- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
3 onterecht afgekeurde goals in 5 dagen. Is dat geen record? 
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Verschrikkelijk zo'n kontlikker die alles recht lult wat krom is. Krijg kippenvel van zo'n gozer als van Geel. Overal waar ie komt is het warm en is iedereen perfect. Brr als hij volgend jaar bij PSV of Twente aan de slag gaat zegt ie weer hetzelfde.
Zou jij je eigen werkgever dan de grond in boren tijdens zo'n interview?
kos
-
- 46733 berichten
- 8888 stemmen
Goh, de interim-directie van Ajax is rechtsgeldig. Je verwacht het niet
.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Heb je gelijk in maar op die manier klinkt het alsof Cruijff een nederlaag heeft geleden en dat is toch ook ver bezijden de waarheid.
kos
-
- 46733 berichten
- 8888 stemmen
Dan verschillen we daarin van mening. Er is totaal niets veranderd.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Cruijff wint, AVA moet besluiten - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Cruijff: 'Fantastische uitspraak' - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Samenvatting uitspraak kort geding - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Johan Cruijff 
De galbakken van de RvC 
Uitstekende uitspraak. Nu benieuwd wat er op de AvA vandaag gaat gebeuren. Maar ik vrees dat die 4 idioten pas in het nieuwe jaar op gaan stappen.
kos
-
- 46733 berichten
- 8888 stemmen
Uitstekende uitspraak.
Welke uitspraak?
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Je moet de teksten maar eens even doorlezen kos. Misschien verandert je zeer gekleurde mening dan een beetje. Cruijff is duidelijk de winnaar geworden bij de uitspraak. En goede kans dat de aandeelhouders zich achter hem gaan scharen.
kos
-
- 46733 berichten
- 8888 stemmen
Ik ben benieuwd op welke uitspraak je doelt want volgens mij is er juist helemaal geen uitspraak gedaan, buiten dat Johans gelul over dat de aanstelling van Van Gaal onrechtmatig zou zijn uiteraard volledig is weggewuifd door de rechter.
Die AVA stond toch sowieso al gepland of niet? Wat is er nu dan zo voordelig veranderd?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Maar ik vrees dat die 4 idioten pas in het nieuwe jaar op gaan stappen.
herinner me dat je Edgar Davids wel geschikt vond als RvC-lid (..), inmiddels bijgedraaid begrijp ik 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Rechter had natuurlijk wel een uitspraak kunnen doen. Doordat niet te doen heeft hij Cruijff kamp denk ik wel een grote dienst bewezen. Zeker door de toevoeging dat hij meent dat de AVA moet beslissen waarin kamp Cruijff er naar ik begrijp erg goed voorstaat.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
De benoemingen van Van Gaal, Blind en Sturkenboom mogen niet verder uitgevoerd worden. Daar gaat de AvA zich nu over buigen. Cruijff krijgt dus gelijk dat de RvC zich op een niet legitieme manier bezig heeft gehouden met die benoemingen. Goede kans dat Cruijff nu zoveel steun krijgt dat al die plannen stopgezet gaan worden. Hier heeft de RvC een gevoelige nederlaag geleden. Als ze slim zijn geven ze het gewoon op. Dit is wel degelijk een prima uitspraak, ook al wordt er op hele korte termijn niet meteen wat veranderd.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
herinner me dat je Edgar Davids wel geschikt vond als RvC-lid (..), inmiddels bijgedraaid begrijp ik
Ja, helemaal. Ik had Edje D. wat intelligenter ingeschat en dat hij wel op de lijn van Cruijff zou zitten als oud speler. Maar helaas. Nu opzouten met die vent.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Rechter had natuurlijk wel een uitspraak kunnen doen. Doordat niet te doen heeft hij Cruijff kamp denk ik wel een grote dienst bewezen. Zeker door de toevoeging dat hij meent dat de AVA moet beslissen waarin kamp Cruijff er naar ik begrijp erg goed voorstaat.
Zo is dat inderdaad. Nu gaan de beslissingen van de RvC weer besproken worden en is er nog niks definitiefs. Als Cruijff dit vandaag verloren had, dan had de RvC de plannen door kunnen zetten. Ik verwacht nu wel dat de RvC verloren heeft, of ze het nu nog 1 of 2 maanden rekken.
kos
-
- 46733 berichten
- 8888 stemmen
De benoemingen van Van Gaal, Blind en Sturkenboom mogen niet verder uitgevoerd worden. Daar gaat de AvA zich nu over buigen. Cruijff krijgt dus gelijk dat de RvC zich op een niet legitieme manier bezig heeft gehouden met die benoemingen.
eh, nou nee... en dat een AVA achter die benoemingen moest staan was natuurlijk sowieso al duidelijk.
Ik snap sowieso niet hoe er dan überhaupt een beslissing genomen kon worden zonder goedkeuring AVA
. Dat heeft dan toch sowieso geen zin want dat is nooit een werkbare situatie.
Als de aandeelhouders het sowieso al niet eens waren met die benoemingen was er al helemaal niets aan de hand want dan kan er toch niet bestuurd worden door bestuurders die geen vertrouwen hebben...
Beetje hetzelfde als een regering waar de 2de Kamer geen steun aan geeft, bij de 1ste de beste beslissing is er een motie van wantrouwen en ben je klaar.
Allemaal een hoop gedoe om niks dit, tenzij die AVA het daadwerkelijk eens is met de benoeming van Van Gaal en co maar Johan dat nog niet echt weet.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Ik snap sowieso niet hoe er dan überhaupt een beslissing genomen kon worden zonder goedkeuring AVA
. Dat heeft dan toch sowieso geen zin want dat is nooit een werkbare situatie.
Dat is inderdaad ook het vreemde eraan. Het heeft ook niks met een overwinning te maken. Eerder een verduidelijking van hoe het zou moeten gaan. De AvA moet nu gelukkig gaan beslissen. Het zou nog makkelijk alle kanten op kunnen gaan en de enige plek waar Cruijf een overwinning kan pakken, dat is bij de AvA.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Coronel is pissig over uitslag kort geding - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Oprotten Uri! En keer nooit meer terug, wolf in schaapskleren!
Cruijff en Molenaar aanwezig bij AVA - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Goede zaak. Hoop dat Johan vanmiddag de boel definitief kan overtuigen. Dan komt het binnenkort wel goed.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Overigens overwegen de vier commissarissen een hoger beroep. Lijkt me niet de eerste reactie als je meent dat rechtsgang jouw succes heeft gebracht.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Die 4 raken in paniek. Juridisch worden ze in het nauw gedreven, in de media zijn ze duidelijk in het nauw gedreven en binnen Ajax lijkt Cruijff ook veel aanhangers te hebben. Vervelend is wel dat die lui het blijven rekken. Overigens is de RvC niet eens het meest gevaarlijk. Dat zijn Coronel, Hennie Henrichs en de rest van die enge mensen die altijd weer terugkeren en de boel kunnen saboteren. Die mensen moet je vooral onschadelijk maken.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
[Live ]Ten Have zit AVA voor - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Live de AvA.
Cruijff krijgt groot applaus, Ten Have oa van leugens beticht.
Johan! 
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Dit hele gedoe doet me meer een meer denken aan een Egyptische revolutie.
Blij zijn als het regime opgerot is om gewoon een stuurloos bedrijf te worden met te weinig capabele mensen.
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
Nou, zoals ik het begrijp is de uitspraak helemaal niet ten faveure van Cruijff. Het is een uitspraak die noch voor het ene kamp, noch voor het andere kamp gaat.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Haha moet je vooral Arno Vermeulen als bron nemen. Die man praat alles zo krom dat Cruijff er bij hem altijd als verliezer uit is gekomen. Ik hecht wat meer waarde aan neutralere bronnen.
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
De rechter heeft de bal duidelijk bij de AVA gelegd. (neutrale keuze dus, geen keuze voor het ene of het andere kamp)
Niet-statitutaire benoemingen, zoals technisch directeur Danny Blind en Martin Sturkenboom als interim, zijn sowieso rechtsgeldig.
Cruijff wint, AVA moet besluiten - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Bovendien komt het van precies dezelfde site als jij je bronnen geeft. 
Alleen Van Gaal en Sturkenboom zijn nog in afwachting:
Van Gaal en Sturkenboom zouden echter ook statitutair benoemd worden, maar dat gaat niet lukken zonder toestemming van de AVA.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb het niet over de site, maar over de bron op de site. Ajax Showtime zelf brengt het nieuws gewoon neutraal. Maar ze citeren natuurlijk ook diverse mensen, waaronder Vermeulen. Die vent kan je toch niet serieus nemen zeg.
En verder heb ik ook wel de verhalen over rechtsgeldigheid gelezen. Maar dat is niet het belangrijkste.
kos
-
- 46733 berichten
- 8888 stemmen
Dit hele gedoe doet me meer een meer denken aan een Egyptische revolutie.
Blij zijn als het regime opgerot is om gewoon een stuurloos bedrijf te worden met te weinig capabele mensen.
Spijker - -> Kop.
kos
-
- 46733 berichten
- 8888 stemmen
Ik hecht wat meer waarde aan neutralere bronnen.
.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
.
Kan je wel dom lachen, maar ik kijk wel verder dan Vermeulen of aan de andere kant Johan Derksen hoor. Genoeg sites en bronnen die het behoorlijk objectief brengen. Dat de RvC er bij veel bronnen slecht vanaf komt zegt me wel voldoende.
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
Ik heb het niet over de site, maar over de bron op de site. Ajax Showtime zelf brengt het nieuws gewoon neutraal. Maar ze citeren natuurlijk ook diverse mensen, waaronder Vermeulen. Die vent kan je toch niet serieus nemen zeg.
En verder heb ik ook wel de verhalen over rechtsgeldigheid gelezen. Maar dat is niet het belangrijkste.

Sowieso heeft die uitleg van de uitspraak niks te maken met voor of tegen Cruijff te zijn. Het is simpel hoe de zaken er voor staan en Cruijff heeft nog niks gewonnen.
Blind en Sturkenboom zijn gewoon rechtsgeldig benoemd (hoe is dat een winst van Cruijff?) en wat betreft Van Gaal gaat het om de AvA. Ja, daar staat hij waarschijnlijk sterk, maar dat moet nog maar gaan blijken. Blijkbaar hebben die 4 van de RvC nog altijd het idee dat er wat te winnen valt.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Vent, lees eens beter zeg. Ik bezoek regelmatig sites met duidelijke achtergrond verhalen, ook bij bronnen die niet als pro Cruijff bekend staan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.