- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Ozbilliz valt wel vaak erg leuk in en laat wat dat betreft meer zien dan Ebecilio.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Vind ik juist niet. Al vind ik Ebecilio ook steeds vervelender worden door zijn houding; voelt zich al echt een mannetje, terwijl ie eigenlijk ook nog niet het gewenste niveau heeft voor een Ajax-speler (maar in zekere zin is ie belangrijk, want hij houdt het veld als enige buitenspeler goed breed en is niet te beroerd om me te verdedigen).
Lens zou overigens inderdaad ook een optie zijn om in de deal met PSV betreffende El Hamdaoui te betrekken. Maar ik hoop op Ruiz.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Dan kijk jij denk ik met andere ogen dan ik, Ozbiliz is veel frivoler vind ik. Zijn schot is daarentegen ook nog is vele malen beter. Soms word je echt moedeloos van al die schoten van Ebecilio. Zijn maniertjes beginnen met inderdaad ook wat meer tegen te staan.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Ozbiliz heeft vast een uitstekende techniek zoals iedereen beweert, maar komt geen man voorbij, lijdt 9 van de 10 keer balverlies en is veel te langzaam (niet alleen letterlijk in de zin van snelheid, maar ook qua denken en handelen/uitvoeren). Leuk dat ie er tegen de B-junioren van Indenpendiente drie in legt, maar buiten dat vond ik hem weer best waardeloos. Komt - net als Ebecilio eigenlijk - op dit moment gewoon nog tekort voor Ajax 1.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Ik vind de conclusies die je trekt wel erg voorbarig. Veel wedstrijden heeft hij ook niet eens gespeeld vorig seizoen, 8 in totaal kan ik je vertellen. Daarvan zal hij er 1 a 2 in de basis hebben gestaan(?) en hij viel vaak toch meer dan redelijk in
Overigens vergis je je denk ik sowieso in zijn snelheid:
In de voorbereiding speelt hij overigens meer dan aardig, hij heeft er sowieso al voor gezorgd dat Castillion een andere club kan zoeken.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Maar goed, Ozbilliz als tweede spits is hoe dan ook een zwaktebod natuurlijk. Dat zegt meer over Castillion, die lekker een jaartje bij RKC moet gaan rijpen, dan over Ozbilliz.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Denk dat Castillion daar zelf voor gezorgd heeft, omdat ie gewoon totaal nog niet ver genoeg is.
Aras kan dan wel snel zijn en over veel techniek bezitten, er veel mee doen doet ie niet. En in de voorbereiding mag je me vertellen wanneer ie aardig gespeeld heeft, of staar je je blind op de drie doelpunten tegen een bij elkaar geraapt zooitje vijftien-jarigen (voetballend was ie écht niet goed, net als in de overige oefenwedstrijden die live te zien waren) of een plaatselijk amateurteam?
Ik geloof best dat die jongen er kan komen, maar op dit moment zou hij geen basisspeler moeten zijn. En nogmaals: net zomin als Ebecilio. Vandaar dat versterking op de flanken meer dan welkom is.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Toch raar, ik vind dat hij meer dan genoeg doet met zijn techniek. Zoals ik al zei, jij hebt blijkbaar andere wedstrijden dan ik gekeken vorig seizoen. Tuurlijk verliest hij wel is een bal, maar dat neem ik zo iemand ook niet kwalijk. Ben het wel met je eens dat hij nog meer moet rijpen en dat we op de flanken toch nog wel wat versterking mogen hebben. Zelfde geldt eigenlijk ook voor de spitspositie.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Ik kan me weinig acties herinneren waarbij zijn techniek functioneel was, wacht vaak te lang of draait zich vast. En op snelheid kan ik me helemaal niet herinneren dat ie iemand voorbij is gegaan. Fysiek en positioneel vind ik Ebecilio in ieder geval verder, vandaar dat ik snap dat De Boer voor hem kiest. Sulejmani is dan nog de beste van de drie, maar vind ik ook niet je van het.
Spitspositie vind ik overigens wel redelijk bezet nu met Sightorsson, De Jong en evt. Lens of Ruiz (mocht het allemaal waar zijn). Zie liever defensief nog wat komen; op de eerste vier na - die ook vrijwel allemaal nog hun zwakheden hebben - is het daar niet veel.
Nicholas123
-
- 292 berichten
- 284 stemmen
Nou ja, Blind doet niet veel onder voor Boilesen en Ooijer doet geen rare dingen als je hem als rechter centrale verdediger opsteld. Ik zeg: aanvullen met jeugdspelers.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Een leuk stukje over het aankomende Financial Fair Play-programma van de FIFA
Uitgegeven: 26 juli 2011 09:03
Laatst gewijzigd: 26 juli 2011 09:03
Ik was er al een paar keer geweest. Voor mij hoefde het dus niet. Nee, ik deed het voor mijn vriendin. Niet dat zij graag naar binnen wilde. Maar het leek me goed voor haar ontwikkeling als ze ook eens in een voetbalstadion kwam.
© ANP
En dus stond ik twee weken geleden tijdens mijn vakantie in Spanje drie kwartier in de rij voor Camp Nou. Een paar maanden geleden schreef ik een opinie over de kritiekloze polonaise die achter FC Barcelona aanhobbelt.
Nu maakte ik zelf deel uit van een rij Messi-aanbidders die voor 22 euro per persoon de zogeheten ‘Camp Nou Experience’ wilde ondergaan.
De ‘Experience’ was in werkelijkheid niet meer dan een wandelingetje langs wat oude shirtjes, de prijzenkast en een fotomomentje in het lege stadion. Binnen een half uur stond ik weer buiten. Klaar om een kijkje te nemen in de fanshop.
Wanstaltig
Een Barça-slabbetje voor 25 euro, een paraplu met het logo van de club voor 23 euro, ik vond het allemaal wat duur. Het was niet aan mij besteed. Al geloof ik dat ik de enige was die er zo over dacht.
De rest van de bezoekers gooide in hun blinde Barça-verering de mandjes vol met sokken, boterhamtrommels en borrelglaasjes van de club. En ongeveer de helft liep de winkel uit in het nieuwe shirt. Het meest wanstaltige shirt dat Barcelona ooit gehad heeft.
Volproppen
Dat nieuwe shirt is de keerzijde van het succes van Barcelona. In hun honger naar prijzen smeten de 'Blaugranas' de afgelopen jaren met geld. De club deed dure aankopen als Zlatan Ibrahimovic (45 miljoen euro plus Samuel Eto’o), David Villa (40 miljoen), Dmytro Chygrynskiy en (25 miljoen) en Javier Mascherano (23 miljoen).
En het propte de zakken van de zelfopgeleide spelers zo vol met geld dat die het niet in hun hoofd konden halen uit te kijken naar een andere club.
Los Angeles Lakers
Het sterrenensemble van Barça verdiende afgelopen seizoen gemiddeld een kleine 5,5 miljoen euro per speler. Daarmee liet het de honkballers New York Yankees en de basketballers van de Los Angeles Lakers achter zich.
En ook Manchester City, Chelsea en Real Madrid. Stuk voor stuk voetbalclubs met een veel poeneriger imago. Als je echt veel wilt verdienen ga je naar Barcelona. Dat is bestbetalende sportclub ter wereld.
Waar komt al dat geld vandaan? Niet allemaal uit de clubkas. Om het succes te kunnen bekostigen heeft Barcelona zich diep in de schulden gestoken. Zo’n 450 miljoen euro staan ze in het rood.
Unicef
Daar moet iets van af, meent voorzitter Sandro Rosell. Al dan niet omdat de UEFA dreigt met het invoeren van het Financial Fair Play-programma. Tegen clubs met torenhoge schulden kunnen op de lange termijn maatregelen volgen. Barça heeft dus geld nodig.
Met een prachtige traditie heeft de club daarom gebroken. Tot 2006 speelden de Catalanen zonder shirtsponsor. Daarna werd alleen het goede doel gediend (Unicef). Maar vanaf dit seizoen is het tenue van Barcelona voor 30 miljoen per jaar beklad met de naam ‘Qatar Foundation’.
En verder? Spelers verkopen om het faillissement van de club te voorkomen? Nee, dat hoeft niet van de Spaanse voetbalbond. En ook (nog) niet van de UEFA.
Poenerig
In Nederland mag Feyenoord vanwege de schuldenlast (20 miljoen) vooralsnog geen aankopen doen van de KNVB. Barcelona heeft daarentegen met een veelvoud van die schuld de eerste megatransfer te pakken.
Voor Alexis Sanchez tikte Barça 26 miljoen af aan Udinese. Mogelijk komt daar nog 11 miljoen bij aan bonussen. De Chileen mag het poenerige Barcelona samen met Messi en kornuiten naar nog meer successen leiden.
Maar moet dat wel doen in het lelijkste Barça-shirt ooit. En dat is een veel te kleine straf voor jarenlang financieel wanbeleid.
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
Van Gaal heeft zijn fax naar Buenos Aires reeds verstuurd.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
AMSTERDAM - Sander Keller moet nog maar even wachten om transfervrij te vertrekken bij Xamax Neuchatel. De 31-jarige oud-speler van FC Utrecht wacht dinsdag een nieuwe trainer. Dat zou zomaar zijn landgenoot Ruud Gullit kunnen zijn. De eigenaar van de Zwitserse club is van plan om vandaag met een nieuwe trainer op de proppen te komen.
De Tsjetsjeense miljardair Bulat Chagaev stuurde de complete technische staf weg na slechts twee speelronden in de competitie.
Hoofdtrainer François Ciccolini, assistent Sonny Anderson (vervulde ook de functie van technisch directeur) en keeperstrainer Jean-Luc Ettori moeten allen per direct hun biezen pakken.
Ruud Gullit, in juni ontslagen bij het Tsjetsjeense Terek Grozny, staat met stip genoteerd op het lijstje van Chagaev. Of de Amsterdammer zelf oren heeft naar een Zwitsers avontuur zal na vandaag duidelijk worden.
kos
-
- 46735 berichten
- 8888 stemmen
Ruiz past natuurlijk never nooit op rechts bij Ajax..
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Als Ruiz al weg gaat bij Twente is dat denk ik zowiezo niet naar Ajax. Die jongen is toe aan een stap buiten de Eredivisie.
Bovendien heeft Ajax Ozbiliz,Ebecilio,Sulejmani en Boerrichter toch al?
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Een leuk stukje over het aankomende Financial Fair Play-programma van de FIFA
Mes que un club he... 
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Zo'n stadiontour is bij voorbaat bij elke club al kut 
kos
-
- 46735 berichten
- 8888 stemmen
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
My god kos, je bent wel overa waar je een hekel aan hebt he. Ajax, Barcelona.... heb je ook nog een foto waarbij je op de open dag van Vitesse staat? 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
El Hamdaoui heeft vrede met verbanning | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Wat een erge gasten. Hij en Assiati, vinden het helemaal niet erg om bij Jong Ajax te spelen, ze krijgen toch lekker betaald. Wat een ambitie zeg.... Ik zou ze gewoon voor een jaar aan een worstfabriek uitlenen.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Het straalt er ook niet van af dat ze geldwolven zijn he:
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Volgens mij heeft Ajax die jongens zelf dat contract aangeboden. En ze konden/kunnen ze wel kwijt hoor. Alleen even genoegen nemen met een transfersom die wat lager ligt als ze normaliter zouden opbrengen. Het is of dat, of het hele seizoen met 2 moeilijk motiveerbare jongens met een mega-salaris in Jong-Ajax gaan spelen.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Tuurlijk is het ook deels de schuld van Ajax, maar je zou toch wat meer spirit mogen verwachten van die jongens. Dit is nou ook de reden dat ze niet in Ajax 1 spelen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Idd. uit hun uitspraken valt geen enkele ambitie of gretigheid op te maken.....Ze benaderen hun sport as 'leuk' tijdverdrijf i.p.v. als topsport. Ik zou ze als club in ieder geval nooit willen hebben...... Ook niet voor niks.
kos
-
- 46735 berichten
- 8888 stemmen
Wat een bullshit, ze worden even na een seizoen gedumpt door de club en dan moeten ze zelf maar eieren voor hun geld kiezen.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Tuurlijk is het ook deels de schuld van Ajax, maar je zou toch wat meer spirit mogen verwachten van die jongens. Dit is nou ook de reden dat ze niet in Ajax 1 spelen.
Volgens mij was het toch Ajax zelf dat ze opdroeg zich te melden bij Jong-Ajax.
Aissati en El Hamdaoui melden zich bij Jong Ajax - Nieuws - Ajaxinside.nl
De Boer wil El Ham er gewoon niet bij hebben en schijnbaar heeft Aissati nu ook afgedaan bij hem.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik snap ze inderdaad ook wel. Begreep ook van Hamlap dat ie de Boer ook niet kan luchten, kan je beter vrolijk ballen bij Jong Ajax waar je de man bent en een lekker salaris opstrijkt
. Scheen ook genoeg interesse te zijn maar als je als club dan niet meewerkt. Tja..
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ruiz past natuurlijk never nooit op rechts bij Ajax..
Waarom? Niet dat ik hem zie komen, maar het zou wel heerlijk zijn. Sulejmani op links, Ruiz op rechts en Sigthorsson in de spits.
PS: Over dat El Hamdaoui nieuws, dat is natuurlijk gewoon een tactiek van hem. Net doen of het je niks boeit zodat Ajax misschien bang wordt en de prijs verlaagd. Ajax moet lekker de poot stijf houden. Desnoods speelt hij maar een jaar in Jong Ajax. Dat vind ie nu misschien prima, maar over 2 maanden baalt hij keihard van weer naar Jong RKC op de maandagavond.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.