• 16.142 nieuwsartikelen
  • 179.471 films
  • 12.319 series
  • 34.179 seizoenen
  • 650.413 acteurs
  • 199.439 gebruikers
  • 9.403.589 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Van te voren baal ik altijd als ik Barbara aan de tafel zie zitten, maar toch stoor ik me over t algemeen meer aan Hansie dan aan Babs.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Ik stoor me aan het feit dat Iwan van Duren niks toevoegt. Damn, ik mis vd Gijp. De hele tafelbezetting klopt nu gewoon niet meer.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Af en toe leuke verhaaltjes, vind hem een leuke sidekick die niet zoals andere gasten zichzelf continu in de kijker probeert te spelen, zoals Barbara en Hansie bv.

Zegt verder gewoon zinnige dingen, mag wat mij betreft aan de tafel blijven zitten ipv een lullig krukje aan de bar zo af en toe.

Barbara gaat denk ik ook de mist in, denken dat Luuk de Jong verder is dan v Wolfswinkel. Ik laat de discussie of ie beter is maar achterwege, maar ze vergeet overduidelijk dat hij het extreem goed doet bij Sporting Lissabon.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Derksen over vrouwenvoetbal

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Nee, de doorgekopte pass is simpelweg niet op degene die de corner neemt. Buitenspel geldt alleen voor degene naar wie de bal gaat en dat heeft dus ook niks met actief of hinderlijk te maken. De verdedigende partij moet dus beter opletten, omdat zij als gehele linie voor de buitenspel val moeten zorgen en niet alleen de verdedigende speler die bij de aanvaller in de buurt is. Die speler van Twente heft gewoon simpelweg het buitenspel op.

Zoals ik eerder al zei, stel er wordt een pass gegeven op de linksbuiten van de ene partij en de linksback van de tegenpartij heft het buitenspel op aan de andere kant vh veld. Dan is het toch ook geen buitenspel, ondanks dat ze mijlenver van elkaar af staan? Ik vind dit toch wel een zelfde soort geval.

Het is wel de regel, maar ik vind het een stomme regel. Tiendalli heeft net zo weinig met de rest van de aanval te maken als degene die de corner heeft genomen.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Maar Tiendalli telt sowieso niet. Dat is geen voetballer namelijk.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

Het is wel de regel, maar ik vind het een stomme regel. Tiendalli heeft net zo weinig met de rest van de aanval te maken als degene die de corner heeft genomen.

Tiendalli was niet verplicht om daar bij de cornervlag te gaan staan.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Maar Tiendalli telt sowieso niet. Dat is geen voetballer namelijk.

Daar ben ik het mee eens. Hoop dat Kuipers snel weer blessurevrij zal zijn en zijn oude niveau weer kan oppikken. Ben er bang voor maar Tiendalli mag van mij snel opzouten. Net als Cornelisse trouwens. Twente heeft echt dringend behoeft aan een paar fatsoenlijke vleugelverdedigers.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Tiendalli was niet verplicht om daar bij de cornervlag te gaan staan.

Moet ie dan buiten het veld gaan staan? Dat had degene die de corner nam dan ook kunnen doen. Die hoeft daar ook niet te blijven staan.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

Tsjah, hij is gewoon de laatste man in de verdedigingslinie. Niet meer en niets minder. Ik vind er niks raars aan en eigenlijk bizar dat we hier een discussie over houden. Hij moet daar gewoon niet gaan staan, want dan is de kans gewoon erg groot dat je buitenspel op heft. Gevalletje van eigen schuld, dikke bult dat helaas ook nog is goed voor jullie uitpakte.

Mannetje bij de cornervlag heeft er niets mee te maken, de pass was niet eens in de buurt van hem Want dat is de buitenspel gewoon simpel genoeg, zo lastig is het niet eens.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

Moet ie dan buiten het veld gaan staan? Dat had degene die de corner nam dan ook kunnen doen. Die hoeft daar ook niet te blijven staan.

Ik bedoel dat hij ook gewoon in de 16 had kunnen staan. Ik vind zijn positie en die van de cornernemer niet zo interessant. Volgens de regels heft Tiendalli buitenspel op.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Pandiani

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Haha, die gast zweet zich kapot

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik bedoel dat hij ook gewoon in de 16 had kunnen staan. Ik vind zijn positie en die van de cornernemer niet zo interessant. Volgens de regels heft Tiendalli buitenspel op.

Dat zeg ik toch de hele tijd ook al. Hij had gewoon moeten tellen. Ik vind alleen de regel stom dat Tiendalli de buitenspelval opheft en die gast van Ajax bij de cornervlag niet. En waarom zou Tiendalli in de 16 moeten gaan staan? Hij heeft het volste recht, en dat zal vast ook zo afgesproken zijn, om die speler bij de cornervlag gelijk op te kunnen pikken.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Altijd lachen met Royston.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

Dat zeg ik toch de hele tijd ook al. Hij had gewoon moeten tellen. Ik vind alleen de regel stom dat Tiendalli de buitenspelval opheft en die gast van Ajax bij de cornervlag niet. En waarom zou Tiendalli in de 16 moeten gaan staan? Hij heeft het volste recht, en dat zal vast ook zo afgesproken zijn, om die speler bij de cornervlag gelijk op te kunnen pikken.

Buitenspelregel is nou eenmaal dat degene op wie de bal gespeeld wordt met de buitenspelregel te maken heeft. In de verdedigingslinie telt iedereen en moeten zij met z'n allen opletten. Wat vind je er raar aan als ik vragen mag? Zo kan je altijd de buitenspelregel in twijfel trekken door te zeggen van; 'ik deed niet actief mee aan het spel'. Zo werkt dat natuurlijk niet, de laatste man is de laatste man, ongeacht waar diegene staat.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Buitenspelregel is nou eenmaal dat degene op wie de bal gespeeld wordt met de buitenspelregel te maken heeft. In de verdedigingslinie telt iedereen en moeten zij met z'n allen opletten. Wat vind je er raar aan als ik vragen mag?

Dat de aanvallende ploeg daar dus voordeel uithaalt.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Zoals ik eerder al zei, verdedigen is natuurlijk lastiger dan aanvallen. En een goede buitenspelval zet je natuurlijk ook niet zomaar.

Of vind je verdedigen in voetbalspelletjes ook altijd leuker en makkelijker dan aanvallen

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

Ik speel nooit voetbalspelletjes en juist omdat de verdediger het al moeilijker heeft zou ie meer beschermd moeten worden.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

Overigens vandaag weer een mooi voorbeeldje van hoe rol Cruijff bij Barcelona structureel wordt overschat:

Eerst afgelopen week dit bericht (in verkorte vorm) in kranten

Het oproer kraait in Barcelona en de inzet is hoog. Morgen mogen de leden van de Catalaanse topclub zich uitspreken over het contract dat het bestuur heeft gesloten met de Qatar Foundation, sinds juni de nieuwe shirtsponsor.

Onder aanvoering van Johan Cruijff dreigen de socios van Barça de deal, goed voor 165 miljoen euro in vijf jaar, van tafel te vegen. Volgens de clubleiding zou dat 'een catastrofe' zijn.

Het lijkt erop dat Cruijff en zijn medestanders de strijd wel eens kunnen gaan winnen.

Vandaag

De leden van de Spaanse voetbalclub FC Barcelona steunen de lucratieve sponsordeal die de clubleiding heeft gesloten met Qatar Sports Investment.

Dat bleek zaterdagavond tijdens de algemene ledenvergadering. Een overgrote meerderheid van de 'socios' stemde voor de overeenkomst, die Barça in 5 jaar tijd 171 miljoen euro oplevert.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Nogal vergezocht timbo. En iedereen weet dat Cruijff met dit bestuur niet meer praat, dus zijn rol binnen Barca ligt al maandenlang stil. Da's bepaald geen geheim. Hij heeft vorig jaar nog zijn erelidmaatschap ingeleverd.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

In Nederland wordt de rol van Cruijf bij Barca naar mijn gevoel echt schromelijk overschat en dergelijke berichtgeving toont dat nog eens mooi aan.

Joostdizzy

• 50 berichten
  • 0 stemmen

Waarom is er dan nog nooit iemand opgekomen om als de tegenpartij een corner neemt met de hele ploeg ergens anders te gaan staan? dan is het toch altijd buitenspel?

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Dan staan ze achter de bal als 'ie gespeeld wordt, dus geen buitenspel.

Joostdizzy

• 50 berichten
  • 0 stemmen

ah kijk, heerlijk om een voetballeek te zijn! dankjewel

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Er blijkt toch een vloek op de backs van Feyenoord te rusten de laatste jaren. Na Dani Fernandez (2 x een jaar), Schenkeveld (al ruim een jaar), Swerts, nu Ramsteijn langdurig geblesseerd, en komt dit seizoen niet meer in actie. Jammer van die jongen, maar ook voor Feyenoord. Vooral voor de breedte. Daarnaast verliest het voetbal, met de kost van Martins Indi op die positie.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hij bakte er niks van, met Indi ga je er gewoon op vooruit. Die kan dat prima belopen. Alleen voor de breedte spijtig.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Hij was verdedigend niet best nee, maar voetballed vond ik 'm in de thuiswedstrijd nog best belangrijk. Zo iemand heb je gewoon nodig op de back. Martins Indi is nergens echt sterk in. Echt veel te statisch. Vergeleken met hem is Vlaar een balletdanseres. Wel een beer, die Martins Indi, en wie weet ontwikkelt hij zich. We hebben Nelom ook nog.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

Dat hij zich niet aangesproken moet hij natuurlijk zelf weten maar wat een goal tegen PSV daarmee te maken heeft volg ik eigenlijk niet.

Nederlandse voetbalanalisten waren best scherp voor de Ajax-verdediging afgelopen weekend, na de 1-1 tegen Twente. Maar Jan Vertonghen voelt zich niet aangesproken en pareert de kritiek.

Jan Mulder en Jan van Halst, twee analisten van het NOS-programma Studio Voetbal, vinden de Ajax-Belgen Vertonghen en Toby Alderweireld niet scherp genoeg. Ook Ajax-coach Frank de Boer was niet blij na de match tegen Twente. "Op een bepaald moment moeten ze nadrukkelijker coachen, één op één durven te spelen."

Frank de Boer over zijn Belgen

"Ik mag dat mezelf verwijten", zegt De Boer, "maar de groep mag dat ook zien. Als sommigen niet luisteren, moet je ze bij de haren trekken. Dat mag ik mijn dragende spelers toch vragen?"

Vertonghen vond zichzelf wel scherp tegen Twente en gaat in tegen de kritiek van de analisten. "Ik voel mij niet echt aangesproken", zegt de Belg in Het Laatste Nieuws.

"Het was misschien niet slim om na de match tegen PSV (2-2) een goal van PSV op mij te nemen en zo openhartig te zijn. Ik moet mezelf geen onnodige druk opleggen. Maar het is misschien mijn eigen schuld dat de mensen nu meer op mij letten."

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.