- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Barbara probeerde het gister goed te doen, maar dat mens past gewoon niet bij VI. Moet wel zeggen dat ik VI elke aflevering kwalitatief minder vind worden. Veel dingen worden herhaald (zie Manolev) en Derksen/van der Gijp die lullen maar wat. De ene week zeggen zij dit, de andere week zeggen zij wat anders. Toch is het wel topvermaak, maar serieus neem ik VI echt niet meer.
Het programma duurd ook gewoon echt een half uur te lang. Beter is als zij gewoon net als Studio Voetbal 50 min duren zonder reclame's. Maar er moet natuurlijk reclame worden gemaakt voor Toto, en dan weer Jupiler League, en Eredivisie Live en Sport1. Dat haalt ook echt de vaart uit het programma.
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
In Nederland wordt de rol van Cruijf bij Barca naar mijn gevoel echt schromelijk overschat en dergelijke berichtgeving toont dat nog eens mooi aan.
Dat is al jaren bekend idd.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
En kos verheug je je al op vanavond, wat denk je een nulletje of 5?
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dat is al jaren bekend idd.
Onzin. Onder Laporta heeft Cruijff erg veel verricht en was zijn mening en inbreng bepalend. Onder Rosell nu is dat weg, omdat Cruijff het niet met die man eens is.
DAT is al jaren bekend.
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Onzin. Onder Laporta heeft Cruijff erg veel verricht en was zijn mening en inbreng bepalend. Onder Rosell nu is dat weg, omdat Cruijff het niet met die man eens is.
DAT is al jaren bekend.
Onder Laporta schreeuwde hij af en toe eens wat. Verder niks.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Onder Laporta schreeuwde hij af en toe eens wat. Verder niks.
Sure, laten we het daar op houden. Hij was de vertrouwenspersoon van Laporta en zijn mening was intern behoorlijk bepalend. Oa Rijkaard en Guardiola zijn door Cruijff naar voren geschoven.
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
En kos verheug je je al op vanavond, wat denk je een nulletje of 5?
Ik heb er wel zin in ja. Ik mag hopen dat real redelijk getergd is na de niet al te beste vorm van de afgelopen weken, hopelijk is dat wat bijgetrokken.
Verdediging is niet ideaal en missen we nogal wat mensen, maar als Carvalho kan spelen komt dat hopelijk goed.
wat ik wel hoop is dat, wat men in de NL media aankondigt, Ajax haar eigen spel gaat spelen. Dat zou erg grappig zijn en dan kunnen ze idd wel aardig wat goaltjes tegen krijgen.
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Sure, laten we het daar op houden. Hij was de vertrouwenspersoon van Laporta en zijn mening was intern behoorlijk bepalend. Oa Rijkaard en Guardiola zijn door Cruijff naar voren geschoven.
Rijkaard was na Oranje sowieso redelijk in de spotlight en dat Guardiola de trainer werd.... dat hadden jeugdspelertjes nog wel kunnen zeggen..
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Rijkaard was na Oranje sowieso redelijk in de spotlight en dat Guardiola de trainer werd.... dat hadden jeugdspelertjes nog wel kunnen zeggen..
Onzin. Rijkaard werd pas in 2003 of 2004 trainer van Barca nadat hij al in 2000 gestopt was bij Oranje en daarna met Sparta gedegradeerd was. En Guardiola was compleet onervaren als coach, wat ook weer een risico was.
Geef nou gewoon toe dat Cruijff onder Laporta een grote inbreng had.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb er wel zin in ja. Ik mag hopen dat real redelijk getergd is na de niet al te beste vorm van de afgelopen weken, hopelijk is dat wat bijgetrokken.
Verdediging is niet ideaal en missen we nogal wat mensen, maar als Carvalho kan spelen komt dat hopelijk goed.
wat ik wel hoop is dat, wat men in de NL media aankondigt, Ajax haar eigen spel gaat spelen. Dat zou erg grappig zijn en dan kunnen ze idd wel aardig wat goaltjes tegen krijgen.
Vorig jaar paste Ajax zich volledig aan en had het 8-0 kunnen worden. Ik hoop van harte dat Ajax nu wel van eigen kwaliteiten uitgaat. Ook al verlies je dan misschien met 3-0, fine. Maar wie weet pak je er wel een punt mee. Het is ieder geval waardiger als wat ze vorig jaar in Madrid lieten zien.
Ik ben niet bang voor dit Madrid. Prima spelers, slecht team. Gewoon kijken wat er vanavond te halen valt.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Als er eentje vanavond aan Ajax kant het verschil gaat maken is het wel duidelijk wie er is uitgekozen.

timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Onzin. Rijkaard werd pas in 2003 of 2004 trainer van Barca nadat hij al in 2000 gestopt was bij Oranje en daarna met Sparta gedegradeerd was. En Guardiola was compleet onervaren als coach, wat ook weer een risico was.
Geef nou gewoon toe dat Cruijff onder Laporta een grote inbreng had.
Volgens AD aantal maanden geleden niet. Kan verhaal van Edwin Winkels niet meer vinden maar wel column van Sjoerd Mossou naar aanleiding van dat verhaal.
'Cruijff wordt in Barcelona nergens inhoudelijk bij betrokken' - Sportcolumnisten - AD
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik ben niet bang voor dit Madrid. Prima spelers, slecht team. Gewoon kijken wat er vanavond te halen valt.
Mwahhh. Ik heb ze zaterdag zien spelen en de eerste 25 minuten waren echt dramatisch slecht, maar toen Ozil er in kwam begon het plots te draaien als een tierelier. Niks geen slecht team. Maak je maar klaar voor een 5-0.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Volgens AD aantal maanden geleden niet. Kan verhaal van Edwin Winkels niet meer vinden maar wel column van Sjoerd Mossou naar aanleiding van dat verhaal.
'Cruijff wordt in Barcelona nergens inhoudelijk bij betrokken' - Sportcolumnisten - AD
Hoop holle kreten, maar niks concreets.
Ik vind het relevanter wat mensen bij NOS of VI vinden, aangezien zij het nodige uitgezocht hebben.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Meen je dat? Vind Madrid juist wel een team en daarbij ook nog eens fantastisch voetbal spelen. Nee, alles minder dan 3-0 mag Ajax vanavond als winst beschouwen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Mwahhh. Ik heb ze zaterdag zien spelen en de eerste 25 minuten waren echt dramatisch slecht, maar toen Ozil er in kwam begon het plots te draaien als een tierelier. Niks geen slecht team. Maak je maar klaar voor een 5-0.
Ozil speelde ook vast tegen Zagreb, Levante en die ploeg waar Real 0-0 speelde mee. Dat zegt niet alles.
Ik calculeer 0 punten in, maar acht Ajax niet kansloos. Real is geen Barca. Tegen Barca waren we kansloos.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Hoop holle kreten, maar niks concreets.
Ik vind het relevanter wat mensen bij NOS of VI vinden, aangezien zij het nodige uitgezocht hebben.
Met alle respect maar nieuws van VI is wel betrouwbaar (Hoofdredacteur is grootste Cruijff fan die er bestaat) en AD niet. Zo kan je natuurlijk alles wat krom is recht lullen. Die Edwin Winkels woont zelfs al jaren in Barcelona.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
maar acht Ajax niet kansloos. Real is geen Barca. Tegen Barca waren we kansloos.
Waar is dit ineens op gebaseerd? Is nu niet bepaald zo dat Ajax de pannen van het dak speelt. Ajax is vanavond gewoon compleet kansloos. En dat is totaal geen schande. Zou iedere Nederlandse club namelijk zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Tenzij Madrisd zo speelt als de eerste 25 minuten tegen Rayo, dan heeft zelfs Feyenoord kans, maar denk niet dat ze zo slecht oor de dag komen vanavond. Ze staan nog steeds onder druk om te presteren.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Waar is dit ineens op gebaseerd? Is nu niet bepaald zo dat Ajax de pannen van het dak speelt. Ajax is vanavond gewoon compleet kansloos. En dat is totaal geen schande. Zou iedere Nederlandse club namelijk zijn.
Real mist achterin wat spelers, is al een paar weken uit vorm en ik vind het geen team. Het is een groep goede spelers. Barca is het voorbeeld van een goede ploeg. Real is een groep individuelen. En nog kunnen ze veel ploegen inmaken, maar ze zijn wisselvallig. Ze kunnen net zo goed verliezen. Hun ondergrens ligt veel lager dan dat van Barcelona.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Dan wordt het een nulletje of vijf. Gewoon ingraven en hopen op een kleine nederlaag. Meevoetballen is nog erger dan zelfmoord.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Tenzij Madrisd zo speelt als de eerste 25 minuten tegen Rayo, dan heeft zelfs Feyenoord kans, maar denk niet dat ze zo slecht oor de dag komen vanavond. Ze staan nog steeds onder druk om te presteren.
Madrid wil zo snel mogelijk door zijn in CL. Dan kunnen ze in restant lekker gas terug nemen met B-team spelen en zorgen dat ze zonder kaarten aan knock-out fase beginnen. Kortom die zijn vanavond tot op het bot gemotiveerd.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dan wordt het een nulletje of vijf. Gewoon ingraven en hopen op een kleine nederlaag. Meevoetballen is nog erger dan zelfmoord.
Da's de PSV mentaliteit. Goddank hebben Ajacieden die niet.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Real mist achterin wat spelers, is al een paar weken uit vorm en ik vind het geen team. Het is een groep goede spelers. Barca is het voorbeeld van een goede ploeg. Real is een groep individuelen. En nog kunnen ze veel ploegen inmaken, maar ze zijn wisselvallig. Ze kunnen net zo goed verliezen. Hun ondergrens ligt veel lager dan dat van Barcelona.
Valt allemaal wel mee hoe erg Real uit vorm is. Waren in super cup nog de betere van Barca en hebben in 5 wedstrijden al 16 keer gescoord. Bovendien hebben ze maar gewoon één puntje minder dan Barca. Alleen tegen Levante of Santander (weer niet meer zeker welke het wat) was het echt heel slecht.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Valt allemaal wel mee hoe erg Real uit vorm is. Waren in super cup nog de betere van Barca en hebben in 5 wedstrijden al 16 keer gescoord. Bovendien hebben ze maar gewoon één puntje minder dan Barca. Alleen tegen Levante of Santander (weer niet meer zeker welke het wat) was het echt heel slecht.
De laatste weken doen ze het gewoon niet zo heel best.
Krappe 0-1 in Zagreb, daarna een 1-0 verlies en 0-0 gelijk in de competitie en daarna tegen promovendus Rayo pas na de rust afstand genomen in eigen huis.
Tel daarbij vanavond wat schorsingen, blessures en dus vormverlies en ik zou het krom vinden als Ajax niet probeert te stunten. Maar jij hebt liever dat ze laf achterin blijven hangen en dan met 2-0 of 3-0 verliezen? Dan heb ik liever een Ajax dat zelf wat probeert en wel ziet wat de uitslag wordt.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Da's de PSV mentaliteit. Goddank hebben Ajacieden die niet.
Europees is dat tegen veel ploegen toch echt de juiste mentaliteit. Zelfs Lyon doet het in de Arena. Waarom als Ajax dan weer zo dom en arrogant zijn om mee te voetballen met Madrid en dan met 6-0 klop krijgen. Maar ja dan kun je natuurlijk wel zeggen dat je aanvallend hebt gespeeld uit bij Madrid.
En wat PSV betreft. Zo hebben we drie seizoenen op rij overwinterd in CL. Maar ach wat zeur ik ook in de poule derde of vierde worden is ook mooi man.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
De laatste weken doen ze het gewoon niet zo heel best.
Krappe 0-1 in Zagreb, daarna een 1-0 verlies en 0-0 gelijk in de competitie en daarna tegen promovendus Rayo pas na de rust afstand genomen in eigen huis.
Tel daarbij vanavond wat schorsingen, blessures en dus vormverlies en ik zou het krom vinden als Ajax niet probeert te stunten. Maar jij hebt liever dat ze laf achterin blijven hangen en dan met 2-0 of 3-0 verliezen? Dan heb ik liever een Ajax dat zelf wat probeert en wel ziet wat de uitslag wordt.
Heb je die wedstrijden gezien? Is in twee van de drie gevallen echt een wonder dat die uitslag op scorebord stond.
Nogmaals. Milan en Lyon passen de tactiek van achterin blijven hangen en counteren zelfs toe in de Arena. Waarom moet een club als Ajax dan menen dat ze Madrid voetballend wel bij kunnen benen. Snap echt niet waar die arrogantie vandaan komt. Heb echter wel vertrouwen in De Boer. Die is echt niet zo naief als sommige supporters hier.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Europees is dat tegen veel ploegen toch echt de juiste mentaliteit. Zelfs Lyon doet het in de Arena. Waarom als Ajax dan weer zo dom en arrogant zijn om mee te voetballen met Madrid en dan met 6-0 klop krijgen. Maar ja dan kun je natuurlijk wel zeggen dat je aanvallend hebt gespeeld uit bij Madrid.
En wat PSV betreft. Zo hebben we drie seizoenen op rij overwinterd in CL. Maar ach wat zeur ik ook in de poule derde of vierde worden is ook mooi man.
Je hoeft helemaal niet met 6-0 te verliezen als je zelf wat probeert. Ajax moet slim spelen, maar daarom kan je wel zelf wat proberen. Geen grote fouten maken, geen naïeve overtredingen maken en zelf je paar kansjes benutten.
De uitslag vanavond is helemaal niet zo belangrijk. Ajax moet de punten tegen Zagreb, Lyon en indien nodig in wedstrijd 6 thuis tegen Madrid pakken. Lyon zal ook vast in Madrid verliezen. Derde worden in deze groep zou geen schande zijn nee. 2e worden zou geweldig zijn. Als je achteruit blijft lopen maakt Madrid je sowieso helemaal af. Dat doet Ajax ook met ploegen die zo in Amsterdam komen spelen.
Heb je die wedstrijden gezien? Is in twee van de drie gevallen echt een wonder dat die uitslag op scorebord stond.
Nogmaals. Milan en Lyon passen de tactiek van achterin blijven hangen en counteren zelfs toe in de Arena. Waarom moet een club als Ajax dan menen dat ze Madrid voetballend wel bij kunnen benen. Snap echt niet waar die arrogantie vandaan komt.
Is geen arrogantie, is uitgaan van eigen kwaliteiten. Met onze 3 aanvallers en Eriksen heb je in de CL best wat te zoeken. Maak daar dan ook gebruik van. Als Ajax iets niet goed kan is het sterk verdedigen. Dus ga dan niet achteruit lopen. Clubs als Milan zijn opgegroeid met gegroepeerd verdedigen. Ajax is opgegroeid met goed aanvallen. Klein verschil.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Gok op een 6-0tje voor Real. Vanavond lekker voor de TV kijken hoe Ajax zoek gespeeld wordt. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.