- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ja, ik hoef het ook niet meer te zien nee.
10.000/20.000...100.000...het zal nooit genoeg zijn. Alsof de geldstraf ook maar iets zou uitmaken.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Helemaal over spelen? Gefeliciteerd AZ
Gewoon een legitieme goal weggewuifd alsof het niks is, te idioot voor woorden.
Als we nu 1-0 achter komen lopen we gewoon van het veld, toch?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het overspelen is ook absurd, maar Ajax had meer straf verdiend. Het is immers de 3e keer dat spelers daar op het veld worden aangevallen.
Drie wedstrijden zonder publiek waarvan 1 voorwaardelijk was meer in de richting geweest.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
10.000 euro da's evenveel als dat er ergens vuurwerk wordt afgestoken haha wat een krom systeem. 
Maar goed begrijp dus ook dat het duel zonder publiek wordt gespeeld, valt dus wel mee met het matsen. Klote dat je dan je geld niet terugkrijgt, kan me herinneren dat ik dat wel kreeg voor de bekerfinale 2010 en voor de bekerfinale jong Feyenoord in Waalwijk die allebei gecanceld werden (maar die waren nog niet begonnen).
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Kennissen van me reden bijna 200km naar Amsterdam, stonden onderweg in de file waardoor ze een kwartier te laat kwamen, het doelpunt mistten en een kleine twintig minuten later de wedstrijd gestaakt zagen worden.
Topdag!
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Ja, wat zit je dan te zeuren? Overigens moet je elk geval apart bekijken natuurlijk. Daarom is dit allemaal zo overdreven. Pak die jongen en niet anderen. Het is toch wat anders dan wanneer een vak van 2000 man zich misdraagt en 1 iemand in en rondom het stadion. Dat soort incidenten heb je namelijk altijd!
Ik peer hem hier ook maar, wacht wel weer tot de domme meninkjes over gewaaid zijn. Zonde van mijn tijd..
Lul toch niet man, als zoiets door een eenling in Europa gebeurt lig je 3 jaar uit het toernooi.
Straf voor staafincident en fragmentatiebommen was zeker ook allemaal overdreven?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Het overspelen is ook absurd, maar Ajax had meer straf verdiend. Het is immers de 3e keer dat spelers daar op het veld worden aangevallen.
Drie wedstrijden zonder publiek waarvan 1 voorwaardelijk was meer in de richting geweest.
Derde keer? Noem ze is op dan..wanneer is er iemand in de ArenA het veld op gelopen..
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Kennissen van me reden bijna 200km naar Amsterdam, stonden onderweg in de file waardoor ze een kwartier te laat kwamen, het doelpunt mistten en een kleine twintig minuten later de wedstrijd gestaakt zagen worden.
Topdag!
Hebben ze nog wel Wesleys 5 minutes of fame meegemaakt of gingen ze toen net een broodje halen 
Eigenlijk is dat overspelen vanaf minuut 0 bizar. Tweede keer op rij dat ze aantonen geen toernooi meer te kunnen organiseren.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Pfff, de KNVB gooit gewoon zijn eigen regels weg. Het is gewoon een regel dat de wedstrijd verder wordt gespeeld als hij is gestaakt, kijk maar naar Excelsior - AZ. Dit gaat nergens meer over. Ik snap dat je een boete geeft aan Ajax, maar overspelen?
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Het is wel erg triest dat Ajax het geld van de kaartjes niet teruggeeft. Ajax maakt een enorme fout door iemand naar binnen te laten met een stadionverbod, die vervolgens ook nog eens makkelijk het veld op kan lopen. Ik zou me flink genaaid voelen als ik voor een kaartje had betaald.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Dat veiligheid gelul slaat ook helemaal nergens op. Dan kan je net zo goed ophouden met voetballen, omdat er altijd wel een gek is die het veld kan betreden. Is gewoon een smoesje van Gertjan 'zeur' Verbeek om van het veld af te stappen en iedereen trapt er gewoon in.
Een ploeg mag toch niet zomaar het veld aflopen? Deze beslissing is een vrijbrief voor trainers om een wedstrijd te staken als je achter staat. Nu doet Verbeek het in de beker, maar wat als een kampioenskandidaat dit in een beslissende wedstrijd in de competitie doet? Dan laten we dat ook maar toe?
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Er zit trouwens een grote fout in het systeem: een speler wordt aangevallen door een supporter. De speler krijgt rood, volgens de regels. Logisch gevolg is dat andere spelers zich nu niet veilig voelen en de wedstrijd gestaakt wordt. Nu moet de hele wedstrijd overgespeeld worden, omdat "het niet eerlijk is" dat een team (AZ in dit geval), met 10 spelers door zou moeten voetballen, terwijl dat juist een regel is die gehanteerd is.
Veel krommer krijg je ze niet.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ja dat bedoel ik. Volg gewoon de regels, die de KNVB overigens zelf heeft opgesteld. Maar ga niet zo krom redeneren. Nijhuis heeft gewoon gehandeld naar de regels en terecht rood gegeven aan Esteben (volgens de regels). En vervolgens wordt die kaart geseponeerd? Maar in de regels staat toch dat daar rood voor staat...?
Als je vindt dat dit geen rood is, moet je de regels veranderen. Het kan niet zo zijn dat je met twee maten gaat meten, wat hier duidelijk wel gebeurd is. Dit is niet de eerste keer dat een speler hiervoor rood heeft gekregen. Volg gewoon de regels, dan heb je dat gezeik ook niet.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ze hadden gewoon zowel Ajax (wegens falende veiligheid) en AZ (wegens de wedstrijd te staken) uit het bekertoernooi moeten kegelen. Uiteraard nog een fikse boete voor Ajax en een aantal wedstrijden zonder toeschouwers oid.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Onzin. Je gooit een club toch ook niet uit de eredivisie als dit in de eredivisie zou gebeuren? Ik had Ajax een boete gegeven en AZ ook. En ik was gewoon doorgegaan met een 1-0 stand (gewoon volgens de regels).
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Van der Ende noemt KNVB angsthazen
En zo is het.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ik dacht in eerste instantie ook dat de rode kaart terecht was maar als je later advocaten hoort zeggen dat dit in een rechtbank gewoon onder noodweer geschaard wordt dan kun je daar dus je vraagtekens bij zetten.
In dat licht vind ik het overspelen van de wedstrijd niet vreemd. Nijhuis vond dat hij volledig gelijk had met die rode kaart en is door derden (het seponeren van de rode kaart) pas tot inzien gekomen dat dat niet zo was. Het terugnemen van de kaart ín de wedstrijd moet volgens mij mogelijk zijn maar dan zou je een precedent scheppen waarbij iedere ploeg die een onterechte rode kaart krijgt van het veld af zou lopen (Wat je nu overigens nog hebt omdat AZ daarvoor totaal niet gestraft wordt).
De wedstrijd had na een afkoelperiode gewoon hervat moeten worden omdat duidelijk was waar het gevaar vandaan kwam (het gehandicaptenplatform) en dat door enkele aanpassingen makkelijk had kunnen worden opgelost.
AZ zou dus gestraft moeten worden voor het verlaten van het veld en Ajax voor het binnen laten van iemand met een stadionverbod, het betreden van het veld door die persoon en het aanvallen van een speler door die persoon.
Met deze uitspraak van de KNVB is AZ spekkoper en mag Ajax absoluut niet klagen.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Onzin. Je gooit een club toch ook niet uit de eredivisie als dit in de eredivisie zou gebeuren? Ik had Ajax een boete gegeven en AZ ook. En ik was gewoon doorgegaan met een 1-0 stand (gewoon volgens de regels).
Nee, uit de eredivisie niet, maar de beker is een toernooi en daar kun je dat perfect toepassen. Lijkt mij alvast voor beide ploegen een gegronde reden tot diskwalificatie.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
@depri: 
Depri, de rode kaart was terrecht, staat gewoon in het spelregelboekje, die de scheidsrechters uit hun hoofd moeten kennen.
De KNVB heeft zelf notabene bevestigt dat de beslissing van Nijhuis correct was!
Hoezo draaien ze die dan terug? Slaat helemaal nergens op!
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind het nog zwaar gestraft. Oke, 10.000 euro is een lachertje, geef dan geen boete of doe het minimaal x5. Maar en volledig overspelen en zonder publiek? Ik snap de regel dat AZ bij doorspelen dan maar met 10 spelers aan had mogen treden, maar dit is wel fors. Had de pot gewoon overgespeeld met publiek. Moet je nu 40.000 goedwillende mensen straffen omdat 1 malloot stoer voor zijn vrienden wilde doen? En dan spelen ze op een donderdag om half 3, geen mens die het bijna kan zien. Neem aan dat veel Ajacieden deze pot ook gewoon op Eredivisie Live zouden willen kijken.
AZ is natuurlijk het slachtoffer, maar nu krijgen ze wel heel veel. 1-0 achterstand weg en ook het thuisvoordeel van Ajax weg. En het is ''maar'' de beker, maar het gaat me meer om het principe. Waarom is bv de Graafschap vorig jaar met die fan op het veld niet zo zwaar bestraft? Zij kregen een boete en een voorwaardelijke wedstrijd zonder publiek.
1 mazzel nog, ik had de KNVB er voor aan gezien dat ze deze pot tussen AZ en Feyenoord hadden gepland. Dat blijft gelukkig bespaard. Maak er maar een trainingspotje van. En hopelijk worden 35.000 kaartjes x 15 euro verhaald op stoere Wesley. Dat hij de rest van zijn leven maar mag blijven afbetalen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ja dat bedoel ik. Volg gewoon de regels.
Beter nog: verander bepaalde regels.
(rode kaart voor Esteban is te bizar voor woorden).
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ze hadden gewoon zowel Ajax (wegens falende veiligheid) en AZ (wegens de wedstrijd te staken) uit het bekertoernooi moeten kegelen. Uiteraard nog een fikse boete voor Ajax en een aantal wedstrijden zonder toeschouwers oid.
Want iemand heeft een handgranaat op het veld gegooid en 14 spelers zijn dood?
We kunnen ook overdrijven zeg. Ajax heeft niet goed gehandeld met de beveiliging, maar laten we het niet dramatischer maken dan het is. AZ heeft alles wat ze wilden. 0-0 stand, rode kaart weg en geen thuisvoordeel meer voor Ajax. Lijkt me zwaar genoeg.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Beter nog: verander bepaalde regels.
(rode kaart voor Esteban is te bizar voor woorden).
Ja, neem gewoon in de regels op dat je bij extreme situaties een uitzondering mag maken. Dan had je gewoon de rode kaart in kunnen trekken en vanaf minuut 38 met 1-0 verder kunnen spelen.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
@depri: 
Depri, de rode kaart was terrecht, staat gewoon in het spelregelboekje, die de scheidsrechters uit hun hoofd moeten kennen.
De KNVB heeft zelf notabene bevestigt dat de beslissing van Nijhuis correct was!
Hoezo draaien ze die dan terug? Slaat helemaal nergens op!
In het spelregelboekje staat niks over noodweerexces.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ja, neem gewoon in de regels op dat je bij extreme situaties een uitzondering mag maken. Dan had je gewoon de rode kaart in kunnen trekken en vanaf minuut 38 met 1-0 verder kunnen spelen.
Misschien wel. Neemt niet weg dat bepaalde spelers (Estaban, bijvoorbeeld) aangeslagen (letterlijk in dit geval) de wedstrijd uit zouden moeten spelen.
Feitelijk is er geen perfecte oplossing voor zo'n geval.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Misschien wel. Neemt niet weg dat bepaalde spelers (Estaban, bijvoorbeeld) aangeslagen (letterlijk in dit geval) de wedstrijd uit zouden moeten spelen.
Feitelijk is er geen perfecte oplossing voor zo'n geval.
Er is geen perfecte oplossing nee, maar publiek weg en 0-0 stand vind ik overdreven.
Overigens, weet je nog een paar jaar terug van ADO, toen daar honderden supporters het veld bestormden omdat ze heel slecht presteerden? Ik meen dat Frans Adelaar toen een dag later opstapte, voelde zich erg bang. Was dacht ik ADO-Vitesse. Zij zijn nooit zo zwaar bestraft als Ajax vandaag.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Wellicht omdat zij de spelers niet aanvielen.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Er is geen perfecte oplossing nee, maar publiek weg en 0-0 stand vind ik overdreven.
Overigens, weet je nog een paar jaar terug van ADO, toen daar honderden supporters het veld bestormden omdat ze heel slecht presteerden? Ik meen dat Frans Adelaar toen een dag later opstapte, voelde zich erg bang. Was dacht ik ADO-Vitesse. Zij zijn nooit zo zwaar bestraft als Ajax vandaag.
1 wedstrijd zonder publiek.
Bij ADO stonden er echter geen mensen met een stadionverbod op het veld (volgens mij iig) en is er geen speler van Vitesse aangevallen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Derde keer? Noem ze is op dan..wanneer is er iemand in de ArenA het veld op gelopen..
Niet in de ArenA, wel op bezoek bij Ajax, die fijne gastheer.
Twee keer jong Feyenoord en er werd hier zelfs nog een incident gemeld van de week.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ik vind dit eigenlijk de beste optie van de drie, ook al zou ik me als Ajacied benadeeld voelen. Maar die malloot is de boosdoener, niet de KNVB.
Ajax heeft een fout begaan, daar worden ze nu voor gestraft (dat zijn ook de regels). Het valt allemaal best mee.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.