- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Dat artikel heb ik gelezen ja. Stond weinig bijzonders verder in. Totti kan nog steeds niet even door de stad lopen. Dat is eerder gestoord ipv passioneel.
Maar ik neem gelukkig de mening van iemand als timbo serieuzer als wat jij met je anti Ajax petje hier de hele tijd komt prediken.
Zou echt niet weten wat het met anti-Ajax te maken heeft... Als het om PSV ging was het exact hetzelfde geweest.
Lijkt me eerder dat jouw pro-Ajax standpunt nogal erg doorschijnt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Is ook gewoon een vooruitgang voor hem. Zowel financieel, als qua competitie en op de lange termijn en mogelijk zelfs nu wel ook qua niveau van het team. Maar dat maakt een team nog niet groter.
Nee, al is historie ook niet echt een criterium denk ik. Je wil jezelf als sportman op een groter podium begeven en Steek staat zo bij AC Milan onder de lat als ie indruk maakt.
De eredivisie is totaal geen uitdaging voor 'm en vind Roma een hartstikke logische stap waaro pdie op elk vlak vooruitgaat. Niet qua historie maar dat zal 'm een worst geven. Wat heeft een sportman aan behaalde resultaten uit het verleden.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Mensen verwarren nuchterheid nogal vaak met Hollandse 'wie ben jij nou helemaal voetballertje, denk je dat je meer bent 'als mij' lompe boersheid.
Er is weinig mis met iconen die iedereen bewondert op een voetstuk te zetten.
Jemig, wat is dit voor idiote opmerking. Overigens worden Iconen in Nederland net zo goed op een voetstuk gezet als in elk ander land. Wij maken er echter geen poespas van en worden niet helemaal hysterisch waardoor iemand niet meer normaal over straat kan. Wij zijn meer van het " doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg" principe.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Maar ik neem gelukkig de mening van iemand als timbo serieuzer als wat jij met je anti Ajax petje hier de hele tijd komt prediken.
Ja, anti-ajax zijn heeft hier echt wat mee van doen ja.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Nee, al is historie ook niet echt een criterium denk ik. Je wil jezelf als sportman op een groter podium begeven en Steek staat zo bij AC Milan onder de lat als ie indruk maakt.
De eredivisie is totaal geen uitdaging voor 'm en vind Roma een hartstikke logische stap waaro pdie op elk vlak vooruitgaat. Niet qua historie maar dat zal 'm een worst geven. Wat heeft een sportman aan behaalde resultaten uit het verleden.
Al geeft Roma ook geen garantie voor succes natuurlijk. Ben het wel met je eens dat hij ook zo weer weg kan zijn bij Roma en een stap omhoog maakt. Hij zal wel meer in de gaten gehouden worden nu en als ie een seizoen goed keept zie ik hem daar ook wel weer vertrekken. Ik zie het ook als een soort tussenstap. Een soort HSV zeg maar 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ja, anti-ajax zijn heeft hier echt wat mee van doen ja.
Jij niet, ging over hem 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Jemig, wat is dit voor idiote opmerking. Overigens worden Iconen in Nederland net zo goed op een voetstuk gezet als in elk ander land. Wij maken er echter geen poespas van en worden niet helemaal hysterisch waardoor iemand niet meer normaal over straat kan. Wij zijn meer van het " doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg".
En daarom is het al jaren heerlijk rustig rondom Oranje, terwijl er bij landen als Frankrijk, Portugal en Italie allemaal ego strijdjes gaande zijn. Zo'n Ronaldo voelt zich echt zo geweldig, dat gaat mensen storen. Hier hoor je niemand over Sneijder of van Persie zanikken.
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Dus als het om PSV ging had ik gezegd: stom van Stekelenburg, Roma stelt niks voor en PSV is natuurlijk een veel grotere club, niet?
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Overigens buitengewoon grappig dat niemand het heeft in deze discussie over het Amerikaanse consortium plus di Benedetto die Roma voor de zomer hebben overgenomen en bakken met geld hebben waardoor ze sowieso jaarlijks minimaal voor de titel gaan meespelen, zoals elke voetballiefhebber weet.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inderdaad, vandaar mijn "potentie om een Europese topper" argument ook. Zo slecht is het echt niet gesteld met Roma.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dus als het om PSV ging had ik gezegd: stom van Stekelenburg, Roma stelt niks voor en PSV is natuurlijk een veel grotere club, niet?
Nee, want Ajax is nationaal de enige club die een wereldstatus heeft. Al de rest zou niet kloppen nee. En niemand zegt dat Roma niks voorstelt. Ze zijn als club alleen zeker niet groter, in tegendeel. Als Ajax in Engeland had gespeeld, dan waren spelers als Huntelaar, Heitinga en Stekelenburg nooit bij Ajax vertrokken.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Overigens buitengewoon grappig dat niemand het heeft in deze discussie over het Amerikaanse consortium plus di Benedetto die Roma voor de zomer hebben overgenomen en bakken met geld hebben waardoor ze sowieso jaarlijks minimaal voor de titel gaan meespelen, zoals elke voetballiefhebber weet.
En voor de zoveelste keer, dat is toekomstgelul. Het ging in de discussie over nu. Als Roma over 5 jaar 4x kampioen is geweest en een keer de CL heeft gewonnen, dan heeft Stekelenburg een goede keuze gemaakt ja.
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Haha. Ja dat is het precies met de NL topclubs ja. 'als, als als' .
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
En voor de zoveelste keer, dat is toekomstgelul. Het ging in de discussie over nu. Als Roma over 5 jaar 4x kampioen is geweest en een keer de CL heeft gewonnen, dan heeft Stekelenburg een goede keuze gemaakt ja.
Nee hoor, je zet Roma al weg als subtoppertje, uitgeschakeld dit, geen kampioen dat, terwijl het uiteraard om het logische perspectief gaat.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Een titel koop je niet zo 1,2,3. Daar gaat sowieso veel tijd in zitten(teams moeten ingespeeld raken). En ik heb nog geen City/Chelsea achtige praktijken gezien, dus het valt allemaal reuze mee.
Maar hee, een team dat door Slovan Bratislava wordt uitgeschakeld zal vast wel even met 2 vingers in de neus kampioen worden
( En als je oude koeien uit de sloot wilt halen, Kopenhagen en Zagreb zijn natuurlijk wel een niveau hoger dan Bratislava. Dus dat argument gaat ook niet op).
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Nee hoor, je zet Roma al weg als subtoppertje, uitgeschakeld dit, geen kampioen dat, terwijl het uiteraard om het logische perspectief gaat.
Roma is internationaal gezien ook een subtopper en ze spelen inderdaad dit seizoen geen Europees voetbal meer.
Ik zeg ook niet dat Roma een slechte keuze is, ik zeg dat ze momenteel gewoon als club niet groter zijn. En dat zegt Stekelenburg ten onrechte wel. Dat Roma toekomst heeft geloof ik best. 60 miljoen deze zomer uitgegeven.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Het gaat er ook om dat mensen het als een gigantische stap omhoog vinden hier t.o.v. Ajax, terwijl het overduidelijk een tussenstap is naar de echte top(NW zei het zelfs ook dat hij misschien wel binnen een jaar bij Milan keept als het goed gaat). Dus het valt allemaal wel mee met die topstatus van Roma(Daarom spelen de echte toppers daar ook niet).
Ik ga dr vandoor, even de vi lezen in de supermarkt!
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Ben er wel klaar mee, denk dat heel NL buiten A'dam fanboys en de rest van de wereld een club als AS Roma in alles wel groter zullen vinden dat een ooit in een ver verleden invloedrijke club als Ajax. Veel plezier er mee verder.
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
Ik had Maarten zelf graag naar Juventus zien gaan. Juventus is druk bezig zich op termijn weer serieus te mengen in de titelstijd. Dat zie ik AS Roma niet doen, hoewel ik het wel een hele mooie club vind. Ik ben twee weken terug nog in Rome geweest en die stad overweldigde me gewoon. Schitterende stad. De Italianen zijn ook allemaal voetbalmaf. Hoewel het niet altijd wijsheid was om mijn voorkeur voor Juventus uit te spreken. Gezien zijn kwaliteiten had Maarten eerder bij Milan of Inter moeten zitten maar AS Roma is verder een prima keus imho.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
Wij zijn Ajax
Wij zijn de beste.

The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ben er wel klaar mee, denk dat heel NL buiten A'dam fanboys en de rest van de wereld een club als AS Roma in alles wel groter zullen vinden dat een ooit in een ver verleden invloedrijke club als Ajax. Veel plezier er mee verder.
Haha zo ken ik je weer kosje. Paar sneren plaatsen en toch wel vinden dat je gelijk hebt. Fijne middag he!
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Scheelt dat ze dit ieder geval bij Ajax niet constant roepen tijdens wedstrijden. Daar wordt zoveel gezongen. Maar Joden blijft voor Ajax een mooie geuzennaam, niks mis om dat uit te dragen.
Ik kom niet vaak in een stadion. Wat ook niet nodig is overigens, maar hoor toch regelmatig ook tijdens wedstrijden op televisie dat die term geroepen word. Geuzenaam? Zolang ajax dat blijft roepen,dan zijn zij ook indirect verantwoordelijk voor de beledigingen jegens een bevolkingsgroep. Dat joden joden gedoe werkt eerder provocerend en haatzaaiend bij andere supportersgroepen.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Dat ligt dan eerder aan die andere groepen dan aan Ajacieden ijkt me. Ik zie de negatieve lading in het woord Jood niet echt, tenzij je een zekere persoon aanhangt die tot 1945 had geleefd. Een Jood is een Jood, een Christen is een Christen, een Boedhist is een Boedhist en een Moslim is een Moslim.
Dat wijzen van die groepen naar Ajax omdat wij ons Joden noemen vind ik het allergrootste calimerogedrag op aarde. ' Maar zij roepen dat, dan mogen wij dat roepen over hun'
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Het gaat ook om de indirecte uitwerking. Ajaxsupporters moeten beter weten en dat woord gewoon niet gebruiken. Dan heb ik het niet eens over het feit, dat het gewoon nergens op slaat en het totaal geen toegevoegde waarde heeft om het te roepen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Daar gaan wij weer, sjonge jonge jonge
priveproblemen voor Gerndt
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
@ otherfool, balen zeg..
Wesley Sneijder maakte afgelopen week duidelijk dat 'als Oranje nog eens de allerbeste ter wereld wil', José Mourinho gehaald moet worden. De middenvelder van Internazionale ontkent vrijdag dergelijke uitspraken tegen NUsport te hebben gedaan: "All bullshit", twittert de Oranje-international, die naar eigen zeggen suf wordt gebeld door media uit allerlei landen. "Bel me niet meer."
Voetbalzone - Update: Sneijder noemt lovende woorden over Mourinho 'all bullshit'
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar Joden blijft voor Ajax een mooie geuzennaam, niks mis om dat uit te dragen.
Nou, moet je mij toch eens uitleggen wat er mooi is om de naam van een volk, dat haar buurlanden bezet en onderdrukt en medeverantwoorlijkheid draagt voor de vele onplezierige spanningen in het Midden Oosten, als geuzenaam te dragen.....
Wat heeft dat in godsnaam voor (positieve) connectie met een club uit de Bijlmer (voorheen Watergraafsmeer)?
Leg mij dat eens uit, want ik snap het echt niet. Maar jij schijnbaar wel.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Nou, moet je mij toch eens uitleggen wat er mooi is om de naam van een volk, dat haar buurlanden bezet en onderdrukt en medeverantwoorlijkheid draagt voor de vele onplezierige spanningen in het Midden Oosten, als geuzenaam te dragen.....
Wat heeft dat in godsnaam voor (positieve) connectie met een club uit de Bijlmer (voorheen Watergraafsmeer)?
Leg mij dat eens uit, want ik snap het echt niet. Maar jij schijnbaar wel.
Kijk, en dat is het verschil. Ajacieden scheiden die term. Joden is een geuzennaam voor Ajacieden, heeft dan helemaal niks met politiek of cultuur te maken.
Ajax-haters (ik noem ze maar even zo) als Lex Immers beginnen dan zelf die link met WO II te leggen. Helemaal niet nodig.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik maak die schieding ook, maar vind de naam juist een totaal verkeerde,een pijnlijke keuze zelfs. Jij vind het een
mooie geuzennaam, niks mis om dat uit te dragen.
Waarom? Wat vind je er een 'mooie geuzenaam' aan?
(Ik leg overigens nergens de link met WO2)
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Een geuzennaam groeit in al die jaren. Het is gewoon een geuzennaam. Als het er nooit was geweest, ook prima. Maar ik snap de ophef weer niet nu het er wel gewoon is. Bij Ajax zaten vroeger veel Joodse mensen en Ajax had in het begin ook Joodse mensen in het bestuur. Het is nu eenmaal zo gegroeid.
En stel he, dat Ajacieden zichzelf nooit meer Joden noemen. Denk jij dat ze bij Utrecht, ADO en Feyenoord oa zich daar wat van aantrekken en nooit meer liedjes over kut Joden zingen?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.