- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Wat een verschrikkelijke wedstrijd weer van Ajax. Vrijwel geen kansen gecreëerd, twee doelpunten cadeau gekregen door Pasveer en één gemaakt uit een counter. Gelukkig stonden De Jong en Eriksen in de tweede helft enigszins op en namen ze de ploeg op sleeptouw. Als er niet snel gevoetbald gaat worden, worden het zware weken voor de Ajax-supporter. Vermeer zag er overigens ook niet best uit bij beide tegendoelpunten (net als de verdediging). Hoe graag ik het ook wil zien, ik zie weinig verbetering in het spel. De eerste drie wedstrijden onder De Boer waren nog het beste, daarna had het vrijwel elke wedstrijden beide kanten op gekund. Tot slot: die korte corners zijn echt zwaar irritant.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Mwah, De Boer is nog eigenwijs en houdt vast aan patronen die je veel beter kunt invullen met deze ploeg. Ik geloof nog wel dat het inzicht gaat komen, er staan gewoon spelers op het veld die veel meer kunnen dan ze nu laten zien.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Je snapt het concept van historie niet echt he? Iets is mooi omdat het al tientallen jaren wordt gedragen.. maakt sommige voetbalclubs eigen en persoonlijk. Er zal ook wel iets zijn met jouw clubje dat het meer maakt dan het is, beats me.. Bij Ajax is het dus een bepaalde identiteit en die zit in de historie van die Joodse club verstrengelt.
Ik snap het concept van historie zeer zeker. Heb het dan ook niet over het dragen van EEN geuzennaam. Hadden ze al 100 jaar 'De Pannenkoeken' geheten had ik het ook een mooie Geuzennaam gevonden. Mijn vraag (aan A&L) blijft dus gewoon open. Waarom vindt hij juist 'Joden' een mooie Geuzennaam.
(Overigens is Ajax van oorsprong niet de joodse club van Amsterdam meen ik)
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
(Overigens is Ajax van oorsprong niet de joodse club van Amsterdam meen ik)
Al voor de oorlog speelden er Joodse voetballers bij Ajax, alleen niet significant méér dan bij de andere Amsterdamse clubs. De aanhang was echter wel van meer Joodse afkomst en zo hing er in de jaren dertig van de vorig eeuw al een Joods imago rond de club. Aanhangers van bezoekende teams zagen dat er veel Joodse supporters aanwezig waren.
Daarnaast is de bijnaam volgens Amsterdammers afkomstig van de vele supporters die vroeger per fiets naar de wedstrijden reden. Daarbij passeerden zij de Nieuwmarkt/Waterloopleinbuurt (de Jodenhoek) en de Transvaalbuurt waar ook veel Joodse mensen woonden. Men gebruikte dan vaak de uitdrukking "Wij gaan naar de Joden".
Aldus Wiki 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Helder, zo veel had ik er ook al over gelezen, maar ik blijf me afvragen waarom A&L het een mooie bijnaam vindt. Ben zelf in ieder geval blij dat Feyenoord niet de arabieren of de chinezen als geuzennaam draagt. Het Legioen, dat vind ik een veel mooiere bijnaam.
(al is die niet voor de club, maar voor de supporters.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ajax was gister erg slecht zeg. Voor de rust extreem slecht, na de rust slechts ''gewoon slecht'. Veel te laag tempo, veel te weinig creativiteit. En waarom is de Boer toch de enige die niet ziet dat Janssen verkeerd staat? Anita, Janssen en Eriksen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Verder 2 mazzelgoals voor. Alleen van de geweldige rush van Eriksen en de daarop volgende 1-3 van Sulejmani kon ik genieten. Verder snel vergeten. 18 goals na 5 potjes voor is trouwens wel knap, zeker omdat je al 3x uitgespeeld hebt. Maar 7 goals tegen is schandalig.
Maar cijfermatig was het lekker gister, Twente verloren en zelf weer nr 1 geworden. Geeft wel vertrouwen richting Lyon en PSV. Alleen nu eens beter gaan spelen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind Joden niet specifiek een mooie geuzennaam. Maar ik vind een geuzennaam die er al tientallen jaren erbij zit wel mooi. Het geeft de supporters een identiteit. Als ze vroeger ''paashaas'' als geuzennaam hadden gedaan, dan hadden we dat gezegd. Er zijn zoveel clubs met een aparte geuzennaam. Het hoort er gewoon bij. En ''Joden'' heeft natuurlijk veel te maken met het verleden van Ajax, dus het is geen gekke naam.
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Mijn Clubje is Telstar uit Velsen, ik ga vanaf de volgende thuiswedstrijd maar eens een nieuwe trent zetten, Angola lalala Angola lalala......scoren ze dan is het Angolaaaalalala lalalala.......Goal !!!!!
Tja wat hebben wij met Angola, niks denk ik, maar het klinkt wel lekker, zeker als we voor staan en er door het hele stadion klinkt, "WIE NIET SPRINGT IS GEEN ANGOLOOT"
.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Tsja, je kunt ook gewoon alle relevante posts negeren... 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
What else is new...
Kijk nu trouwens de derby van het noorden. Mist Dost toch effe een flinke kans voor de 1-0 zeg.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zie net de samenvatting van Ajax. Zou Pasveer volgend jaar in Turkije spelen?
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Zie net de samenvatting van Ajax. Zou Pasveer volgend jaar in Turkije spelen?
Eind vorig seizoen bij Ajax-Heracles was Pasveer nog beter in vorm. Bij een 0-0 stand na de rust:
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
Juventus op 2-0 tegen Parma. Mooie goal van Pepe. Hopelijk mag Elia ook nog wat minuutjes meepakken. Heerlijke sfeer trouwens in het nieuwe stadion. Del Piero blijft echt een klasse apart. Pelle werd zojuist gewisseld. Werkelijk geen flauw idee wat Parma met hem moet.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1231 stemmen
Gisteren gemist dus net maar even Arsenal, United en City terug gekeken. Mijn god wat zijn die laatste twee goed op het moment. Benieuwd naar wat Chelsea zondag tegen United kan uithalen, maar het heeft nu al weg van een two horse race in de EPL.
En Vorm bedankt!
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Wat heb je tegen Heerenveen?
Staan ieder geval verdiend voor.
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
En 3-0 door Vidal. Heerlijke start van het seizoen.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Vind het nu al de meest overschatte pass van 't seizoen. De pass zelf was mooi, maar dat wegkijken sloeg nergens op in dit geval. Daarnaast kijkt hij eerst waar hij de bal heen passt en kijkt daarna pas weg...
Is meestal zo met een no-look pass, dat je eerst even de situatie leest. Is wel zo handig als je een pass wilt versturen. Had wel degelijk effect, als ie de richting in had gekeken waar ie naar passte had de verdediger er gewoon een voetje tegenaan kunnen zetten.
Wat een speler die Maher en wat staat AZ goed te spelen. Beetje jammer dat iedere AZ supporter deze opstelling vorig jaar al wou, daarmee bedoel ik dus Wernbloom niet op 10 zetten maar als verdedigende middenvelder inzetten. Net als het feit dat iedereen zag dat Schaars elke corner en vrije trap verneukte en we dus bijna nooit uit een standaard situatie scoorde. Dit seizoen is het juist het tegenovergestelde. Verbeek heeft dus eindelijk het licht gezien, of juist niet, want eigenlijk is alles in gang gezet door het vertrek van Schaars.
Eerst geeft ie Viergever geen rood, maar geel voor een doorgebroken speler. Daarna geeft ie Boni rood (2e geel) voor een zogenaamde schwalbe, waar het gewoon een penalty was. Voor de wedstrijd maakte het gelukkig weinig uit, want het stond al 4-0.
Weet het niet zeker meer maar volgens mij stond er nog een verdediger naast Viergever, dus dan vind ik geel terecht. En Boni's tweede geel was gewoon een schwalbe, niks mis met die gele kaart dus. De penalty van AZ was ook een penalty, dus ik vond de beste man juist goed fluiten.
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
OMG! Briljante pass van Pirlo en een nog briljantere goal van Marchisio. Als Juve zo blijft spelen dan doen ze dit jaar al mee voor de scudetto.
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Heb veel meer met Groningen dan met die suffe shitclub.
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Nou ok, dat 'Pieter Huistra, je moeder is een Fries' is nog wel lollig.
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Zie nu pas die blunder van Vorm, hehe, sneu.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Heb veel meer met Groningen dan met die suffe shitclub.
Heerenveen is dan ook het Ajax van het noorden.
PS: Feyenoord alweer achter 
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Zouden de woorden van Karelse dan toch effect hebben gehad? 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Niet best maar wel vermakelijk. Erg slordig van beide kanten maar geloof wel in een goede afloop voor Feyenoord. Vooral als Guidetti er straks bij komt. Fijn ook voor Bakkal, prima goal
. Van dit NAC moet je gewoon winnen. Wel beetje jammer dat Schilder bij zijn opleiding meegekregen heeft tien keer beter te spelen tegen Feyenoord
.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Haha ja vorig jaar scoorde Schilder ook de beide goals tegen Feyenoord in Breda. Gister oud Ajacied Donald met de 2-1 tegen Twente. Die gasten onthouden hun verleden nog wel 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Zozo VVV maakt 1-2, wie weet een stuntje? Al gok ik dat het nog 1-4 of 1-5 wordt.
Jaaaaaa daar is de 2-2 al! 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat gebeurt daar man
. Dat wordt genieten met de highlights.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.