• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.018 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.207 acteurs
  • 199.263 gebruikers
  • 9.389.544 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

moviemafketel schreef:

Ik kreeg voor mijn verjaardag kaartje van mijn broer voor Feyenoord-Ajax. Ik zal mijn gemak maar houden wanneer Ajax scoort Heb er wel erg veel zin in. De laatste Feyenoord-Ajax die ik in de Kuip heb gezien is alweer 10 jaar geleden of zo.

Heb je al een inenting gehad? Je kan niet voorzichtig genoeg zijn daar met al die vervelende ziektes in 1 stadion Gelukkig komt het goede schoonmaakmiddel Ajax de boel even schoonvegen over een maandje

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je kan geen 100% veiligheid geven. Dat kan nergens. Neem ook Koninginnedag een paar jaar terug. Tot in de puntjes voorbereid, overal zware bewaking en toch kan een gek met zijn auto mensen dood rijden.

Veiligheid garanderen kan inderdaad nergens. Maar hier stonden natuurlijk gewoon een paar supposten te snurken. Die vent moest eerst een hek over, toen het rolstoelplatform en vervolgens nog een halve sprint trekken over 200 meter met een afgezakte broek. Als die mensen gewoon hun werk hadden gedaan, dan hadden ze hem al 10x tegen gehouden.

Het systeem heeft in dit geval dus duidelijk gefaald.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Grappig, een paar maanden geleden stonden ze nog met getrokken pistool op je te richten en nu begin alweer bijdehand te doen over een incidentje bij de vijand?

En was die plaats waar jij woonde niet officieel een dumpplaats voor gif of was dat nou Lekkerkerk?

het verschil tussen binnen en buiten het stadion blijft een (te) lastig concept voor je. Feyenoord draagt geen verantwoordelijkheid voor wat buiten het stadion gebeurd, evenmin voor de opslag van broeikasggas in Barendrecht (die overigens van de baan is).

happie

• 6251 berichten
  • 426 stemmen

Ach het is maar goed, dat dit gebeurd is. Misschien opent het de ogen en krijgt iedereen met een stadionverbod ook een meldingsplicht tijdens wedstrijden, zodat ze in ieder geval deze mensen ver uit het stadion geweerd hebben. Natuurlijk had dit ook iemand kunnen zijn zonder stadionverbod.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

rep_robert schreef:

Dat vraagt om de welbekende wandtegel NR

(afbeelding)

Dit seizoen mag je gerust Rotterdam Zuid vervangen door Amsterdam.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

'Een moedig en logisch besluit,' aldus AZ.

Wat is er moedig en logisch aan het wegpoetsen van een 1-0 tussenstand en 37 minuten voetbal zonder incidenten? Moedig en logisch zou zijn een boete voor Ajax (die nog mild is), maar niet het overspelen van de gehele wedstrijd. Zeker niet omdat AZ van het veld stapte, terwijl zowel de scheidsrechter, Ajax als de ArenA de situatie niet onveilig vonden.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Zou 10 tegen 11 dan wel rechtvaardig zijn?

Feit blijft dat Ajax verantwoordelijk is voor de eigen supporters. Er daarin maakt Ajax 2 fouten (de malloot had een stadionverbod en kan zonder enige moeite het veld op vliegen), dat zijn er toch echt 2 teveel.

Zeer plausibel dat Verbeek zijn spelers van het veld haalde.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Dat is mijn discussiepunt ook niet, die discussie is hier al uitentreuren gevoerd. Volgens de KNVB was die rode kaart overigens ook gewoon terecht, toch scholden ze hem kwijt. Dan hadden ze de regeltjes ook wel zo creatief aan kunnen passen om Esteban gewoon mee te laten doen in het restant van de wedstrijd - had niemand moeilijk over gedaan. Het is niet fair dat de 1-0 tussenstand wordt weggeveegd, en hypocriet van AZ om dat een moedig besluit te noemen. Alsof die eerste 37 minuten ook maar iets met het incident te maken hadden ...

De media maakt de macht uit, kennelijk. Ook de straf die de dader boven het hoofd hangt is buiten proportie in vergelijking met eerdere gevallen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Zou 10 tegen 11 dan wel rechtvaardig zijn?

Feit blijft dat Ajax verantwoordelijk is voor de eigen supporters. Er daarin maakt Ajax 2 fouten (de malloot had een stadionverbod en kan zonder enige moeite het veld op vliegen), dat zijn er toch echt 2 teveel.

Zeer plausibel dat Verbeek zijn spelers van het veld haalde.

Ajax is niet verantwoordelijk voor zijn supporters, maar wel voor wat er in hun stadion gebeurd.

Logisch vind ik de besluiten allerminst. Wedstrijd had gewoon of in de 37e minuut (voor het incident) of in de 38e minuut (moment van stil leggen) verder gespeeld moeten gaan. Eerste 37 minuten zijn immers volledig reglementair verlopen. Maar zonder het geheel laten overspelen was de 10.000 euro boete natuurlijk een lachertje geweest. Kortom, afschuwelijk gemarchandeer van de KNVB.

Volgende keer als Feyenoord achterstaat ren ik gewoon het veld op en geef de keeper een trap. (tenminste als iedereen inde Kuip dan 0,25 euro betaald.)

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Dat is uiteraard ook wat ik bedoel.

Dus: Ajax is verantwoordelijk voor de eigen supporters in het eigen stadion.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Quido schreef:

Dat is mijn discussiepunt ook niet, die discussie is al gevoerd. Volgens de KNVB was die rode kaart overigens ook gewoon terecht, toch scholden ze hem kwijt. Dan hadden ze de regeltjes ook wel zo creatief aan kunnen passen om Esteban gewoon mee te laten doen in het restant.

Deels wel, want deze optie lijkt me toch de meest logische van de drie.

Wat er moedig aan is, weet ik ook niet.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Wat er moedig aan is, weet ik ook niet.

AZ wil de KNVB even een veer in de kont steken omdat zij er zonder straf vanaf gekomen zijn denk ik.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Toivonen grootste etterbak.

Door de hetze van de hoofdredacteur viel die uitslag te verwachten.

Gelukkig is er een goede nummer 2.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Is ie geen etterbak dan? Valt me nog mee dat Strootman e.d. er niet bij staan

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Op basis van dit seizoen inderdaad zwaar overdreven maar laat Derksen maar lullen. Heb er dan ook vooral van genoten dat uitgerekend de door Derksen gehate Jan van Halst volgens het VI publiek een betere analist bleek

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

Is ie geen etterbak dan? Valt me nog mee dat Strootman e.d. er niet bij staan

Natuurlijk is ie door enkele acties van vorig jaar niet de meest geliefde speler maar door de bovenmatige aandacht voor ieder klein dingetje van VI, waar veel mensen hun mening op baseren, was er bijna geen andere winnaar mogelijk.

Wat mij vooral verbaasd is dat Pontus Wernbloom er niet tussen staat. Mijns inziens de grootste smeerlap op de Nederlandse velden momenteel.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Door Derksen? Haha kom, Toivonen is gewoon een ranzige zak. Lijkt me wel terecht, de nr 1 klassering.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Lang niet op MM gezeten, maar om over Ajax en AZ terug te komen. Beiden moeten uit de beker worden gezet en Ajax moet minimaal een wedstrijd zonder publiek spelen vind ik. AZ heeft onrechtmatig gehandeld door van het veld te stappen, dat mag gewoon niet klaar. Ik vraag mij af of AZ dit ook gedaan had als AZ voor stond en Estaban geen rood zou krijgen. AZ deed het natuurlijk alleen maar omdat het hun beter uitkwam.

Ajax valt overigens alles te verwijten, dat er een supporter het veld op loopt en een keeper een trap geeft. Ik heb met verbijstering op VZ gelezen dat Ajax er niks aan kan doen etc. Ajax is volledig verantwoordelijk dat dit gebeurt.

AZ en Ajax eruit trappen en GVVV door laten gaan.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

depri83 schreef:

Het is gewoon een matennaaier eerste klas. Zulke actie's die hij, vooral vorig jaar, deed zijn schandalig en hadden een zeer zware straf verdiend.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Chucky92 schreef:

Lang niet op MM gezeten, maar om over Ajax en AZ terug te komen. Beiden moeten uit de beker worden gezet en Ajax moet minimaal een wedstrijd zonder publiek spelen vind ik. AZ heeft onrechtmatig gehandeld door van het veld te stappen, dat mag gewoon niet klaar. Ik vraag mij af of AZ dit ook gedaan had als AZ voor stond en Estaban geen rood zou krijgen. AZ deed het natuurlijk alleen maar omdat het hun beter uitkwam.

Ajax valt overigens alles te verwijten, dat er een supporter het veld op loopt en een keeper een trap geeft. Ik heb met verbijstering op VZ gelezen dat Ajax er niks aan kan doen etc. Ajax is volledig verantwoordelijk dat dit gebeurt.

AZ en Ajax eruit trappen en GVVV door laten gaan.

Kan me hier wel in vinden eigenlijk.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Het is gewoon een matennaaier eerste klas. Zulke actie's die hij, vooral vorig jaar, deed zijn schandalig en hadden een zeer zware straf verdiend.

Inderdaad, voor het bij iemand op de tenen gaan staan zou hij heel lang geschorst moeten worden.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Inderdaad, voor het bij iemand op de tenen gaan staan zou hij heel lang geschorst moeten worden.

Wel als iemand je daarmee iemand een rode kaart uitlokt en ik bedoel ook, een keer kan gebeuren, maar 1x in twee wedstrijden is gewoon vies als je daarmee iemand een rodekaart wilt uitlokken.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

En vergeet vooral die leuke elleboogstoten van Toivonen zo vaak. Hij is niks voor niks gekozen.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Wel als iemand je daarmee iemand een rode kaart uitlokt en ik bedoel ook, een keer kan gebeuren, maar 1x in twee wedstrijden is gewoon vies als je daarmee iemand een rodekaart wilt uitlokken.

Die rode kaart heeft Gudelj helemaal zelf verdiend door z'n handen niet thuis te houden en een oerdomme tackle in de middenstip te plaatsen.

Chucky92 schreef:

En vergeet vooral die leuke elleboogstoten van Toivonen zo vaak. Hij is niks voor niks gekozen.

Zo vaak?

Een keer tegen Vertonghen.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Die rode kaart heeft Gudelj helemaal zelf verdiend door z'n handen niet thuis te houden en een oerdomme tackle in de middenstip te plaatsen.

(quote)

Zo vaak?

Een keer tegen Vertonghen.

Ik heb net op YouTube wat beelden terug gekregen, daarin kun je zien dat die tweede gele kaart onterecht was. Het was inderdaad een overtreding, maar niet elke overtreding is geel. Heel leuk dat meneer Toivonnen weer 25x doorrold alsof het een erge tackle was (gebeurt overigens vaker, wordt daar stront ziek van EDIT bedoel niet alleen bij Toivonen maar bij elke speler die zich zo aansteld).

En ook nog een andere elleboog zag ik op YouTube, weet niet meer welke wedstrijd. Volgens mij (kan verkeerd zitten) heeft hij het vaker gedaan dan 2 keer.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

depri83 schreef:

Inderdaad, wist niet dat ik mijn antipathie voor Vertonghen met zovelen deel. Vooral dat misbaar altijd bij elke tegengoal van Ajax. Wat een droeftoeter.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

Wat mij vooral verbaasd is dat Pontus Wernbloom er niet tussen staat. Mijns inziens de grootste smeerlap op de Nederlandse velden momenteel.

Feit, maar heb vaak het idee dat het bij dit soort peilingen ook gaat om de traditionele 'haat-discussie'. Irritante spelers van 'kleine' clubs kom je nooit tegen.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Ik had Yuri Rose ook wel in dat lijstje verwacht. Toen ik hem voor het eerst zag, dacht ik dat een ontsnapte tbs-er de kicksen had aangetrokken, maar hij blijkt nog een professional te zijn ook. Heb hem al tig hersenloze acties zien maken. Vertonghen en Toivonen staan allebei meer dan terecht in dat rijtje. Vreselijk die gebaartjes van ze en dat terwijl ze zelf vaak genoeg de fout in gaan.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

NOS Sport - Twee duels Feyenoord verplaatst

Heeft Van Schaik een punt, merkwaardig.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

mooi zo, twee avondwedstrijden erbij

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.