• 16.174 nieuwsartikelen
  • 179.541 films
  • 12.333 series
  • 34.201 seizoenen
  • 650.581 acteurs
  • 199.466 gebruikers
  • 9.405.772 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Het is maar wat je hypocrisie noemt, de selectieve verontwaardiging van jou en het constant aanvallen van Nigel de Jong vind ik hypocriet. Alsof hij de enige is die zware overtredingen heeft begaan.

Daarnaast zijn die overtredingen(!) wel van een hele andere orde, ze zijn namelijk niet doelbewust gedaan. Iets wat jij wel telkens probeert te impliceren, maar daar ga je natuurlijk ver mee de mist in gaat. Bij de doelbewuste trap op de borst(die gewoon dom is) gaat de Jong er letterlijk blind in(hij kijkt niet eens, ogen dicht). Ik ben er heilig van overtuigd dat zijn bedoelingen niet zo kwaadaardig zijn als jij wilt doen beweren. Gedrag achteraf valt natuurlijk niet altijd goed te praten, maar dat heeft gewoon met volwassen worden te maken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

. Goede keus.

'Osvaldo moet Agüero vervangen bij Atlético'

Atlético Madrid gaat de komende dagen alles op alles zetten om Pablo Daniel Osvaldo los te weken bij Espanyol. De spits is de belangrijkste kandidaat om de naar Manchester City vertrokken Sergio Agüero op te volgen.

Atlético Madrid bracht maandag al een bod uit van dertien miljoen euro op Osvaldo. Bovendien mocht Espanyol twee spelers kosteloos huren van de Madrilenen. Volgens AS werd het bod echter resoluut van tafel geveegd door de tweede club van Barcelona.

De 25-jarige Osvaldo maakte vorig seizoen indruk bij Espanyol, waar hij dertien keer scoorde. Voorlopig houdt zijn club dan ook vast aan de vraagprijs van twintig miljoen euro, mede omdat het weet dat Atlético dat bedrag makkelijk kan ophoesten doordat Agüero voor 43 miljoen euro aan Manchester City verkocht werd.

Overigens is Atlético Madrid, dat na het vertrek van Agüero en de zware knieblessure voor Diego Costa bepaald niet breed in de aanvallers zit, niet de enige club met belangstelling voor Osvaldo. Ook AS Roma is de race voor de handtekening van de goalgetter.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

In zekere zin kan otherfool wel volgen. De manier waarop De Jong z'n tackles inzet is levensgevaarlijk. Ik denk echter niet dat hij dat expres doet maar dat hij niet beter weet. Ik hoop dat hij door de tijdelijke absentie bij Oranje wat geleerd heeft en z'n leven gebeterd heeft. Helaas ben ik, gezien zijn uitspraken, de reacties bij City en een aantal overtredingen nadien, niet erg hoopvol.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Ik ben er heilig van overtuigd dat zijn bedoelingen niet zo kwaadaardig zijn als jij wilt doen beweren.

Dat lijkt me op z'n zachtst gezegd naïef. Terwijl Hatem Ben Arfa in een hospitaal werd geopereerd kon Nigel er alweer smakelijk om lachen op het trainingsveld. Iemand die meerdere malen een persoon van vlees en bloed compleet doormidden trapt en geen greintje wroeging heeft verdient niet het voordeel van de twijfel. Zo iemand verdient de hoon van de natie en een stadionverbod voor het leven.

Als het een hond zou zijn zou je het een spuitje geven.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Tsjah, ik heb geen zin meer in deze discussie. Sowieso een beetje kansloos om er altijd weer een otherfool draai aan te geven zodat je weer een doelloze discussie krijgt. Denk dat je zelfs bij het Noorse drama er een Nigel de Jong of Bert v Marwijk link kan maken. Het ging hier dan ook om die mafkees van een Braziliaanse keeper en niet 1 van otherfool's stokpaardjes waar hij herhaaldelijk op terug blijft komen. Jarenlang zelfs, want alles wordt netjes in een word document opgeslagen om er later op terug te komen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik zal in mijn strijd tegen Het Beest nimmer versagen!

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Wel mooi dat Nigel eigenlijk constant het tegendeel bewijst op het veld, waar hij hard maar correct voetbalt en gewoon wereldklasse op zijn positie is. Hij heeft fouten gemaakt in het verleden, maar op een gegeven moment moet je je er toch overheen zetten. Je kan Witsel ook niet zijn hele loopbaan achterna blijven lopen met die overtreding op die Anderlecht speler.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wel mooi dat Nigel eigenlijk constant het tegendeel bewijst op het veld, waar hij hard maar correct voetbalt en gewoon wereldklasse op zijn positie is. Hij heeft fouten gemaakt in het verleden, maar op een gegeven moment moet je je er toch overheen zetten. Je kan Witsel ook niet zijn hele loopbaan achterna blijven lopen met die overtreding op die Anderlecht speler.

Met dien verstande dit Witsel vs Wasilewski een incident was. Bij De Jong vs Holden / Ben Arfa / Alonso / Die japanner (sorry) gaat er toch een tendens ontstaan.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Met dien verstande dit Witsel vs Wasilewski een incident was. Bij De Jong vs Holden / Ben Arfa / Alonso / Die japanner (sorry) gaat er toch een tendens ontstaan.

Alonso was gewoon onhandig, maar zeker niet moedwillig.

Bij die Jap en bij Ben Arfa was het wel vervelend. Al vond ik het vooral bij die Jap kwalijk, in een oefenpotje. Bij Holden (dat is toch die Amerikaan?) was het vooral ongelukkig. Het zit in zijn speelwijze dat hij hard speelt. Hij heeft de pech gehad dat het een paar keer verkeerd afliep. Maar ik zie in de Engelse competitie wel meer van die spelers, maar zolang je niks bij iemand breekt valt het schijnbaar niet op. En tegenwoordig gaat het alweer een stuk beter met de Jong.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Eens. Het is vaak onhandigheid, soms gemixt met wat lomp inkomen maar spijt mag hij wel tonen. Dat doet ie niet en dat is dan wel spijtig. Hij heeft vast wel spijt maar durft dat niet openlijk toe te geven. Op zijn positie wel één van de betere vd wereld, dat zonder meer. Kijk, dik een jaar later klink ik toch al wat genuanceerder .

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Eens. Het is vaak onhandigheid, soms gemixt met wat lomp inkomen maar spijt mag hij wel tonen. Dat doet ie niet en dat is dan wel spijtig. Hij heeft vast wel spijt maar durft dat niet openlijk toe te geven. Op zijn positie wel één van de betere vd wereld, dat zonder meer. Kijk, dik een jaar later klink ik toch al wat genuanceerder .

Daar heb je een punt. Hij had meer spijt moeten tonen. Maar als ik hem een beetje ken dan lijkt hij me iemand die weinig emotie toont. Past misschien ook een beetje bij zijn ik-ben-een-bikkel imago.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Tot zover ADO den Haag in Europa, 3-0 achter op Cyprus.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Het motto van Elm, als je ze maar lang genoeg bestookt met slechte corners raken ze vanzelf in de war als er een keer één wel goed terecht komt.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Tot zover ADO den Haag in Europa, 3-0 achter op Cyprus.

Dat is behoorlijk vervelend.

Dat kost weer Nederlandse punten.

Hoe kwamen de goals tot stand ?

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Kweenie, ADO werd niet uitgezonden.

AZ zonet op 2-0 gekomen, vlak voor tijd. Dat moet dus wel goedkomen. Verdiende winst, maar die Tsjechen hadden wel kansen. AZ overigens ook, ruim.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Volgens de bronnen: Een penalty, een blunder van Coutinho en het inleveren van Kum voor een vrije schotkans. Kansloos.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ja klopt ben er zelf bij.

Eindelijk afgelopen tegen deze vervelende tegenstander.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

%%%%%% schreef:

Ja klopt ben er zelf bij.

Eindelijk afgelopen tegen deze vervelende tegenstander.

Je zit nu bij AZ?

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ja op mijn i-pad vindt ik zelf makkelijker voor de trein. Ik moet behoorlijk rijzen als ik naar een wedstrijd heen wil.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Ben je een oliebol dan?

maxcomthrilla

• 15581 berichten
  • 2862 stemmen

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

%%%%%% schreef:

Ja op mijn i-pad vindt ik zelf makkelijker voor de trein. Ik moet behoorlijk rijzen als ik naar een wedstrijd heen wil.

Ben je een cake?

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

wavanbuuren schreef:

Ben je een oliebol dan?

shit he, zie je opmerking nu pas, hehe.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Same here. lol .

Atletico ook lekker bezig. 2-1 tegen Stromsgodset. Wat een wanvertoning.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

wavanbuuren schreef:

Ben je een oliebol dan?

valt er weer wat te lachen, werd hier weer zo verzuurd als een ondergezeken Volkskrant

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

gizmo_o schreef:

(quote)

shit he, zie je opmerking nu pas, hehe.

Spuit 11

tplstrltj

• 69 berichten
  • 125 stemmen

[quote]otherfool schreef:

(quote)

Dat lijkt me op z'n zachtst gezegd naïef. Terwijl Hatem Ben Arfa in een hospitaal werd geopereerd kon Nigel er alweer smakelijk om lachen op het trainingsveld. Iemand die meerdere malen een persoon van vlees en bloed compleet doormidden trapt en geen greintje wroeging heeft verdient niet het voordeel van de twijfel. Zo iemand verdient de hoon van de natie en een stadionverbod voor het leven.

Als het een hond zou zijn zou je het een spuitje geven.[/quote

Ben Arfa is gewoon een ongeluk, het zou wel heel knap zijn om doelbewust in zon snelle beweging zijn been te breken door hem te klemmen tussen je eigen benen en ook nog eens tackelen op de bal. Dan moet je al jiu jitsu kunnen en volgens mij kan de jong alleen voetbal.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Als ik met 130 door een woonerf scheur en een kind aanrijdt is dat dan ook een 'ongeluk'? Of neem ik bewust dat risico? En als ik de volgende dag breeduit lachend dat 'ongeluk' nog eens naspeel met mijn vrienden, onder de ogen van de ouders van dat kind, hoe tof ben ik dan? Nigel tackelt met het risico, en ik ben er zeker van de intentie, mensen te blesseren/verminken. En als dat dan lukt heeft-ie daar de volgende dag de grootst mogelijke lol om. Waarom wordt zo iemand hier aanbeden?

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

The Oceanic Six schreef:

Nigel the Barbarian

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Waarom wordt zo iemand hier aanbeden?

Omdat hij Nederlander is? Ik zou niet meteen een andere verklaring kunnen bedenken.

Er wordt in elk geval met twee maten gemeten. De Jong heeft een licence to kill en mag dus ongestraft zijn gang blijven gaan terwijl een Pepe al aan de schandpaal wordt genageld als hij er ook maar aan denkt om een tackle in te zetten en zelfs rood krijgt als hij zijn tegenstander (Alves) niet eens raakt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Omdat hij Nederlander is? Ik zou niet meteen een andere verklaring kunnen bedenken. Er wordt in elk geval met twee maten gemeten.

Dat moet het wel zijn, zolang het maar in de eigen santenkraam te pas komt zijn er geen grenzen. Er sterven mensen in de Grolsch Veste maar dat is reden genoeg voor bepaalde niet nader bij name genoemde Ajax-fans hier om opgewonden te oreren dat ze Joop 'Monsterman' zoveel mogelijk leed toewensen, dat schijnt namelijk goed te zijn voor de hoofdstedelijke voetbaltrots. Alles is geoorloofd zolang het eigen land / de eigen club maar wordt 'verdedigd', menselijkheid telt niet meer. Ben Arfa kan misschien nooit meer goed rechtop lopen, maar Nigel is er één van rood-wit-blauw dus we richten een standbeeld voor hem op. Welkom in het Nederland van de 21e eeuw.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.