- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Ik zie ook wel dat Fer leuke wedstrijden heeft gespeeld, maar wel op de schaal van Feyenoord, wat de laatste jaren gewoon subtop tot middenmoot is. Ik zie bij Heracles Willy Overtoom. Die doet het ook schitterend. Wat maakt bv Wijnaldum beter? De Feyenoord talenten hebben potentie, maar hebben bijna allemaal heel weinig nog laten zien op de schaal van nationaal topniveau. Wijnaldum heeft wel de kwaliteiten om nog een goede te worden. Bij Fer denk ik dat het niet heel veel beter wordt. Castagnois is anders, 15 goals op die leeftijd maken in dat team vind ik knap in zijn 1e volle jaar. Maar hij koos weer Inter. Ik vrees dat hij a la Drenthe er snel genoeg achter komt dat dat nog niet zijn niveau is.
Tja, als je Willy Overtoom erbij gaat halen. Heeft een prima seizoen gedraaid, een stuk beter dan Fer, maar als je niet ziet dat Wijnaldum en Fer meer talent hebben, dan houdt het ook wel op. 
Over Bergkamp. Vooral in zijn eerste 4 seizoenen bij Arsenal was hij geweldig, werd niet voor niets God genoemd.
Als hij aan de bal was, ging er een zucht door het stadion. Maar daarna werd het wel stukken minder. Hij speelde nog zijn goede wedstrijden en scoorde prachtig, maar een gemiddelde van 7,9 doelpunten (per seizoen, competitiewedstrijden) is te weinig.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Ik vraag me toch af waar het zo vandaan komt dat Fer zo talentvol is.
Ben het overigens wel met je eens dat Bergkamp later minder ging scoren, maar hij was in het spel nog wel erg bepalend. Ging vaker de bepalende assist geven.
kos
-
- 46735 berichten
- 8888 stemmen
Dat gebeurt soms als je op je 20ste al bij Oranje zit.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Dat gebeurt soms als je op je 20ste al bij Oranje zit.

Dat ene potje direct na het WK tegen Oekraine, waar Bert alle selectiespelers van het WK niet opriep? Hahaha.
Overigens zaten jongens als Maduro en Babel op die leeftijd ook bij Oranje. Wat zegt het.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Ben het overigens wel met je eens dat Bergkamp later minder ging scoren.
Zou wat zijn als je dit niet met me eens was. 
Hij was bepalend, maar daarom zeg ik al: er zijn aardig wat betere voetballers geweest in "jouw tijd".
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Zou wat zijn als je dit niet met me eens was. 
Hij was bepalend, maar daarom zeg ik al: er zijn aardig wat betere voetballers geweest in "jouw tijd".
Je haalt 2 dingen door elkaar. Er waren betere spitsen, maar geen betere voetballers. Bergkamp had de bal aan een touwtje. Hij is ook verkozen als 1 na beste Arsenal speler ooit. Dat zegt toch best wel wat.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Ik vraag me toch af waar het zo vandaan komt dat Fer zo talentvol is.
Zo vraag ik me erg hard af waar het vandaan komt dat Anita talentvol is (ook al heeft Bert 'm ook geselecteerd.
).
Heb Fer vooral vorig jaar (2 seizoenen geleden) veel goede wedstrijden zien spelen, vond hem vaak weergaloos. Jammer dat hij het afgelopen seizoen teruggevallen is ipv beter geworden is.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Je haalt 2 dingen door elkaar. Er waren betere spitsen, maar geen betere voetballers. Bergkamp had de bal aan een touwtje. Hij is ook verkozen als 1 na beste Arsenal speler ooit. Dat zegt toch best wel wat.
Bergkamp had vooral zijn momenten. Hij kon inderdaad geweldig voetballen, maar had veel wedstrijden waarin hij vrij onzichtbaar was. Soms liet hij magische dingen zien, maar wmb zijn/waren er nog wel wat voetballers die beter kunnen/konden voetballen.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Zo vraag ik me erg hard af waar het vandaan komt dat Anita talentvol is (ook al heeft Bert 'm ook geselecteerd.
).
Heb Fer vooral vorig jaar (2 seizoenen geleden) veel goede wedstrijden zien spelen, vond hem vaak weergaloos. Jammer dat hij het afgelopen seizoen teruggevallen is ipv beter geworden is.
Anita heeft inzicht en speelt vooruit. Maar ik noem Anita ook niet zovaak als jij Fer noemt. Ajax heeft wel grotere talenten dan Anita.
Fer was lang terug wel aardig ja, maar om nou te zeggen, zeer imponerend? Vond ik wel meevallen. Hij speelt ook op een positie waarbij hij minder opvalt. Fer is nationaal gezien niet 1 van de betere spelers. Op zijn positie is er alle ruimte om in Oranje te raken, maar schijnbaar vind van Marwijk spelers als Schaars, Strootman, De Zeeuw en Janssen beter als backup van de toppers. Ik kan weinig aspecten aan Fer noemen die hem echt een bijzondere speler maken. Bij De Vrij of Wijnaldum zie ik dat wel. Zij kunnen wel top worden.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Ik noem Fer alleen als iemand als jij hem talentloos noemt. 
Verder hebben we alles al een keer besproken. Over tien jaar weten we of Fer (veel) beter geworden is.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Ik noem Fer alleen als iemand als jij hem talentloos noemt. 
Verder hebben we alles al een keer besproken. Over tien jaar weten we of Fer (veel) beter geworden is.
Hoho, quote mij eens waar ik Fer talentloos noem.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Jij bent toch de tweelingbroer van Rep_Robert met exact dezelfde meningen? 
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Nee joh
Ik kom uit een beschaafder deel van Nederland 
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Mensen die al mee doen met de poule zouden als ze willen een beetje reklame kunnen maken door hun vrienden of familie te laten mee doen.
Dus een beetje spammen mag wel?? 
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
ja, dat Arsenal al die jaren een een slecht elftal had?? 
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Bergkamp had beter iets vaker mogen scoren ipv mooi. Al is het voor de voetballiefhebbers natuurlijk genieten geweest.
Maar er waren wel betere voetballers dan Bergkamp, hoor, alleen was zijn stijl onovertroffen, haast. Maar in aardig wat wedstrijden was hij ook redelijk onzichtbaar.
Als ik aan Bergkamp denk, dan denk ik aan zijn mooie goals, maar meer aan zijn missers.....Dat waren er erg veel. Of als het niet liep dan hij weinig inzet toonde. Ik vond hem vaak wat lui.
stinissen (crew films & series)
-
- 23584 berichten
- 77135 stemmen
Dus een beetje spammen mag wel??

kos
-
- 46735 berichten
- 8888 stemmen

Dat ene potje direct na het WK tegen Oekraine, waar Bert alle selectiespelers van het WK niet opriep? Hahaha.
Ja? of roepen ze doorgaans geen talentvolle spelers op voor zulke potjes?
Overigens zaten jongens als Maduro en Babel op die leeftijd ook bij Oranje. Wat zegt het.
En die waren niet talentvol?
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Ja? of roepen ze doorgaans geen talentvolle spelers op voor zulke potjes?
En die waren niet talentvol?
Haha geniaal, je was dus gewoon serieus over die wedstrijd? 
Opvallend, maar voor een deel ook wel begrijpelijk. Bert van Marwijk heeft op doelman Vorm na besloten geen WK-gangers te selecteren voor de oefeninterland tegen de Oekraine op woensdag 11 augustus. De volledige selectie:
Doel: Michel Vorm (FC Utrecht), Piet Velthuizen (Vitesse)
Verdediging: Vurnon Anita (Ajax), Jeffrey Bruma (Chelsea), Urby Emanuelson (Ajax), Glenn Loovens (Celtic), Erik Pieters (PSV), Ronnie Stam (FC Twente), Ron Vlaar (Feyenoord),
Middenveld: Otman Bakkal (PSV), Wout Brama (FC Twente), Orlando Engelaar (PSV), Theo Janssen (FC Twente), Siem de Jong (Ajax), David Mendes da Silva (Red Bull Salzburg),
Aanval: Roy Beerens (sc Heerenveen), Jeremain Lens (PSV), Ricky van Wolfswinkel (FC Utrecht).
Als je bepaalde namen (Loovens, Bakkal, R Stam, Mendes, Engelaar, Beerens) etc ziet dan weet je wel dat Bert flink hard heeft moeten zoeken om een representatieve selectie te vinden.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Dat zijn toch allemaal talenten, of heb ik het mis? Vind Anita nog de minste. Op afstand. Zelfs in dit rijtje is het een doorn in het oog. Dat hij ooit het Oranje heeft mogen dragen. Schandalig.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Dat zijn toch allemaal talenten, of heb ik het mis? Vind Anita nog de minste. Op afstand. Zelfs in dit rijtje is het een doorn in het oog. Dat hij ooit het Oranje heeft mogen dragen. Schandalig.
Haha ja hoor. Maargoed, ik ga de Anita discussie niet opnieuw aan. Let komend seizoen maar goed op hem.
En Fer is een talent ja, maar dan ben je al snel in Nederland. Waarom worden jongens als Schaars en Strootman boven Fer verkozen buiten dat ene potje tegen Oekraïne? Fer heeft gewoon nog heel weinig laten zien.
sweinsteiger
-
- 2278 berichten
- 0 stemmen
Thibaut Courtois gaat naar Chelsea!!
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
En Fer is een talent ja, maar dan ben je al snel in Nederland. Waarom worden jongens als Schaars en Strootman boven Fer verkozen buiten dat ene potje tegen Oekraïne? Fer heeft gewoon nog heel weinig laten zien.
Fer heeft vorig seizoen niks (of heel weinig) laten zien. Vandaar vooral. Schaars was er al een tijdje bij, overigens. Strootman heeft een veel beter jaar gehad.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Fer heeft vorig seizoen niks (of heel weinig) laten zien. Vandaar vooral. Schaars was er al een tijdje bij, overigens. Strootman heeft een veel beter jaar gehad.
Ja ifdd, wie heeft er op Rotterdam zuid vorig seizoen wel iets laten zien. Ik weet zeker dat als Fer in een goed draaiend elftal komt, hij veel meer laat zien dan dat hij heeft laten zien.
Dat is het grote verschil tussen Feyenoord en bijv. Ajax of PSV. Hun talenten komen bijna altijd in een goed draaiend elftal terecht en kunnen "rustig" mee draaien. Bij Feyenoord moeten ze altijd meteen het verschil maken. Want dat verwachten "we". En daar zijn ze nog niet klaar voor.
Alleen Van Persie kwam volgens mij in en goed draaiend eltfal terecht.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eerst die torenhoge schuld wegwerken en dan zit je nog steeds opgescheept met deze kut selectie die er geen pepernoot van bakt. Het was vorig jaar al niet veel, nu zijn er al een paar spelers die enigszins wat voorstelden ook opgerot.
Één keer trek je de conclusie, Feyenoord is een illusie
Torenhoge schuld? Jij hebt onder een steen geleefd? Zo hoog is die schuld helemaal niet meer.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eens. Vind het zelfs het woord talent onwaardig. Die lofuitingen over hem hier soms doen ook werkelijk pijn aan je ogen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mhow, het is intern een chaos, een spelersgroep die schijnbaar de baas is, de betere talenten zijn deze zomer verkocht, er is nog steeds een forse schuld en welke aanval op de top? Ik durf wel te wedden dat Feyenoord de komende 5 jaar niet eens in de buurt komt van de nationale top. Eerst maar weer eens clubs als Roda, Heracles en AZ sportief inhalen en dan zie je in de verte Ajax, PSV en Twente voor je. Ik zou graag weer spannende Klassiekers zien, maar dat zit er nog jarenlang niet in.
Als je volgend seizoen gewoon weer mag gaan kopen denk ik het wel, dan is je selectie binnen een paar seizoen al weer aangevuld op volle aanvalssterkte, van Geel lijkt geen vreemde dingen te doen en met een goede trainer voor de groep, waarom niet. Kijk maar vorig seizoen, de hele top 3 klootte ook maar wat aan, het kampioenschap van Ajax was pure armoede. Daarop moet niet zo moeilijk aan te haken zijn.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Aardige eerste helft, tweede helft was weinig aan. Stiekem hebben we wel de nieuwe Messi in huis: Isoufi. wat lengte betreft dan
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.