- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik heb zo'n gevoel dat er 1 finalist is waar niemand op had gerekend en die zal dan wel tegen Duitsland spelen. Rusland - Duitsland of zo.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Pfff wat een oneerlijke loting zeg, maarja dat krijg je ervan alsje die anti-voetbal landen groepshoofd maakt... Nederland weer in de poule des doods waar minimaal 1 topland er vroegtijdig uitvliegt en alle kneuzen teams samen in poule A ...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ach, in 2000, 2004, 2006 en 2008 hadden we een groep des doods. Toch 2x een halve finale en 1x een finale uitgehaald.
Gewoon meteen vlammen, kan best. En zo niet, dan niet. Het is me veel waard om Duitsland of Portugal uit het EK te knikkeren.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2375 stemmen
Volgens mij werd Denemarken eerste in de kwalificatie poul met 3 punten meer dan Portugal.
Zegt niets joh. Zoveel ploegen die slechte kwalificaties spelen en er staan op het eindtoernooi.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Komend jaar ga ik mijn geld niet op Nederland zetten, zoveel is duidelijk. Ik verwacht een paar mooie poulewedstrijden en dan kunnen we met opgeheven hoofd naar huis.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2375 stemmen
Tegen Mexico voetbalde Oranje heerlijk. Tegen België was het zeer matig en Zuid-Korea heeft alle hoeken van het veld gezien, al is dat niet gek.
In '88 speelden we tegen Rusland en Engeland, 2 erg goede ploegen destijds. Het was niet best nee, dat zeker niet.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Zegt niets joh. Zoveel ploegen die slechte kwalificaties spelen en er staan op het eindtoernooi.
Alleen het probleem is dat Portugal er nooit staat. 
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Ach, in 2000, 2004, 2006 en 2008 hadden we een groep des doods. Toch 2x een halve finale en 1x een finale uitgehaald.
Gewoon meteen vlammen, kan best. En zo niet, dan niet. Het is me veel waard om Duitsland of Portugal uit het EK te knikkeren.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2375 stemmen
Samen met 2008 is dit toch wel de zwaarste poule.
Met dat laatste ben ik het absoluut eens: revanche tegen Portugal en Duitsland is sowieso lekker om te verslaan (en kan eigenlijk ook als revanche gezien worden
).
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2375 stemmen
Dat zeiden mensen in mei 2008 ook over Spanje (behalve ik natuurlijk
).
Portugal stond in 2004 nog in de finale, 2000 + 2006 halve finale.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2375 stemmen
Komend jaar ga ik mijn geld niet op Nederland zetten, zoveel is duidelijk. Ik verwacht een paar mooie poulewedstrijden en dan kunnen we met opgeheven hoofd naar huis.
Je glas is half leeg, ik zou 'm bijvullen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Dat zeiden mensen in mei 2008 ook over Spanje (behalve ik natuurlijk
).
Portugal stond in 2004 nog in de finale, 2000 + 2006 halve finale.
Portugal is gewoon een subtopper. Probleem is dat het wel een kut tegenstander is om van te winnen. Denen schat ik gewoon hoger in maar die moet Nederland kunnen hebben. Duitsland ben je niet kansloos tegen, maar moeilijk wordt het wel. Had het liefst dat we de Duitsers als laatst kregen...
Lekker is wel dat je tegen de Denen begint, dat moet normaal gesproken 3 punten zijn.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2375 stemmen
Nederland gaat het veel lastiger krijgen tegen Portugal dan tegen Denemarken, al is dat een understatement.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik vergat 2010 nog 
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2375 stemmen
Toen hadden we niet bepaald een Poule des Doods.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Samen met 2008 is dit toch wel de zwaarste poule.
Met dat laatste ben ik het absoluut eens: revanche tegen Portugal en Duitsland is sowieso lekker om te verslaan (en kan eigenlijk ook als revanche gezien worden
).
Gewoon winnen van de Denen en hopen dat Duitsland-Portugal 4-0 wordt ofzo. Dan een punt tegen de Duitsers, Portugal stuikelt tegen de Denen al met 1-1 en daarna een mooie 1-0 op die jankerds.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Toen hadden we niet bepaald een Poule des Doods.
Nie fucken met Japan!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Positief is wel dat je Duitsland en Spanje tot de finale zal ontlopen als je 1e wordt in je groep lees ik net.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2375 stemmen
Gewoon winnen van de Denen en hopen dat Duitsland-Portugal 4-0 wordt ofzo. Dan een punt tegen de Duitsers, Portugal stuikelt tegen de Denen al met 1-1 en daarna een mooie 1-0 op die jankerds.
Tja, in Portugal roepen ze precies het omgekeerde. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het een prima loting. Het zet het Nederlands elftal in ieder geval op scherp. Iets wat me erg nuttig lijkt gezien alle successen. Te slap beginnen is geen optie. Wat is eigelijk de volgorde van de wedstrijden? Zou lekker zijn om Duitsland als eerste te treffen.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2375 stemmen
Eerst Denemarken, dan Duitsland en als laatste de klapper tegen Portugal.
Ik vind het trouwens ook een heerlijke loting.
Al had ik Engeland ook wel tof gevonden.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Hopelijk zijn Braafheid, Babel en Pieters op tijd fit!
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2375 stemmen
Pieters wel ja. Die andere twee mag je in Hoffenheim houden.
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
Een poule des doods heb ik nooit als negatief beschouwd. Als je doorgaat, is minstens één concurrent uitgeschakeld (en misschien wel zelfs twee) en als je er zelf niet doorkomt, dan was het in de knock-out fase waarschijnlijk ook niet veel geworden. Vorig EK waren de wedstrijden tegen Frankrijk en Italië toch werkelijk heerlijk.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2375 stemmen
Een poule des doods heb ik nooit als negatief beschouwd. Als je doorgaat, is minstens één concurrent uitgeschakeld (en misschien wel zelfs twee).
Dat is natuurlijk ook zo als andere landen dan Nederland in de Poule des Doods zitten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Gefeliciteerd Nederlanders, gefeliciteerd dutchtuga en gefeliciteerd otherfool met de geweldige poule. Hooop je op Portugal, Duitsland en Frankrijk krijg je Ierland, Kroatie en Italie. Klotepoule. Intensiteit 0,0. Wel erg blij dat ik de poule des doods neutraal kan zien. Kan je er toch meer van genieten.
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
Zelfs dan niet een beetje voor Nederland?
Dat is natuurlijk ook zo als andere landen dan Nederland in de Poule des Doods zitten.
Zelf die landen uitschakelen is toch een stuk leuker. En als je er zelf uitvliegt, dan verdien je het gewoon niet.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een poule des doods heb ik nooit als negatief beschouwd. Als je doorgaat, is minstens één concurrent uitgeschakeld (en misschien wel zelfs twee) en als je er zelf niet doorkomt, dan was het in de knock-out fase waarschijnlijk ook niet veel geworden. Vorig EK waren de wedstrijden tegen Frankrijk en Italië toch werkelijk heerlijk.
Onzin natuurlijk. Een poulefase is veel riskanter dan een KO. Simpele redenering wat mij betreft.
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
Los ervan dat ik nergens heb gezegd dat een poulefase minder riskant is, kan je wel stellen dat je in een poulefase op een gelijkspel kan spelen indien nodig, terwijl dat in de KO-fase tot strafschoppen leidt, en daar zijn we niet bepaald goed in.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.