- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
En dan kom je toch op controle uit, wat niet 100% kan. Niet in het stadion, niet in een Frans stadje.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee dat is inderdaad lastig, maar dan pleit je niet vrij van je verantwoordelijkheid. Klinkt een beetje als "Ich habe es nicht gewust" wat jullie nu doen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ow, nee hoor. Ajax is zeker schuldig. Vraag is alleen in welke mate.
Misschien moet je mensen met stadionverboden wel elke 2 weken bij thuisduels verplicht bij de politie laten melden.
Sowieso moet men gewoon een gevangenisstraf op betreding van het veld als buitenstaander zetten. Kijken wie het nog durft als je daardoor 3 jaar moet brommen.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
3 jaar is wel erg veel om op een grasveld te lopen. Nee joh, gewoon zware boetes.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Het gaat ook niet om de straf, maar om het te voorkomen. En wie het dan toch nodig vind (dan moet je wel knettergek of dakloos zijn), die gaat maar 3 jaar dan brommen.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dat waren idioten die bij Feyenoord al lang een stadionverbod hadden. De kaartverkoop liep via Nancy, die notabene nog door Feyenoord was gewaarschuwd.
Maar op het tweede deel wat ik schrijf ga je niet in. Ontkenningsfase duurt blijkbaar nog voort.
Vergetelheid en dementie speelt je parten zeker? Lissabon 2005? La Coruna 2008? Lech Poznan 2009? En dan heb ik het niet over die paar Duitse steden achter elkaar uit de jaren 90 op basis waarvan F'noord meerdere Europese seizoenen zonder publiek heeft gespeeld/gemist. Dat waren allemaal dezelfde idioten met dat stadionverbod?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ow, nee hoor. Ajax is zeker schuldig. Vraag is alleen in welke mate.
Misschien moet je mensen met stadionverboden wel elke 2 weken bij thuisduels verplicht bij de politie laten melden.
Sowieso moet men gewoon een gevangenisstraf op betreding van het veld als buitenstaander zetten. Kijken wie het nog durft als je daardoor 3 jaar moet brommen.
Als je de club gewoon flink straft (en ik vind dat er absoluut rekening mee gehouden moet worden dat dit niet de eerste keer is dat spelers van de bezoekende club worden aangevallen), zal in het vervolg de sociale controle er wel voor zorgen dat het niet meer gebeurd. Want die 10.000 is natuurlijk een lachertje.
Nu wordt Ajax ook gestraft doordat het over gespeeld moet worden, maar dat is niet de straf voor de aanval op de keeper. Dus officieel telt dat niet. Overigens vind ik het ook weer slap van de knvb dat er bij minuut 0 begonnen moet worden. Begin gewoon op 37 minuten, het moment dat die gek het veld betrad. Nee, ik vind dit echt waardeloos slap van de knvb. Dat het restant zonder publiek moet worden gedpeeld vind ik wel weer terecht.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vergetelheid en dementie speelt je parten zeker? Lissabon 2005? La Coruna 2008? Lech Poznan 2009? En dan heb ik het niet over die paar Duitse steden achter elkaar uit de jaren 90 op basis waarvan F'noord meerdere Europese seizoenen zonder publiek heeft gespeeld/gemist. Dat waren allemaal dezelfde idioten met dat stadionverbod?
Van die incidenten (Coruna dan, Lech Poznan zegt e niks. ben naar Feyenoord - Lech geweest, daar gebeurde geen drol in het stadion. En Lissabon 2005?) ontken ik ook niet de verantwoordelijkheid. Maar dat is niet waarvoor Feyenoord uiteindelijk geschorst werd. (Verder kan ik me geen wedstrijden zonder publiek herinneren.)
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dat het restant zonder publiek moet worden gedpeeld vind ik wel weer terecht.
Voor hetzelfde geld lukt het een of andere idioot de persruimte te betreden, zo het stadion binnen te komen en Esteban weer aan te vallen. De kans is klein, maar het kan net zo goed gebeuren.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Als je de club gewoon flink straft (en ik vind dat er absoluut rekening mee gehouden moet worden dat dit niet de eerste keer is dat spelers van de bezoekende club worden aangevallen), zal in het vervolg de sociale controle er wel voor zorgen dat het niet meer gebeurd. Want die 10.000 is natuurlijk een lachertje.
Nu wordt Ajax ook gestraft doordat het over gespeeld moet worden, maar dat is niet de straf voor de aanval op de keeper. Dus officieel telt dat niet. Overigens vind ik het ook weer slap van de knvb dat er bij minuut 0 begonnen moet worden. Begin gewoon op 37 minuten, het moment dat die gek het veld betrad. Nee, ik vind dit echt waardeloos slap van de knvb. Dat het restant zonder publiek moet worden gedpeeld vind ik wel weer terecht.
Volgens mij heeft jouw clubje een straf gehad van 125.000 euro voor het gooien van een blik bier naar een speler van Blackburn, die ook echt raak was.. is dat dan een goede oplossing? Lijkt me zo'n beetje in verhouding namelijk 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Gebeurt altijd zo
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij heeft jouw clubje een straf gehad van 125.000 euro voor het gooien van een blik bier naar een speler van Blackburn, die ook echt raak was.. is dat dan een goede oplossing? Lijkt me zo'n beetje in verhouding namelijk
Uh? Lijkt mij toch wel een stuk minder ernstig dan iemand die ook daadwerkelijk het veld betreed. Dat de man zo stom is half mis te schoppen doet niets af aan het incident.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Op die afvalhoop?
Dat lijkt me nou precies een goede reden voor je om er te wonen. 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Uh? Lijkt mij toch wel een stuk minder ernstig dan iemand die ook daadwerkelijk het veld betreed. Dat de man zo stom is half mis te schoppen doet niets af aan het incident.
Mij niet. De gevolgen lijken me uiteindelijk ook wel maatgevend voor welke straf. Iemand zal echt minder straf krijgen voor een poging tot doodslag als voor moord 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Volkomen terecht dat jullie keer op keer uit de UEFA geflikkerd werden.
Keer op keer? 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dat lijkt me nou precies een goede reden voor je om er te wonen.
Grappig, een paar maanden geleden stonden ze nog met getrokken pistool op je te richten en nu begin alweer bijdehand te doen over een incidentje bij de vijand?
En was die plaats waar jij woonde niet officieel een dumpplaats voor gif of was dat nou Lekkerkerk? 
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
En dan kom je toch op controle uit, wat niet 100% kan. Niet in het stadion, niet in een Frans stadje.
Dan hebben ze dus dikke pech! Zo simpel is het. Ajax verdient grof geld aan publiek en garandeert veiligheid, dan is het dus hun probleem. Beetje zeiken dat 'controle niet mogelijk is' is wel een erg triest argument.
Zeg dat dan aan het begin van het seizoen, kijken of je een licentie krijgt dan..
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Wij kregen we nota bene een dikke boete in Europees verband omdat de politie te bang was om familie en kinderpubliek te beschermen tegen dolle Roemenen, wat de harde kern vervolgens maar deed.
Triester is niet mogelijk, maar je hebt het maar te slikken helaas.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Blik bier tegen de slaap aan en je hebt misschien een speler in coma. Nu niet wat hypocriet gaan doen Reinbo.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dan hebben ze dus dikke pech! Zo simpel is het. Ajax verdient grof geld aan publiek en garandeert veiligheid, dan is het dus hun probleem. Beetje zeiken dat 'controle niet mogelijk is' is wel een erg triest argument.
Zeg dat dan aan het begin van het seizoen, kijken of je een licentie krijgt dan..
Je kan geen 100% veiligheid geven. Dat kan nergens. Neem ook Koninginnedag een paar jaar terug. Tot in de puntjes voorbereid, overal zware bewaking en toch kan een gek met zijn auto mensen dood rijden.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Het was geen blik bier, maar een plastic bekertje. Blikken krijg je het stadion niet zomaar in.
Het blijft een verwerpelijke actie (waar Feyenoord 12.500 euro boete voor kreeg), maar van een bekertje zal niemand in coma raken. Of je moet teveel van de inhoud drinken.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ah, ja dat weet ik dan niet. Ik las hier blik bier. Een bekertje bier is natuurlijk wat anders.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Je kan geen 100% veiligheid geven. Dat kan nergens. Neem ook Koninginnedag een paar jaar terug. Tot in de puntjes voorbereid, overal zware bewaking en toch kan een gek met zijn auto mensen dood rijden.
Koninginnedag is op openbaar gebied. Een voetbalwedstrijd binnen ajax-verantwoordelijk gebied. Waar ze een onderneming exploiteren. Compleet onvergelijkbaar dus.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Hoe werd Oss eigenlijk gestraft? En waarom hoorden we hier toen niemand?
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Omdat het hier over een bejaarde en tevens gehandicapte gaat. Was het een gozer met een kale kop geweest had ie een levenslang stadionverbod aan zijn broek hangen. Ik vond dat er toendertijd ook al erg laconiek over werd gedaan.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Dat bij Oss was inderdaad belachelijk iedereen maar lachen maar die gast rijd de scheidsrechter gewoon een kapotte enkel aan. Opnieuw meten met twee maten.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Om nog even te reageren op het overspelen van Ajax-AZ : bizar natuurlijk.
De boete had veel hoger moeten zijn voor Ajax die vervolgens weer procedures kon starten tegen de dader.
De wedstrijd had uitgespeeld moeten worden vanaf de 37e minuut (11vs11) met een stand van1-0.
Waar ik me vooral aan irriteer is dat de KNVB zegt dat dit ''regelementair'' niet mogenlijk was...
Dus van het veld lopen na je genaaid te voelen is wel volgens de regels ?
Het doorschoppen van Esteban is wel volgens de regels ? ( hoe terrecht dit ook was )
De rode kaart was volgens de regels maar word toch geseponeerd ?
Wat ik wil aantonen is dat het belachelijk is dat de wedstrijd niet gewoon met 11 tegen 11 uitgespeeld had kunnen worden. Deze oplossing had de wedstrijd het minst beinvloed en had verder doormiddels van boetes/ajax zonder publiek etc afgehandeld kunnen worden.
Uitsluiting voor Ajax had ook mogenlijk geweest mits de regelgeving hier in NL op orde was en door het ontbreken van meldingsplicht zag de KNVB zelf ook wel in dat het onmogenlijk was om Ajax hiervan de volle schuld te geven aangezien een 100% ID check elke wedstrijd niet haalbaar is.
Ik vind niet dat AZ een straf verdiend maar nu worden ze gewoon dik bevooroordeeld en dat kan gewoon niet want dan geef je te kennen dat in extreme situaties dit een oplossing kan zijn om er later alleen maar profijt van te hebben. De KNVB heeft gefaald het zijn een stelletje laffe honden.
Overgens vallen alle Ajax haters hier gewoon definitief door de mand zowel op MM als op VZ en dergelijke forums. Enige wat ze kunnen zeggen is dat Ajax lucky is omdat ze er niet uitliggen en verder dan dat word er gewoon niet gekeken. Objectiviteit is vaak ver te zoeken bij supporters die reageren met emotie maar de haters zijn vele malen erger dan de Ajacieden zelf in hun gebrek aan objectiviteit.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Omdat het hier over een bejaarde en tevens gehandicapte gaat. Was het een gozer met een kale kop geweest had ie een levenslang stadionverbod aan zijn broek hangen. Ik vond dat er toendertijd ook al erg laconiek over werd gedaan.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Grappig, een paar maanden geleden stonden ze nog met getrokken pistool op je te richten en nu begin alweer bijdehand te doen over een incidentje bij de vijand?
Kan mij die perikelen rondom Ajax - AZ nou schelen. Hoewel... Ajax krijgt een boete, een Ajax-goal wordt weggeveegd, Ajacieden die hun geld kwijt zijn door een kaartje te kopen, maar geen wedstrijd krijgen... o ja, best grappig eigenlijk. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Dat vraagt om de welbekende wandtegel NR 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.