• 16.174 nieuwsartikelen
  • 179.541 films
  • 12.333 series
  • 34.201 seizoenen
  • 650.581 acteurs
  • 199.466 gebruikers
  • 9.405.772 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

timbo_ schreef:

Barcelona en Real Madrid steken er ook pas sinds een jaar of twee echt heel ver bovenuit. Kan over tien jaar zomaar weer omgekeerd zijn.

Misschien wel dankzij de oliedollars van Malaga

Maar ook al wordt Barcelona elk jaar kampioen met 20 punten voorsprong, nou en? Als Ajax of PSV 5 jaar achtereen kampioen wordt gaat de KNVB hen dan de Adidas- of Philips-miljoenen afpakken? Onder het mom van Fair Play want kom op jongens in Waalwijk willen ze ook wel eens kampioen worden? Waar bemoeien die bonden zich mee? Het geld bepaalt de kampioen, zo is het altijd geweest en zo zal het altijd zijn.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Beter lezen, er is niks beweerd over sponsorgeld. Het gaat vooral om privé financieringen tegen te gaan. Wat je niet bezit kan je ook niet uitgeven. Geef je 100 miljoen uit? Dan ook 100 miljoen binnen krijgen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Beter lezen, er is niks beweerd over sponsorgeld.

Voor veel clubs wordt het nu toch oppassen, omdat clubs alleen geld mogen genereren uit kaartverkoop, merchandising en tv-rechten om salarissen te betalen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat je niet bezit kan je ook niet uitgeven. Geef je 100 miljoen uit? Dan ook 100 miljoen binnen krijgen.

En dit is gewoon echt een hele beperkte visie op hoe het er in een bedrijf (met een budget van 100 miljoen, mind you) aan toe gaat. Als dit de argumenten van de UEFA zijn is het nog veel ernstiger dan gedacht; dan zijn ze knettergek.

VHS1975

• 348 berichten
  • 70 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Laatste wel maar Zlatan kopen voor ik weet niet hoeveel geld om hem vervolgens na een jaar weer vrolijk weg te doen getuigt toch niet van zorgvuldig geld uitgeven.

Zlatan mocht weer vertrekken omdat ze eindelijk David Villa konden aantrekken. Die speler stond al HEEL lang op het verlanglijstje van Barcelona. Gewoon een ongelukkige timing.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

En dit is gewoon echt een hele beperkte visie op hoe het er in een bedrijf (met een budget van 100 miljoen, mind you) aan toe gaat. Als dit de argumenten van de UEFA zijn is het nog veel ernstiger dan gedacht; dan zijn ze knettergek.

Nee, dit is een oplossing om de verschillen in de voetbalwereld weer terug te dringen. Clubs moeten net als bedrijven (als we het daar toch over hebben) de zaakjes gewoon op orde hebben.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

otherfool schreef:

Inderdaad.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nee, dit is een oplossing om de verschillen in de voetbalwereld weer terug te dringen. Clubs moeten net als bedrijven (als we het daar toch over hebben) de zaakjes gewoon op orde hebben.

Hahaha. Ja, er zijn echt instanties nu die zich bemoeien met bedrijven waar ze hun geld aan uit geven en wat voor geldstromen ze uit mogen geven aan geldstromen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

En een club die met de meest schitterende spelers de grootste prijzen binnenhaalt dankzij een suikeroom heeft 'de zaakjes' natuurlijk niet op orde...

Waar gaat dit over? Dit gaat Kafka-esque taferelen opleveren.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ook weer een vreemde veronderstelling ja.

Al heeft Mubarak het wel slim aangepakt. Die is zelf de hoofdsponsor van City, straks bij het nieuwe sponsorcontract schroeft hij de jaarprijs gewoon flink op. Dit gaat zo leuk worden, dit soort clubs, de sjeiks (en dan volgen er nog veel meer die clubs gaan kopen) kunnen er een hobby van maken de UEFA op hun bek te laten gaan door ze legitiem tegen te werken. The independent Club Financial Control Panel gaat het druk krijgen . Dit ga je echt niet tegenhouden. Domme en naïeve UEFA.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Ik ben het eens dat deze linkse politiek niks gaat oplossen, maar als we de voetbalwereld als een bedrijfswereld willen gaan behandelen, dan zullen deze bedrijven (voetbalclubs) net als andere ondernemingen op hun liquiditeit moeten gaan letten om een positieve balans te houden. Overheid zou niet meer mogen hoeven ingrijpen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Eens. Maar als je in principe een verbod op vreemd vermogen wil gaan invoeren is het einde zoek. Behoorlijk kansloos zelfs.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Naomi Watts schreef:

Eens. Maar als je in principe een verbod op vreemd vermogen wil gaan invoeren is het einde zoek. Behoorlijk kansloos zelfs.

Gaat ook niet lukken

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nee, verwacht ik ook niet. Al irriteert deze poging mij enorm, en ik ben nog wel supporter van een arm havenstad clubje .

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Naomi Watts schreef:

Nee, verwacht ik ook niet. Al irriteert deze poging mij enorm, en ik ben nog wel supporter van een arm havenstad clubje .

Ja we zijn de lul , wie weet koopt een of andere Arabier Feyenoord nog op en spelen Aguero, De Gea etc, volgend jaar bij ons .

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kwestie van tijd. Grote havenstad, best wel aantrekkelijk voor een sjeik. Ook voor een tweede Gil y Gil . Kwestie van tijd, De Kuip is hun eindbestemming .

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

gizmo_o schreef:

Ik ben het eens dat deze linkse politiek niks gaat oplossen, maar als we de voetbalwereld als een bedrijfswereld willen gaan behandelen, dan zullen deze bedrijven (voetbalclubs) net als andere ondernemingen op hun liquiditeit moeten gaan letten om een positieve balans te houden. Overheid zou niet meer mogen hoeven ingrijpen.

Dat is een hele andere kwestie, en hoewel ik dit met je eens ben gaat ook hier de UEFA niet over, maar de lokale overheid (op basis van Europese regels). Die UEFA boys moeten zich houden aan hun takenpakket, daar bakken ze al niet al te veel van. Net als NW erger ik me mateloos aan deze bemoeizuchtige inmenging waar helemaal niemand wijzer van wordt. Ik duim voor elke sjeik-club en juich voor de olie-dollars, dat ze dat clubvoetbal maar eens lekker door elkaar mogen schudden.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Naomi Watts schreef:

Kwestie van tijd. Grote havenstad, best wel aantrekkelijk voor een sjeik. Ook voor een tweede Gil y Gil . Kwestie van tijd, De Kuip is hun eindbestemming .

De banden met Oman zijn al aangehaald Moeten de heren alleen nog afleren dat ze zich vier keer voorstellen aan dezelfde sponsor, dat wordt met die jurken en zonnebrillen al helemaal lastig

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

Met name de acties van Neymar bij het derde doelpunt

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Damn, die jongen kan best ballen!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat mag je wel verwachten van iemand die geldt als één van 's werelds grootste talenten .

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Die 1-0 is ook erg mooi aangenomen. 3-1 is echt fenomenaal mooi ja.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Super goal ja....

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Voetbalzone - Marseille grijpt Super Cup na krankzinnig duel met negen treffers

Die scheidsrechter moet wel omgekocht zijn. 3 goals in de blessure tijd, waarvan 2 zeer discutabele penalty's voor Marseille. Zure manier om te verliezen.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

Haha!! Die had ik gezien vanmorgen ja. Krankzinnig. Aanstaande zaterdag ook zo een uitslag .

Wat verwachten jullie eigenlijk van de wedstrijd Ajax - Twente?

Ik gok op een overwinning van Ajax. 3-1 ofzo

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Gruwelijke flying kick van een keeper, ik word er gewoon onpasselijk van.

Club ontslaat doelman voor het uitdelen van 'horror flying kick'

woensdag, 27 juli 2011 01:45

De wedstrijd tussen de talenten van Sport Recife en Vasco da Gama zal voor doelman Gustavo nog lang in zijn geheugen staan. Tijdens die wedstrijd deelt de doelman van Sport Recife een verschrikkelijke flying kick uit aan Elivelton, speler van Vasco da Gama. Hij wordt zo erg toegetakeld dat er direct een amabulance gebeld wordt. De reden voor deze aanslag is vooralsnog niet bekend.

Sport Recife maakte op de eigen website melding van het incident en de gevolgen voor Gustavo. "Vanwege de onbesuisde actie hebben wij besloten Gustavo per direct te ontslaan.”

Doelman van de 'horror flying kick' aangeklaagd voor poging tot moord

donderdag, 28 juli 2011 01:22

In een eerder bericht op Voetbaltube lieten we jullie al de schandalige overtreding zien van Gustavo die met een 'horror flying kick' zijn tegenstander ernstig blesseert.

Nu blijkt dat Elivelton van Vasco da Gama doelman Gustavo heeft aangeklaagd voor poging tot moord. Dat hebben de Braziliaanse autoriteiten bevestigd tegenover een Braziliaanse krant. Dus nadat hij al direct zijn spullen kon pakken bij Sport Recife komt daar nu nog poging tot moord bij voor Gustavo.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo, kom er maar in...

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Joy4ever schreef:

Haha!! Die had ik gezien vanmorgen ja. Krankzinnig. Aanstaande zaterdag ook zo een uitslag .

Ik ga vooral heen voor een gezellig dagje, uitslag is niet heel boeiend. Ik ga ook maar voor een 3-1.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Doe maar 3-1 ja, die stand kennen we van Ajax-Twente

Eigenlijk boeit die schaal me geen reet, maar een prijs is een prijs en Ajax kan kalm aan doen, aangezien ze geen voorrondes CL hoeven te spelen. Dus dit jaar lekker die schaal weer pakken.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Joy4ever schreef:

2-2 en dan pingels.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.