• 16.158 nieuwsartikelen
  • 179.474 films
  • 12.319 series
  • 34.179 seizoenen
  • 650.438 acteurs
  • 199.443 gebruikers
  • 9.403.709 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

kos schreef:

(quote)

Denk niet dat veel Ajacieden dat zullen ontkennen hoor.

Ik lees bij reactie's op pro-ajax site voetbalzone dat er toch wel wat zijn die het ontkennen. Wat een verschrikkelijke site is het eigenlijk. Ik kijk er heel soms op, meestal voetbalprimeur.

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

Natuurlijk is Ajax een grotere club. Geeft ook alleen drogredenen die Stekelenburg.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Apollinisch schreef:

Natuurlijk is Ajax een grotere club.

Dat clubje uit de Bijlmer...... Kom op zeg, in Rome wonen 2,7 miljoen mensen en hebben ze 2000 jaar geschiedenis. Spelen bovendien niet in de Micky Mouse competitie maar de Serie A (en Italië al 4 keer Wereldkampioen). Dan ga je toch niet waarlijk denken dat Ajax een grotere club is...... Amsterdam is zeker ook een grotere stad. (Typisch voorbeeld van misplaatste arrogantie van onze hoofdstedelingen, als hij nu bij FC Venetie had gezeten had je een punt gehad. )

maxroelofs

• 2838 berichten
  • 1659 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Dat clubje uit de Bijlmer...... Kom op zeg, in Rome wonen 2,7 miljoen mensen en hebben ze 2000 jaar geschiedenis. Spelen bovendien niet in de Micky Mouse competitie maar de Serie A (en Italië al 4 keer Wereldkampioen). Dan ga je toch niet waarlijk denken dat Ajax een grotere club is...... Amsterdam is zeker ook een grotere stad. (Typisch voorbeeld van misplaatste arrogantie van onze hoofdstedelingen, als hij nu bij FC Venetie had gezeten had je een punt gehad. )

Misschien bedoelt hij met groter beter want dan kan ik ze geen ongelijk geven

Ps. raad maar voor welke club ik sta

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Beter is wat anders, maar om te bepalen wie beter is zouden ze tegen elkaar moeten spelen.

Ajax heeft meer prijzen gewonnen, maar je kunt (moet) 'clubgrote' natuurlijk wel wat breder zijn. entourage, aantal supporters, mate van beleving, competitie waar met speelt, begroting, etc tellen dan ook zeker mee. Maar die dichtgetikte blik (met enkel focus op succes) is natuurlijk kenmerkend voor onze hoofdstedelingen en hun aanhang. Ik zal in ieder geval niet beweren dat Feyenoord een grotere club is dan AS Roma, ook al hebben ook wij meer prijzen gewonnen en een mooier stadion.

(als Eindhovenaar zou je natuurlijk voor PSV moeten zijn)

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

kos schreef:

(quote)

Hoeveel heeft Fernandez er voor Feyenoord gespeeld dan?

Wie zegt dat ik Fernandez een geweldenaar vind?

Overigens heeft Dani zich al wel aardig bewezen in Nederland, ook al denk jij dat verdedigend anders over.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Denk niet dat veel Ajacieden dat zullen ontkennen hoor.

Tuurlijk wel. Denk dat niemand buiten Rome zich voor Roma interesseert. Roma in in alles veel kleiner. Sportief gaan ze het denk ik wel aardig doen, daar zit nu weer geld. Al liggen ze er Europees gezien al uit.

Roma kent die hele druk niet eens dat ze altijd alles moeten winnen en altijd kampioen moeten worden. Ze hebben de Serie A net 3x gewonnen in de hele historie.

Stekelenburg moet de fans pleasen, dat mag. Ik vergeef het hem, weet wel hoe hij echt om de 2 clubs denkt. Denk je echt dat hij daarheen was gegaan als de echte Europese top zich gemeld had?

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Beter is wat anders, maar om te bepalen wie beter is zouden ze tegen elkaar moeten spelen.

Ajax heeft meer prijzen gewonnen, maar je kunt (moet) 'clubgrote' natuurlijk wel wat breder zijn. entourage, aantal supporters, mate van beleving, competitie waar met speelt, begroting, etc tellen dan ook zeker mee. Maar die dichtgetikte blik (met enkel focus op succes) is natuurlijk kenmerkend voor onze hoofdstedelingen en hun aanhang. Ik zal in ieder geval niet beweren dat Feyenoord een grotere club is dan AS Roma, ook al hebben ook wij meer prijzen gewonnen en een mooier stadion.

(als Eindhovenaar zou je natuurlijk voor PSV moeten zijn)

Volgens mij staat Ajax ergens op plek 15 van meeste fans in heel Europa, is vorig jaar nog eens onderzocht door zo'n bureau. En de beleving rondom Ajax is gigantisch. Media praten er dagelijks over, bij programma's op tv gaat het altijd over Ajax. Miljoenen mensen praten over Ajax, ook de Ajax haters. Beleving? Check Ajax-Twente van 15 mei nog maar eens, hoe bezeten Ajacieden van de club zijn. Met gigantische getalen.

Roma is vooral groot in Italië, Ajax is groot in de hele wereld. Ook nu nog, terwijl we al 15 jaar niet meer zoveel hebben gepresteerd. Weet jij ook wel, maar je probeert weer even mooi Ajax een draai om de oren te geven

Feyenoord is ook zeker niet kleiner als club vergeleken met Roma. Kom zeg, who the fuck is Roma?

$pecial

• 1147 berichten
  • 553 stemmen

Ik geef je zeker gelijk dat Ajax een grote achterban heeft en een hele grote club is in Europa, maar bijvoorbeeld Ajax-Twente zijn er ook genoeg succes supporters te vinden. Zoals de huldiging, dan komen ze wel kijken ja uit alle hoeken en gaten van Nederland.

Die wedstrijd barstte inderdaad van de sfeer, maar kan niet zeggen dat dit vaak het geval is tijdens wedstrijden van Ajax..

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Verbaas me er altijd weer over hoe graag mensen bij 'de grootste' willen horen. Heel eng.

$pecial

• 1147 berichten
  • 553 stemmen

Pfff heb trouwens ook echt zin in volgende week zondag PSV-ajax. Dat wordt doortrekken vanaf de zaterdagavond

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

$pecial schreef:

Ik geef je zeker gelijk dat Ajax een grote achterban heeft en een hele grote club is in Europa, maar bijvoorbeeld Ajax-Twente zijn er ook genoeg succes supporters te vinden. Zoals de huldiging, dan komen ze wel kijken ja uit alle hoeken en gaten van Nederland.

Die wedstrijd barstte inderdaad van de sfeer, maar kan niet zeggen dat dit vaak het geval is tijdens wedstrijden van Ajax..

Tuurlijk, succes trekt meer mensen aan (zie AZ), maar bij Ajax zit toch wel jaren ieder seizoen het stadion vol en is de aandacht altijd even groot geweest, ook bij jaren zonder prijzen. Ik heb de laatste jaren overigens wel zoveel schitterende wedstrijden met een heerlijke sfeer meegemaakt. Maar die tref je wel wat minder aan bij Ajax-RKC in vergelijking met Ajax-Twente, maar dat lijkt me ook niet zo vreemd.

Verder maakt het me ook weinig uit of men Ajax nog als een gigant zie. Ik zie ze zo wel, dat zal altijd wel blijven.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Volgens mij staat Ajax ergens op plek 15 van meeste fans in heel Europa, is vorig jaar nog eens onderzocht door zo'n bureau. En de beleving rondom Ajax is gigantisch. Media praten er dagelijks over, bij programma's op tv gaat het altijd over Ajax. Miljoenen mensen praten over Ajax, ook de Ajax haters. Beleving? Check Ajax-Twente van 15 mei nog maar eens, hoe bezeten Ajacieden van de club zijn. Met gigantische getalen.

de kampioenswedstrijd ja duh dan mag er wel wat beleving zijn

Ben je wel eens in Rome/Italie geweest? Veel meer voetbalminded dan Nederland, laat staan de media-aandacht voor clubs want dan verbleken we bij Italie.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Biseswar heeft toch nog nooit wat gepresteerd, m.u.v. een paar zondagschoten? En Cabral wordt wel een groot talent genoemd, maar die wedstrijd tegen Roda was die echt goed? Vorig jaar speelde hij volgens mij nooit, omdat die Jap erstond.

Biseswar heeft een leuke tweede seizoenshelft gedraaid, alleen een verschrikkelijke eerste helft, hopelijk krijgt-ie die wisselvalligheid er ooit nog uit. Het manco blijven de backposities.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Roma is vooral groot in Italië, Ajax is groot in de hele wereld. Ook nu nog, terwijl we al 15 jaar niet meer zoveel hebben gepresteerd. Weet jij ook wel, maar je probeert weer even mooi Ajax een draai om de oren te geven

Feyenoord is ook zeker niet kleiner als club vergeleken met Roma. Kom zeg, who the fuck is Roma?

Tuurlijk tel jij lekker al die mooi weer supporters mee. Net als al die personen die hier plots voor Barcelona zijn nu het goed gaat. Dat heeft helemaal niets met echte beleving te maken...... Ga eens een keertje naar Roma zou ik zeggen. Beleving is in Zuid Europa vele malen groter dan bij ons. Wij hebben immers nog zat andere zaken die onze aandacht vragen.

Club grootte is meer dan enkel prijzen en historie.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

otherfool schreef:

Verbaas me er altijd weer over hoe graag mensen bij 'de grootste' willen horen. Heel eng.

Helemaal met je eens. Zeker die provincialen hier (ik zal maar geen namen noemen) die, zodra ze in Amsterdam wonen, ineens Ajacied zijn. Van die types die Amsterdam nog niet eens op een kaart kunnen aanwijzen.

Of neem Zeeland (waar ik een paar jaar heb gewoond). Vroeger een Feyenoord gebied, sinds Ajax '95 een Ajax gebied geworden. Althans mijn generatie (rond de 30). Vreselijk dom kuddegedrag.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Tuurlijk tel jij lekker al die mooi weer supporters mee. Net als al die personen die hier plots voor Barcelona zijn nu het goed gaat. Dat heeft helemaal niets met echte beleving te maken...... Ga eens een keertje naar Roma zou ik zeggen. Beleving is in Zuid Europa vele malen groter dan bij ons. Wij hebben immers nog zat andere zaken die onze aandacht vragen.

Club grootte is meer dan enkel prijzen en historie.

Maar jij weet wel zeker dat alle Roma supporters mensen zijn die niet onder het mooi weer supporterschap vallen (overigens is het meestal in Rome wel mooi weer )

Geloof best dat de beleving daar groot is. Maar groter? Geen idee. Vind die Italianen vaak ook wel helemaal doorslaan. Dat is geen beleving meer, maar ziekelijk gedrag. Bij Roma zijn vaak ook rellen geweest, vaak ook met zwaargewonden. En is daar ook niet eens een supporter doodgestoken in de derby met Lazio?

kos

• 46733 berichten
  • 8886 stemmen

Roma is in de hele wereld enorm groot natuurlijk. Ajax mag er nog niet eens bij in de schoenen staan qua beleving. Maar laat verder maar, nutteloze discussie.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Haha eerst even je punt maken en daarna zeggen laat verder maar.

Roma is geen aansprekende, grote club. In Italië zijn Juventus, Milan en Inter grote clubs die wereldwijd wat betekenen. Roma niet.

kos

• 46733 berichten
  • 8886 stemmen

Lord Flashheart schreef:

(quote)
Helemaal met je eens. Zeker die provincialen hier (ik zal maar geen namen noemen) die, zodra ze in Amsterdam wonen, ineens Ajacied zijn. Van die types die Amsterdam nog niet eens op een kaart kunnen aanwijzen.

Of neem Zeeland (waar ik een paar jaar heb gewoond). Vroeger een Feyenoord gebied, sinds Ajax '95 een Ajax gebied geworden. Althans mijn generatie (rond de 30). Vreselijk dom kuddegedrag.

Support your local!!

ben wat dat betreft ook wel blij met die echte fans tegen modern football shit.

Support Your Local shirt | FootballCulture

.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Support your local!!

Aldus meneer de Real Madrid supporter.

kos

• 46733 berichten
  • 8886 stemmen

Hahahah, ja hoor.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3713 stemmen

kos schreef:

(quote)

Support your local!!

ben wat dat betreft ook wel blij met die echte fans tegen modern football shit.

Support Your Local shirt | FootballCulture

.

Eens. Alleen mensen die uit Amsterdam komen mogen eigenlijk Ajax supporter zijn. Heb ik altijd gezegd. Kan ik ook waarschijnlijk een stuk makkelijker en goedkoper een kaartje kopen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Dat wil ik helemaal niet, maar ze zijn het nu eenmaal (in Nederland tenminste)

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Hahahah, ja hoor.

Schaakmat, uitgeluld.. voor de duizendste keer nu al

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3288 stemmen

Ik ben geboren in Eindhoven, woon nu in Uden en ga te zijner tijd in Den Bosch wonen. Wie moet ik nu supporten?

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Roma - Lazio

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

BoordAppel schreef:

Ik ben geboren in Eindhoven, woon nu in Uden en ga te zijner tijd in Den Bosch wonen. Wie moet ik nu supporten?

FC Eindhoven

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

BoordAppel schreef:

Nuja, zolang je maar niet de ranglijst afstruint, voor de nummer 1 gaat supporteren en vervolgens gaat verkondigen dat 'wij' 'de grootste' zijn, dat is al iets.

Mooie woorden trouwens van Wesley aan The Special One, hij hoeft dat niet te doen maar dat-ie dat dan toch doet zegt genoeg. Het voetbalgenie herkent natuurlijk zijn evenknie op coachvlak.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Niet dat het er toe doet, maar Ajax is natuurlijk groter en belangrijker in het voetbal dan Roma. Ajax is één van de belangrijkste instituten in de geschiedenis van het voetbal. Met het totaalvoetbal in de jaren '70 en midden jaren 90, de grootste spelers en beste trainers.

En come on, de entourage en supportersschare van AS Roma... gemiddeld zitten daar 33.500 mensen in het stadion. Dat is net zoveel als in Eindhoven. Het Stadio Olimpico zit gemiddeld nog niet halfvol.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.