- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ga staan als je voor (...) bent. Echt het meest kansloze ooit
.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
.
Je doet een beetje ongesteld vandaag. Hoe komt het?
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
.
Zo mogelijk nog sneuer het lijflied van de Oranje-supporter 'Het is stil aan de overkant'. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eens. Voor dat soort quasi carnavalskrakers vind ik ook te genant voor woorden
.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3606 stemmen
.
Als een stel tosties "Hand in Hand Kameraduhhh" zingen is fijn zekers 
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
En dan ook nog ' geen woorden maar daden' erachter aan. Het zou eerder moeten zijn;
'geen daden, maar woorden'
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Het Italiaanse voetbal heeft een flinke knauw gekregen maar nog steeds duizend maal beter dan de eredivisie. Helaas.
Tsjah, op het Inter van Mourinho na is het al een paar jaar bar en boos daar in Italie. Ze zijn overduidelijk voorbij gestreefd door Spanje en Engeland. Daarnaast schat ik Duitsland en misschien ook Portugal(FC Porto en Benfica) hoger in dan Italie. Italie is op dit moment ook Europese subtop, het is niet voor niets dat Roma wordt uitgeschakeld door het nietige Slovan Bratislava. Zegt genoeg over het huidige niveau daar. Kan me ook nog wel herinneren dat NEC Udinese met 3-0 er van langs gaf een paar jaar geleden. Fiorentina had hardstikke veel moeite met Groningen en verloor van Ajax. Dan houd je Juventus, Milan en Inter over en die spelen of gelijk, of verliezen of winnen nipt van een Nederlandse ploeg.
Vraag me af waar dat niveauverschil op dit moment zo gigantisch is. Het verschil tussen de topcompetities en Italie wordt steeds groter.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Discussie teruggelezen maar moet toegeven dat Ajax Litmanen en co wel degelijk gelijk hebben. Qua geld en competitie is AS Roma vooruitgang maar Ajax is natuurlijk wel degelijk een grotere club. (Op moment zelfs ook niet of nauwelijks minder qua niveau denk ik) Daar verandert het feit dat een Italiaanse supporter volgens sommigen net wat harder schreeuwt natuurlijk niets aan. Sterker nog, misschien wel het slechtste argument (beleven voetbal intenser) dat ik laatste jaren hier heb gelezen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Discussie teruggelezen maar moet toegeven dat Ajax Litmanen en co wel degelijk gelijk hebben. Qua geld en competitie is AS Roma vooruitgang maar Ajax is natuurlijk wel degelijk een grotere club. (Op moment zelfs ook niet of nauwelijks minder qua niveau denk ik) Daar verandert het feit dat een Italiaanse supporter volgens sommigen net wat harder schreeuwt natuurlijk niets aan. Sterker nog, misschien wel het slechtste argument (beleven voetbal intenser) dat ik laatste jaren hier heb gelezen.

Je eerste regel maakte me trouwens wel wat emotioneel 
Vind het trouwens zwaar overtrokken, die zogenaamde extreme passie daar. In Nederland heb je ook zoveel gepassioneerde supporters. Alleen krijsen ze niet een kwartier bij elke goal en nemen ze geen messen meer naar derby's.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Het voetbal wat nu de wereld domineert (Barca) is natuurlijk van oorsprong ook oer Hollands. Ajax en het Nederlands elftal(grotere link dan Roma/Italiaans elftal. Coaches en het soort voetbal komen bij Ajax en NL elftal wel overeen)hebben natuurlijk een veel grotere invloed uitgeoefend in de voetbalhistorie dan Roma, dat enkel nationaal wat prijsjes heeft gepakt. Dan maken het aantal fans of prijzen niet meer eens uit. De voetbalvisie van Roma heeft nergens een stempel gedrukt in de voetbalgeschiedenis.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Boeruh, Boeruh of Joden, Joden roepen getuigd ook niet echt van volwassen inzicht. Dat past ook meer bij de jip en janneke cultuur van onze Hagenezen van dat Cherso programma.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Boeruh, Boeruh of Joden, Joden roepen getuigd ook niet echt van volwassen inzicht. Dat past ook meer bij de jip en janneke cultuur van onze Hagenezen van dat Cherso programma.
Scheelt dat ze dit ieder geval bij Ajax niet constant roepen tijdens wedstrijden. Daar wordt zoveel gezongen. Maar Joden blijft voor Ajax een mooie geuzennaam, niks mis om dat uit te dragen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Met alle respect maar de gemiddelde stadionbezoeker die ik ken getuigt sowieso niet van veel volwassen inzicht. Ook meteen de reden dat ik geen enkele behoefte meer voel om in stadions te verschijnen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ben trouwens ook wel benieuwd hoevaak jij wat uit de serie A ziet. Je mag het onzin vinden maar die intensiteit snap ik wel. En dat gaat niet alleen om het geschreeuw in het stadion ook maar de manier hoe je aanzien is bij de bewoners van Rome, de hectiek als je op straat loopt etc. Bovendien is de competitie gewoon stukken sterker en verdien je inderdaad. Roma heeft ook veel meer potentie om een Europese grootmacht te worden waarbij die in een club in Nederland nihil is.
Maar dat is je standpunt, al denk ik dat Maarten zelf veel meer knowhow heeft of het een vooruitgang voor hem is of niet.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Daarom prijzen beroemde mensen/voetballers uit het buitenland de Nederlanders juist. Wij zijn zo lekker nuchter, bij ons kan je tenminste normaal over straat lopen als je een beroemdheid bent. Dat heeft niks meer met Roma of voetbal te maken, maar met de nationaliteit. Wij worden niet gek en hyperactief als we iemand zien die bekend is, zij blijkbaar wel. Daarom is die media aandacht daar ook zo abnormaal. Het is gewoon een nieuwsgierig volkje
Het is dus meer een persoonlijke kwestie dan dat het echt een stap vooruit is of niet. Financieel wel, maar op voetbalgebied kan je eigenlijk niet anders doen dan twijfels hebben en zien wat de toekomst brengt. Ik hoop het voor Steek, maar ik zie het gewoon niet gebeuren. De Milanese ploegen eindigen op de 1e twee plekken en daarachter mag Roma lekker met een stuk of 6 ploegen gaan strijden voor de plekken daarachter.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dat maakt een club groter? Hoe mensen op straat doen? Ik noem het meer asociaal gedrag. In Nederland zijn we beschaafder en laten we bekendheden lekker shoppen als ze in de stad lopen. Dat heeft niks met grootheid te maken.
En Stekelenburg roept dit denk ik over Roma omdat er in Nederland lacherig werd gedaan over zijn nieuwe club. Hij wil dat imago laten veranderen, daarom roept hij nu zulke loze kreten.
Je zegt het zelf, potentie. Ze zijn het dus nog lang niet. Waarmee je mijn gelijk toegegeven hebt. Dat Roma over 5 jaar Europese top kan zijn zal best. Nu zijn ze niet groter. Misschien is RC Genk over 5 jaar wel winnaar van de CL. Dat is zorg voor later.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Wij zijn natuurlijk ook niet de enigen die zijn overstap naar Roma niet een echte vooruitgang vinden. Daarom staan er zulke stukjes van Steek in de kranten. Hij moet het dagelijks aanhoren en ontkrachten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Grootheidswaanzin ook van Nederland. In deze denkwijze kan de regerend kampioen met zijn heerschappij in de competitie van Letland ook een goede stap zijn. Want ze worden tenslotte bijna altijd kampioen. Je schijnt daar ook over straat te kunnen lopen. En lkwalificatie cl voorrondes wel te verstaan.
Nee, zo simplistisch zit het gelukkig niet in elkaar. Spelen in een grotere competitie is al een grote vooruitgang. Serie A is natuurlijk nog tien keer kwalitatiever dan de Eredivisie.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Wat een hoop onzin verkondig je vandaag NW, is er wat mis of zo?
Als je nu de nuchterheid van de Nederlanders afschetst als grootheidswaanzin is het einde ver zoek.
Kijk is naar al die BN' ers die op de fiets door Amsterdam heen rijden zonder lastig gevallen te worden, of Jan Vertonghen die rustig zijn boodschapjes ophaalt bij de AH om de hoek. Probeer dat in Italie of Amerika of zo maar is te doen. Probeer daar uberhaupt maar is te fietsen, dat kan gewoon in ons volle, maar nuchtere landje. Hoe vaak ik wel niet achter een FC Groningen speler in de Albert Heijn heb gestaan, of Suarez die rustig bij de Mc Donalds komt eten(ik ben een ooggetuige
).
Nee, hier ga je finaal mee de mist in.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Grootheidswaanzin ook van Nederland. In deze denkwijze kan de regerend kampioen met zijn heerschappij in de competitie van Letland ook een goede stap zijn. Want ze worden tenslotte bijna altijd kampioen. Je schijnt daar ook over straat te kunnen lopen. En lkwalificatie cl voorrondes wel te verstaan.
Nee, zo simplistisch zit het gelukkig niet in elkaar. Spelen in een grotere competitie is al een grote vooruitgang. Serie A is natuurlijk nog tien keer kwalitatiever dan de Eredivisie.
Hehe, eindelijk snap je het. Serie A is groter, Roma niet. Roma heeft niks bijzonders. Oud stadion, geen historie en ze spelen ook nooit echt om de prijzen mee. Dat de supporters op straat maf doen boeit verder niet zo.
Ik wens Steekie ieder geval veel geluk daar. Blijft een echte Ajax held. En Oranje heeft er ook profijt van als hij daar nog beter wordt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als je nu de nuchterheid van de Nederlanders afschetst als grootheidswaanzin is het einde ver zoek.
Kijk is naar al die BN' ers die op de fiets door Amsterdam heen rijden zonder lastig gevallen te worden, of Jan Vertonghen die rustig zijn boodschapjes ophaalt bij de AH om de hoek. Probeer dat in Italie of Amerika of zo maar is te doen. Hoe vaak ik wel niet achter een FC Groningen speler in de Albert Heijn heb gestaan, of Suarez die rustig bij de Mc Donalds komt eten(ik ben een ooggetuige
).
Ik vind dan ook dat veel de eredivisie rooskleuriger in zien en kan prima begrijpen dat een sporter het fijn vind als mensen leven voor een sport en je zien als een filmster. Dat je trots bent op je nuchterheid prima, maar ik zou ook kiezen voor Italië, Spanje, Portugal, Engeland etc. Puur om de beleving van de mensen.
Dat jij en nog wat anderen het onzin vinden doet me dan totaal niets. Sowieso hebben jullie vaak standpunten waarmee ik niet geassocieerd wil worden (no offense).
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Maar dat is je standpunt, al denk ik dat Maarten zelf veel meer knowhow heeft of het een vooruitgang voor hem is of niet.
Is ook gewoon een vooruitgang voor hem. Zowel financieel, als qua competitie en op de lange termijn en mogelijk zelfs nu wel ook qua niveau van het team. Maar dat maakt een team nog niet groter.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Passie op de tribunes vind ik ook mooi, maar je kan me niet wijsmaken dat spelers het prettig vinden dat ze geen priveleven meer kunnen hebben omdat ze voor een club spelen. Het liefst lopen zij ook gewoon anoniem over straat en doen ze hun eigen ding . Dat kan in zulke landen gewoon niet meer, dus om dat nou als positief te beschouwen. In het begin kan het leuk zijn, maar ik denk dat het vervelend wordt na een tijdje.
Overigens heeft dit er verder ook weinig meer mee te maken. Ik snap dat hij als speler zijnde een andere club nodig had voor nieuwe prikkels en je kan het ook slechter treffen dan Roma, maar wat mij betreft had het ook beter gekund. Echter is het belangrijk dat hij veel en constant blijft keepen, dan maakt het voor bv. het Nederlands elftal ook geen reet uit waar hij speelt.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dat is ook nog wel eens wederzijds.
Snap dat ''in het buitenland is alles beter'' sfeertje dat hier soms heerst nooit. Laten we eens blij zijn met wat we wel hebben. Een mooie, aantrekkelijke competitie die zeker nationaal echt fantastisch is. Internationaal doen we niet meer mee door geldgebrek.
Als een club als Chelsea met hun geld de visie van Ajax zou hebben gehad, dan hadden ze allang de CL eens gewonnen.
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Wij zijn natuurlijk ook niet de enigen die zijn overstap naar Roma niet een echte vooruitgang vinden. Daarom staan er zulke stukjes van Steek in de kranten. Hij moet het dagelijks aanhoren en ontkrachten.
Natuurlijk niet, lees het VI-stuk over hem maar in Rome, dat zegt wel genoeg.
Echt te sneu voor woorden al die Ajax-supporters die doen alsof ie wat leugentjes om bestwil vertelt
. 'eigenlijk vindt hij dat niet maar dat moet nu eenmaal' Ja hoor.
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Kijk is naar al die BN' ers die op de fiets door Amsterdam heen rijden zonder lastig gevallen te worden, of Jan Vertonghen die rustig zijn boodschapjes ophaalt bij de AH om de hoek. Probeer dat in Italie of Amerika of zo maar is te doen. Probeer daar uberhaupt maar is te fietsen, dat kan gewoon in ons volle, maar nuchtere landje. Hoe vaak ik wel niet achter een FC Groningen speler in de Albert Heijn heb gestaan, of Suarez die rustig bij de Mc Donalds komt eten(ik ben een ooggetuige
).
Mensen verwarren nuchterheid nogal vaak met Hollandse 'wie ben jij nou helemaal voetballertje, denk je dat je meer bent 'als mij' lompe boersheid.
Er is weinig mis met iconen die iedereen bewondert op een voetstuk te zetten.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Natuurlijk niet, lees het VI-stuk over hem maar in Rome, dat zegt wel genoeg.
Echt te sneu voor woorden al die Ajax-supporters die doen alsof ie wat leugentjes om bestwil vertelt
. 'eigenlijk vindt hij dat niet maar dat moet nu eenmaal' Ja hoor.
Dat artikel heb ik gelezen ja. Stond weinig bijzonders verder in. Totti kan nog steeds niet even door de stad lopen. Dat is eerder gestoord ipv passioneel.
Maar ik neem gelukkig de mening van iemand als timbo serieuzer als wat jij met je anti Ajax petje hier de hele tijd komt prediken.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Mensen verwarren nuchterheid nogal vaak met Hollandse 'wie ben jij nou helemaal voetballertje, denk je dat je meer bent 'als mij' lompe boersheid.
Er is weinig mis met iconen die iedereen bewondert op een voetstuk te zetten.
Laten we allemaal de voeten van Cristianus Ronaldo kussen! 
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
HIj beleeft het zo, als hij iets anders beleeft hoeft dat natuurlijk niet te zeggen dat het de waarheid is. Daarnaast vraag ik me nog wel even af hoe lang hij daar nog kan genieten. Staat het in de nieuwe vi overigens? Dan lees ik hem zo even door in de winkel.
Anyway, fijn dat Steek denkt dat hij bij een Europese topclub speelt, wij weten wel beter en Roma is niet meer dan een modale subtopper.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.