dat hij wereldkampioen wordt...

En doet Trentin trouwens mee? Zou ook een gevaarlijke outsider kunnen zijn.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ik ga wel rooten voor Bouhanni en schatte hem sowieso al niet lager in op een zwaarder parcours dan Degenkolb, Matthews of Kristoff, al kan de afstand misschien een probleem voor hem vormen En Trentin heeft afgezegd, was naar eigen zeggen niet in vorm.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

10-6 na dag 2, die Ryder Cup gaat gewoon aan deze kant van de oceaan blijven

McSavah schreef:

Ik ga wel rooten voor Bouhanni.

Heee heeft-ie (buiten zichzelf) toch nog 1 fan?

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Jammer van Vosje. Toch weer genoten van hoe ze koerst, wat een sportvrouw.

Verschrikkelijke val trouwens in ronde 3, echt Metz-achtige proporties. Hopen dat dit morgen niet gebeurt.

Zandkuiken

• 1747 berichten
  • 1432 stemmen

Toch al wat nerveus voor morgen, dit kereltje hier. Heb ik eigenlijk zelden, ik ga me maar gaan bezatten. Wat de Belgen betreft vrees ik er een beetje voor. Ze denken weer allemaal dat ze het zelf kunnen afmaken, dus ik moet het nog maar zien dat ze in ploeg rijden (zoals ze, toegegeven, de laatste jaren wel goed doen). Gilbert lijkt niet de benen te hebben (hoewel zijn gezicht wel weer érg scherp oogt), na 2 mindere jaren is het gissen naar hoe goed Boonen nog is in het huidige peloton en dan is er nog Van Avermaet. Niet dat ik het 'm niet gun, maar die zie ik het echt niet afmaken tegen de grote kleppers. Ik hoop in ieder geval op een spetterende koers en dan zal de winnaar sowieso een klasbak zijn.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Gelukkig Kwiat en niet Gerrans of Valverde - dat waren de twee die ik het het minst gunde.

Gelukkig is Gilbert niet meer zo sterk als vroeger.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

Sterk gereden van Phil toch. Jammer dat Greg zich natuurlijk weer laat insluiten in de sprint. Hij blijft absoluut geen killer. Als één van de anderen even overneemt, pakken ze Kwiat ook nog maar ze hopen natuurlijk dat een ander het doet. Mooi dat Kwiat wint. Polen ook erg veel gewerkt vandaag en reed wel een erg slimme finale.

Geen idee waarom je het Valverde niet zou gunnen. Al 6x een medaille op een WK, was nu ook op de laatste klim bij de besten en probeerde als enige van de achtervolgers (naast Gilbert die zich volledig opofferde) om Kwiat nog terug te halen.

Dan gunde ik het Gerrans of Gallopin toch duidelijk minder.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Erg mooie zege! De enige van de favorieten die een aanval durfde te plaatsen voor de laatste 500 meter van de laatste klim. Gelukkig, want anders had Gerrans gewonnen.

Valverde vind ik niet sympathiek, maar zou toch wel een mooie wereldkampioen zijn (wéér podium!).

Cancellara faalt de laatste twee jaar gewoon, ik snap ook niet dat hij niet tenminste wat probeert op een stuk van het parcours wat hem goed ligt (het moment dat Kwiat ging bijvoorbeeld). Overigens kan je dat ook wel zeggen van Dumoulin en Mollema, want dat die de laatste klim zouden overleven bij de voorste was ook niet waarschijnlijk.

Ook volgens mij voor het eerst dat ik Gilbert voor Van Aevermaat heb zien werken in plaats van andersom. Verder een elite-groepje met alleen maar snelle mannen, ik bedoel als Gallopin laatste wordt dan weet je het wel. Denk dat Van Aevermaat op de juiste stek voor hem terecht komt in die sprint.

Zandkuiken

• 1747 berichten
  • 1432 stemmen

Grote grote klasse, mooie winnaar.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

WAAROM TELT HET WK NIET MEE VOOR DE JAARPOOL? AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

LuukRamaker zou dan hebben gewonnen

Italianen braken de koers open en hebben als eerste man Colbrelli op plek 13, Nederland vooral onzichtbaar geweest en eerste man Mollema op 18. Beide koersstijlen hebben dus niks opgeleverd. Purito opent in de finale nog om de achtervolgers richting Kwiat te brengen en ook Gilbert cijferde zich inderdaad weg. Knap dat Matti na jaren van verval er weer gewoon bijzit, helaas net naast een medaille gegrepen. Kwiats lef wordt beloond.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

De hele dag eigenlijk geen oranje shirtje gezien... Kwiat mooie naam natuurlijk!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

En Donaldson gaat het zo doen hoor... kan niet meer fout gaan zou je zeggen...

...and it's there

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Ja netjes, vraag me alleen af of iemand op mij na weet waar je het over hebt.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Goed punt

Voor de noobs: de Ryder Cup natuurlijk! Hoogtepunt voor mij waren vandaag de eerste paar holes van McIlroy, dat heb ik nog nooit gezien, die Fowler wist meteen dat er he-le-maal niks te halen viel.

Boom Baby!

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Met 'Ryder Cup' heb je mij nog niet aan boord hoor. Golf?

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Yup golf

Sinds McIlroy van zn meissie af is is ie bijna niet meer te stoppen.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Het was wel een leuk meissie...

En als Luiten over 2 jaar gewoon het team haalt gaat Nederland ook massaal aan de Ryder Cup

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Dat is toch geen sport, otherfool. Niveautje pijltjesgooien. Jij zou dat moeten weten.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Teleurstellende wedstrijd met een nog een nog teleurstellender optreden van Nederland, en een wat teleurstellende winnaar. Buiten dat wint Kwiatkowski en Polen natuurlijk wel dik verdiend vandaag.

België: knap gereden, prachtig hoe Gilbert zich opopfferde!

Italië: Hebben de koers gemaakt, wisten dat winnen zeer lastig zou zijn maar gingen er vol voor. De Marchi weer fantastisch. Heb trouwens wel Paolini gemist dit WK.

Spanje: Redelijk gereden, steeds een stapje te laat, maar had Valverde wel gegund, beste man van het seizoen.

Polen: Met beperkte middelen fantastisch gereden.

Nederland: fantastisch, mee met elke ontsnapping, alert en met lef gereden.

Australië: redelijk gereden, gelukkig wint Gerrans niet, laffe renner, ook vandaag weer.

Denemarken: Andersen knap! Breschel ook knap, blijkbaar is het WK de enige wedstrijd die hem boeit.

Verder nog opvallend of eigenlijk opvallend onopvallend; Cancellara, triest optreden gezien voorbereiding (koersen laten schieten, vroeg uitstappen enz.) Sagan; deed hij mee ? En Tom 'ik kan Gerrans wel kloppen' Boonen, hoewel laatste wel de tip gaf aan Kwiat welke leidde tot wereldtitel natuurlijk. Kolobnev, toch normaal wel vaste WK-klant.

Zandkuiken

• 1747 berichten
  • 1432 stemmen

Boonen is eigenlijk nooit goed in de regen, dus dat verrast me niet. Ik vind Kwiatkowski een geweldige winnaar (en dat zeg ik niet enkel omdat ik 'm gespeeld had in Wielerprono ). De klasse druipt er vanaf en de manier waarop ook vandaag... Slim gespeeld en dan net uit de greep van de achtervolgende groep kunnen blijven, dat vind ik altijd een prachtige manier van winnen. Ook al zo enorm goed in het voorjaar, maar nu eindelijk de winst. En dan meteen wereldkampioen.

Cancellara stelde me ook wel wat teleur, benieuwd of hij volgend jaar weer kan imponeren in het voorjaar.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

eRCee schreef:

Dat is toch geen sport, otherfool. Niveautje pijltjesgooien. Jij zou dat moeten weten.

Koekoek! Gratie, techniek, ritme, precisie, concentratie en tactiek!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.