• 16.142 nieuwsartikelen
  • 179.474 films
  • 12.319 series
  • 34.179 seizoenen
  • 650.437 acteurs
  • 199.440 gebruikers
  • 9.403.615 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Haha zo ken ik je weer kosje. Paar sneren plaatsen en toch wel vinden dat je gelijk hebt. Fijne middag he!

Triest inderdaad.. Roma heeft überhaupt nog nooit enige status gehad, verder dan de kwartfinales CL komen ze doorgaans ook niet, zie het eerder als het lelijke eendje uit de Serie A. Zelfs een belediging om daar een prachtclub als Ajax mee te vergelijken

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

AS Roma mooie club om voor te spelen net als Napoli.

Mn favo serie A club blijft Juve!

Alleen jammer van die doping periode.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

En dat van die Joden gelul dat zal nooit meer verdwijnen het grappige is dat 95% in het stadion er niks mee heeft in welke benadering dan ook.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Twente verloren, tussenstand Heracles-Ajax 0-0

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

Ik heb er maar 1 woord voor over wat Twente vandaag in met name de 2e helft liet zien:

FER-schrikkelijk !!!

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

Overtoom !!!

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3713 stemmen

Zo Barcelona gelijk en Real heeft het moeilijk.

Schandalig dat Ajax hier weer moeite heeft, moet toch gewoon die nummer 1 positie overnemen. Gelukkig nog wel 1-1 voor rust. Nu eroverheen!

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Het middenveld klopt van geen kant bij Ajax. de Boer zal toch keuzes moeten gaan maken, zeker tegen Lyon en PSV. Die goal viel nog even lekker, maar de tweede helft zal je toch uit een ander vaatje moeten tappen om niet tegen een nieuwe deceptie op te lopen.

RKC weer een knappe overwinning!

Wordt een lang seizoen voor den Haag.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3404 stemmen

NEC was dra-ma-tisch Barca helaas ook 2 punten laten liggen, maar het is nog vroeg in het seizoen. Sanchez helaas 6-8 weken buitenspel.

Leuk dat RKC weer heeft gewonnen En wie heeft er weer gescoort...juist.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

4-0 Vitesse weggespeeld,hopen dat Ajax en PSV verliezen dan staan we geloof ik eerste

Maher

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Het kan nu toch niet meer lang duren voordat de Boer doorheeft dat Ebicillio echt NIETS in een Ajax shirt te zoeken heeft?

Ieder jaar het zelfde in Almelo. Eerste helft zwak, tweede helft veel beter. In elk geval weer bovenaan. Altijd prettig met deze serie voor de boeg.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Scheidsrechter Kuipers

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

wavanbuuren schreef:

Scheidsrechter Kuipers

Wat was er mis met zijn beslissingen dan?

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Eerst geeft ie Viergever geen rood, maar geel voor een doorgebroken speler. Daarna geeft ie Boni rood (2e geel) voor een zogenaamde schwalbe, waar het gewoon een penalty was. Voor de wedstrijd maakte het gelukkig weinig uit, want het stond al 4-0.

Overigens zie ik net dat die scheids bij Graafschap NEC ook dramatisch bezig was. Geel voor 300% natrappen. Het blijft een drama die scheidsrechters in Nederland.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3404 stemmen

George had inderdaad rood moeten hebben. Wel een goed gebaar van Pastoor om hem nog (1 min.) voor rust te wisselen. Kneus loopt alleen maar aan te klooien en komt geen man voorbij. Geeft ie een goede pass, schopt ie na. Tja... doe Zeefuik maar in de basis.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Klopt, goeie actie van Pastoor. Eindelijk iemand die een signaal durft af te geven. Daar kan slissende Fredje nog een hoop van leren.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Vascago schreef:

Ik heb er maar 1 woord voor over wat Twente vandaag in met name de 2e helft liet zien:

FER-schrikkelijk !!!

Ferliezer.

kos

• 46733 berichten
  • 8885 stemmen

Wat betreft die rijtjes beste middenvelders ter wereld die ik onlangs langs zag komen: iedereen die David Silva momenteel niet in die top 5 heeft staan moet echt wat beter voetbal volgen.

kos

• 46733 berichten
  • 8885 stemmen

Nu al mooiste pass van het seizoen.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

kos schreef:

(quote)

Nu al mooiste pass van het seizoen.

Vind het nu al de meest overschatte pass van 't seizoen. De pass zelf was mooi, maar dat wegkijken sloeg nergens op in dit geval. Daarnaast kijkt hij eerst waar hij de bal heen passt en kijkt daarna pas weg...

kos

• 46733 berichten
  • 8885 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Kijk, en dat is het verschil. Ajacieden scheiden die term. Joden is een geuzennaam voor Ajacieden, heeft dan helemaal niks met politiek of cultuur te maken.

.

Ah, vandaar al die Israelische vlaggen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Tsja, je moet toch emblemen en plaatjes hebben die je identiteit weerspiegelen.. het gaan dragen van Palestijnse vlaggen of zelfs nazi-onzin is pas echt zielig. Als je dat soort dingen gaat doen heb je pas echt problemen in je hoofd, maar zoals gewoonlijk wordt de boel omgedraaid

Mijn Clubje is Telstar uit Velsen, ik ga vanaf de volgende thuiswedstrijd maar eens een nieuwe trent zetten, Angola lalala Angola lalala......scoren ze dan is het Angolaaaalalala lalalala.......Goal !!!!!

Tja wat hebben wij met Angola, niks denk ik, maar het klinkt wel lekker, zeker als we voor staan en er door het hele stadion klinkt, "WIE NIET SPRINGT IS GEEN ANGOLOOT"

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Hongersnood, hongersnood, Angolezen moeten dood!

Over Ajax

Hoewel het inderdaad voetballend niet overhield is een overwinning in Almelo al heel mooi meegenomen voor Ajax. Iedereen haalt daar maar heel moeilijk een resultaat en als je dat dan doet zonder al te veel schade op te lopen dan mag je je handjes dichtknijpen.

Wel me weer behoorlijk geërgerd aan Jan 'scheidsrechter, scheidsrechter, is dat geen gele kaart' Vertonghen en Pasveer die vorig seizoen jullie de punten ook al cadeau deed.

Over Twente

Zonder Chadli en Ruiz loopt Twente nu inderdaad tegen het probleem van een gebrek aan creativiteit aan. Weinig kansen gecreëerd en als ze dan ook nog zo gaan lopen knoeien achterin, ja dan haal je geen punten.

Haal Woutje Drama er de volgende keer vanaf en zet daar een verdedigende middenvelder neer die wel z'n taken uitvoert.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Kijk, en dat is het verschil. Ajacieden scheiden die term. Joden is een geuzennaam voor Ajacieden, heeft dan helemaal niks met politiek of cultuur te maken.

Ajax-haters (ik noem ze maar even zo) als Lex Immers beginnen dan zelf die link met WO II te leggen. Helemaal niet nodig.

Je ontwijkt mijn vraag. Ik vroeg waarom vind je het 'een mooie Geuzennaam'.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Vind het nu al de meest overschatte pass van 't seizoen. De pass zelf was mooi, maar dat wegkijken sloeg nergens op in dit geval. Daarnaast kijkt hij eerst waar hij de bal heen passt en kijkt daarna pas weg...

Inderdaad. Dat wegkijken had inderdaad totaal geen invloed op de pass en hoe de verdedigers daarop reageerden. Gewoon een goede pass, meer niet.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

FillumGek schreef:

Kneus loopt alleen maar aan te klooien en komt geen man voorbij.

Nou George is de enige die juist wel een man voorbij komt. Daarom gaat al het spel bij NEC over rechts omdat er op links niemand staat met een individuele actie. Dus verliest de zwaar gedekte George duels en dan... wordt hij gewisseld en is de angel uit de aanval. Dan staat Platje op rechts en wordt de rechterkant terecht genegeerd.

Pastoor is selectief kritisch want zowel Nijland als Platje kwamen geen hond voorbij. George wel, ondanks kloterige acties.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Je ontwijkt mijn vraag. Ik vroeg waarom vind je het 'een mooie Geuzennaam'.

Je snapt het concept van historie niet echt he? Iets is mooi omdat het al tientallen jaren wordt gedragen.. maakt sommige voetbalclubs eigen en persoonlijk. Er zal ook wel iets zijn met jouw clubje dat het meer maakt dan het is, beats me.. Bij Ajax is het dus een bepaalde identiteit en die zit in de historie van die Joodse club verstrengelt.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Bij Ajax is het dus een bepaalde identiteit en die zit in de historie van die Joodse club verstrengelt.

In de jaren '20 kwamen er nogal wat Joodse supporters kijken bij jullie, maar er is geen enkele Jood betrokken geweest bij de oprichting van Ajax.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nou en? Dat maakt toch de historie van een club of niet? Sjaak Swart of Bennie Muller maakte natuurlijk dat dat imago nog sterker werd, en een ieder weet dat Sjaak jarenlang als mister Ajax door het leven ging. Misschien waren er meerdere clubs die Joodse spelers hadden, maar bij Ajax werd er door de aanhang destijds veel gewicht aan toegekend. Bovendien werd de club redelijk snel heel succesvol, dat doet ook wel iets met de trouwe volging en het imago. Maakt het nu iets uit welke groep de club heeft geclaimed? Inmiddels is Ajax een internationaal aansprekende naam en staat het synoniem aan het beste wat het Nederlandse voetbal te bieden heeft, ongeacht of dat door Joden tot stand is gebracht.. so what als de supporterskern nog steeds die Joodse belangstelling aanvoert? Moet je dan gelijk met antisemitische shit komen? Is geen excuus, goedpraterij lijkt er meer op. Je moet een zondebok hebben en iets om te haten. Manchester City kun je nu toch ook niet meer als de club van "het volk" kenmerken?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.