• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.946 films
  • 12.384 series
  • 34.312 seizoenen
  • 651.305 acteurs
  • 199.643 gebruikers
  • 9.416.058 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Wat een lachwekkende beslissing van de KNVB. Echt helemaal krom. Ten eerste kan je Nijhuis niks verwijten, hij heeft namelijk de KNVB REGELS gehanteerd. Wat Esteban deed was begrijpelijk, maar volgens het boekje gewoon rood klaar. En dat hoort Esteban zelf overigens ook te weten. Die rode kaart was dus gewoon rechtvaardig. Maar dan gaat Verbeek alle spelers van het veld afhalen, omdat ze zich 'onveilig' voelde. Onveilig? Wat een bullshit! Verbeek haalde zijn spelers van het veld omdat Esteban rood had gekregen, als Esteban geen kaart had gekregen dan speelde ze gewoon verder. Ofterwijl: AZ heeft opgegeven. Dat mag sowieso niet volgens de KNVB REGELS. Daarnaast treft Ajax natuurlijk ook blaam dat die hooligan het stadion in kon komen. Maar om te zeggen dat je iedereen moet controleren, dat is gewoon onmogelijk. Je kan moeilijk tegen de supporters zeggen dat ze 4/5 uur van tevoren aanwezig moeten zijn. Wat is dan wel een oplossing om die debielen uit het stadion te houden? Heel simpel, een meldingsplicht. Maar de heren in Den Haag willen geen voetbalwet invoeren zoals in Engeland. Heel simpel, supporters met een stadionverbod moeten zich melden tijdens een wedstrijd. Dan krijg je dit niet. Mijn conclusie is dan ook dat Ajax gedeeltelijk blaam treft, maar je kan onmogelijk van een club verlangen om alle supporters te controleren en al zeker niet clubs waar veel toeschouwers op afkomen. Dit is namelijk gewoonweg onmogelijk. En wat ik me dan ook afvraag: Esteban schopte die vent ook nog toen hij op de grond lag, terwijl er al een bewaker bij stond. Waarom ga je dat in hemelsnaam doen? Die eerste keer was gewoon zelfverdediging, maar die tweede keer en derde keer was gewoon onnodig. Die Wesley lag op de grond én de bewaker was er al. Hoezo voel je je dan nog onveilig? Die rode kaart is dus gedeeltelijk gewoon terecht en volgens de regels al helemaal. Dat maakt het nog lachwekkender wat de KNVB doet, ze verloochenen gewoon hun eigen regels. Het is gewoon simpel, de wedstrijd uitspelen 10 tegen 11 met een boete voor Ajax. De rode kaart was immers gewoon terecht. En je hoeft echt geen medelijden hebben met AZ, want als Nijhuis geen rood trok hadden ze helemaal geen 'angst'. Daarnaast was de situatie niet eens bedreigend op het veld aangezien ze pas ná de rode kaart in de catacomben gingen. Het zijn een stelletje kleuters daar in Zeist.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

En nu objectief gezien?

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

1 wedstrijd zonder publiek.

Bij ADO stonden er echter geen mensen met een stadionverbod op het veld (volgens mij iig) en is er geen speler van Vitesse aangevallen.

En hebben ze die wedstrijd zonder publiek ook gehad?

En hoe weet je dat die mensen geen stadionverboden hadden? Zeker bij ADO, daar loopt ook zat raar volk rond. Het waren honderden mensen op het veld, lijkt me ernstiger als 1 persoon.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik vind dit eigenlijk de beste optie van de drie, ook al zou ik me als Ajacied benadeeld voelen. Maar die malloot is de boosdoener, niet de KNVB.

Ajax heeft een fout begaan, daar worden ze nu voor gestraft (dat zijn ook de regels). Het valt allemaal best mee.

Officieel is het wel de beste optie ja. 1-0 affluiten na 38 minuten is onzin en 11-10 is ook niet fair. Maar 0-0 voelt ook wel rottig aan. KNVB had gewoon een uitzondering toe moeten kunnen passen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

depri83 schreef:

Ik dacht in eerste instantie ook dat de rode kaart terecht was maar als je later advocaten hoort zeggen dat dit in een rechtbank gewoon onder noodweer geschaard wordt dan kun je daar dus je vraagtekens bij zetten.

In dat licht vind ik het overspelen van de wedstrijd niet vreemd. Nijhuis vond dat hij volledig gelijk had met die rode kaart en is door derden (het seponeren van de rode kaart) pas tot inzien gekomen dat dat niet zo was. Het terugnemen van de kaart ín de wedstrijd moet volgens mij mogelijk zijn maar dan zou je een precedent scheppen waarbij iedere ploeg die een onterechte rode kaart krijgt van het veld af zou lopen (Wat je nu overigens nog hebt omdat AZ daarvoor totaal niet gestraft wordt).

De wedstrijd had na een afkoelperiode gewoon hervat moeten worden omdat duidelijk was waar het gevaar vandaan kwam (het gehandicaptenplatform) en dat door enkele aanpassingen makkelijk had kunnen worden opgelost.

AZ zou dus gestraft moeten worden voor het verlaten van het veld en Ajax voor het binnen laten van iemand met een stadionverbod, het betreden van het veld door die persoon en het aanvallen van een speler door die persoon.

Met deze uitspraak van de KNVB is AZ spekkoper en mag Ajax absoluut niet klagen.

Noodweer?! Ja die eerste keer wel ja, maar daarna was de bewaker er al en lag die vent op de grond. Lekker noodweer dan... Daarnaast staat Nijhuis daar gewoon om de regels te hanteren en dat heeft hij gedaan. Kijk maar:

Dit zijn de regels:

Overtredingen die met een veldverwijdering worden bestraft

Een speler, wisselspeler of gewisselde speler wordt van het speelveld gezonden en

wordt de rode kaart getoond, indien hij één van de zeven hieronder volgende overtredingen

begaat:

1. ernstig gemeen spel;

2. gewelddadig gedrag;

3. een tegenstander of een ander persoon bespuwen;

4. de tegenpartij een doelpunt of een duidelijke scoringskans ontnemen, door opzettelijk

de bal met de hand of arm te spelen (dit geldt niet voor de doelverdediger

binnen zijn eigen strafschopgebied);

5. een tegenstander die zich in de richting van het doel van die speler begeeft, een

duidelijke scoringskans ontnemen door middel van een overtreding waarvoor

een vrije schop of strafschop moet worden toegekend;

6. grove, beledigende taal of een scheldwoord gebruiken en/of gebaren maken;

7. het ontvangen van een tweede waarschuwing in dezelfde wedstrijd.

Het gaat er dus niet om of het noodweer is of niet, gewelddadig gedrag betekent gewoon rood. Klaar.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Officieel is het wel de beste optie ja. 1-0 affluiten na 38 minuten is onzin en 11-10 is ook niet fair. Maar 0-0 voelt ook wel rottig aan. KNVB had gewoon een uitzondering toe moeten kunnen passen.

Laat het een les voor de toekomst zijn. Moet de KNVB overigens niet de regels hanteren van de UEFA op veiligheidsgebied?

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik vind dit eigenlijk de beste optie van de drie, ook al zou ik me als Ajacied benadeeld voelen. Maar die malloot is de boosdoener, niet de KNVB.

Ajax heeft een fout begaan, daar worden ze nu voor gestraft (dat zijn ook de regels). Het valt allemaal best mee.

En AZ heeft geen fout begaan?

Laat ik eens een lijstje maken:

- Ajax moet zonder publiek spelen

- Goal van Ajax wordt geschrapt en de wedstrijd wordt overgespeeld

- Ajax moet een boete betalen

- Ajax moet de supporters tegemoetkomen

- Terechte rode kaart van Esteban geschrapt

En AZ? Helemaal niks. Terwijl AZ toch echt het veld afstapte, omdat ze zich 'onveilig' voelde. Pas na die rode kaart ja. Echt ongelofelijk. Het is gewoon simpel, de rode kaart was terecht. AZ heeft laf gehandeld. Gewoon uitspelen die wedstrijd, met of zonder publiek maakt me niet uit.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Nicolage Rico schreef:

En nu objectief gezien?

Objectief gezien? Dat is gewoon objectief als je de REGELS VAN DE KNVB hanteert. Nu kan een club een of andere zwerver wat geld geven zodat die zwerver het veld kan betreden als de ploeg achterstaat, zodat men zich 'onveilig' voelt om vervolgens de wedstrijd weer over te spelen. Gewoonweg lachwekkend.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Zonder die fout van Ajax was er helemaal niets aan de hand en stond AZ nu gewoon in de volgende ronde.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Zonder die fout van Ajax was er helemaal niets aan de hand en stond AZ nu gewoon in de volgende ronde.

Fout van Ajax? Hoe wil je in hemelsnaam 40.000 supporters één voor één controleren? Dat is onmogelijk! Gedeeltelijk de fout van Ajax, maar ook fout van AZ. Als Esteban het gewoon op zelfverdediging hield en die gast niet kapot trapte toen hij op de grond lag (wat wel begrijpelijk is) én de bewaker was er ook al!, omdat hij dan wist dat hij dan VOLGENS DE REGELS rood krijgt. Dan was er ook niks aan de hand geweest.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Laat het een les voor de toekomst zijn. Moet de KNVB overigens niet de regels hanteren van de UEFA op veiligheidsgebied?

Sja, les...het punt is dat het zo weer kan gebeuren, bij elke club. Je kan niet 40.000 tot 50.000 mensen allemaal 100% controleren en in de hand houden.

Verder denk ik niet dat nationaal dezelfde regels gelden als internationaal.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Als gastheer heb je gewoon de taak dit soort idioten van het veld te weren. Ter vergelijk. Feyenoord wordt zelfs aangerekend wat een stelletje malloten die geen enkele officele connectie met de club hebben in een ver buitenland aanrichten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zeer degelijke beslissing van de KNVB, waar Ajax nog flink in hun handen mogen wrijven. Had wel wat minder zachtaardig zijn. Maar toch nog prima.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Als je de beelden goed kijkt zie je dat Esteban schrikt als hij vanuit zn ooghoek een steward achter zich ziet opkomen. Hij dacht even dat er nog zo'n hersenloze op hem afstormde, in die gemoedstoestand verkeerde hij zich dus, dan is het niet gek om zo'n mongool op de grond te houden.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Bottleneck schreef:

Als je de beelden goed kijkt zie je dat Esteban schrikt als hij vanuit zn ooghoek een steward achter zich ziet opkomen. Hij dacht even dat er nog zo'n hersenloze op hem afstormde, in die gemoedstoestand verkeerde hij zich dus, dan is het niet gek om zo'n mongool op de grond te houden.

Esteban had dan ook groot gelijk. Vond nog dat hij coulant voor die malloot was. Hij had hem naar een kunstgebit mogen schoppen.

Wat me tegenstaat is de regelgeving van de KNVB die niks van extreme momenten in de regelgeving hadden staan. Een simpele kaart seponeren en potje uitspelen was voldoende geweest.

Ook de gele kaarten van Enoh en Altidore vervallen hierdoor trouwens.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Bottleneck schreef:

Tja en dan weet je dat je rood krijgt. En dan moet Verbeek al helemaal niet komen met 'zich onveilig voelen' want dat is gewoon bullshit. AZ had dat duel gewoon kunnen uitspelen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Naomi Watts schreef:

Zeer degelijke beslissing van de KNVB, waar Ajax nog flink in hun handen mogen wrijven. Had wel wat minder zachtaardig zijn. Maar toch nog prima.

Schei toch uit man. Hoe kan je als KNVB zijnde zeggen dat Nijhuis terecht heeft gehandeld en vervolgens de wedstrijden overspelen. Dat is gewoon lachwekkend.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Esteban had dan ook groot gelijk. Vond nog dat hij coulant voor die malloot was. Hij had hem naar een kunstgebit mogen schoppen.

Wat me tegenstaat is de regelgeving van de KNVB die niks van extreme momenten in de regelgeving hadden staan. Een simpele kaart seponeren en potje uitspelen was voldoende geweest.

De regelgeving is inderdaad krom, want in de regels had gewoon moeten staan dat Esteban in deze situatie geen rood had mogen krijgen. Iets van noodweer ofsow. Maarja dat stond er niet in, dus heeft Nijhuis gewoon volgens de regels gehandeld. Dus mag je de wedstrijd niet opgeven, dus moet je de wedstrijd gewoon uitspelen. Simpel.

Maar veel gebruikers hier snappen niet wat REGELS betekent volgens mij. Als je niet volgens de regels handelt, waarom bestaan ze dan? Dan kan je net zo goed zonder regels spelen. Zijn de heren in Zeist niet tevreden? Overspelen!

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Tja en dan weet je dat je rood krijgt. En dan moet Verbeek al helemaal niet komen met 'zich onveilig voelen' want dat is gewoon bullshit. AZ had dat duel gewoon kunnen uitspelen.

Verbeekt gebruikt het gewoon slim. 1-0 achter en ook door een vreemd voorval een speler kwijt. Nu krijgt hij het maximale. Dat kan je Verbeek moeilijk kwalijk nemen. Sterker, als Ajax dit was overkomen had de Boer exact hetzelfde moeten doen vind ik.

Rode kaart mag terecht zijn, maar is het natuurlijk niet. Ik zou me ook kapot schrikken als iemand me een trap wil verkopen.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

dat is inderdaad het probleem. De knvb wilde misschien best de wedswtrijd verder laten spelen vanaf minuut 37, maar dan zaten ze met de kwestie Esteban. De rode kaart was geseponeerd en logischerwijs zou je hem weer verder laten spelen, maar dat staan de regels dan zeker niet toe dejnk ik. En doorspelen met 10-11 zou onzin zijn, dus kiezen ze maar voor helemaal over laten spelen. En die optie vind ik ook waardeloos.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Schei toch uit man. Hoe kan je als KNVB zijnde zeggen dat Nijhuis terecht heeft gehandeld en vervolgens de wedstrijden overspelen. Dat is gewoon lachwekkend.

Dat ben ik met je eens. Was veel logischergeweest als Ajax door deze desorganisatie gewoon uit de beker was gegooid. Hoe unfair het dan ook lijkt. Zoals ik al zei: Ajax heeft heel veel geluk. Als je de supporters al niet van het veld weet te houden is het einde zoek.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Noodweer?! Ja die eerste keer wel ja, maar daarna was de bewaker er al en lag die vent op de grond. Lekker noodweer dan... Daarnaast staat Nijhuis daar gewoon om de regels te hanteren en dat heeft hij gedaan. Kijk maar:

Dit zijn de regels:

(quote)

Het gaat er dus niet om of het noodweer is of niet, gewelddadig gedrag betekent gewoon rood. Klaar.

Noodweerexces is een vorm van zelfbescherming en geen gewelddadig gedrag.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Verbeekt gebruikt het gewoon slim. 1-0 achter en ook door een vreemd voorval een speler kwijt. Nu krijgt hij het maximale. Dat kan je Verbeek moeilijk kwalijk nemen. Sterker, als Ajax dit was overkomen had de Boer exact hetzelfde moeten doen vind ik.

Rode kaart mag terecht zijn, maar is het natuurlijk niet. Ik zou me ook kapot schrikken als iemand me een trap wil verkopen.

Tuurlijk was het geen rood. Tuurlijk was de reactie van Esteban begrijpelijk. Maar een stelletje mongolen hebben wat regels opgesteld en Nijhuis dient die gewoon te volgen, want als een scheids al niet de regels volgt dan krijg je enorme chaos. Nijhuis kan je dan ook niks kwalijk nemen. Wie je wel iets kwalijk kan nemen zijn die mensen bij de KNVB. Waarom gewoon niet de wedstrijd verder spelen met 11 tegen 11. Ja het mag niet volgens de regels, maar mag dit wel dan volgens de regels? Dit is nog absurder. Ik denk dat én Ajax én AZ tevreden waren geweest met de wedstrijd uitspelen met 11 tegen 11. En dan gewoon een boete geven aan Ajax. Is dat nou echt zo moeilijk?

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

dat is inderdaad het probleem. De knvb wilde misschien best de wedswtrijd verder laten spelen vanaf minuut 37, maar dan zaten ze met de kwestie Esteban. De rode kaart was geseponeerd en logischerwijs zou je hem weer verder laten spelen, maar dat staan de regels dan zeker niet toe dejnk ik. En doorspelen met 10-11 zou onzin zijn, dus kiezen ze maar voor helemaal over laten spelen. En die optie vind ik ook waardeloos.

Van de 3 opties is dit moreel gezien wel de beste optie ja, maar eigenlijk wel flauwekul omdat de KNVB gewoon een falend reglement kent. Snap niet dat ze niet een paragraafje hebben met hoe te handelen bij overmacht of een extreem zeldzame situatie. Kaart intrekken was gewoon genoeg geweest, had je de stand mooi kunnen laten staan. Want ik zou het best zuur vinden als AZ 16-01-12 met bv 0-1 ons eruit zou gooien. Dat zou best wrang zijn, want je stond al met 1 been in de volgende ronde gezien de stand.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Dat ben ik met je eens. Was veel logischergeweest als Ajax door deze desorganisatie gewoon uit de beker was gegooid. Hoe unfair het dan ook lijkt. Zoals ik al zei: Ajax heeft heel veel geluk. Als je de supporters al niet van het veld weet te houden is het einde zoek.

Dus De Graafschap moest uit de Eredivisie worden gegooid toen een supporter de grens omver duwde? Je kraamt nou echt onzin uit NW. Het kan een keertje gebeuren dat er zo'n debiel het veld opkomt.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Maar nogmaals, dit is oa PSV, De Graafschap en ADO ook al overkomen.

Sterker, ik heb zat CL finales gezien waarbij iemand op het veld rent. Nou is dat meestal dan een streaker, maar daar gaat het niet om. Als hij een mesje mee had kunnen smokkelen dan had hij gewoon iemand de keel door kunnen snijden. Waarom wordt daar wel luchtig over gedaan, door oa de Uefa?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Dus De Graafschap moest uit de Eredivisie worden gegooid toen een supporter de grens omver duwde? Je kraamt nou echt onzin uit NW. Het kan een keertje gebeuren dat er zo'n debiel het veld opkomt.

Dat mag jij vinden maar daar hang ik niet echt veel gewicht aan. Je bent dan een vande weinige ajacieden hier die niets negatiefs over zijn clubbie durft te zeggen en dat ook niet duidt.

Dit kan en mag niet gebeuren, nooit en dit soort gevallen moeten zwaar bestraft worden. Het had zo verkeerd af kunnen lopen. Ik noem nogmaals Monica Seles. En plaatmateriaal over de gracht, dan ben je wel erg dom en naief. Degraafschap en co hadden flink wat punten in mindering mogen krijgen ja.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Dat mag jij vinden maar daar hang ik niet echt veel gewicht aan. Je bent dan een vande weinige ajacieden hier die niets negatiefs over zijn clubbie durft te zeggen en dat ook niet duidt.

Dit kan en mag niet gebeuren, nooit en dit soort gevallen moeten zwaar bestraft worden. Het had zo verkeerd af kunnen lopen. Ik noem nogmaals Monica Seles. En plaatmateriaal over de gracht, dan ben je wel erg dom en naief. Degraafschap en co hadden flink wat punten in mindering mogen krijgen ja.

Jij snapt het echt niet he. Ik heb nou 1000000 posts geschreven waarin ik bepaalde dingen 100000 keer heb genoemd. En nog snap je het niet. Nou, succes dan maar. Niets negatiefs over Ajax? Lees maar eens goed door mijn vorige posts.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

[quote]Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Maar nogmaals, dit is oa PSV, De Graafschap en ADO ook al overkomen.

Sterker, ik heb zat CL finales gezien waarbij iemand op het veld rent. Nou is dat meestal dan een streaker, maar daar gaat het niet om. Als hij een mesje mee had kunnen smokkelen dan had hij gewoon iemand de keel door kunnen snijden. Waarom wordt daar wel luchtig over gedaan, door oa de Uefa?[/quotesterk punt, ook dat moet strenger aangepakt worden. Er horen langs het veld dan ook veel meer stewards te staan. Het veld op glippen moet onmogelijk worden.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Ik snap echt niet dat mensen niet doorhebben dat Ajax én AZ iets fout hebben gedaan. Ajax, doordat die kerel op het veld kon komen en AZ door ONREGELEMENTAIR van het veld te stappen. Wie wordt er gestraft? Ajax, Ajax en nog eens Ajax. Als je dat terecht vind dan heb je óf een bord voor je kop óf je haat Ajax wel hééél erg.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.