- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1231 stemmen
1-1. Arsenal wankelde, maar houdt stand. Dortmund had meer verdiend, met een beetje goede wil. In ieder geval een punt.
Heb nog nooit zoveel afzwaaiers in 1 wedstrijd gezien overigens.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Brrrr, gatverdamme die analysten en van Gelder en die afschuwelijke Barca geilerij. 1ste CL pot alweer over mn nek.
En dan wint Barca niet: ja maar interlands, ja maar (mn lievelings:) ze zijn zo goed dat je je wel 1000 procent moet concentreren, ja maar ze groeien wel in het toernooi, ja maar Guardiola komt dit stiekem wel goed uit, etc, hahahah
Wat een onzin, ze praten gewoon normaal over Barcelona.
Net zoals iedere andere objectieve voetballiefhebber dat zou doen.
En dat het Guardiola ''goed'' uitkomt is ook zo aangezien Barca nog steeds geweldig speelt maar nu wel een tik op de neus krijgt met twee keer gelijkspel waar je beiden keren de tegenstander zoek tikt. Dat kan beter nu gebeuren dan als het er echt om gaat.
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Oh mijn god, ik kom niet meer bij met Cruijffs uitleg over de economische crisis in Spanje bij Pauw en Witteman, hahahahahaha
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Cruiff is saai geworden met z'n topsporters praat.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Heerlijk toch, zo'n ultiem domme man die over alle wereldproblematiek mag oreren 
Seniele Jopie ftw
Zijn er geen andere gasten trouwens? Mijn brein is aan het smelten en daarvoor kijk ik niet naar Pauw en Witteman (maar Holland in da Hood...)
Onderhond
-
- 87629 berichten
- 12904 stemmen
Best een mooie start voor Genk. Ze hebben na 1 wedstrijd al meer punten dan de meeste mensen ze gegeven hadden na het einde van de poule 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Thuis moet je toch altijd wel een paar punten pakken. Zeker met zo'n top coach. 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2262 stemmen
Brrrr, gatverdamme die analysten en van Gelder en die afschuwelijke Barca geilerij. 1ste CL pot alweer over mn nek.
En dan wint Barca niet: ja maar interlands, ja maar (mn lievelings:) ze zijn zo goed dat je je wel 1000 procent moet concentreren, ja maar ze groeien wel in het toernooi, ja maar Guardiola komt dit stiekem wel goed uit, etc, hahahah
Barcelona haten tot de dood. Niks is belangrijkers....
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
'Toen we in '68 verloren van Luxemburg...'
Luxemburg - Nederland was in '68 0-2
Nederland - Luxemburg was in '69 4-0
Johan Cruyff, de nieuwe Diederik Stapel.
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Nou, buiten dat ultiem domme economische verhaaltje was het nog best aardig, met name verhalen over zn jeugd.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Om het maar even op zijn Mario Been's te doen:
Ajax heeft jongste selectie in Champions League
13 september 2011 CIES Football Observatory
Ajax heeft van alle deelnemers aan de Champions League de jongste selectie ingeschreven. De gemiddelde leeftijd bedraagt 23,61 jaar. Woensdag treft Ajax met Olympique Lyon de een-na-jongste selectie met 24,01 jaar. De oudste selectie is met afstand die van AC Milan met 29,69 jaar.
Ajax Netwerk
Ajax heeft ook een van de kleinste selecties. Met een gemiddelde van 1m80 is de selectie van Ajax gemiddeld alleen langer dan die van Lille, Villarreal en Barcelona (1m78). Dat Ajax een van de minst ervaren ploegen in de Champions League heeft moge duidelijk zijn.

Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Vond Barca niet sterk vandaag. Leuk, dat balbezit, maar grote kansen hebben ze niet gehad (ik heb de eerste twintig minuten na rust gemist, of hadden ze toen juist een opleving?).
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Om het maar even op zijn Mario Been's te doen:
Ajax heeft jongste selectie in Champions League
13 september 2011 CIES Football Observatory
Ajax heeft van alle deelnemers aan de Champions League de jongste selectie ingeschreven. De gemiddelde leeftijd bedraagt 23,61 jaar. Woensdag treft Ajax met Olympique Lyon de een-na-jongste selectie met 24,01 jaar. De oudste selectie is met afstand die van AC Milan met 29,69 jaar.
Ajax Netwerk
Ajax heeft ook een van de kleinste selecties. Met een gemiddelde van 1m80 is de selectie van Ajax gemiddeld alleen langer dan die van Lille, Villarreal en Barcelona (1m78). Dat Ajax een van de minst ervaren ploegen in de Champions League heeft moge duidelijk zijn.
Vandaar dat Ajax er ook niks te zoeken heeft. 
Otherfool moet nu gaan zeggen dat Anita het gemiddelde qua lengte naar beneden haalt, met zijn 1,28 m.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heb nog nooit zoveel afzwaaiers in 1 wedstrijd gezien overigens.
Idem. Schrijnend inderdaad, en ook enorm flinke afzwaaiers.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Vond Barca niet sterk vandaag. Leuk, dat balbezit, maar grote kansen hebben ze niet gehad (ik heb de eerste twintig minuten na rust gemist, of hadden ze toen juist een opleving?).
VOnd de wedstrijd ook weinig aan, leek wel alsof ze er geen zin in hadden. Het ging inderdaad tot aan de 16 meter en daarna probeerden ze eigenlijk weinig.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nou, buiten dat ultiem domme economische verhaaltje was het nog best aardig, met name verhalen over zn jeugd.
Daarvoor kijk ik niet naar P&W, daar heb je Koffietijd voor.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Best een mooie start voor Genk. Ze hebben na 1 wedstrijd al meer punten dan de meeste mensen ze gegeven hadden na het einde van de poule
Mee eens, het is knap dat ze de nul houden (uiteraard wat geluk zoals de omhaal die afketste op de lat). Ik denk dat Genk ook zeker nog kansen heeft tegen Bayer Leverkusen.
Overigens 4 gelijke spelen van de 8 wedstrijden gister.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Genk tegen Leverkusen? Verwacht ook niet meer dan één punt in die twee ontmoetingen met Bayer.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Nogal logisch dat het aardig wat scheelt als een speler nog nooit heeft meegetraind. Waarom zou je anders uberhaupt trainen met zn allen.
Twee keer meetrainen is evenveel als twee keer meetrainen met de selectie van een nationale ploeg.
Matavs en Zeefuik staan wel in de basis voor Slovenie en Jong-Oranje. Gelegenheidsteams, maar dan kan het dus wel vanaf minuut 1.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Twee keer meetrainen is evenveel als twee keer meetrainen met de selectie van een nationale ploeg.
Matavs en Zeefuik staan wel in de basis voor Slovenie en Jong-Oranje. Gelegenheidsteams, maar dan kan het dus wel vanaf minuut 1.
Matavz zit al vanaf 2009 bij het nationale team. Heeft dus genoeg tijd gehad om te wennen aan z'n ploeggenoten.
Zeefuik begon tegen Bulgarije op de bank. Nederland speelde een beroerde wedstrijd, verdiende niet te winnen maar deed dit toch dankzij een verdwaalde kopbal.
Niet echt sterke voorbeelden en veel sterkere zul je ook niet vinden want het is vrij normaal dat een speler die net bij de club is niet meteen een basisplaats toebedeeld krijgt. Het wordt nu alleen maar gebruikt als een stok om Rutten mee te slaan.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Matavz zit al vanaf 2009 bij het nationale team. Heeft dus genoeg tijd gehad om te wennen aan z'n ploeggenoten.
Maar een nationale ploeg is toch geen vast elftal? Dat verandert elke wedstrijd opnieuw van samenstelling dus dat is voor de meeste spelers steeds opnieuw aanpassen.
Zeefuik begon tegen Bulgarije op de bank. Nederland speelde een beroerde wedstrijd, verdiende niet te winnen maar deed dit toch dankzij een verdwaalde kopbal.
Niet echt sterke voorbeelden en veel sterkere zul je ook niet vinden want het is vrij normaal dat een speler die net bij de club is niet meteen een basisplaats toebedeeld krijgt. Het wordt nu alleen maar gebruikt als een stok om Rutten mee te slaan.
Hmm ik ging ervanuit dat Zeefuik in de basis stond, omdat hij in de laatste 2 duels 3 keer gescoord heeft. Wat voor mij het idee onderstreept dat een centrumspits niet een hele oefencampagne hoeft te hebben meegedaan om in de basis te beginnen.
Waarom werden Matavs en Zuifuik dan wel in de tweede helft ingebracht? Want ook in de tweede helft hadden ze niet meer dan twee keer meegetraind?
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Maar een nationale ploeg is toch geen vast elftal? Dat verandert elke wedstrijd opnieuw van samenstelling dus dat is voor de meeste spelers steeds opnieuw aanpassen.
Hmm ik ging ervanuit dat Zeefuik in de basis stond, omdat hij in de laatste 2 duels 3 keer gescoord heeft. Wat voor mij het idee onderstreept dat een centrumspits niet een hele oefencampagne hoeft te hebben meegedaan om in de basis te beginnen.
Waarom werden Matavs en Zuifuik dan wel in de tweede helft ingebracht? Want ook in de tweede helft hadden ze niet meer dan twee keer meegetraind?
Om te forceren? Om ze minuten te geven om wel te wennen? Als je achterstaat wil je nog wel eens naar noodmiddelen grijpen om het tij te keren.
Daarnaast zijn landenteams en clubteam ook helemaal niet te vergelijken. Het niveau in het clubvoetbal, in grote mate bepaald door het ingespeeld zijn van het team, ligt veel hoger.
De enige manier waarop je dat zou kunnen benaderen is door wat Van Marwijk momenteel aan het doen is. Grotendeels vasthouden aan dezelfde spelersgroep en hameren op duidelijkheid, vaste tactiek en afspraken.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Cruiff is saai geworden met z'n topsporters praat.
Ik vond het een interessant uurtje. Misschien iets teveel zendtijd voor Johan, want zijn visie op de crisis is niet zo heel interessant, maar zijn verhalen over zijn foundation, de problemen met de Barca leiding en over de toekomst van Ajax vond ik wel boeiend om te horen. Blijft toch wel een unieke man, of je het nu met hem eens bent of niet.
Heb trouwens zin in de wedstrijd vanavond 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ook ik. Benfica - Manchester United. Wat een binnenkomer. Prachtige affiche.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Da's ook geen verkeerde wedstrijd nee. Verschil is dat Benfica een goede kans maakt in haar groep. Voor Ajax zal vanavond al allesbepalend zijn. Een nederlaag lijkt me al fataal, een gelijkspel maakt het al heel moeilijk.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Dat is waar. Het zal waarschijnlijk tussen Lyon en Ajax gaan. Als je dan thuis wint van je directe tegenstander geeft dat vertrouwen. Otelul Galati en Basel zijn nu bepaald geen Lyon.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Vertrouwen en belangrijke punten. Ik zie Ajax niet in Lyon winnen, dus dan moet het vanavond. Of vanavond 1-1 en daar uit een 2-2 over een paar maanden 
Al kan er natuurlijk nog wel het nodige gebeuren in deze groep. Maar als Ajax en Real vanavond winnen dan is de toon wel meteen goed gezet.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Als je achterstaat wil je nog wel eens naar noodmiddelen grijpen om het tij te keren.
Precies, pas als ze achterstaan worden Matavs en Zeefuik gebracht om die kansen die in de eerste helft niet werden benut nu wel te benutten.
Bij NEC was Platje de eerste helft onzichtbaar ondanks een paar prima voorzetten. Dus dan kan Platje nog zo vaak meegetraind hebben... als hij onzichtbaar is en blijft, heb ik liever een niet ingetrainde centrumspits maar die er wel staat.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Benfica - Man u mooiste pot, gevolgd door Villarreal - Bayern. Ik ga denk ik voor City - Napoli. Silva
. Agüero
. Maakt niet uit wat de tegenstander is, City zien spelen is sowieso een genot. Mijn favoriet voor deze CL.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Mooi om te zien ja, maar winnen van de CL? Nee, over een paar jaartjes misschien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.