- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Rare wedstrijd.
Snelle 1-0 en tot de blessure van Tyton was er vrij weinig aan de hand. Over de reactie van de Ajacieden op die blessure heeft Frank de Boer al genoeg gezegd. Daarna is de wedstrijd toch omgedraaid. Ajax kwam meer in de wedstrijd en ook op 1-1. Na de rust nam PSV weer het initiatief, kwam terecht op 2-1 en had in die fase ook de 3-1 moeten maken. Maar slecht uitgespeelde kansen en Alderweireld die op de lijn redding bracht voorkwamen dat.
Eigenlijk uit het niets komt Ajax weer op 2-2. Pieters moet de bal gewoon wegschieten maar wacht weer eens te lang waardoor Ajax kan onderscheppen en Bulykin die een knappe goal maakt. Daarna krijgt Ajax weer de overhand maar verder dan een spectaculaire omhaal van Vertonghen komt het niet.
Toivonen en Wijnaldum, die veel loopwerk moesten verrichten omdat er voor werd gekozen Mertens de vrijheid te geven om niet mee te hoeven lopen met Van der Wiel, waren aanvallend niet echt in staat iets extra's te brengen. Mertens betaalde die vrije rol, ondanks de geïncasseerde penalty, toch niet echt terug. Had meer gevaar vanaf moeten komen.
Boerrigter had veel meer gezocht moeten worden want die had geen kind aan Manolev. Vertonghen is duidelijk nog niet op gang gekomen dit seizoen. Tegen Vitesse en Heracles al niet scherp en ook vandaag veel slordigheden en na de gele kaart die hij kreeg leek hij helemaal gedesillusioneerd.
2-2 Misschien wel een terechte uitslag maar blijf toch zitten met een gevoel dat er meer in zat.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wat een niveau hier weer toch. Lijkt wel alsof ik op een willekeurig supportersforum terecht ben gekomen. Alhoewel sommige mensen het ook niet meer uitmaakt wie of wat een blessure krijgt.
Heb nog nooit een Ajax vak zo horen juichen en zingen als toen Tyton er meer dood dan levend bij lag. Welk een teleurstelling in menig Amsterdams huiskamer met het nieuws dat de onfortuinlijke Pool de botsing heeft overleefd. Nee, alle vooroordelen over (hoofdstedelijke) voetbalsupporters kwamen weer eens uit.
Verder een slechte wedstrijd met een paar mooie kools, vooral die van Bulykin.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
Het is natuurlijk ook een universele regel dat je je bek moet houden als er iemand geblesseerd bij ligt
Het was inderdaad een schande om een zingend Ajax vak te horen de hele wedstrijd, zorgde tenminste nog 1 vak voor sfeer in die graftombe daar.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ga een leuk Ajax liedje zingen, ipv 'laat maar liggen, die is dood'.
Maar jullie zullen thuis wel hebben mee zitten krijsen 
Niveautje 'Louis Van Gaal die slaapt alleen' was dit. Zum kotsen.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
Zoals ik al zei, die 15 seconden dat dat werd gezongen is wat anders dan die 14 minuten pro Ajax tijdens dat kwartiertje.
Dale Ajax, WKJTV, Ik spring mn hele leven lang voor Ajax A'dam, Dit is mijn club en Superjoden alee alee kwamen o.a. voorbij. Maar leuk dat jij het anders wil doen geloven. Maar ga geen onzin verkondigen dat we die Tyton constant dood hebben gewenst.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Otherfool, doe toch normaal man. Ik vond het ook niet normaal dat ze zaten te zingen 'Laat maar liggen die is dood.' Dat zijn gewoon van die mongolen die denken dat ze grappig zijn en ga nou niet zeggen dat alle supporters zo zijn.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Overigens zaten de PSV fans ook te fluiten bij de blessure van Boilesen...
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Overigens zaten de PSV fans ook te fluiten bij de blessure van Boilesen...
Dat was overduidelijk gericht op Kuipers voor de vrije trap tegen die daar gegeven werd.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Laten we in ieder geval blij zijn dat de wens van de Ajax-supporters voorlopig niet is uitgekomen en dat de berichten rond Tyton voorzichtig positief gestemd zijn.
Ik vond het ook niet normaal dat ze zaten te zingen 'Laat maar liggen die is dood.'
Daar ben ik oprecht blij mee.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Ach de Boer heeft ook al zijn wankeer uitgesproken over die spreekkoren. gewoon simpelweg triest. ze mazzelen met een 2-2. Zwaarr triest. en spreken over een slechte sfeer ? Was je er zelf bij ? Zo nee kop dicht
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ja, want er werd zo vurig gehoopt dat hij dood zou gaan op het veld
Ik sluit dat zeker niet uit. Gelukkig heeft Ajax een fatsoenlijker coach dan supporters:
Frank de Boer is niet content met het optreden van de supporters. Het uitvak begon te zingen en te springen nadat doelman Tyton bewusteloos neer ging. Teammanager David Endt greep in en kreeg het voor elkaar om de spreekkoren te stoppen. ”Gelukkig kon David Endt de boel tot bedaring brengen.”
De Boer schaamt zich voor het incident en hoopt de volgende keer op een beetje fatsoen .”Het is schandalig dat zoiets gebeurt”, vervolgt de trainer tegenover Eredivisie Live. ”David vroeg ze of ze zich op hun eigen ploeg wilde gaan richten in plaats van op PSV. Dat deden ze daarna ook.”
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
Ik heb oren en ik heb alleen ons vakkie gehoord en ik heb genoten. Oke, de PSV supporters waren vandaag beter in fluiten. Veel plezier daarmee 
Schijnheiligheid heerst. David Endt liep natuurlijk ook zo vanaf de bank het Ajax vak op de tweede ring in. Dat verhaaltje is dikke bullshit
Het uitvak zong het in het begin toen het niet ernstig leek, er werd al snel overgegaan op Pro-Ajax. Lekker die aanstellerij van die mierenneukers hier.Over van een mug een olifant maken zeg. Er waren niet eens spreekkoren verder, behalve van het PSV publiek nota bene.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Echt weer iets voor de calimero's om op te blazen, dit 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dat jullie het normaal vinden om een bewusteloos persoon en masse de dood toe te wensen betekent toch niet dat de rest van Nederland daarin mee moet gaan?
Gelukkig ziet Frank de Boer dat wel in. Of is dat ook een calimero 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
De Boer is alleen politiek correct en moet niet anders doen dan op deze manier reageren op een vraagje vanuit de perszaal. Zonder dat hij er volgens mij weet van heeft. Het waren echt maar een paar sec. dat het werd gezongen namelijk.
Dat jullie het normaal vinden om een bewusteloos persoon en masse de dood toe te wensen betekent toch niet dat de rest van Nederland daarin mee moet gaan?
Gelukkig ziet Frank de Boer dat wel in. Of is dat ook een calimero
Vanuit zo'n vak zie je natuurlijk ook gelijk aan de andere kant vh stadion dat het heel ernstig is. Dit soort situaties komen tig keer per wedstrijd voor en spelers hebben er vaak een handje van om zich gigantisch aan te stellen. Vandaar ook dat zo'n liedje regelmatig door alle(!) supportersschare worden gezongen als een speler weer is op de grond ligt te rollebollen. Zo zag de situatie er aanvankelijk ook uit met Tyton vanmiddag, pas na een tijdje werd het duidelijk dat het toch wel erg was. En vanaf dat moment heb ik dit soort geluiden ook niet meer gehoord.
Zijn we nu klaar met dit lullige onderwerpje?
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
We staan bovenaan 
Trouwens wat is RKC een lastige ploeg.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
Die voetballen erg leuk dit seizoen ja. Die gaan ook zeker weten niet degraderen.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Inmiddels bijna het einde van Spurs - Liverpool waarin Liverpool werkelijk niks in te brengen heeft. Mooi goal van Modric waarna eerst Adam (2x geel) van het veld moet en in de tweede helft ook nog Skrtel. De enige kans die Liverpool heeft gekregen kwam na een duik van Suarez, die daar eigenlijk ook z'n tweede geel verdiende.
Het einde nu 4-0 met twee doelpunten van de voor het thuispubliek debuterende Adebayor.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zo zag de situatie er aanvankelijk ook uit met Tyton vanmiddag, pas na een tijdje werd het duidelijk dat het toch wel erg was. En vanaf dat moment heb ik dit soort geluiden ook niet meer gehoord.
Toen Tyton de losliggende bal al niet meer oppakte sloeg mijn hart al over. Was binnen 2 seconden duidelijk dat het zeer ernstig was, spreekkoren waren van ver daarna. Je mag ook gewoon zeggen dat het schandalige taferelen zijn, dat had je omgekeerd met Vermeer (wat was die weer raar aan het boksen trouwens) ongetwijfeld ook gedaan (en terecht). Mijn vooroordelen zijn iig weer eens bevestigd; de gedachte alleen al dat je op zo'n moment en masse een dergelijk liedje gaat zingen zou nooit in mij opkomen. Dan maar een 'kleuter' of een 'troll'.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Het is gewoon vies klaar. hypocriet of niet. je ziet een verschil tussen een tackle met slachtoffer als boilesen of een tafereel als met Tyton. Misselijk makend en triest als je vanachter je tvtje komt zeggen dat t sfeer is vanuit het ajax vak. Als je erbij was dan merkte je dat t wel anders zat, succes supporters bah
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
Ik zag pas in de vierde herhaling(paar minuten later) dat de botsing ernstig was, tsjah. Het is maar wat je klaar als een klontje noemt. Ik dacht ook dat het aanstelleritis was.
En over special zijn laatste zin, om het op zijn kos te doen: 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Eerst even zeggen dat ik wel schrok met Tyton. Zeer triest, hopelijk komt alles goed. Ook schandalig dat Ajax supporters een spreekkoor hadden. Zo verpest een klein groepje toch weer een imago, jammer.
Verder een zeer boeiende wedstrijd gezien. Erg spannend, maar niet erg goed. Veel fouten en balverlies van 2 kanten. PSV snel op 1-0, iets wat je kan verwachten met Ajax in uitwedstrijden. Concentratieproblemen? Daarna een beetje hersteld en na de lange onderbreking was Ajax beter. Knappe 1-1 en kansen op meer. Na de rust was PSV weer sterker. Zeer dom van vd Wiel hoe hij de penalty begaat. Daarna vreesde ik een 3-1 of erger, maar uit het niets gelukkig weer 2-2 (maakte vd Wiel zijn fout goed met een prima voorzet) en daarna kon het beide kanten op. Ik zat eigenlijk op de 2-3 te wachten. Jammer dat de ballen van Eriksen en Vertonghen er niet in zijn gegaan. Maar al bij al is een 2-2 prima. PSV was de betere over 90 minuten, alhoewel Ajax zeker kansen heeft gehad op meer. Het leek wel wat op Ajax-Lyon. Het kon met wat pech slecht aflopen en met wat meer geluk nog beter. Wel enorm kut dat Boilesen en Anita uitvielen. Boilesen zal er vast wel weken uitliggen. Dan maar Anita linksback en Enoh in de ploeg. Die jongen viel best goed in, hulde.
Conclusies:
- Blind is een lachertje als linksback. Nooit meer op die manier gebruik van maken. Lens was 70 minuten onzichtbaar, maar tegen Blind plots weer erg aanwezig.
- Janssen is me nauwelijks opgevallen, zonde.
- Dit geldt ook voor Eriksen. Jammer dat hij verkapt rechtsbuiten moest spelen.
- Achterin snap ik er niks van bij Ajax, veel te veel persoonlijke fouten en alweer 9 tegengoals (!!!!).
- Sigthorsson en Bulykin hebben het prima gedaan.
- Vd Wiel was erg matig.
- Matavz en Mertens zijn redelijk onder controle gehouden, maar wat een sublieme spelers zeg!
- Vermeer maakt me nerveus met vreemde uittrappen en weinig rust. Moet echt beter!
- Manolev...tsja haha. Bakte er wederom niks van. Des te meer jammer dat Boerrigter hem te weinig opgezocht heeft.
Als we komend weekend Twente pakken, wat zeker kan, dan doen we nog best goede zaken.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Zo'n vd Wiel zou eigenlijk ook is een flinke blessure moeten krijgen. Die gast moet is doorkrijgen hoeveel geluk hij heeft dat hij bij ons op rechtsback mag staan en zich wekelijks fouten mag permitteren.De gemakzuchtigheid straalt er gewoon bij hem vanaf, tegen Lyon ook alweer. Vandaag ook nog niks goed gedaan achterin.
Het zegt toch ook wat dat al het gevaar van PSV over links komt, terwijl Anita aan de andere kant staat.
Mafkees. Ben het niet zo vaak oneens met je, maar dit is echt debiel. Sowieso, een eigen speler een blessure toewensen...man man man. En daarnaast slaat het nergens op, vd Wiel speelt een uitstekend seizoen. Alleen vandaag niet zo best nee, kan een keer. Tegen Lyon was hij nog, ondanks een grote fout op het einde, met afstand de beste Ajacied.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Vurnon Anita heeft een gekneusde enkel opgelopen in de topper van zondag tussen PSV en Ajax.
Nicolai Boilesen heeft een scheurtje in zijn hamstring en staat voorlopig buitenspel. Kolbeinn Sigthorsson heeft een lichte spierblessure.
'Anita heeft een kneuzing bij zijn enkel', zei De Boer. 'Sigthorsson klaagde ook over een spierblessure. Ik wilde geen risico met hem nemen, ook omdat ik Bulykin nog op de bank had zitten.'
Lekker kut allemaal. Sulejmani, Boilesen....
Dat wordt de komende weken Anita linksback en Enoh erbij op het middenveld. Snap nu ook meteen de wissel van Sigthorsson. Klote dat hij zo blessuregevoelig is.
Dit is trouwens ook erg zeg. Stelletje idioten. Zie die beelden dan, sjesus...
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
Mafkees. Ben het niet zo vaak oneens met je, maar dit is echt debiel. Sowieso, een eigen speler een blessure toewensen...man man man. En daarnaast slaat het nergens op, vd Wiel speelt een uitstekend seizoen. Alleen vandaag niet zo best nee, kan een keer. Tegen Lyon was hij nog, ondanks een grote fout op het einde, met afstand de beste Ajacied.
Je moet het natuurlijk niet te letterlijk nemen. Heb het ook al in een emotionele opwelling gezegd( tuurlijk vind ik het niet heel prettig als hij er geblesseerd vanaf moet) Maar zoals ik al zei, spelers komen vaak beter terug van een mindere periode en hebben die periode ook vaak.
vd Wiel kent echter die tegenslag niet omdat hij telkens maar weer opgesteld mag blijven worden en zich fouten mag permitteren zonder consequenties. Die jongen heeft een attitude van heb ik jou daar, terwijl hij geen recht van spreken heeft. Jij vind hem goed dit seizoen? Ik vind hem niet meer dan aardig, verdedigend vooralsnog telkens de zwakste schakel en overduidelijk toch heel vaak blunders of laksigheid dat zijn persoon siert. Vandaag direct verantwoordelijk voor de twee tegentreffers en dit is niet de eerste keer dat hij dit soort grapjes uithaalt. We moeten niet doen alsof dit soort blunders van hem uit de lucht komen vallen.
Aanvallend prima en een hele fijne voorzet, maar op basis van wat hij laat zien vind ik niet dat hij de onbetwiste rechtsback van Ajax en het NL elftal hoort te zijn. Wat dat betreft vind ik hem ook geen echte verdediger. Toch lachwekkend om te zien hoe de rechtsback van het NL elftal vandaag volstrekt kansloos was en zich keer op keer liet passeren.
Nee, ik zal nooit een fan worden van Twittery vd Wiel.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Vd Wiel speelt uitstekend, op vandaag na. En als je de tegengoals analyseert dan heeft hij dit seizoen aan heel weinig goals schuld.
Maar dan nog wens je je eigen speler geen blessure toe. Overigens was hij bij de 1-0 zeker niet als enige schuldig. En de penalty was wel makkelijk gegeven, ondanks dat het een onhandige actie van hem was.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.