• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.420 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.125 gebruikers
  • 9.378.960 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Ik denk Froome maar ik supporter voor Rodriguez.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Ik ga voor een superduel tussen Froome en Quintana. Veel vraagtekens bij vooral Contador, Kreuziger, Pinot, Betancur, Gesink, Vandenbroeck, Aru en Horner. Valverde en Rodriguez zullen wel goed zijn maar normaal voor plaats 4-7.

Wat te denken van de jonge renners : Quintana, Pinot, Kelderman, Aru, Dennis, Chaves, Yates, Ellisonde, Barguil, Landa, Betancur, Bilbao, Nerz, Meintjes, Kennaugh, Jungels. De winnaar van de witte trui in deze ronde is echt een toekomstig Tourwinnaar.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Quintana heeft na Froome denk ik de beste tijdrit van de favorieten, dan is het voor hem vooral zaak Froome te verschalken in de bergen, mocht die in topvorm geraken.

Er is geen jongerentrui in de Vuelta, maar voor de pooltjes is het inderdaad ontzettend lastig kiezen tussen alle jongeren. Ik heb ook bijna alleen maar U25 renners op Sportpools.

El Loco

• 1106 berichten
  • 2385 stemmen

Quintana zal het halen voor Rodriguez. De rest komt net terug uit blessure of heeft een zware Tour in de benen. Froome geef ik wel nog een kansje voor het podium.

Verder oogt het deelnemersveld indrukwekkend.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Brian Hoyer is de Browns starting QB . Mooi, werd schijtziek van die Johnny Manziel hype.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Stybar voor en na de operatie na zware val in Eneco Tour

http://i-cdn.embed.ly/1/display?key=fd92ebbc52fc43fb98f69e50e7893c13&url=http%3A%2F%2Fphotos-e.ak.instagram.com%2Fhphotos-ak-xaf1%2F10597329_800324079988468_745674013_n.jpg

Zdenek Stybar herstelt op dit moment van zijn zware val in de vierde rit van de Eneco Tour vorige week donderdag. De Tsjech kwam er in volle sprint ten val en blesseerde daarbij zijn gezicht. Een operatie van bijna drie uur was nodig om alles op zijn plaats te zetten. Een week na de feiten plaatste 'Styby' nu een voor en na de ingreep op Instagram.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Titelverdediger Horner mist Vuelta door laag cortisolgehalte

Jammer dat hij zijn titel niet kan verdedigen.

Niet dat ik voor hem zou rooten, maar toch. Rooten doe ik zoals altijd voor Valverde en Quintana. Hopelijk gaat Movistar met Quintana voor het klassement en Valverde voor de ritoverwinningen en laat hij het klassement voor wat het is. Ik vermoed alleen dat Alejandro niet met die insteek van start gaat....

MLB:

Angels .

Angels hot, A's very cold. Komende 10 dagen 7 maal tegen elkaar. Ben benieuwd.

Nats blijven ook maar winnen. Impressive.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Sharon van Rouwendaal:

Het is 'maar' een EK en 'slechts' zilver, maar de progressie die ze doormaakt, is indrukwekkend.

Heerlijk meisje ook hoe ze zich voor de camera profileert.

Overigens had ze wel al goud in het open water behaald.

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4521 stemmen

US Open weer begonnen, tijd dat Federer weer eens een Major wint. Dit jaar heeft hij wel een kans met Djoko die niet helemaal scherp oogt, de loting met alle angstgegners aan de andere kant van het schema, geen Nadal en Federer zelf die in vorm is.

Vraag me ook oprecht af waar Haase ineens mee bezig is, maar die zal zoals altijd de 5e set alsnog verliezen.

*edit: toch gewoon al in de 4e set zijn ruime voorsprong weggeven

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Mooi dat Kyrgios van Youzhny gewonnen heeft. Mijn kluns is al naar huis.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Weeral een aantal gaatjes in de massasprint. Hierdoor krijgen sommige favorieten weer een aantal seconden aangesmeerd.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

De favorieten voor de eerste bergrit: (aan de hand van dit topic, en verder aangevuld):

2. Quintana + 13’’

3. Valverde + 20’’

4. Uran + 24’’

6. Chaves + 26’’

7. Zubeldia + 29’’

8. Kelderman + 32’’

9. Contador + 32”

10. Gesink + 32’’

11. Sanchez S. + 34’’

12. Evans + 34’’

13. Froome + 38’’

14. Barguil + 39’’

17. Rodriguez + 47’’

18. Nieve + 47’’

19. Martin D. + 48’’

21. Aru + 50’’

23. Landa + 50’’

25. Moreno + 51’’

38. Ten Dam + 01’51’’

46. Hesjedal + 04’15’’

51. Talansky + 04’47’’

57. Ellisonde + 05’27’’

61. Nerz + 07’06’’

68. Van Den Broeck + 09’37’’

94. Yates + 18’18’’

177. Pinot + 37’47’’

195. Betancur + 52’42’’

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Een korte, stijle, slotklim morgen.

Aankomst ligt hier. Ik veronderstel dat ze daar intussen al een nieuw laagje asfalt over gegoten hebben? Granada, Spanje - Google Maps

http://www.lavuelta.com/14/imgrecorrido/6_puerto.png

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ze kunnen beter over het fietspad ernaast rijden Wel weer zin in zo'n steil slotklimmetje en hopelijk is Katusha op afspraak.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Zowaar Oranje op het EK basketbal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Slechts kwalificatie toch?

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

McSavah schreef:

Ze kunnen beter over het fietspad ernaast rijden Wel weer zin in zo'n steil slotklimmetje en hopelijk is Katusha op afspraak.

Rodriguez lijkt me inderdaad favoriet (hoewel ik iets hoorde over ademhalingsproblemen twee dagen eerder?).

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Naomi Watts schreef:

Slechts kwalificatie toch?

Nee echt op het EK voor het eerst sinds 1989.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

happie schreef:

(quote)

Nee echt op het EK voor het eerst sinds 1989.

Zie het nu ook (helemaal langs me heengegaan met het WK voor de boeg). Oh mijn god, Nederland op het EK lol.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Ja je verwacht het natuurlijk ook niet.

Wel een goede ervaring voor die jongens en ook mooi na al die problemen, die de Nederlandse ploeg heeft gehad. Van Helfteren doet het gratis en er is nog geen geld om die reis zomaar te maken.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Rodriguez lijkt me inderdaad favoriet (hoewel ik iets hoorde over ademhalingsproblemen twee dagen eerder?).

Vanwege de hitte of zou hij steeds last hebben van de kneuzing aan zijn ribben? De klim lijkt me wel te lang om Purito als grote favoriet te bestempelen, mannen als Froome en Valverde zijn hier ook erg gevaarlijk verwacht ik.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Uiteraard, iedereen is gevaarlijk en het kan alle kanten op.

Maar, vijf kilometer is echt wel kort voor een slotklim, en de rest van de etappe is ook niet extreem zwaar. Daarbij komt dat de meeste favorieten niet helemaal zeker lijken van hun eigen vormpeil, wat ertoe kan leiden dat men relatief afwachtend koerst. Dit alles speelt de springveren denk ik in de kaart. Ik zie ook een D. Moreno hier bijvoorbeeld ook wel meedoen, zelfde geldt voor Daniel Martin, en wat kunnen Kelderman en bijvoorbeeld Poels? Of een jonge hond als Barguil?

Het zou mij in elk geval enigszins verrassen als Quintana, Froome of Contador hier met de bloemen gaan lopen.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Quintana lijkt me ook uitgesloten (die noemde ik eerst per ongeluk). Ik denk dat ze voor Purito gaan bij Katusha, maar Moreno zou altijd nog kunnen. Morgen is misschien ook wel een etappe voor Moreno. Maar het valt qua lengte inderdaad toch wel mee, het moet een kolfje naar de hand van de Martins, Moreno's en Purito's zijn.

Ze mogen overigens wel haast maken met het terugpakken van de koplopers.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Moreno er nu al af.

Martin en Kelderman lossen nu ook.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Voorbarige conclusie: Valverde precies beter dan Quintana!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Valverde sterk hoor. Purito is (nog) niet de oude. Eindwinst zal denk ik toch echt gaan tussen Froome en Quintana, met misschien Contador er nog bij.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Zie je wel.

Nee zeg, alle springveren er behoorlijk afgereden.

Contador is verbazend goed, ik geloofde het tot vandaag eigenlijk nog niet echt.

Bij het rijtje van McSavah plaats ik trouwens toch ook nog Rodriguez.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Misschien kan Rodriguez nog beter worden, ik hoop het. Maar er zitten ook nog twee tijdritten in... In de 'echte' bergetappes gaat Valverde denk ik voor Quintana werken (wat hij hier in eerste instantie volgens mij ook deed).

Gesink trouwens nog knap 10de.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2584 stemmen

happie schreef:

Zowaar Oranje op het EK basketbal.

Als voorproefje van het erg interessant lijkende komende NBA-seizoen vanaf morgen alvast het WK Basketbal.

Spanje heeft uiteraard weer een leuk team bijeengeraapt (Gasol & Gasol, Rubio, Ibaka, Fernandez, Rodríguez, etc.) en zal in eigen land voor niets minder dan goud gaan.

Verder Frankrijk met o.a. Batum en Diaw (maar zonder Parker), Argentinië (helaas ook zonder Ginobili), Brazilië (met o.a. Splitter, Nêne, Varejão) en uiteraard (grote?) favoriet USA (zonder grote sterren James, Durant, Love en een rits anderen), maar mét Derrick Rose, James Harden, Stephen Curry en Kyrie Irving.

Ook aanwezig: Giannis Antetokounmpo (de Greek Freak), de jonge Griek van de Milwaukee Bucks. Altijd leuk om te zien. Verder te zien, o.a. Goran Dragić (een van mijn favoriete spelers), Jonas Valanciunas en Dante Exum, de veelgeroemde hoog gedrafte speler van de Utah Jazz. En Mario Hezonja en Dario Saric, twee van de grootste talenten uit Europa.

En voor de echte insider:

Kijken of Sviatoslav Mykhailiuk, het 17-jarige supertalentje uit de Oekraïne dat vanaf komend seizoen voor de Kansas Jayhawks zal spelen in de NCAA, al wat minuten mag maken.

Morgen meteen een mooie match met Frankrijk-Brazilië, de USA tegen Finland en Spanje tegen Iran.

Ik supporter alvast thuisland Spanje. ¡Vamos España!

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5588 stemmen

Smullen op het vlakke in de Vuelta vandaag!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.