• 16.131 nieuwsartikelen
  • 179.466 films
  • 12.318 series
  • 34.178 seizoenen
  • 650.401 acteurs
  • 199.433 gebruikers
  • 9.403.224 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Erwinner schreef:

Zie gister Barcelona

Niet normaal.

Heeft niemand het gezien dan?

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Je zou maar op deze manier uitgeschakeld worden vanavond!

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

(quote)

Hmm wat is er gebeurd met Mokum - niet Mokum?

Quido

• 14649 berichten
  • 6112 stemmen

depri83 schreef:

Tsjah, dat was toch al direct bekend, toch? Daarom hoop ik dat we vanavond ook niet meer dan twee doelpunten tegen krijgen, dan mag je er toch vanuit gaan dat je door bent. Hopelijk is De Boer overigens ook op de hoogte van deze regel, en denkt ie niet - net zoals ie dacht dat Enoh geschorst was - dat we zeven doelpunten voorsprong mogen verspelen.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Tsjah, dat was toch al direct bekend, toch? Daarom hoop ik dat we vanavond ook niet meer dan twee doelpunten tegen krijgen, dan mag je er toch vanuit gaan dat je door bent. Hopelijk is De Boer overigens ook op de hoogte van deze regel, en denkt ie niet - net zoals ie dacht dat Enoh geschorst was - dat we zeven doelpunten voorsprong mogen verspelen.

Het was mij in ieder geval niet bekend.

Maar goed, Het zou wel bijzonder sneu zijn. Zo werd PSV in 1969 door middel van het opgooien van een muntje uitgeschakeld door AS Roma.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
Niet normaal.

Heeft niemand het gezien dan?

Groepje talenten bij elkaar. Merkte eigenlijk niet dat er b-garnituur speelde.

Leuk en aardig dat Madrid met een b-team komt, maar zoals ik eerder al zei zijn er bij de Ajax basis ook een stuk of 5(of meer) geblesseerden?

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Onderhond schreef:

Voor een ploeg als Genk is het toch aardig om drie keer niet te verliezen in eigen huis. Verder te hopen dat er volgend jaar weer een grote Belgische ploeg in de CL meekan, want aan die revelaties van een jaar heb je uiteindelijk niet veel.

Zeker een knappe prestatie, gisteren had winst trouwens niet onverdiend geweest.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Het was mij in ieder geval niet bekend.

Maar goed, Het zou wel bijzonder sneu zijn. Zo werd PSV in 1969 door middel van het opgooien van een muntje uitgeschakeld door AS Roma.

Als Ajax vanavond wordt uitgeschakeld moeten ze dat niet gaan zoeken bij een of andere coefficient, maar dan worden ze uitgeschakeld doordat ze zelf dik verliezen van Real. Simple as that.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat een vervelend k*t filmpje. 1 herhaling is wel genoeg hoor.

Maar je kon zo wel goed zien dat hij zich liet vallen bij de pingel.

Quido

• 14649 berichten
  • 6112 stemmen

Pitakaas schreef:

Als Ajax vanavond wordt uitgeschakeld moeten ze dat niet gaan zoeken bij een of andere coefficient, maar dan worden ze uitgeschakeld doordat ze zelf dik verliezen van Real. Simple as that.

En omdat ze het in Zagreb en Lyon vergeten zijn af te maken. Hoop niet dat dat duur komt te staan.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Het doorgaan in de CL hangt niet af van één wedstrijd tegen Real. Je hebt 6 wedstrijden om je te kwalificeren. Mocht bovengenoemde waarheid worden dan heeft Ajax het net zo goed gedaan als Lyon maar ga je toch niet door. Dat wist je van tevoren, maar het blijft sneu.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Quido schreef:

(quote)
En omdat ze het in Zagreb en Lyon vergeten zijn af te maken. Hoop niet dat dat duur komt te staan.

Ik vond Lyon vrij zwak, maar Ajax niet beter. Sulejmani had wel mogen scoren ja.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Wordt gewoon 3-1

Ik teken ook voor 3-1.

1-3 zou wel jammer zijn.

Enne, natuurlijk speelt Anita niet CV. Dat zal dan Blind worden, Anita LB. Die Spaanse opstellingen slaan sowieso nooit ergens op. Bij Real-Ajax hadden ze gewoon el Hamdaoui erin gezet en Boerrigter linksback

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Doemscenario inderdaad. Dat lijkt op het ouderwetse muntje gooien en bepalen wie er wint na 90 minuten. Brrr.

Gewoon die 7 goals vanavond verdedigen. 0-1 of 0-2 lijkt me niet fataal, want ik zie Lyon niet met 0-5 winnen.

Ajax moet gewoon voor een goal voetballen en hopen dat Real geen zin heeft om hard te hollen met het oog op zondag.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik vond Lyon vrij zwak, maar Ajax niet beter. Sulejmani had wel mogen scoren ja.

Kom nou, Ajax heeft Lyon 80 minuten onder controle gehad en wel 3 dikke kansen gemist op de 0-1. Daarna wel mazzel gehad dat Vermeer scherp was. Maar daar heeft Ajax het wel laten liggen.

Sowieso kut dat het doelsaldo maar +7 is. Tegen Zagreb in beide potjes had je er totaal nog wel 5 extra moeten maken. Dan was je echt al 99% doorgeweest.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

+7 is echt geen verkeerde marge met nog één wedstrijd te gaan hoor. Daarnaast verwacht ik niet veel van Lyon vanavond.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Ik ben toch bevreesd. Zou echt vreselijk zijn om vanavond de 2e ronde nog mis te lopen.

PS: De rechtzaak van Cruijff is nu bezig, hier constant updates wat daar gebeurd:

Live 13.00u: Kort geding AFC Ajax N.V. - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Ironisch genoeg, uitspraak op 12 december, de datum dat bij Ajax iedereen samen komt voor de AvA

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Kom nou, Ajax heeft Lyon 80 minuten onder controle gehad en wel 3 dikke kansen gemist op de 0-1. Daarna wel mazzel gehad dat Vermeer scherp was. Maar daar heeft Ajax het wel laten liggen.

Sowieso kut dat het doelsaldo maar +7 is. Tegen Zagreb in beide potjes had je er totaal nog wel 5 extra moeten maken. Dan was je echt al 99% doorgeweest.

Lyon had Ajax ook onder controle, op die paar kansjes na in de 2e helft. Ajax en Lyon waren beiden te onmachtig om de 3 punten te pakken.

Doelsaldo komt niet in gevaar joh. Of Gomis moet het op zijn heupen krijgen. Maar daar geloof ik niet in.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, Ajax miste bijna elke aanvaller. Maar ze hebben echt wel 3, 4 kansen op de 0-1 gehad 80 minuten lang. Dat zou je best mogen erkennen. Anders moet je de samenvatting nog maar eens opzoeken. Uiteindelijk kon ik wel leven met 0-0, maar dat is wat anders.

Ben echt enorm benieuwd vanavond. Zou een opsteker voor Ajax zijn als ze het halen. Goed voor je status, voor de punten voor Nederland en zeker ook voor de inkomsten van Ajax. Er is berekend dat Ajax als ze doorgaan zeker 25 miljoen aan deze campagne zal verdienen (alles samen). Toch wel erg mooi.

Maar ik weet het nog niet met het doelsaldo. Real kan als ze echt zin hebben vanavond best met 0-3 winnen. Dan zou Lyon er met 0-4 al zijn. Het is te doen. Ajax moet gaan knokken voor elke meter en hopen dat de kansen van Real niet allemaal meteen goals worden.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Het ligt er denk ik aan hoe Lyon in Zagreb zal starten want Real zal wel winnen in A'dam. Als de 0-1 van Lyon snel valt dan zou een puntloos Zagreb er wel helemaal moedeloos van worden, ook gezien de vele blessures die ze achterin hebben.

Ajax is verdomd dichtbij maar de kans dat het mis gaat is niet heel klein.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Ach ik hou me er maar aan vast dat Real maar met 1-0 won daar in Zagreb en als je doelsaldo 7+ verspeeld verdien je het gewoon niet.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Ajax is verdomd dichtbij maar de kans dat het mis gaat is niet heel klein.

Mooie omschrijving, ben het hier wel mee eens ja. Zo dichtbij, maar het kan snel ook heel ver weg zijn.

Persoonlijk denk ik dat Zagreb nog wel zal spelen voor hun 1e CL punt. Het is ook tragisch om er puntloos uit te vliegen. En voor eigen publiek willen ze vast nog wel presteren, want in hun competitie staan ze al een straatlengte voor.

En het is voordelig dat Lyon in 5 duels slechts 2 goals heeft gemaakt. Die zijn dus niet op schot.

Maar wat je al zegt, het kan ook misgaan. Snelle 0-1 daar en een snelle 0-2 in Amsterdam en er gaan ploegen zenuwachtig worden.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

en als je doelsaldo 7+ verspeeld verdien je het gewoon niet.

Onzin. Stel dat Ajax 0-2 vanavond van Madrid verliest, helemaal niet schandalig gezien het klasseverschil, en Lyon wint met 0-5, dan liggen we eruit.

Maar als Lyon 0-1 wint en Ajax vanavond 0-6 verliest, dan zou ik me kapot schamen en dan verdien je het ook niet nee.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3878 stemmen

Joy4ever schreef:

+7 is echt geen verkeerde marge met nog één wedstrijd te gaan hoor. Daarnaast verwacht ik niet veel van Lyon vanavond.

Zo zie ik het ook

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik zeg Spanje, Malta, EK 84 kwalificatie.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3878 stemmen

Vergelijking gaat mank. Lyon heeft Zagreb echt niet omgekocht.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

Ik zeg Spanje, Zuid-Korea, WK 2002.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.