- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Voetbalzone - 'Pelé in training voor laatste stunt tegen Barcelona op hoge leeftijd '
Zie je het voor je....maar wel een geinig idee.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Geweldig genoten van al die helden vandaag 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
En was het spannend?
Was jij niet degene die zo vond dat voetbal vooral om emotie draaide?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, maar dan niet van de GTST soort. Woede, pijn, ontzetting, vreugde uitbarstingen en euforie. Durf de wedden dat er niets van dat al gevoeld werd. Beetje middle of the road artificiele nostalgie. Soort Tros programma.... 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3606 stemmen
Volgens mij ben ik de enige hier met een reden om de wedstrijd van Edwin niet gekeken te hebben. Had hem wel best graag willen zien, maar Twente ging voor 
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Was dat op televisie dan?
0-0 toch? Gefeliciteerd, op naar de volgende (sterkere) tegenstander.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Gefeliciteerd Vascago. Het resultaat staat voorop, al was het veldspel weer niet heel bijzonder vond ik. Is er al iets bekend over de mogelijke tegenstanders? Is Twente geplaatst of niet?
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Bayern, Arsenal, Benfica, Lyon, Villarreal zijn de opties voor Twente.
Lyon of Benfica zou heel misschien nog kunnen, maar ik vrees dat ze alle vijf te sterk zijn.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dat zou je pittig kunnen noemen inderdaad. Normaal zou je ze tegen Villareal nog een waterkansje geven, maar na het debacle van vorig jaar........
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3606 stemmen
Gefeliciteerd Vascago. Het resultaat staat voorop, al was het veldspel weer niet heel bijzonder vond ik. Is er al iets bekend over de mogelijke tegenstanders? Is Twente geplaatst of niet?
Het veldspel was niet heel bijzonder nee. Hoefde ook niet natuurlijk. Verdediging stond goed. Ruiz vond ik wel geweldig. Aantal prachtige steekballen van gezien en verdedigde ook constant mee.
In de volgende ronde ben ik bang dat Twente het wel vergeten kan: Arsenal, Bayern Munchen, Benfica, Lyon en Villareal dacht ik als mogelijke tegenstanders.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
En was het spannend?
10 minuten een dikke Rijkaard rond zien hobbelen, once in a lifetime kansje
Overmars had er wel zin in, geweldige goal! En Verhoeven mag zich trouwens schamen, beide goals waren voor een groot deel zijn fout... snel een nieuwe 2e keeper aantrekken.
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
Jammer dat ik moest werken. Had deze wedstrijd graag gezien! Ook vergeten op te nemen. 
Edit; Haha, wat een jankerds hiero. Alleen maar omdat hij van Ajax is.
. Hoe zielig.
Beetje meer respect voor 's Neerlands beste keeper aller tijden mag wel hoor.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
snel een nieuwe 2e keeper aantrekken.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Dat zit er ook in, ja. Al zal ik me ook absoluut geen zorgen maken voor dit seizoen met iemand als Vermeer op de goal
.
Serero maakte overigens weer een geweldige indruk op me. Wat een heerlijke snelle balcontrole en hij weet iedereen met het grootste gemak te vinden. Wordt genieten dit seizoen. Het lef van Boerrichter om gewoon lekker de tegenstanders op te zoeken op snelheid etc, ben ik ook erg blij mee. Iets wat een Ebecilio gewoon veel te weinig doet. Die gaat z'n plekje dus wel veroveren, is gewoon sterker..sneller.. heeft een betere voorzet...
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Kan me ook niet druk maken over Vermeer, echt beter dan 90% van de andere keepers in de eredivisie. Het wordt wel een probleem als hij geblesseerd zou raken en we hebben die pizzapakker in de goal. Dus voor iets minder geld een nummer 2 halen is misschien niet slecht. Verder ogen de nieuwe jongens wel goed eigenlijk.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Tyton vind ik ook niet goed genoeg als eerste keeper van Ajax. Niet overmoedig gaan worden he 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Mooi van Twente, kunnen ze eindelijk Fer betalen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Barcelona get diving lesson from experts

Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Nooit meer Ebecilio opstellen..........
Wat is die jongen een verschrikkelijk drama, echt niet meer normaal. Wat ik tot nu toe gezien heb van Boerrigter stemt me positief; iig. positiever dan die dweil genaamd Lorenzo. Geen actie buitenom, en wanneer hij naar binnen trekt krijg je of een schot in de 2e ring, of een rollertje van likmevestje.
Ik heb genoeg gezien in de voorbereiding. Met deze elf wil ik de competitie wel van start gaan.
Vermeer
vd. Wiel - Alderweireld - Vertonghen - Boilesen
Serero - Janssen - Eriksen
Mickey - Sightorson - Boerrigter
Het liefst had ik Anita nog als slot op de deur gehad bij het middenveld, daar is Theo verre van geschikt voor (zie de 0-1 vorige week), maar keuzes moeten nu eenmaal gemaakt worden. Liever wat meer voetballend vermogen op het veld.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
Siem zal altijd spelen maar kan me hier wel in vinden.
edit. en Vertonghen zal nog wel vertrekken vrees ik.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Klopt. Zet voor Serero Siem neer en je hebt de uiteindelijke basis wel denk ik. Zelfs de Boer zou moeten zien dat zijn protege Ebicilio een persiflage op zichzelf is. Serero als 12e man en je hebt een elftal waar je voor nu verder mee kunt. Al zou ik graag een extra spits, buitenspeler en (liefst 1e) keeper zien komen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Als de basisploeg Vermeer, Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen, Janssen, De Jong, Eriksen, Sulejmani, Sigthorsson, Boerrigter zou zijn (kans zit er dik in denk ik), dan heb je wel een erg aardige reservebank met oa Serero, Ozbiliz, Enoh, Blind, Ooijer, Ebecilio, Anita.
Dat is de kracht van dit Ajax. Vorig jaar was de wisselbank bijna gevuld met matige of hele jeugdige spelers. De Boer zal best nog een spits erbij kopen en dan is het wel rond.
Ik zou alleen Serero wel ipv Siem opstellen. Siem kan je nog genoeg minuten geven als invaller. Kan op controlerende positie, kan op 10 en kan in de spits. En de Boer zal best rouleren.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Vind de bank nou niet echt geweldig hoor, of ben ik nu weer de pessimist?
Wat mij betreft mis je nog een goede (tweede) keeper, een verdediger (rechts/centraal; als Van der Wiel of Alderweireld/Vertonghen wegvallen sta je mooi te kijken met Anita/Ooijer) en een echte klasbak voorin (zoals Ruiz, Suarez of Dszudszak).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Die kom je echter niet of nooit tegen in de eredivisie en voor CL kom je sowieso te kort.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Vind de bank nou niet echt geweldig hoor, of ben ik nu weer de pessimist?
Wat mij betreft mis je nog een goede (tweede) keeper, een verdediger (rechts/centraal; als Van der Wiel of Alderweireld/Vertonghen wegvallen sta je mooi te kijken met Anita/Ooijer) en een echte klasbak voorin (zoals Ruiz, Suarez of Dszudszak).
Er moet nog wel een extra keeper komen ja. Vermeer op 1, Verhoeven op 3 en daartussen graag een routinier. Ik hoop op Babos.
Verder gaat de Boer uit van Blind als optie in de verdediging. Samen met Ooijer en eventueel spelers uit Jong Ajax kom je er wel uit. Scheelt wel dat Alderweireld en Vertonghen normaal niet blessuregevoelig zijn.
Voorin vind ik Ajax wel prima bezet. Sigthorsson, Sulejmani, Serero en Boerrigter vind ik 4 prima spelers. Ozbiliz vind ik ook heel talentvol. Ik had graag Mertens erbij gezien, maar die speelt helaas nu bij PSV. Toch heb ik wel vertrouwen in deze selectie. Zeker op nationaal gebied vind ik Ajax sterk. Internationaal is het afwachten. Als je geen Real, Barca of Man Utd loot dan kan je denk ik best wel partij bieden als je gewoon intelligent voetbalt. Daar zal dit seizoen de sleutel liggen. Ajax moet beter gaan spelen. Wat dat betreft was de Cruijffschaal heel positief.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Serero mag je eigenlijk niet als aanvaller benoemen. Ik ben het wel met Quido eens dat je dan met Ebicillio, Ozbilliz nou niet bepaald iets achter de hand hebt waarmee je een wedstrijd die op slot zit een positieve wending zou kunnen geven.
Achterin ben ik het wel weer meer met jou eens. Blind deed het verbazingwekkend goed centraal achterin en Anita kan wel als rechtsback.
Als ik het voor het zeggen had zou ik toch voor een van de drie buitenspelers uit Heerenveen gaan (er vanuit gaande dat Ruiz onhaalbaar is).
jazzzz
-
- 579 berichten
- 870 stemmen
Verkoop alsjeblieft die Anita. Zo'n rukspeler.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Bayern, Arsenal, Benfica, Lyon, Villarreal zijn de opties voor Twente.
Lyon of Benfica zou heel misschien nog kunnen, maar ik vrees dat ze alle vijf te sterk zijn.
Pff Lyon schat ik hoger in dat Villarreal.
Twente maakt aleen kans tegen Benfica en die kans schat ik al gering in 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.