• 16.113 nieuwsartikelen
  • 179.443 films
  • 12.317 series
  • 34.174 seizoenen
  • 650.258 acteurs
  • 199.420 gebruikers
  • 9.402.029 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2375 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Heb er 1 aangemaakt:

http://www.voetbalpoules.nl...

moviemeter-ek2012

ww: kampioenen

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Chucky92 schreef:

Leuk die pesimistische reactie's op de site van de Telegraaf, Nederland moet zichzelf helemaal niet na beneden praten. Portugal presteert nooit wat en voor Denemarken hoef je niet bang te zijn. Duitsland en Nederland gaan normaal door, al kan er altijd een off day inzitten.

Grootste lulkoek ooit. Gaat normaal gewoon tussen Portugal, Duitsland en Nederland. Plek in de poule is willekeurig en hangt inderdaad af van het moment. Laten we hopen dat het psychologische weer mee gaat spelen. Daarin heeft NL een dikke achterstand.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Exact mijn gedachte. Zonder Robben komen we die poule niet door. Sneijder, Vaart en Persie moeten ook zeker fit zijn.

Ja, en Portugal komt zonder Ronaldo de poul ook zeker niet door.

Iedergeval twee lastposten (Carvalho en Bosingwa) zijn er niet bij.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Maar wel blij met Nederland?

Ja erg blij. Land waar we nooit problemen mee hebben, i.t.t. Duitsland en Denemarken.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Grootste lulkoek ooit. Gaat normaal gewoon tussen Portugal, Duitsland en Nederland. Plek in de poule is willekeurig en hangt inderdaad af van het moment. Laten we hopen dat het psychologische weer mee gaat spelen. Daarin heeft NL een dikke achterstand.

Op basis waarvan gaat Portugal normaal door? Portugal werd niet eens eerste in een poul met Denemarken, Portugal is gewoon een subtopper die gevaarlijk kan zijn.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Maar tegen NL bijna altijd systematisch wint. Dat optimisme is dus niet helemaal geplaatst.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Ja erg blij. Land waar we nooit problemen mee hebben, i.t.t. Duitsland en Denemarken.

LOL

Noem is een makkelijke wedstrijd dan Zelfs die verloren potjes van ons tegen jullie waren 50/50 wedstrijden. Volgens mij is dit ook gebaseerd op 1 of 2 wedstrijden in de afgelopen 10 jaar. Daarnaast is dit Portugal natuurlijk nu een stuk zwakker. Portugal wordt derde in de poule.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dat is een verschil, maar zegt helemaal niets over het komende E.K.

Beetje raar om te concluderen dat Denemarken beter is dan Portugal. Op papier is Portugal 1 of 2 klasses beter.

Denemarken is al jaren met Portugal in de clinch, waarbij Denemarken volgens mij minstens gelijkwaardige resultaten heeft behaald; volgens mij zelfs iets betere (dat moet Dutchtuga maar even bevestigen of ontkrachten). De laatste wedstrijd tussen beide heb ik live gezien, en daar had Portugal weinig in te brengen op volle sterkte.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

dutchtuga schreef:

Maar tegen NL bijna systematisch wint. Dat optimisme is dus niet helemaal geplaatst.

Wanneer hebben jullie voor het laatst gewonnen? Juist ja, in 2006, dat is in 2012 ZES jaar geleden. Er staat nu een beter en volwassener team dan in 2006 (aan de kant van Oranje) terwijl Portugal juist minder is geworden.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2375 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Ja, en Portugal komt zonder Ronaldo de poul ook zeker niet door.

Iedergeval twee lastposten (Carvalho en Bosingwa) zijn er niet bij.

Klopt. Maar Ronaldo is niet zo blessuregevoelig als Meneer Glas.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Duitsland speelt gelijk tegen Nederland en wint van Denemarken en Portugal

Nederland wint van Denemarken speelt gelijk tegen Duitsland en gelijk tegen Portugal

Portugal verliest van Duitsland, speelt gelijk tegen Denemarken en speelt gelijk tegen Nederland

Denemarken verliest van Nederland en Duitsland en speelt gelijk tegen Portugal.

Stand:

Duitsland: 7 punten

Nederland 5 punten

Portugal 2 punten

Denemarken 1 punt

Dat wordt hem

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

LOL

Noem is een makkelijke wedstrijd dan Zelfs die verloren potjes van ons tegen jullie waren 50/50 wedstrijden. Volgens mij is dit ook gebaseerd op 1 of 2 wedstrijden in de afgelopen 10 jaar. Daarnaast is dit Portugal natuurlijk nu een stuk zwakker. Portugal wordt derde in de poule.

Moeilijk of niet, bijna alles gewonnen. Wordt gewoon erg moeilijk. Ik hou het open, maar Portugal en NL zullen om de 2e plek strijden, denk ik toch wel.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2375 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

LOL

In 2004 was Portugal duidelijk beter. In 2006 was het inderdaad gelijkwaardig, maar had het niets met voetbal te maken.

Nederland is op dit moment iets sterker, maar zo'n wedstrijd staat op zich (om er nog eens een cliché tegenaan te smijten).

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Helemaal waar.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dat klopt, maar Robben was in 08 en in 10 fit dus heb goede hoop dat hij ook weer fit is. Robben heeft nooit lange blessures (nu toevallig wel) maar een kut blessure waardoor die weer 2 weken ofzo eruit is.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2375 stemmen

In 2010 was hij verre van fit, maar wel belangrijk en bij vlagen erg sterk. Was hij fit geweest, dan had hij er minstens 1 van die 2 kansen ingeramd.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Moeilijk of niet, bijna alles gewonnen. Wordt gewoon erg moeilijk. Ik hou het open, maar Portugal en NL zullen om de 2e plek strijden, denk ik toch wel.

Met alle respect voor Portugal, maar het is het gewoon net niet. Goede namen zoals Ronaldo, Meirelles (?), Nani, Moutinho, Danny, Pepe, Coentrao, maar op de een of andere manier is het gewoon net niet met Portugal. Een Denemarken schat ik toch echter hoger in.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Misschien komt Nederland de poul door, maar dan krijgen we hetzelfde scenario als in 2006 en 2008: vliegen we er in de 2de ronde tegen een b-land uit.. Nederland speelt toch de beste toernooien als de tegenstanders in het begin niet te sterk zijn. Beste voorbeelden uiteraard EK '88 en WK '98. Nederland heeft altijd tijd nodig om zelfvertrouwen te winnen, daar we op mentaal vlak gewoon niet zo sterk zijn.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Denk dat jouw hart sneller zal kloppen dan de mijne. Ben enkel bang voor Duitsland. Dat land ligt ons nooit. En met Denemarken ook niet blij, kans zal weer aanwezig zijn dat Portugal zich daarop verkijkt.

Zo is dat, gewoon doen of jullie heel goed zijn!

Denemarken lacht zich dood, ieder geval 1 duel die ze wel winnen.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

In 2010 was hij verre van fit, maar wel belangrijk en bij vlagen erg sterk. Was hij fit geweest, dan had hij er minstens 1 van die 2 kansen ingeramd.

Altijd leuk om aan zulke dingen herinnerd te worden.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2375 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Misschien komt Nederland de poul door, maar dan krijgen we hetzelfde scenario als in 2006 en 2008: vliegen we er in de 2de ronde tegen een b-land uit.. Nederland speelt toch de beste toernooien als de tegenstanders in het begin niet te sterk zijn. Beste voorbeelden uiteraard EK '88 en WK '98.

WK '10 lijk me een duidelijker geval dan WK '98.

Filmpje1

• 1291 berichten
  • 1029 stemmen

rep_robert schreef:

Stond sowieso op de site van de UEFA vorige maand, toen had ik die lijst hier ook nog neergezet. Weet niet hoe het er nu voorstaat na de laatste paar speelrondes.

edit:

http://www.vi.nl/Achtergronden/UEFA-ranglijst/211985/UEFA-Coefficientenlijst-Nederland-flink-op-dreef.htm

Nog steeds het derde land qua punten dit seizoen

Dankje.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2375 stemmen

Chucky92 schreef:

maar op de een of andere manier is het gewoon net niet met Portugal. Een Denemarken schat ik toch echter hoger in.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Misschien komt Nederland de poul door, maar dan krijgen we hetzelfde scenario als in 2006 en 2008: vliegen we er in de 2de ronde tegen een b-land uit.. Nederland speelt toch de beste toernooien als de tegenstanders in het begin niet te sterk zijn. Beste voorbeelden uiteraard EK '88 en WK '98. Nederland heeft altijd tijd nodig om zelfvertrouwen te winnen, daar we op mentaal vlak gewoon niet zo sterk zijn.

Ach, wonnen we vorig WK niet van Slowakije en Uruguay, die weer als iets minder goed weggezet werden in de KO fase?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Denemarken heeft afgezien van 92 dan nooit de juiste instelling om ver te komen op een toernooi. Toch zullen zij Portugal ook zien als DE ploeg om te kloppen, wat weer gunstig is voor ons.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Volgens mij werd Denemarken eerste in de kwalificatie poul met 3 punten meer dan Portugal.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Denemarken eindigde in de EK groep recent boven Portugal, door hen te verslaan. En het toernooi daarvoor zaten ze ook bij de kwalificaties samen, toen won Denemarken zelfs in Portugal.

Portugal heeft betere spelers, Denemarken een veel beter team. Portugal wordt 4e.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Nicolage Rico schreef:

WK '10 lijk me een duidelijker geval dan WK '98.

Nog beter voorbeeld uiteraard. Maar ook in '88 (verlies tegen Rusland) en in '98 (matige gelijkspelen tegen België en Mexico) groeiden we in het toernooi. Met direct tegenstanders als Portugal en Duitsland zie ik dat niet gebeuren.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Hoogmoed komt voor de val jongens

Nee, denk dat Duitsland ongenaakbaar is, en dat voor plaats twee drie landen in aanmerking komen (ja, onderschat de Denen maar niet). Leuke poule

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ach, wonnen we vorig WK niet van Slowakije en Uruguay, die weer als iets minder goed weggezet werden in de KO fase?

Nadat we een uitermate zwakke poul waren doorgekomen, zonder ook maar 1 keer overtuigend te voetballen. Nu moeten we er gelijk staan. Dit is voor Nederland gewoon een uitermate ongunstige loting.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.