- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Schaakmat, uitgeluld.. voor de duizendste keer nu al
Hehehe, jullie menen het nog serieus ook he
.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ja, een stompzinnige reactie als "Hahahah, ja hoor." verdient natuurlijk ook weinig respect, slappo.
starbright boy (moderator films)
-
- 22491 berichten
- 5154 stemmen
Ik ben geboren in Eindhoven, woon nu in Uden en ga te zijner tijd in Den Bosch wonen. Wie moet ik nu supporten?

Ik heb in Brabant gewoond (zeg ergens tussen Helmond, Oss, Eindhoven en Den Bosch in), in Oost-Groningen (met Veendam als lokale trots), in Tilburg, in Utrecht en ik woon nu in Rotterdam, Verder werk ik in Amsterdam. Ben benieuwd welke local ik moet supporteren.
(Buiten dat begrijp ik sowieso al niks van supporter zijn van een team, maar dat ligt gezien de meerderheid van de mensen blijkbaar volledig aan mij).
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
(Buiten dat begrijp ik sowieso al niks van supporter zijn van een team, maar dat ligt gezien de meerderheid van de mensen blijkbaar volledig aan mij).
Ah, eindelijk eens een liefhebber ipv fan op het forum. Tja, we zijn dungezaaid.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ah, eindelijk eens een liefhebber ipv fan op het forum. Tja, we zijn dungezaaid.
Gelukkig zijn we al met z'n drieen. Liefhebbers die buiten hokjes kunnen denken zijn intelligent.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Dat clubje uit de Bijlmer...... Kom op zeg, in Rome wonen 2,7 miljoen mensen en hebben ze 2000 jaar geschiedenis. Spelen bovendien niet in de Micky Mouse competitie maar de Serie A (en Italië al 4 keer Wereldkampioen). Dan ga je toch niet waarlijk denken dat Ajax een grotere club is...... Amsterdam is zeker ook een grotere stad.
(Typisch voorbeeld van misplaatste arrogantie van onze hoofdstedelingen, als hij nu bij FC Venetie had gezeten had je een punt gehad.
)
Dat er meer Rome fans zullen zijn omdat er meer mensen in Rome wonen zal ongetwijfeld zo zijn. Zelfde geldt ook voor radiostations en televisiezenders die op zo'n club in Italie afgestemd zijn ook, de televisie uitzendingen en rechten zijn nou eenmaal ook groter in vele andere landen. Net zoals de media aandacht.
Maar vergeet niet, het publiek laat het natuurlijk massaal afweten in Italie en staan juist de Italianen er om bekend dat ze pas op wedstrijden afkomen als er wat te winnen valt(geven de Italianen ook zelfs toe). Over successupporters gesproken zeg 
Maar de serie A zelf stelt al tijden niks voor. Roma is nota bene uitgeschakeld door Slovan Bratislava
Daar won een slecht/matig Ajax met twee vingers in de neus van. Je kan toch onmogelijk zeggen dat Roma op dit moment sportief een stap vooruit is. Dan heb jij je Feyenoord bril op en ben je naief bezig. Sportief kan Roma gewoon onmogelijk een stap vooruit zijn. In ieder geval niet een dusdanige sportieve verbetering dat dit soort dingen gezegd worden.
Prijzen zal je niet winnen met Roma(daarvoor verkassen ze toch?) en in ieder geval dit jaar ook geen Europees voetbal.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tuurlijk is Roma een stap vooruit. Dat dit uberhaupt een discussie is
.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Blijkbaar omdat we het toch zwaar oneens zijn. Liever 1e in Nederland en Champions League dan 6e(of zo) in Italie en op dit moment helemaal niks. Plus de entourage in de Nederlandse stadions zijn 100 maal beter dan in Italie met de half lege stadions. Het lijkt me ook gewoon prettiger spelen hier, i.t.t. Italie waar iedereen in je nek hijgt en het land zo corrupt als de .. is.
Enkel financieel een vooruitgang en meer niet. Dat is ook het enige samen met de media waarin Roma op dit moment duidelijk groter is dan Ajax. Jammer dat Steek daar over moet liegen. Als hij gewoon eerlijk is kan je het begrijpen, want zo raar is het nou ook weer niet als je voor het grotere geld kiest.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Tuurlijk is Roma een stap vooruit. Dat dit uberhaupt een discussie is
.
Als je de discussie had gelezen dan had je gemerkt dat het daar helemaal niet over ging 
Roma is wel een stap vooruit voor hem, maar dan door de competitie en door zijn salarisstrookje. En er spelen bij Roma nog wel een paar echt goede spelers. Maar de club Roma is verre van groter. Stekelenburg was gewoon klaar voor een vertrek, maar 3 jaar terug had hij er echt niet over nagedacht om bij een 2e garnituurclub als Roma te tekenen. Hopelijk voor hem doet hij het daar zo goed dat over 1 of 2 jaar alsnog een club a la Man Utd of AC Milan zich voor hem meldt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zal liever met Roma, prachtige club, prachtige stad en Italianen beleven het voetbal veel intenser. Beter subtop in Italie en aantreden tegen Inter, Milan, Napoli, Lazio, Juve, dan tegen FC Groningen. FC Twente, PSV en co. Bovendien is de sfeer gewoon geweldig en wil het wel eens halfvol zitten maar zijn nog steeds genoeg toeschouwers. En Italië is wat corrupt, zoals in veel landen, lekker belangrijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als je de discussie had gelezen dan had je gemerkt dat het daar helemaal niet over ging 
Lees anders heel de post van rep even
.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Zal liever met Roma, prachtige club, prachtige stad en Italianen beleven het voetbal veel intenser. Beter subtop in Italie en aantreden tegen Inter, Milan, Napoli, Lazio, Juve, dan tegen FC Groningen. FC Twente, PSV en co. Bovendien is de sfeer gewoon geweldig en wil het wel eens halfvol zitten maar zijn nog steeds genoeg toeschouwers. En Italië is wat corrupt, zoals in veel landen, lekker belangrijk.
Halfvolle stadions, slap voetbal dat de middenlijn niet overkomt, kansen op corruptie....zo best is de Serie A niet meer.
Dat hij een paar topwedstrijden meer speelt klopt. Dat is dan ook zijn winst. Verder wordt je niet blij als je thuisduels in een halfvol stadion moet spelen. Je kan zeggen wat je wil, maar de ArenA zit tenminste altijd vol en Ajax speelt altijd vol op de aanval.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
.
Ik neem me iedere keer voor hier niks meer te posten, maar toch kan ik het meestal niet laten 
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
.
Liever tegen Madrid, Lyon e.d. spelen dan helemaal geen Europees
Sfeer is overigens al tijden niet meer geweldig bij veel Italiaanse clubs, komt ook omdat het publiek het dus laat afweten(soms ook gedwongen vanwege de maatregelen). Zie niet in hoe de sfeer in Italie zoveel beter is dan in Nederland. Behalve dat ze misschien buiten het stadion om wat gepassioneerder zijn. In Nederland vind ik over het algemeen de sfeer ook wel prima hoor. Bij een club als Milan begint het net weer te komen na de opheffing van Fossa dei Leoni een aantal jaren geleden, maar zo is de algemende tendens wel een beetje de laatste jaren in Italie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat hij een paar topwedstrijden meer speelt klopt. Dat is dan ook zijn winst. Verder wordt je niet blij als je thuisduels in een halfvol stadion moet spelen. Je kan zeggen wat je wil, maar de ArenA zit tenminste altijd vol en Ajax speelt altijd vol op de aanval.
Gemiddeld 33.000 man, voor een voetballand waar het vertrouwen in het voetbal veelal is opgezegd is meer dan prima. Dit komen ze ook wel weer teboven. Wat maakt het nou uit hoe de ploeg speelt? Echt weer zo'n Hollands mankement, denken dat alleen aanvallen voetballen is. Daarom staan er bij hun ook vier sterren op het Internationale shirt denk ik.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Al zal dit Italie natuurlijk niks klaarspelen op een WK. 2006 is ook alweer 5 jaar geleden en sindsdien gaat het toch wel bergafwaarts met het nationale elftal.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Gemiddeld 33.000 man, voor een voetballand waar het vertrouwen in het voetbal veelal is opgezegd is meer dan prima. Dit komen ze ook wel weer teboven. Wat maakt het nou uit hoe de ploeg speelt? Echt weer zo'n Hollands mankement, denken dat alleen aanvallen voetballen is. Daarom staan er bij hun ook vier sterren op het Internationale shirt denk ik.
Wat heeft Roma met de Italiaanse nationale ploeg te maken? AS Roma wint nooit een prijs. Dat is uitzonderlijk voor hen. Europees hebben ze zelfs niks gewonnen op zo'n stedenbeursbeker na.
En 33.000 man is weinig voor een topclub met een gigantisch stadion waar onderhand het dubbele in kan. Weet je waarom er weinig zitten? Door die corruptie en door het duffe voetbal. Kijkers daar zijn niet gek. Waarom zit een middelmatige Eredivisie wel vol met zeker 95% bezettingsgraad? Omdat het voetbal hier tenminste vooruit gespeeld wordt. Dan maar 0 WK's gewonnen, maar we hebben tenminste plezier tijdens het kijken.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Jammer dat er geen FB achtige vind ik leuk knop zit op MovieMeter, want de reactie van A&L verdient een duimpje omhoog 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Jammer dat er geen FB achtige vind ik leuk knop zit op MovieMeter, want de reactie van A&L verdient een duimpje omhoog
Je kan het ook zo doen:

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat heeft Roma met de Italiaanse nationale ploeg te maken? AS Roma wint nooit een prijs. Dat is uitzonderlijk voor hen. Europees hebben ze zelfs niks gewonnen op zo'n stedenbeursbeker na.
Italiaanse voetbalvisie. Had wel verwacht dat jij dat eruit had kunnen halen.
Het schandaal, de nasleep ervan, totaal te verklaren en wel iets wat wel weer goed komt. Ik vind Italiaans voetbal verre van duf, getuigt meer va neen erg beperkte visie op de sport voetbal. De bezetting is inderdaad beter (ook de enige reden om Ajax te verkiezen boven Roma, voor derest is Roma een vooruitgang), maar honderd intense Italianen verkies ik nog altijd boven vijftigduizend passieve Hollandse supporters.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
PS: Voor wie weer mee wil doen aan de CL toto:
Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Graag even invullen voordat het dinsdag begint!
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Italiaanse voetbalvisie. Had wel verwacht dat jij dat eruit had kunnen halen.
Het schandaal, de nasleep ervan, totaal te verklaren en wel iets wat wel weer goed komt. Ik vind Italiaans voetbal verre van duf, getuigt meer va neen erg beperkte visie op de sport voetbal. De bezetting is inderdaad beter (ook de enige reden om Ajax te verkiezen boven Roma, voor derest is Roma een vooruitgang), maar honderd intense Italianen verkies ik nog altijd boven vijftigduizend passieve Hollandse supporters.
Roma heeft niks met de Italiaanse ploeg te maken. Appels met peren vergelijken, ook de visie.
En voor 2006 zat het in Italie ook nooit vol, dus dat schandaal is nooit de hoofdreden te noemen. Italie loopt zwaar achter. Qua stadions, qua veiligheid, qua soort voetbal dat ze daar spelen, qua amusement. Dat kost kijkers. In Nederland zit de matige Eredivisie wel elke week vol. Ook bij clubs als Feyenoord die al jaren slecht voetbal spelen. Heb ik respect voor.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tja, dat is bij Feyenoord altijd. Dat is echt geen garantie dat het bij andere clubs wel zo is. Tuurlijk heeft Italiaanse visie wel invloed op die van Roma, al zal Luis dat wel gaan doorbreken met zijn Spaanse visie.
Roma is een volksclub, en een Olympisch stadion wordt nooit gebouwd met de attendancies stats van een voetbalclub. Lijkt me ook niet zo vreemd. Best logisch dat A.S. en Lazio het stadion niet vol krijgen. Het Italiaanse voetbal heeft een flinke knauw gekregen maar nog steeds duizend maal beter dan de eredivisie. Helaas.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Enorm overdreven. De 2 ploegen uit Milaan zijn sterk, de rest is echt in niveau niet beter als onze top 3. Als ik alleen de laatste jaren al even bekijk van mijn eigen club, dan schakelde Ajax Fiorentina (toen bijna de top daar) uit, pakte het vorig jaar 4 punten tegen Milan en verloor het 2 jaar terug zeer onterecht thuis van Juventus met 1-2, terwijl 3-1 voor Ajax een betere weerspiegeling toen was geweest.
Echt, Serie A wordt echt gigantisch overschat. Is tegenwoordig gewoon een subtop competitie. Engeland, Spanje en Duitsland staan op verre afstand. Alle andere competities zijn niet top.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Misschien maar nog steeds een degelijke ocmpetitie, denk dat jij de eredivisie schromelijk overschat.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Inter Milan, Ac Milan, Lazio en Juventus zouden sowieso op plaats 1 t/m 4 staan als de Eredivisie zich met de Serie A vermengd. Dan hebben ze, daar in Italië, ook nog een Udinese, AS Roma, Napoli en Fiorentina.
De Serie A is een niveau, dan niet 2, hoger dan de Eredivisie.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Misschien maar nog steeds een degelijke ocmpetitie, denk dat jij de eredivisie schromelijk overschat.
Nee, ik weet dat de Eredivisie niet super is. Maar ook niet zo slecht als sommigen steeds ons willen doen geloven. Vind dat de top 4 een heel behoorlijke ploeg hebben. Ik had graag ipv Real Madrid Inter willen loten voor de CL.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3606 stemmen
http://www.ad.nl/ad/nl/5610...
En onze dames waren altijd al de mooisten van NL 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
'Goa stoan aj veur Twente bint' krijgt zo wel een heel andere invulling.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.