- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Voetbalzone - Cruijff en jeugdtrainers Ajax nemen juridische stappen
Cruijff 
Gaat morgen weer gezellig worden bij die vergadering.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Waarom? Omdat ik toevallig Alderweireld en Vertonghen drama vind? Volgens mij heb ik ook gezegt dat Eriksen gewoon veel talent heeft, van der Wiel een grote toekomst kan verwachten en dat Vermeer een redelijke keeper is. Ajax is niet mijn favoriete club, maar ik ga daarom niet dingen zeggen die ik niet meen.
Vertonghen en Alderweireld kunnen niet verdedigen, alleen opbouwen, ja een verdediger die niet kan verdedigen... lastig dan om een goede speler te zijn. Ik roep het trouwens al een tijdje dat Vertonghen niet kan verdedigen, dus niet alleen nu die nog slechter speelt dan normaal.
Haha hou toch op. Je noemt er 3 redelijk (dat is eigenlijk dus niet zo heel bijzonder) en de rest slecht. Sure.
En dan zeggen dat je het heel objectief gedaan hebt. Vertonghen en Alderweireld kunnen prima verdedigen, bewijzen ze al jaren. Laatste 2 jaar minst gepasseerd, dit jaar 4/5 keer de 0 gehouden in de CL....maar ze kunnen er helemaal niks van toch?
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Jezus, wat wordt er overdreven bij de NOS. Knap van die jongen dat hij scoort, daar niet van. Maar hij wordt indirect gelijk vergeleken met de grote spelers. Ik weet nog wel Maachi die bij Utrecht debuuterde en 2x scoorden, waar speelt hij nu?
Belachelijke rode kaart voor RKC, kom op volgens mij denkt Blom dat voetbal een homo sport is.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Haha hou toch op. Je noemt er 3 redelijk (dat is eigenlijk dus niet zo heel bijzonder) en de rest slecht. Sure.
En dan zeggen dat je het heel objectief gedaan hebt. Vertonghen en Alderweireld kunnen prima verdedigen, bewijzen ze al jaren. Laatste 2 jaar minst gepasseerd, dit jaar 4/5 keer de 0 gehouden in de CL....maar ze kunnen er helemaal niks van toch?
Nee, maar dat komt misschien omdat Ajax ook geen bijzonder team heeft en niks voor niks 5e staan. Scoreboordjournalistiek noemn zij het wat jij de hele tijd zegt over die cijfertjes. Sightorsson is trouwens wel goed en Boerrigter vind ik redelijk. Vooral snel en daarmee gevaarlijk, af en toe een goede voorzet. Maarja, ik kan het niet helpen dat jij door een grote Ajax bril (zal wel groot zijn ivm jullie neuzen
) kijkt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jezus, wat wordt er overdreven bij de NOS. Knap van die jongen dat hij scoort, daar niet van. Maar hij wordt indirect gelijk vergeleken met de grote spelers. Ik weet nog wel Maachi die bij Utrecht debuuterde en 2x scoorden, waar speelt hij nu?
Belachelijke rode kaart voor RKC, kom op volgens mij denkt Blom dat voetbal een homo sport is.

Echt, wat zeur je weer vandaag. Hij scoort bij zijn debuut, net als grote Ajacieden uit het verleden. Dat is de vergelijking. Dat jij er weer meer achter zoekt zegt weer meer over jou.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nee, maar dat komt misschien omdat Ajax ook geen bijzonder team heeft en niks voor niks 5e staan. Scoreboordjournalistiek noemn zij het wat jij de hele tijd zegt over die cijfertjes. Sightorsson is trouwens wel goed en Boerrigter vind ik redelijk. Vooral snel en daarmee gevaarlijk, af en toe een goede voorzet. Maarja, ik kan het niet helpen dat jij door een grote Ajax bril (zal wel groot zijn ivm jullie neuzen
) kijkt.
Het bizar zware programma de afgelopen 2 maanden en een enorme blessuregolf heeft er zeker niks mee te maken dat het allemaal wat slechter gaat?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Castaignos maakt in de 89e minuut de winnende voor Inter als invaller (in de rust). Erg goed nieuws voor iedereen met een Oranje voetbalhart.
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PA1V_e_dlv8[/embed]
En een prima goal is het ook nog!
(wel jammer dat dat schijt Inter daardoor wint, maar ach..)
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Niet echt, ging daarvoor al klote.
De Boer moest even beseffen dat Janssen verkeerd stond opgesteld.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ahjoh, vorig jaar was het ook niet best. Daar heeft Stekelenburg en in mindere mate Vermeer echt de titel voor jullie gepakt. Ajax is al jaren niet best en het lijkt elk jaar slechter te worden. Een verdediging van niks op dit moment, een redelijk middenveld en een goede aanval. Doet zeker wel pijn dat clubs als AZ en Twente al een stuk voorliggen op dit Ajax?
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
De Boer moest even beseffen dat Janssen verkeerd stond opgesteld.
Ja, op deze manier kan je alles goed gaan praten.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ahjoh, vorig jaar was het ook niet best. Daar heeft Stekelenburg en in mindere mate Vermeer echt de titel voor jullie gepakt. Ajax is al jaren niet best en het lijkt elk jaar slechter te worden. Een verdediging van niks op dit moment, een redelijk middenveld en een goede aanval. Doet zeker wel pijn dat clubs als AZ en Twente al een stuk voorliggen op dit Ajax?
Vorig jaar was het ook niet super nee. Jaar daarvoor 85 punten onder Jol, maar dat noem je dan zeker expres niet he?
AZ en Twente liggen niet op ons voor als club. Ja, dit seizoen even alhoewel ik denk dat Ajax nog voor de winter weer voor Twente staat. En AZ doet het geweldig, maar dat is eenmalig denk ik.
Ik oordeel verder altijd pas na langere tijd. In de winter evalueer ik wel weer wat er nog te redden valt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Je kan moeilijk ontkennen dat Janssen als controleur ons geen punten heeft gekost. Inschattingsfout van de Boer en zijn staf. Nu hij aanvallend ingesteld staat merk je zijn meerwaarde. Die bal vandaag bij de 0-2 was echt schitterend.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Volgens was het jaar onder Jol ook niet goed, een hele sterke inhaalslag gehaald de tweede seizoenshelft (of was dat vorig jaar, ik dacht 2 jaar geleden onder Jol).
Het is al jaren niet best met Ajax. Kan je moeilijk ontkennen, jij mag van mij die Belgen achterin goed vinden, ik vind het niks.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Volgens was het jaar onder Jol ook niet goed, een hele sterke inhaalslag gehaald de tweede seizoenshelft (of was dat vorig jaar, ik dacht 2 jaar geleden onder Jol).
Het is al jaren niet best met Ajax. Kan je moeilijk ontkennen, jij mag van mij die Belgen achterin goed vinden, ik vind het niks.
85 punten van de 102 haalbare punten, I rest my case. En een doelsaldo met 100+ goals en maar 20 tegen.
Maar laten we het vooral vergeten en alleen vorig seizoen noemen, want dat is makkelijk scoren.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
85 punten van de 102 haalbare punten, I rest my case. En een doelsaldo met 100+ goals en maar 20 tegen.
Maar laten we het vooral vergeten en alleen vorig seizoen noemen, want dat is makkelijk scoren.
Je kunt wel komen met al die leuke feitjes. Feit is dat Ajax in 8 jaar ofzo 1 keer kampioen is geworden, waarom jij een beetje wil gaan beweren dat het dan goed gaat met Ajax de laatste jaren is mij een raadsel.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Je kunt wel komen met al die leuke feitjes. Feit is dat Ajax in 8 jaar ofzo 1 keer kampioen is geworden, waarom jij een beetje wil gaan beweren dat het dan goed gaat met Ajax de laatste jaren is mij een raadsel.
Haha en weer erover heen lullen. Ik benoem feiten. Net zoals jij een feit hebt dat Ajax 1 titel in 7 jaar heeft gepakt, maar dat is niet iets wat ik ontken.
Waar hoor je mij trouwens zeggen dat het de laatste jaren goed gegaan is?
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Haha en weer erover heen lullen. Ik benoem feiten. Net zoals jij een feit hebt dat Ajax 1 titel in 7 jaar heeft gepakt, maar dat is niet iets wat ik ontken.
Waar hoor je mij trouwens zeggen dat het de laatste jaren goed gegaan is?
Sorry, jij beweer niet dat het goed gaat met Ajax, dat was een fout. Ik beweer dat het gewoon de afgelopen jaren slecht is, en daar ben jij het er niet mee eens. Maar als Ajax 1 keer kampioen is geworden in zoveel jaren, en voor bij wordt gestreefd door de ene na de andere club, dan kun je toch niet ontkennen dat het slecht gaat?
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
In tegenstelling tot de tekst op bovenstaande foto, ziet commissaris Paul Römer liever dat Sint-Nicolaas Johan Cruijff mee naar Spanje neemt. Bij een Sinterklaasfeest van de NTR, waar Römer directeur is, deed hij een toespraak. Ook had hij een paar vragen voor Sint-Nicolaas: ”Waarom krijg ik elke keer Zwarte Piet in mijn schoen?” luidde zijn eerste vraag aan de goedheiligman. Zijn tweede vraag ging over Johan Cruijff: “Als u straks terug gaat naar Spanje, kunt u dan die man meenemen op de boot en via Barcelona varen?”
Ten Have zegt dat ze door willen met Cruijff en Römer zegt van niet. Niet de eerste keer dat deze twee elkaar tegenspreken. Zouden ze liegen? 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Sorry, jij beweer niet dat het goed gaat met Ajax, dat was een fout. Ik beweer dat het gewoon de afgelopen jaren slecht is, en daar ben jij het er niet mee eens. Maar als Ajax 1 keer kampioen is geworden in zoveel jaren, en voor bij wordt gestreefd door de ene na de andere club, dan kun je toch niet ontkennen dat het slecht gaat?
Jij haalt een hoop door elkaar. Het gaat niet zo geweldig met Ajax, maar ze worden niet door de ene na de andere club ingehaald.
De titel van AZ was een incident, de titel van Twente idem. Die ploegen hebben dat niveau ook niet langdurig vastgehouden. En PSV heeft ook al 3 jaar geen prijs gewonnen. Het wisselt elkaar gewoon af. Goede kans dat PSV dit jaar de titel pakt. Dan heb je 4 verschillende kampioenen in 4 jaar.
Daarom is Cruijff ook zo druk bezig om Ajax te reanimeren. Ajax heeft de potentie om zeker in Nederland te overheersen, maar dat komt er al 10 jaar veel te weinig uit. Niet gek als je spelers als Ebecilio in het 1e ziet belanden ipv de nieuwe Kluivert of Seedorf.
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
Kut, blessure Vermeer lijkt "mee" te vallen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Jij haalt een hoop door elkaar. Het gaat niet zo geweldig met Ajax, maar ze worden niet door de ene na de andere club ingehaald.
De titel van AZ was een incident, de titel van Twente idem. Die ploegen hebben dat niveau ook niet langdurig vastgehouden. En PSV heeft ook al 3 jaar geen prijs gewonnen. Het wisselt elkaar gewoon af. Goede kans dat PSV dit jaar de titel pakt. Dan heb je 4 verschillende kampioenen in 4 jaar.
Daarom is Cruijff ook zo druk bezig om Ajax te reanimeren. Ajax heeft de potentie om zeker in Nederland te overheersen, maar dat komt er al 10 jaar veel te weinig uit. Niet gek als je spelers als Ebecilio in het 1e ziet belanden ipv de nieuwe Kluivert of Seedorf.
Titel van Twente weet ik zo net nog niet, het jaar daarvoor werden zij dacht ik 2e en nu staan zij ook boven Ajax. En als het zo doorgaat met Ajax ben ik ervan overtuigd dat Vitesse jullie ook gaat inhalen.
Morgen lekker geen VI kijken, hoef niet te raden waar het om gaat.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Titel van Twente weet ik zo net nog niet, het jaar daarvoor werden zij dacht ik 2e en nu staan zij ook boven Ajax. En als het zo doorgaat met Ajax ben ik ervan overtuigd dat Vitesse jullie ook gaat inhalen.
Morgen lekker geen VI kijken, hoef niet te raden waar het om gaat.
Wederom reageer je erg selectief. Het is je bekend dat Ajax in de laatste 10 jaar naast 2x kampioen nog een keer of 6 tweede is geworden? Kortom, bijna elk jaar top 2, op geloof ik het seizoen Blind en van Basten na. Maar vooral dan wel Twente benoemen dat naast 1e liefst ook eens 2e werd.
Eind dit seizoen staat Ajax in de top 3. Waar precies, geen idee. Als het een beetje mee zit gaat Ajax nog om de titel spelen en anders is spelen om plek 2 het hoogst haalbare.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Wederom reageer je erg selectief. Het is je bekend dat Ajax in de laatste 10 jaar naast 2x kampioen nog een keer of 6 tweede is geworden? Kortom, bijna elk jaar top 2, op geloof ik het seizoen Blind en van Basten na. Maar vooral dan wel Twente benoemen dat naast 1e liefst ook eens 2e werd.
Eind dit seizoen staat Ajax in de top 3. Waar precies, geen idee. Als het een beetje mee zit gaat Ajax nog om de titel spelen en anders is spelen om plek 2 het hoogst haalbare.
Sorry hoor, maar 2e is ook niet goed van Ajax. Een club als Ajax hoort gewoon altijd kampioen te worden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Sorry hoor, maar 2e is ook niet goed van Ajax. Een club als Ajax hoort gewoon altijd kampioen te worden.
Haha jij blijft net zo lang draaien totdat het onderwerp precies valt zoals je het wil. Ik geef het op.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Haha jij blijft net zo lang draaien totdat het onderwerp precies valt zoals je het wil. Ik geef het op.
Doe dat lekker, ga jij maar geloven dat Ajax niet slecht gaat. Wordt toch elk jaar minder.
kos
-
- 46726 berichten
- 8880 stemmen
Jopie gaat 'de procedure' aanklagen.
, kan die man niet tegen zichzelf in bescherming worden genomen?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nog niet eens de aandeelhoudersvergadering afwachten? Vreemd.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3876 stemmen
Ik ben begin van de moviemeter filmquiz anders aardig aan het uitstellen omdat het zo spannend is.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hij zet de boel expres op scherp. Beide scenario's zijn goed. Of een verdere bestuurlijke crisis, of een voetbal technische crisis. Weet eigenlijk niet eens wat ik liever heb. Maar Cruijff er op deze manier uitgooien is natuurlijk wel een blijvende schande.
Hoop daarom toch dat men voor Ten Have kiest. Krijgen we tenminste ook nog een lekkere juridische procedure. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.