- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Beste otherfool, het gaat nog veeeeeeel mooier worden zelfs!
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
16:28: Die niederländische Dominanz bleibt
Über die 1000 Meter hatte man gedacht, dass Davis und Hansen die Dominanz der Niederländer im Eisschnelllauf bei diesen Spielen brechen könnten, doch den Amerikanern scheint das russische Eis einfach nicht zu liegen. Enttäuschende Platzierung bei den US-Boys machen deutlich, dass man den Niederländern bei dieser Olympiade noch einiges mehr zutrauen muss.
Und so ist es 
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Ik zou er ook voor willen pleiten om de Winterspelen louter nog op laaglandbanen te verrijden.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Wat een vreemde 1000 meter. Kuzin en Davis waren nergens, en ook Hansen had ik sneller ingeschat. En dan Morrison, Ihle en Schwarz met een toptijd. En de Nederlanders stellen gelukkig niet teleur.
Wat ik me wel afvraag, zijn de Nederlanders nou zo goed of de buitenlanders zo slecht? Of klopt het dopingverhaal 
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Vancouver:
Gerritsen valt op 500 en wint zilver op de 1000.
Timmer gediskwalificeerd op de 500 en wint goud op de 1000.
Sotsji:
Groothuis valt op 500 en wint goud op de 1000.

otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Beste otherfool, het gaat nog veeeeeeel mooier worden zelfs!
Qua emotioneel hoogtepunt niet, dat kan niet
Stefan Groothuis, ja hij werd ooit wereldkampioen sprint maar er hangt altijd een net-niet aura rond hem. Nu pakt-ie hem Tuiteriaans, ja dat is genieten.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Misschien winnen de Nederlandse mannen wel op elke afstand goud. Zoveel beter dan de rest. (Tenminste, rijdt Morrison de 1500?) Kuzin is nergens, Davis is nergens, Bokko is nergens, de Russen zijn nergens.
Yuskov vind ik wel sterk ogen. En Morrison rijdt ook de 1500 m. EDIT: Vergeet ook Swings niet. Maar goed, de 1500 meter is zeker mogelijk, de 10 km staat eigenlijk al vast dat we die winnen en op de ploegenachtervolging zijn we dik favoriet. Dus de mannen zouden zomaar eens alle afstanden kunnen winnen.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Wat ik me wel afvraag, zijn de Nederlanders nou zo goed of de buitenlanders zo slecht? Of klopt het dopingverhaal
Dat verhaal klopt sowieso; de kritiek was namelijk dat de Nederlanders te weinig controles ondergaan, en dat is ook zo. Dat wil verder nog niet zeggen dat ze doping gebruiken, maar zo maak je jezelf wel erg kwetsbaar voor insinuaties.
Overigens denk ik dat het vooral het trage ijs is wat in het voordeel is van de Nederlanders.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat verhaal klopt sowieso; de kritiek was namelijk dat de Nederlanders te weinig controles ondergaan, en dat is ook zo. Dat wil verder nog niet zeggen dat ze doping gebruiken, maar zo maak je jezelf wel erg kwetsbaar voor insinuaties.
Overigens denk ik dat het vooral het trage ijs is wat in het voordeel is van de Nederlanders.
Kramer zei dat het onzin was. Werd elke 2 weken gecontroleerd.
Dit vind ik echt klaagpraat van verliezers.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Toch knap dat je in de top 5 van de OS kan eindigen door 1 sport. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ach ja de Noren pakken ze met langlaufen, de Aziaten met shorttrack etc. Ieder land haalt met 1 bepaalde sport al van alles binnen.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Kramer zei dat het onzin was. Werd elke 2 weken gecontroleerd.
Uiteraard wordt Kramer bij de wedstrijden die hij rijdt gecontroleerd (hoewel, vorig jaar, in Sotsji, nog niet...). Maar het gaat vaak juist om de periodes buiten wedstrijdverband (out-of-competition controles) en om een bloedpaspoort.
Uit cijfers van het wereldantidopingagentschap WADA over 2012 blijkt volgens hem dat Noorse schaatsers veertig bloedmonsters hebben afgegeven en Nederlandse schaatsers nul. "Pas in 2013 zijn we in Nederland begonnen met de invoering van bloedpaspoorten bij sporters. Eerder lukte dat niet, puur vanwege geldgebrek. Voor 2013 controleerden we uiteraard wel, maar alleen op urine. Inmiddels testen we ook op bloed”, zegt Herman Ram, directeur van de Nederlandse Dopingautoriteit.
''Er zit in die zin wel een punt in dat de Noren gewoon veel meer geld hebben voor hun controleprogramma voor een veel kleinere bevolking'', ging Ram verder. ''Dus ze zijn inderdaad in staat om meer te controleren dan wij. Uiteindelijk is het gewoon een geldkwestie. Hoeveel je kunt doen hangt toch van geld af.''
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Dit vind ik echt klaagpraat van verliezers.
Precies. Net als in 1996.
Ik ga al 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Ach ja de Noren pakken ze met langlaufen, de Aziaten met shorttrack etc. Ieder land haalt met 1 bepaalde sport al van alles binnen.
Dat is wat anders. Wij enkel en alleen met 1 sport.
Maar prima hoor. Super Spelen toch nu toe. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Die zijn gewoon na onderzoek jaren later betrapt. Kramer niet.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Ach ja de Noren pakken ze met langlaufen
Ze hebben ook topfavorieten bij het alpineskiën (Aksel Lund Svindal) en schansspringen (Anders Bardal) en verder doen ze het ook aardig op de snowboard (al zilver gehaald), het freestyle skiën en schaatsen (al is dat deze Spelen wat minder).
Euh... Sang-Hwa Lee en vandaag Japan ook zilver op de Noordse combinatie en gisteren op de halfpipe (en had dé favoriet bij het schansspringen vrouwen). China domineert verder ook het freestyle skiën op de aerials. Nee, Nederland is wel duidelijk het meest extreme voorbeeld van veel medailles halen op één sport.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dat is wat anders. Wij alleen met 1 sport.
Maar prima hoor. Super Spelen toch nu toe.
Sauerbreij en misschien nog een shorttrack-medaille erbij.
Maar het gaat idd voortvarend. Beste Spelen ooit al bijna qua medailles. Dat waren er 11 in totaal met 5 keer goud in Nagano(1998).
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ze hebben ook topfavorieten bij het alpineskiën (Aksel Lund Svindal) en schansspringen (Anders Bardal) en verder doen ze het ook aardig op de snowboard (al zilver gehaald), het freestyle skiën en schaatsen (al is dat deze Spelen wat minder).
Euh... Sang-Hwa Lee en vandaag Japan ook zilver op de Noordse combinatie en gisteren op de halfpipe (en had dé favoriet bij het schansspringen vrouwen). China domineert verder ook het freestyle skiën op de aerials. Nee, Nederland is wel duidelijk het meest extreme voorbeeld van veel medailles halen op één sport.
Bedoel kwa percentage halen ze ook gewoon de meeste medailles met 1 sport. Nederland idd grootste voorbeeld, maar dit kwam nu bijna over als iets negatiefs. We hebben hier geen enkele berg, nooit sneeuw genoeg. Schaatsen buiten kan ook maar sporadisch en dan vaak maar een aantal weekjes. Ik vind het extreem knap dat we zo domineren op 1 winter-sport.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Heeft er ook wel mee te maken dat andere landen niet zoveel om de schaatssport geven en dan zeker niet de 5 en 10 km.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Heeft er ook wel mee te maken dat andere landen niet zoveel om de schaatssport geven en dan zeker niet de 5 en 10 km.
En wij zijn niet goed in schansspringen omdat we geen bergen hebben.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat zal ook ongetwijfeld voor andere sporten gelden. Bijna altijd zijn de favorieten in sporten dezelfde favorieten die het altijd waren. Nederland is dat vaak met schaatsen, nouja mooi toch als we dat dan als land verzilveren.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Hoe heet dat onderdeel van snowboarden dat ze net als bmxen met zijn 4en of zo tegen elkaar strijden? Vond dat 1 van de gaafste onderdelen 4 jaar geleden.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Dat zal de cross wel zijn en is zeker spectaculair. Kan mij nog herinneren dat een Amerikaanse ruim op kop lag en vlak voor de finish viel omdat ze een 'victoriesprongetje voor de fans' deed. Zo stom.
Die Duitsers winnen alles met rodelen, maar om daar nou trots op te zijn. Vooral tweemansrodelen waarbij de ene gewoon op de andere ligt. Wie heeft dat ooit verzonnen? Vreselijk. Dan toch echt liever met schaatsen.
IJshockey:
De dames van Canada winnen van het onverslaanbaar geachte VS in de poulefase. Yes!!!
Aangezien de kans groot is dat dit ook de finale wordt, geeft dit vertrouwen.
Ben benieuwd hoe goed de heren zijn. Een finale Canada - Rusland zou het mooiste zijn.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Yes, dat onderdeel bedoelde ik, begint 16 februari pas.
En die Amerikaanse zal dan wel Lindsey Jacobellis zijn, want die wordt nu ook aangeschreven als favoriete.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Blijkbaar was wat ik bedoelde al in 2006. Het was idd Lindsey J.
YouTube - 06 Winter olympics fall down in the cross final
Oh My God!!!!
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
VVergeet Canada niet, pakken ook 85% bij het freestyle skiën.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Bedoel kwa percentage halen ze ook gewoon de meeste medailles met 1 sport. Nederland idd grootste voorbeeld, maar dit kwam nu bijna over als iets negatiefs. We hebben hier geen enkele berg, nooit sneeuw genoeg. Schaatsen buiten kan ook maar sporadisch en dan vaak maar een aantal weekjes. Ik vind het extreem knap dat we zo domineren op 1 winter-sport.
De Aziatische landen gaan waarschijnlijk minder medailles halen dan Nederland, dus ook qua percentage gaat je verhaal niet helemaal op
Maar goed, ook niks om ons over te schamen, alle andere goed presterende landen hebben veel wintersportgebieden, Nederland alleen wat bevroren slootjes.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Blijkbaar was wat ik bedoelde al in 2006. Het was idd Lindsey J.
YouTube - 06 Winter olympics fall down in the cross final
Oh My God!!!!
o my god indeed, ze wilde nog even showen. Nou dan moet ze dit jaar haar revanche maar halen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
De Aziatische landen gaan waarschijnlijk minder medailles halen dan Nederland, dus ook qua percentage gaat je verhaal niet helemaal op
Maar goed, ook niks om ons over te schamen, alle andere goed presterende landen hebben veel wintersportgebieden, Nederland alleen wat bevroren slootjes.
Bedoel dat bijvoorbeeld 70% van de medailles behaald worden op 1 bepaalde discipline.
Noorwegen haalt de meeste medailles met langlaufen, Aziaten met shorttrack.
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1279 stemmen
Noorwegen haalt ook veel met Biathlon en Noordse Kombinatie. Wel vergelijkbare sporten trouwens.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.