- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Met zijn smetteloze pak, heerlijk arrogante kop en onoverwinnelijke uitstraling is de man een toonbeeld van schoonheid en esthetiek in het verder maar ordinaire spelletje der balletjetrap.
Ja, want Mourinho laat al zijn ploegen zo mooi voetbal spelen. Heeft ie ook bij Chelsea en Inter bewezen enzo...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mooi zeker, of je moet de beperkte definitie hebben van voetbal dat voetbal alleen met aanvallend spel aantrekkelijk is.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Otherfool heeft het over 'schoonheid en esthetiek'. Nou sorry, ik vind met 10 man achter de bal gaan staan en dan op je kans wachten geen schoonheid en zeker niet esthetisch. Gelukkig speelt hij met Real wél aanvallend voetbal (kan ook niet anders met zo'n buitengewone selectie).
kos
-
- 46732 berichten
- 8883 stemmen
+7 is echt geen verkeerde marge met nog één wedstrijd te gaan hoor.
haha, idd. Zou echt een wonder zijn als Ajax dat niet redt. Weinig spanning aan hoor.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Otherfool heeft het over 'schoonheid en esthetiek'. Nou sorry, ik vind met 10 man achter de bal gaan staan en dan op je kans wachten geen schoonheid en zeker niet esthetisch. Gelukkig speelt hij met Real wél aanvallend voetbal (kan ook niet anders met zo'n buitengewone selectie).
Goed uitgevoerd countervoetbal is schitterend om te zien (zie Nederland tegen Frankrijk en Italië).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, want Mourinho laat al zijn ploegen zo mooi voetbal spelen. Heeft ie ook bij Chelsea en Inter bewezen enzo...
Ik vind dat Real met hun vlammende counters mooier speelt dan Barca, maar dat zul je vanavond wel zien. 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2262 stemmen
René van der Gijp: 'Geloof mij nou maar, het wordt niks, dat hele EK niet'.
Gaat hij nog gewoon gelijk in hebben ook. Ik bedoel; Portugal en Duitsland. Nederlands grootste angstgegners. 
Ik verwacht er echt hélemaal niks van.
stinissen (crew films & series)
-
- 23566 berichten
- 77098 stemmen
Real z'n voetbal vind ik persoonlijk ook mooier dan het voetbal van Barcelona en ja dus niet alle Ajax fans en de fans van Johan denken hier zo over , ik wordt gek van dat getik van Barca en dat gebrei. Real wordt ook Kampioen van Spanje.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
René van der Gijp: 'Geloof mij nou maar, het wordt niks, dat hele EK niet'.
Gaat hij nog gewoon gelijk in hebben ook. Ik bedoel; Portugal en Duitsland. Nederlands grootste angstgegners. 
Ik verwacht er echt hélemaal niks van.
Dat we het ek mogelijk niet winnen (waarop ik het als mislukt zou beschouwen) kan ik nog mee leven, maar laten we alsjeblieft niet door Portugal worden uitgeschakeld. Verwacht overigens dat we ditmaal volwassen en ervaren genoeg zijn om daar van te winnen ditmaal.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Mooi zeker, of je moet de beperkte definitie hebben van voetbal dat voetbal alleen met aanvallend spel aantrekkelijk is.
Zeer zekers niet. Voetbal is meer dan alleen aantrekkelijk en aanvallend spelen. Het meest recente voorbeeld is Chelsea - Valencia (waarvan ik trouwens alleen de eerste helft heb gezien). Chelsea weet dat het nooit mee kan met Valencia, dus passen ze hun tactiek uitstekend aan; niet voor de eerste keer dit seizoen trouwens. Dicht op de eigen 16 hangen en bijna niks weggeven, om vervolgens toe te slaan wanneer de mogelijkheid zich presenteert. Ook dat, is mooi voetbal.
Countervoetbal op z'n best. Had Chelsea gewonnen met 3-0 ondanks een legio aan kansen voor Valencia dan was het natuurlijk een ander verhaal geweest.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2262 stemmen
Dat we het ek mogelijk niet winnen (waarop ik het als mislukt zou beschouwen) kan ik nog mee leven, maar laten we alsjeblieft niet door Portugal worden uitgeschakeld. Verwacht overigens dat we ditmaal volwassen en ervaren genoeg zijn om daar van te winnen ditmaal.
Wordt eerlijk gezegd liever door Portugal uitgeschakeld dan de Duitsers. Die Duitse kranten zijn echt verschrikkelijk.
Wat ik natuurlijk nog veel liever wil is dat zowel Portugal als Duitsland door Nederland worden uitgeschakeld. 
Als dat gebeurt geef ik gratis DVD's weg!
Edit: en misschien ook een paar Blu-rays!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die Duitsers beginnen die misplaatste arrogantie ook weer te kijken. Ik begin steeds meer te geloven dat Duitsland naar de kwartfinale kan fluiten.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2262 stemmen
Die Duitsers beginnen die misplaatste arrogantie ook weer te kijken. Ik begin steeds meer te geloven dat Duitsland naar de kwartfinale kan fluiten.
Ik vrees dat Spanje een beetje te uitgeblust is om de Duitsers opnieuw te stoppen. Maarja, dan moeten het maar weer de Italianen worden. 
Italië, de enige angstgegner van Duitsland. Oja, en Brazilië.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Iedereen klaar voor een fulminerende Verbeek.
AZ weet niet te winnen van Excelsior 0-0 ook niet in de tweede 45 minuten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat niet, al zijn er wel spelers op hun retour maar de volgende lichting is ook heel goed. Wel lijkt de honger wat minder te worden. Al ben ik niet zo bang van Duitsland, zie Duitsland niet zo snel winnen van Spanje, dan ben ik banger voor Nederland. Duitsland is tegen Spanje altijd nog door de mand gevallen en zie dat niet snel veranderen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
De riante voorsprong van Az is verdampt tot een minime voorsprong binnen één week. Zou me niks verbazen als Psv voor de winterstop aangesloten is, met Twente en Ajax op de hielen.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Wat een k*t-dag blijft het vandaag zeg... !
Wat een enorme mogelijkheid voor Altidore in de laatste sec....
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tja, sinds otherfool zei dat AZ kampioen ging worden ging het mis. Alweer.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Heb nooit op de titel gerekend, maar toch is het wel jammer dat ze het kleine kansje dat ze hadden verspelen in een week.
AZ heeft het natuurlijk aan zichzelf te danken, maar ik vind het toch aardige competitievervalsing. Eerst moet je een helft spelen tegen een fris Excelsior waarbij de verdedigers de aanvallers geeneens kunnen zien. En vervolgens moet je weer een helft aantreden tegen een okselfris Excelsior die weten dat ze maar drie kwartier hoeven te knallen, en dat dus dan ook doen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Blijft het ook, vooral omdat je in die helft ook geen reet zag. Had gewoon volledig overgespeeld moeten worden.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Toch wel een vorm van compeitievervalsing. Maar goed, als je kampioen wilt worden, moet je ook in 2 aparte helften van Excelsior weten te winnen.
Al is Excelsior de angstgegner van AZ. 
Edit: wat Lefgozer ook zegt.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
De riante voorsprong van Az is verdampt tot een minime voorsprong binnen één week. Zou me niks verbazen als Psv voor de winterstop aangesloten is, met Twente en Ajax op de hielen.
Vergeet Feyenoord niet.
Feyenoord wint van Twente.
Tegen Utrecht wordt het lastiger, gek genoeg.
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
Maar ja, dan moeten het maar weer de Italianen worden.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ik heb ook bijna nog nooit zo'n rare wedstrijd zitten kijken. Vanaf minuut 1 (of beter gezegd 46) had ik al het gevoel dat AZ niet kon winnen. AZ begon veel te gretig en leek alles in dubbele snelheid te willen doen, iets wat het spel niet ten goede kwam. Iets wat ook schier onmogelijk is tegen zo'n gretig Excelsior en op zo'n klein kutveldje met windkracht 10. Liepen hierdoor ook nog tegen een paar gevaarlijke counters aan. Kwamen overigens nog goed weg, Moisander had rood (2x geel) moeten hebben.
Gelukkig zaterdag thuis tegen De Graafschap, daar kunnen ze zich (hopelijk) revancheren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Toch wel een vorm van compeitievervalsing. Maar goed, als je kampioen wilt worden, moet je ook in 2 aparte helften van Excelsior weten te winnen.
Onzin natuurlijk aangezien dit geen reguliere constructie is.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
United op dit moment uitgeschakeld
.
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
0-1 Real. Wat simpel zeg, pffff...
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Vind je het gek met een elftal waarin Anita, Ebecilio en Blind staan. KANSLOZE spelers 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.