• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.518 films
  • 12.241 series
  • 34.027 seizoenen
  • 647.800 acteurs
  • 199.139 gebruikers
  • 9.379.675 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik vraag me altijd af of mensen naar Eurosport nog kijken. Zenden alleen maar wazige B of C sporten uit waar (zo denk ik dan) nauwelijks interesse in is. En als ze een aansprekende sport hebben, dan zijn het vaak oninteressante cups. Het EK voetbal voor vrouwen onder de 21. Zoiets...of skien, langlaufen, curling, tennistoernooien maar dan de totaal onbekende. En toch bestaat die zender al een eeuwigheid. Ook de commentatoren zijn van die B acteurs. De hele zender oogt als tweedehands. Vroeger keek ik nog wel eens Eurogoals op maandag, maar dan hadden ze vaak van topcompetities geen beelden. Kreeg je een half uur Belgisch voetbal. Of Frans voetbal. En dan tussendoor even de uitslagen uit Spanje en Engeland.

Eurosport heeft zo zijn zwakke momenten, maar de verslaggeving van tennis en wielrennen is echt een stuk beter dan op de Nederlandse zenders. Al hebben ze tegenwoordig wel Michael Boogerd erbij gehaald in de plaats van Danny Nelissen (die nota bene vanwege zijn dopingbiecht op non-actief werd gesteld ). Daarnaast zenden ze een hoop interessante sporten uit zoals snooker, veel wintersporten, wél alle Grand Slams en wél alle grote wielerrondes. Voor typische Nederlandse sporten zoals voetbal en schaatsen moet je inderdaad niet op Eurosport zijn.

Zandkuiken

• 1747 berichten
  • 1432 stemmen

Quido schreef:

Een aantal uitspraken uit 2009:

...

2010:

...

Je kan me hier echt weer opvegen

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Oh wow ik wil ook zo'n overzichtje!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik kom niet meer bij hier. .

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Heerlijke game was Heat vs Warriors maar what the hell Wade?!

http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/831429090.gif

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Teunnis schreef:

Eurosport heeft zo zijn zwakke momenten, maar de verslaggeving van tennis en wielrennen is echt een stuk beter dan op de Nederlandse zenders. Al hebben ze tegenwoordig wel Michael Boogerd erbij gehaald in de plaats van Danny Nelissen (die nota bene vanwege zijn dopingbiecht op non-actief werd gesteld ). Daarnaast zenden ze een hoop interessante sporten uit zoals snooker, veel wintersporten, wél alle Grand Slams en wél alle grote wielerrondes. Voor typische Nederlandse sporten zoals voetbal en schaatsen moet je inderdaad niet op Eurosport zijn.

Ergens vond ik die Danny altijd een kwal, maar z'n commentaar was over het algemeen wel beter om naar te luisteren dan het eeuwige gezever op de publieke. Boogerd kan er maar beter zo snel mogelijk mee stoppen. Overigens kun je voor het wielrennen altijd nog het beste naar de Belgen kijken.

Op gezette tijden is Eurosport inderdaad erg fijn. Zeker ook bij de OS als we bij de publieke weer naar een of andere oninteressante kut sport zitten te kijken omdat er toevallig een Nederlander mee doet, terwijl er ergens anders een grootse finale bezig is. Voor tennis heb ik sport 1, Eurosport heeft namelijk (helaas) geen Wimbledon of masters toernooien.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

Echt waar joh, kunnen ze al tellen

(quote)

Ik heb het echt nooit over darten, of mijn archief moet me in de steek laten. Nou ja bijna nooit dan

Enfin, lamaargaan.

Thanks to Quido kukelt OF wedermaal van zijn kruk af

Het nieuwe jaar begint weer prima!

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Naomi Watts schreef:

(afbeelding)

Shaqtin' a Fool!

En wat te denken van de 21 (!) 3'tjes van Portland

Franchise record, echt genieten.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1279 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zoiets...of skien, langlaufen, curling, tennistoernooien maar dan de totaal onbekende.

Je moet niet vergeten dat deze sporten ook hun liefhebbers hebben en deze sporten juist op Eurosport kunnen volgen, omdat Studio Sport het niet uitzendt. Wat heeft het voor Eurosport voor zin om dingen uit te zenden, die al op andere kanalen worden uitgezonden? En om skiën en langlaufen nou een b-sport te noemen, dat is alleen uit Nederlands zicht zo, omdat we er niet aan deelnemen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Pitakaas schreef:

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Naomi Watts schreef:

(afbeelding)

Erg inderdaad. Hier krijg je bij ons op het bescheiden niveautje waar ik speel al een straftraining voor.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Shaqtin' a Fool!

Portland is sowieso aan het beesten dit seizoen. Heb wel een zwak voor Lillard. Vorig seizoen al gekregen, maar nu gaat het met dit team ook lekker.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Je moet niet vergeten dat deze sporten ook hun liefhebbers hebben en deze sporten juist op Eurosport kunnen volgen, omdat Studio Sport het niet uitzendt. Wat heeft het voor Eurosport voor zin om dingen uit te zenden, die al op andere kanalen worden uitgezonden? En om skiën en langlaufen nou een b-sport te noemen, dat is alleen uit Nederlands zicht zo, omdat we er niet aan deelnemen.

Uit Nederlands perspectief ja. Zoals Amerikanen voetbal vast een B sport vinden. Dat mag toch? Maar die zender is meestal wel een ophoping van sportrechten waar voor de rest niemand enige interesse in heeft. Of gaan ze een dag na een belangrijke interland de hele wedstrijd nog eens integraal uitzenden om 3 uur 's nachts. Maar zolang er een publiek voor is, zal Eurosport vast blijven bestaan. Van mij mag het, maar ik vind er nauwelijks iets wat me weet te boeien.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Thanks to Quido kukelt OF wedermaal van zijn kruk af

Het nieuwe jaar begint weer prima!

Niemand kan op tegen het archief. Ik had beter moeten weten.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Handboogschieten, luchtpistool, snelvuurpistool, vrijpistool, kleinkalibergeweer, luchtgeweer, skeet, trap, dubbeltrap zijn allemaal Olympische sporten waarbij mensen net zoals darten een object in een bepaalde richting proberen te krijgen zonder dat de tegenstander op dat moment hinder kan geven. Nou denk ik dat het aantal mensen dat dart 10 keer zo veel is als al deze sporten bij elkaar.. in dat opzicht is darts dus een hele grote sport en argumenten over het publiek is natuurlijk nonsens en over die dikke buiken tsja, blijkbaar geeft een dikke buik gewoon een voordeel mbt stabiel staan.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Uit Nederlands perspectief ja. Zoals Amerikanen voetbal vast een B sport vinden. Dat mag toch? Maar die zender is meestal wel een ophoping van sportrechten waar voor de rest niemand enige interesse in heeft. Of gaan ze een dag na een belangrijke interland de hele wedstrijd nog eens integraal uitzenden om 3 uur 's nachts. Maar zolang er een publiek voor is, zal Eurosport vast blijven bestaan. Van mij mag het, maar ik vind er nauwelijks iets wat me weet te boeien.

De Grandslams tennis vind je ook niet leuk? De Australian Open kan ik me al weer op verheugen, al is het alleen al om de zon daar heerlijk te zien schijnen. Finale zal wel weer Djoko-Nadal worden.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Niet vergeten dat je een pool kunt invullen dan bij Sportpools voor de Australian Open. Maakt het volgen van het toernooi nog leuker

Knisper

• 13038 berichten
  • 1279 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vergeet niet dat Eurosport een Europese zender is. Wintersporten zijn zowat de populairste sporten in landen als Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Noorwegen en in mindere mate ook Frankrijk. Eurosport heeft in deze landen in principe hetzelfde programma als in Nederland, alleen met het commentaar in een andere taal. Die rechten hebben ze dus echt niet, omdat het goedkoop is.

Overigens zendt Eurosport wel veel tennis (ook US Open, Australian Open en Roland Garros) en wielrennen (bijna alles, in ieder geval alle grote rondes) uit. Het lijkt me dat ze daar het meeste geld aan kwijt zijn.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Schoonspringen is d'r ook altijd op, wel met zo'n vreselijke commentator die heel erg verwijfd is.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

mikoz schreef:

Handboogschieten, luchtpistool, snelvuurpistool, vrijpistool, kleinkalibergeweer, luchtgeweer, skeet, trap, dubbeltrap zijn allemaal Olympische sporten waarbij mensen net zoals darten een object in een bepaalde richting proberen te krijgen zonder dat de tegenstander op dat moment hinder kan geven. Nou denk ik dat het aantal mensen dat dart 10 keer zo veel is als al deze sporten bij elkaar.. in dat opzicht is darts dus een hele grote sport en argumenten over het publiek is natuurlijk nonsens en over die dikke buiken tsja, blijkbaar geeft een dikke buik gewoon een voordeel mbt stabiel staan.

Ik zie Ron Jeremy ook wel wereldkampioen darts worden. Slecht gekleed. dikke buik, en een van de weinige personen die de pijl overal in weet te krijgen.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Op zich komen er gewoon wel mooie sporten op Eurosport. Bijvoorbeeld wanneer er weer een Ronde van Noorwegen is dan ga ik voor de buis zitten, al is het alleen maar om die geweldige landschappen als de etappe niet aan te zien is.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Laat ik mij eens aan wat voorspellingen wagen:

NFL Wild-Card weekend

Colts - Chiefs 31-17

Eagles - Saints 20-23

Bengals - Chargers 24-27

Packers - 49'ers 28-27

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

De Chargers winnen echt niet in Cincinnati.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zie ik ook echt niet gebeuren, Saints ook niet van Eagles en Packers ook niet van 49'ers overigens.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

In de voorspellingen is persoonlijke voorkeur nogal aanwezig.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Dat de Saints winnen kan ik me nog voorstellen. De (rushing) aanval van de Eagles is geweldig op dreef, maar de (passing) verdediging van de Saints is ook sterk. Brees met zijn ervaring en kwaliteiten moet het verschil maken.

De gevoelstemperatuur in Green Bay zal naar verwachting rond de -35 liggen. Zou in het voordeel moeten zijn van de Packers. Aan de andere kant is Kaepernick een Wisconsin-native en komt Rodgers juist uit Californië.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zolang my boy Kaepernick wint vind ik het best, mag alles winnen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

gillie24 schreef:

In de voorspellingen is persoonlijke voorkeur nogal aanwezig.

Dat idee had ik al . Succes met de Saints , hoop dat ze winnen.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

De winnaar van vorig jaar (Waites) ligt er direct in de eerste wedstrijd van 't toernooi uit. 3-0.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ja, die Waites is niet in vorm. Dat was op de Zuiderduin Masters al zichtbaar. Benieuwd of de Nederlanders ver kunnen komen, maar ik verwacht toch Bunting.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.