• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.522 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.812 acteurs
  • 199.141 gebruikers
  • 9.380.120 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Curling is zo een typische Eurosport-sport, net als snooker en bowls. Inderdaad heerlijk rustgevend om te zien.

Skiën ook benieuwd naar. Anna Fenninger bij de vrouwen (Oostenrijk altijd mijn favoriete land, en bijzonder prettig om naar te kijken) en eender welke Oostenrijker bij de mannen mag winnen. Biatlon verder inderdaad (doet onze vriend Bjørndalen nog mee?) en bobsleeën. Voor skispringen schrijf ik gewoon weer twee maal Ammann op.

Ik vraag me altijd af of mensen naar Eurosport nog kijken. Zenden alleen maar wazige B of C sporten uit waar (zo denk ik dan) nauwelijks interesse in is. En als ze een aansprekende sport hebben, dan zijn het vaak oninteressante cups. Het EK voetbal voor vrouwen onder de 21. Zoiets...of skien, langlaufen, curling, tennistoernooien maar dan de totaal onbekende. En toch bestaat die zender al een eeuwigheid. Ook de commentatoren zijn van die B acteurs. De hele zender oogt als tweedehands. Vroeger keek ik nog wel eens Eurogoals op maandag, maar dan hadden ze vaak van topcompetities geen beelden. Kreeg je een half uur Belgisch voetbal. Of Frans voetbal. En dan tussendoor even de uitslagen uit Spanje en Engeland.

Joy4ever

• 4613 berichten
  • 1836 stemmen

moviemafketel schreef:

Ik ben juist altijd voor Canada met ijshockey.

Ik ben altijd voor de Russen. Vaak een geoliede machine. Nu idd met thuisvoordeel. Doe maar Rusland - USA in de finale. For old times sake .

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Ik ben altijd voor de Russen.

Idem.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

AHWA schreef:

Qua Nederlanders ken ik Harms en Kist, en van de Pas een beetje, maar de rest ook niet. Ik ken nog wel wat namen van de andere darters, maar je hebt gelijk. Toch hoop ik dat de BBC er genoeg van uitzendt, al heeft het niet meer de charme van vroeger.

Eurosport zendt het ook vaak uit. Jan Dekker ken ik ook nog wel. Die heeft een keer de halve finale gehaald en vorig jaar nog de kwartfinale. Staat ook al een tijd in de top 10 daar. Geen topper, maar goed genoeg voor de lakeside.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Ik ben altijd voor de Russen. Vaak een geoliede machine. Nu idd met thuisvoordeel. Doe maar Rusland - USA in de finale. For old times sake .

ja zo'n lekkere ouderwetse koude-oorlog-strijd. En dan het liefst ook nog wat knokpartijen op het ijs. Mag van mij ook wel de finale worden hoor.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Nu heb ik met beide niks, maar pijltjegooien voor de zwakbegaafde alcoholisten van de obesitas kliniek is natuurlijk wel iets erger nog dan karretje rijden door de woestijn voor de beau monde.

Dit is inderdaad veel beter

Deze man heeft een man naast zich zitten die de kaart leest, een man achter zich die koffie inschenkt en zijn sigaretjes aansteekt en een paar mecaniciens voor als er iets misgaat. Hij hoeft werkelijk niets anders te doen dan zijn voet op het gaspedaal te drukken en een beetje sturen. En dat zou dan meer sport zijn dan darts. Kansloos.

http://www.racexpress.nl/imgitems/article/2011/01/Jan%20de%20Rooy%20RX%20500.jpg

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Daarbij, de darters doen het tenminste nog zelf. Bij de Dakar is het een kwestie van een gaspedaal indrukken. Wow. Doe mij dan maar een zogenaamde cafésport als ik moest kiezen wat wat voorstelt.

Joy4ever

• 4613 berichten
  • 1836 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Bij de Dakar is het een kwestie van een gaspedaal indrukken.

mjk87 (moderator films)

• 14540 berichten
  • 4522 stemmen

Je hebt nu al de opmerking van 2014 te pakken A&L

Maar goed, bij Formule 1 zie ik nog wel een zeker nut, als het gaat om het verbeteren van de prestatie en veiligheid van auto's. Bij een Dakar-rally zie ik dat niet.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Waanzinnig interessant ja, ben benieuwd wie er dit keer in een tent moet slapen.

Dure, gevaarlijke hobby voor de elite, vast leuk voor de betrokkenen, maar waarom komt dat op tv? Wat zie je daar aan?

Het beste nieuws is dat de Omloop nog minder dan twee maanden ver weg is

Schitterende vergezichten

Echt mooie beelden altijd.

The Oceanic Six schreef:

Daarbij, de darters doen het tenminste nog zelf. Bij de Dakar is het een kwestie van een gaspedaal indrukken. Wow. Doe mij dan maar een zogenaamde cafésport als ik moest kiezen wat wat voorstelt.

WTF

Mooie opmerking.

Die motorrijders worden fysiek echt wel op de proef gesteld hoor. Vrachtwagens boeien mij geen reet btw, ik kijk enkel voor de motoren.

YouTube - Dakar 2013 - Best of Bikes

170 op 2 wieletjes, ja alleen het gaspedaal indrukken hoor

PS wel leuk om te zien wat het neerhalen van darten allemaal teweeg brengt bij de fans. Blijkbaar een gevoelige snaar, excuses.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Deze man heeft een man naast zich zitten die de kaart leest, een man achter zich die koffie inschenkt en zijn sigaretjes aansteekt en een paar mecaniciens voor als er iets misgaat. Hij hoeft werkelijk niets anders te doen dan zijn voet op het gaspedaal te drukken en een beetje sturen. En dat zou dan meer sport zijn dan darts.

Met alle respect, maar darten heeft net zoveel met sport te maken als een eitje koken, de kat aaien of naar het toilet gaan. De rallyrijders in Dakar zijn in ieder geval vertrouwd met een mechanisch voertuig, dat zie ik missing link Van Gerwen niet doen. Maar ja ieder zijn ding.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

j0enne schreef:

Darten achterlijk noemen en dan aan komen kakken met de Dakar...

Daar is nou echt helemaal geen ene reet aan.

De Dakar rally in Zuid Amerika

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Pitakaas schreef:

PS wel leuk om te zien wat het neerhalen van darten allemaal teweeg brengt bij de fans. Blijkbaar een gevoelige snaar, excuses.

Het ligt niet gevoelig, maar het wordt bij elk darttoernooi weer aangehaald, en daar word ik persoonlijk een beetje moe van. Dat je darten geen sport vindt, moet je zelf weten, maar om nu elke keer weer te komen trollen, is verspilde moeite.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Hoezo trollen?

Het was gewoon mijn mening.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Met alle respect, maar darten heeft net zoveel met sport te maken als een eitje koken, de kat aaien of naar het toilet gaan. De rallyrijders in Dakar zijn in ieder geval vertrouwd met een mechanisch voertuig, dat zie ik missing link Van Gerwen niet doen. Maar ja ieder zijn ding.

Als boogschieten een sport is, is darts dat ook. Geen topsport wellicht maar zeker meer sport dan een gaspedaal indrukken in een vrachtwagen. Dan staat de A2 de hele dag vol met topsporters.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Pitakaas schreef:

Hoezo trollen?

Het was gewoon mijn mening.

Ging ook niet over jou, tenzij je het nu bij elk toernooi gaat zeggen

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Nou, ook niet over mij want ik hield keurig m'n mond totdat iemand begon over het rijden van een rally en hoe superieur darts dan wel niet was. Terwijl je darts qua sport toch eerder kunt vergelijken met handen schudden, zappen of een boer laten. Met alle respect.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

moviefreak#1 schreef:

(quote)

Als boogschieten een sport is, is darts dat ook. Geen topsport wellicht maar zeker meer sport dan een gaspedaal indrukken in een vrachtwagen. Dan staat de A2 de hele dag vol met topsporters.

Boogschieten is ook geen echte sport natuurlijk. En nogmaals, ik ben geen fan van de autosport, maar alles is gewoon beter dan pijltjegooien. Komt natuurlijk ook door de setting (een kroeg), het publiek (dronkaards) en de 'sporters' (onderontwikkelde zwaargewichten). Iets als snooker, in principe ook een cafespelletje, heeft veel meer cachet. De kunst van het darten vergelijk ik toch meer met een cd opzetten, het licht aandoen of vuurwerk afsteken.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Je onzinpraat blijft gelukkig wel creatief.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Boogschieten is ook geen echte sport natuurlijk. En nogmaals, ik ben geen fan van de autosport, maar alles is gewoon beter dan pijltjegooien. Komt natuurlijk ook door de setting (een kroeg), het publiek (dronkaards) en de 'sporters' (onderontwikkelde zwaargewichten). Iets als snooker, in principe ook een cafespelletje, heeft veel meer cachet. De kunst van het darten vergelijk ik toch meer met een cd opzetten, het licht aandoen of vuurwerk afsteken.

Boogschieten geen sport? Dat is zelfs een olympische sport

En Jan de Rooy (de enige naam die ik associeer met Dakar) is dikker dan Van Barneveld en is ook een kettingroker die rookt tijdens zijn "sport". Dat je darts niets vind is mij allemaal prima maar ga me nou niet vertellen dat een rokende papzak die alleen maar hoeft te zitten een betere sporter is.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ok genoeg voor deze discussie geloof ik...

Je kent toevallig 1 dikke rallyrijder, die ook nog trucks doet, en baseert je daar op.

Nogmaals, ik heb het over de motoren. Dat zijn gewoon atleten.

Anyway, de Bynum-gate gaat verder...

Schijnt dat hij nu geschorst is omdat hij met de vrouw van de trainer in bed lag.

Naomi Watts schreef:

Cutler re-signs. Tot 2020 een Bear. Ik weet niet hoe ik me er bij moet voelen maar euforisch ben ik nog niet. Ook Jennings en Slauson gere-signed.

O lees het nu ook.

Te lang en te veel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Pitakaas schreef:

Anyway, de Bynum-gate gaat verder...

Schijnt dat hij nu geschorst is omdat hij met de vrouw van de trainer in bed lag.

.

Naomi Watts schreef:

O lees het nu ook.

Te lang en te veel.

Eens. Vraag me ook af of ie de franchise qb moet zijn.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

moviefreak#1 schreef:

(quote)

Boogschieten geen sport? Dat is zelfs een olympische sport

En Jan de Rooy (de enige naam die ik associeer met Dakar) is dikker dan Van Barneveld en is ook een kettingroker die rookt tijdens zijn "sport". Dat je darts niets vind is mij allemaal prima maar ga me nou niet vertellen dat een rokende papzak die alleen maar hoeft te zitten een betere sporter is.

Ik ben het IOC ook niet. Er zijn IMO maar een stuk of 4 a 5 echte sporten, de rest zijn spelletjes. Sommige zijn serieus te nemen, sommige wat minder en ergens onderin zit het darten, zo in de buurt bij het ganzenborden, ezeltje-prik en bellenblazen. Dat er een dikke rallyrijder is geloof ik graag. Misschien dart-ie graag in zijn vrije tijd. Ik weet het niet en voel me niet echt geroepen de gemotoriseerde sport verder te verdedigen, want zoals gezegd heb ik daar ook niks mee.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Het jaarlijkse 'x-is-geen-sport'-riedeltje, n.a.v. darts, van OF houdt de gemoederen weer bezig zie ik ...

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Die onderontwikkelde zwaargewichten kunnen nog altijd beter tellen dan menig ander persoon...

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Echt waar joh, kunnen ze al tellen

Quido schreef:

Het jaarlijkse 'x-is-geen-sport'-riedeltje, n.a.v. darts, van OF houdt de gemoederen weer bezig zie ik ...

Ik heb het echt nooit over darten, of mijn archief moet me in de steek laten. Nou ja bijna nooit dan

Enfin, lamaargaan.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

otherfool schreef:

Ik heb het echt nooit over darten, of mijn archief moet me in de steek laten.

Een aantal uitspraken uit 2009:

- (Murmelt iets over darts hoort niet in het Sporttopic)

- Om dezelfde reden dat het WK Mikado er ook niet in thuis hoort…

- Als ik superveel train op bier drinken is dat toch ook niet ineens een sport?

- Uithoudingsvermogen? Die rokende bierbuiken? En Mikado vergt ook concentratie. Een muur schilderen ook. Je lenzen indoen. Autorijden. Een film kijken…

- Gewoon een vraagje; vind jij het WK SMS'en (en ja dat is echt gehouden) ook een sportevenement?

2010:

- Noem het alleen aub geen sport. En noem een paar uur onder een lamp staan geen prestatie. En noem een dikkertje dap niet fit.

- De essentie van topsport vind ik het zo snel mogelijk van A naar B gaan, met zo weinig mogelijk hulpmiddelen. Vet is daarbij derhalve taboe.

- Zodra je gaat schuiven met definities en balspelen of kroegsporten toe gaat laten is er geen houden meer aan; dan staan tafelvoetbal, poker, ballonvaren en eetwedstrijden (ik acht Taylor niet kansloos!) aan de deur te kloppen om ook mee te mogen doen.

- Ergens helemaal onderaan die spelletjeslijst komt mi darts, tussen tafelvoetbal en ballonvaren in, ergens bij vissen en midgetgolf.

- Als jullie darten toelaten is er geen enkele reden om tafelvoetbal of gamen (las ik in een ander topic) niet toe te laten. Of sneltypen. Ganzenborden

En zo vast nog meer.

EDIT: Ah, je hebt je post ge-edit ('Nou ja bijna nooit dan (...) lamaargaan.) zie ik.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

mjk87 schreef:

Voor skispringen schrijf ik gewoon weer twee maal Ammann op.

Toch wel een bijzondere sporter. In 2002 won hij uit het niets de twee individuele gouden medailles bij het schansspringen. In 2007 werd hij wereldkampioen met destijds slechts twee WB-overwinningen opzak. Van 2008 t/m 2011 won hij wel een hele hoop WB-wedstrijden en haalde hij opnieuw tweemaal goud op de OS in 2010. En nu zo vlak voor de Spelen laat hij zich weer ineens zien en zal het me niks verbazen als hij weer goud gaat halen.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Quido schreef:

(quote)

Een aantal uitspraken uit 2009:

(...)

2010:

(...)

En zo vast nog meer.

Oehlala uit het oude studio sport topic natuurlijk, daar had ik nog niet gekeken... Lang geleden maar toch staat er nog altijd veel waarheid in, al zeg ik het zelf. Maar OK ik hou er weer een jaar over op.

Zelfs ganzenborden is al eens genoemd

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.