- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Damn you depri, jouw voorbeeld is wat logischer dan mijn zelf de tv rechten verkopen (en indien nodig zelf een network te starten en die rechten kopen)
.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dan kijkt er geen hond meer naar heel die competitie. Ik zelf ook niet. Want alle (lees: bijna alle) grote clubs hebben (veel tot heel veel) miljoenen schuld. Honderden miljoenen zelfs. Het is voor de fifa absoluut niet aantrekkelijk om al die clubs uit te sluiten.
Want wat krijg je dan in de CL? Heerenveen of zo? Een paar Scandinavische clubs? Let trouwens niet op de voorbeelden, maar ik heb echt geen idee welke club er financieel gezond is. Ik ben het met je eens dat het eerlijker moet en dat er een bepaalde regelgeving moet komen, maar ik weiger te geloven dat er echt clubs als eerdergenoemde worden uitgesloten van CL-deelname. En dat kan ik begrijpen ook. Eerlijk of niet.
Op den duur keren clubs als Barcelona en Man Utd weer terug, maar dan gezond en zonder 400 m schuld. Zoals het hoort.
Het wordt tijd dat de financiële balans weer terugkeert in het voetbal. Als ik alleen over Ajax al spreek; moet je nagaan als zij krachtiger kunnen zijn met spelers die in de belangstelling staan. Ik had Zlatan, Sneijder en Suarez ook wel willen behouden. Maar doordat er nu zulke enorme verschillen zijn is dat onmogelijk. Een club als Real Madrid koopt maar rond naar wat ze willen, omdat de schulden die ze hebben hun toch niet fataal worden.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dan koop ik als oliemiljardair toch duizenden shirts van mijn eigen club. Zoals hierboven ook al gezegd werd, er is altijd een manier om er onderuit te komen.
Welja. Al koop je er 100.000. Doe het x 70 euro en het is nog peanuts. Een club kan niet via een omweg aan 150 miljoen extra komen. Dat wordt wel bestraft. Ik neem aan dat de Uefa het plan echt wel goed uitgewerkt heeft.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
FOK.nl / Nieuws / Johan Derksen trollt Femke Halsema / FOK!frontpage - frontpage.fok.nl
Johan ''De Snor'' Derksen, wat blijf ik altijd om die man lachen
Goh hilarisch inderdaad 
Wat een held Johan
Held???? Echt dat woord is tegenwoordig wel enorm aan inflatie onderhevig. Maar na de wielernners Rob Ruijgh en Johnny Hoogerland hebben we er dus weer een held bij: Johan Derksen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Johan was al jarenlang een held. Daar kunnen die 1 maandelijkse ''helden'' van de Tour niet aan tippen 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ook leuk voor Sneijder, Suarez en Zlatan (lol@2 buitenlanders trouwens) dat ze voor 10% van hun potentiële salaris een mooie transfer wordt misgund... Het wordt steeds dommer.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Die spelers had Ajax nooit kunnen behouden natuurlijk. Beetje naief om dat te denken. De Nederlandse competie zal nooit kunnen tippen aan de buitenlandse, dat was ook al zo toen het nog veel meer in evenwicht was.
Maar jij gelooft daadwerkelijk dat de fifa Barcelona en Man Utd (je kunt er nog honderden noemen maar daar begin ik niet aan) uit gaat sluiten? Ik geloof zelfs niet dat ze er eentje (een echte grootmacht welteverstaan) uit zullen sluiten.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Johan was al jarenlang een held. Daar kunnen die 1 maandelijkse ''helden'' van de Tour niet aan tippen
Johan is net zomin een held als die twee fietsers die werkelijk niets bijzonders gepresteerd hebben en toch als helden worden geerd de komende dagen. Nee, held genoemd worden is tegenwoordig eerder een belediging dan compliment.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ook leuk voor Sneijder, Suarez en Zlatan (lol@2 buitenlanders trouwens) dat ze voor 10% van hun potentiële salaris een mooie transfer wordt misgund... Het wordt steeds dommer.
Als de financiële balans weer meer in orde is dan zakken de salarissen in de toplanden ook. Toppers bij Ajax verdienen ook rond de 2 miljoen per persoon. Mag je dus helemaal niet over klagen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Johan is net zomin een held als die twee fietsers die werkelijk niets bijzonders gepresteerd hebben en toch als helden worden geerd de komende dagen. Nee, held genoemd worden is tegenwoordig eerder een belediging dan compliment.
Ik noem Johan ook geen held. En verder moet je niet alles zo extreem serieus nemen. Met held wordt gewoon tof iemand bedoeld. Maar het was al langer bekend dat je het niet zo op Derksen hebt.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Als ik 8 miljoen elders kan verdienen dan mag ik wel degelijk klagen als één of ander corrupt zooitje met een dubieuze agenda op onrechtmatige wijze daar voor de leuk 2 miljoen van maakt.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Waarom blevens spelers 10-20 jaar terug wel tot hun 25ste of langer in Nederland?
De hele voetballerij is verziekt, de balans is weg. Het is ook bezopen dat spelers ergens 10 m per jaar kunnen krijgen. Dat moet gewoon aangepakt worden.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Als men ergens met geld strooit, dan is het wel in Barcelona. Barcelona is niet voor niets de best betalende sportclub ter wereld. En kos had hier eens een vergelijking geplaatst van uitgaven van Real Madrid & Barcelona. Het is echt een fabeltje dat Real meer uitgeeft.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Maar het was al langer bekend dat je het niet zo op Derksen hebt.
Ik vind hem totaal niet consequent maar heb geen enkel probleem met de beste man. Zeker als Kraaij Jr. er niet is kijk ik graag naar Voetbal International en zeker ook Johan Derksen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Het is ook bezopen dat spelers ergens 10 m per jaar kunnen krijgen. Dat moet gewoon aangepakt worden.
Dat zou dan ook aangepakt moeten worden. Ja toch?
Stem op Blatter! Terug naar het communisme!
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Welja. Al koop je er 100.000. Doe het x 70 euro en het is nog peanuts. Een club kan niet via een omweg aan 150 miljoen extra komen. Dat wordt wel bestraft. Ik neem aan dat de Uefa het plan echt wel goed uitgewerkt heeft.
Plak een logo van PSV op een Bugatti Veyron en hoppa, PSV merchandising. Ik bedoel maar, je kan van alles verzinnen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het is ook bezopen dat spelers ergens 10 m per jaar kunnen krijgen. Dat moet gewoon aangepakt worden.
Dat moet helemaal niet, want we leven in een vrije wereld.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Als de FA, RFEF, FIGC en de DFB dreigen om uit de Fifa te stappen is het sowieso snel gedaan met die onzin met die onzin van de Fifa. Die toplanden weten toch ook dat hun competities veel minder aantrekkelijk worden als hun topclubs minder mogen uitgeven. De Fifa moet dan wel toegeven, blijft anders niet veel meer van ze over als ze opgescheept zitten met kleine competities als de Nederlandse, Belgische,....
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Als men ergens met geld strooit, dan is het wel in Barcelona. Barcelona is niet voor niets de best betalende sportclub ter wereld. En kos had hier eens een vergelijking geplaatst van uitgaven van Real Madrid & Barcelona. Het is echt een fabeltje dat Real meer uitgeeft.
Madrid heeft nu eenmaal imago van koopclub opgebouwd en Barcelona dat van zelfopleidende club. En van een imago kom je nu eenmaal moeilijk af. Zelfs al is de realiteit eerder omgekeerd (Qua uitgaven dan want volgens mij heeft Madrid niet veel jongens uit eigen opleiding in elftal staan)
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Da's dus onzin, of gebaseerd op zeer recent verleden, daarvoor strooide Madrid met een veelvoud van Euro's dan wat Barca uitgaf.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Wachten of kos misschien dat artikel kan terugvinden.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Dat imago hebben ze net als Barcelona ook niet voor niets ooit opgebouwd. Vraag is alleen of dat nog steeds terecht is. Maar ik ken echt niet alle cijfers heb alleen het idee dat Barcelona zeker niet minder geld uitgeeft.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Kan zo snel alleen onderstaand stukje vinden maar denk dat Barcelona er in onderstaande zin wel tussen had gepast.
Een club als Real Madrid koopt maar rond naar wat ze willen, omdat de schulden die ze hebben hun toch niet fataal worden.
Spanish Spenders
Spain is home to two of the world’s most popular soccer teams, both of which lead the world in debt. After the 2010 season, F.C. Barcelona was in debt $578 million (according to ESPN) after spending well over $100 million on three new players the previous summer. Barcelona even had to take out a $195 million bridge loan just to be able to pay its players. The team continues to spend without limits, just last week (June 30, 2011) extending a player’s contract and adding $60 million over the next five years, on top of his already $90 million contract.
F.C. Barcelona’s main rival, Real Madrid, has similar spending issues. Real faced $448 million in debt after the 2010 season, in spite of revenue over $500 million which include a TV contract worth $200 million. Real continues to spend millions each summer with no regard for debt or future consequences.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Barcelona is tegenwoordig net zo'n big spender. Beetje jammer. Verschil is wel dat ze daar gerichter kopen en spelers uit eigen jeugd ook speeltijd geven.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Barcelona is tegenwoordig net zo'n big spender. Beetje jammer. Verschil is wel dat ze daar gerichter kopen en spelers uit eigen jeugd ook speeltijd geven.
Laatste wel maar Zlatan kopen voor ik weet niet hoeveel geld om hem vervolgens na een jaar weer vrolijk weg te doen getuigt toch niet van zorgvuldig geld uitgeven.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dat zou dan ook aangepakt moeten worden. Ja toch?
Stem op Blatter! Terug naar het communisme!
Ik accepteer wel dat er verschillen zijn, zoals Real-Ajax of Ajax-VVV, maar niet de grootte van verschil. Ajax kan nog wel besteden worden in Nederland, maar Real heeft het in Spanje hoogstens een paar potjes lastig, incl tegen Barcelona. Uitslagen als 2-6 bij Sevilla en Valencia geven wel aan hoe gigantisch het verschil daar is geworden. Spanje is een 2e Schotland geworden. Dat is op den duur ook heel slecht voor de voetbalwereld.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Laatste wel maar Zlatan kopen voor ik weet niet hoeveel geld om hem vervolgens na een jaar weer vrolijk weg te doen getuigt toch niet van zorgvuldig geld uitgeven.
Een speler kan wel floppen, maar Barca koopt wel gericht een speler. Bij Real staat Kaka onder contract maar toch kopen ze Ozil, zodat Kaka nu overbodig is. Bij Real laten ze Raul gaan, maar klagen ze enkele maanden later wel dat ze een spits zoeken om daarna Adebayor te huren. Dat is gewoon krom. En om over Manchester City nog maar te zwijgen (zie discussie eerder vandaag).
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Ik accepteer wel dat er verschillen zijn, zoals Real-Ajax of Ajax-VVV, maar niet de grootte van verschil. Ajax kan nog wel besteden worden in Nederland, maar Real heeft het in Spanje hoogstens een paar potjes lastig, incl tegen Barcelona. Uitslagen als 2-6 bij Sevilla en Valencia geven wel aan hoe gigantisch het verschil daar is geworden. Spanje is een 2e Schotland geworden. Dat is op den duur ook heel slecht voor de voetbalwereld.
Geloof niet dat deze stelling klopt. Heeft volgens mij meer met toeval te maken. Ajax en PSV zijn ook jarenlang ongenaakbaar geweest in Nederland en Barcelona en Real Madrid steken er ook pas sinds een jaar of twee echt heel ver bovenuit. Kan over tien jaar zomaar weer omgekeerd zijn.
kos
-
- 46735 berichten
- 8888 stemmen
Dat Barfa gerichter aankoopt is ook een fabeltje.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Haha Barfa 
Over puberaal gedrag gesproken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.