- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Keeper komt duidelijk uit en brengt Ruiz uit balans.
Uitgestoken arm/hand + het blokkeren van de weg v/d bal naar het doel. Net als Meeuwis bij Feyenoord vandaag, was ook een penal. Toegeven hoeft niet zo moeilijk te zijn.
Ligt eraan of het de baan naar de goal onderbrak. Zie ze wel erg vaak van dat soort lullige penalty's geven aan het randje van de 16 meter. Kan er verder niet over oordelen.
Heerlijk middagje, ik stond buiten het supportershome voor de wedstrijd met een biertje in m'n handen en toen wist ik het. Dit gaat een topdag worden!
Zelf gemakkelijk winnen met een lekker copacabana sfeertje op het vak.
Twente lekker gelijk, waardoor wij de tweede plaats sowieso in eigen hand hebben als we geen punten meer verspelen.
PSV had niet uitgemaakt of ze zouden winnen of verliezen, hun doelsaldo is veel beter dus we moeten sowieso hopen op 2x puntverlies, of het nou gelijkspel is of verlies maakt niet zoveel uit. Nu is de achterstand op hun nog maar 1 punt! Niks is meer onmogelijk of raar, we kunnen gewoon kampioen worden!
TOPMIDDAG!!
p.s. Zoals ik al hoorde, Ajax krijgt nu gewoon alweer de kans om alles te verprutsen, dus doe dit een a.u.b. een keer niet!
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Uitgestoken arm/hand + het blokkeren van de weg v/d bal naar het doel.
Ligt eraan of het de baan naar de goal onderbrak.
Je zegt nu precies hetzelfde, maar gebruikt "baan" i.p.v. "weg", "onderbrak" i.p.v. "blokkeren" en "goal" i.p.v. "doel". 
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Ik ben te wazig om jou zin te snappen
. Maar het was dus een goal als hij niet van zo gigantisch dichtbij die hand raakte?
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Ik ben te wazig om jou zin te snappen
. Maar het was dus een goal als hij niet van zo gigantisch dichtbij die hand raakte?
Haha, nu word je echt wazig.
Moet het persé een doelpunt zijn om hands te kunnen zijn?
Reppie, je moet naar bed, je hebt teveel bier in de zon gedronken. 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Maar het was dus een goal als hij niet van zo gigantisch dichtbij die hand raakte?
Sommige mensen hebben hun anti-Ajaxbril op, die praten alles goed wat in het nadeel van Ajax is.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Tuurlijk moet het een doelpunt zijn Rico anders is het natuurlijk een belachelijke penal. De situatieschets van Nomak zegt me eigenlijk genoeg.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Tuurlijk moet het een doelpunt zijn Rico anders is het natuurlijk een belachelijke penal. De situatieschets van Nomak zegt me eigenlijk genoeg.
Dus voortaan moet de scheidrechter in gaan schatten of een afstandsschot misschien wel een doelpunt had kunnen of moeten zijn, en/of de keeper hem misschien had kunnen pakken, of misschien toch een blunder had gemaakt, of dat de bal misschien wel tegen de lat of tegen de paal was gegaan, of toch tegen de binnenkant, of dat een vogel de bal nog net van de lijn had gekopt, of dat een streaker....etc.
Het gaat erom of de speler zijn had uitgestoken heeft (bal naar de hand is het dan). Het is in feite niet eens noodzakelijk of de bal op weg naar de goal is. Of moet de bal, tijdens een voorzet, precies op het hoofd van de medespeler komen, zodat degene scoort? 
Oordeel zelf maar.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Geen zin in deze discussie, van zo'n afstand kan je niet iets bewust doen of niet. Alleen als het echt een duidelijk doelpunt was moet je een penal toekennen. Anders blijft het gewoon een zielige penalty.
Dat is en blijft mijn mening.
Zal wel ff kijken.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
LOL, die EL commentator is me ook een randdebiel hoor bij die "penalty"situatie op slag van rust. Never nooit een penalty en het contact is echt 0,1% of zo. En dan heb je het alleen over het contact, voetbal is een contactsport.
Probleem bij die wel gegeven penalty is dat hij wel overduidelijk tegen de hand aan komt. Kan het zo'n scheidsrechter eigenlijk ook niet eens kwalijk nemen, die weet met z'n snufferd niet beter.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
LOL, die EL commentator is me ook een randdebiel hoor bij die "penalty"situatie op slag van rust. Never nooit een penalty en het contact is echt 0,1% of zo. En dan heb je het alleen over het contact, voetbal is een contactsport.
Dat is inderdaad geen penal. Had een gele kaart voor Buijse moeten zijn.
Wel jammer dat de andere penal-situatie (Ruiz/keeper) in deze ingekorte samenvatting ontbreekt.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
OMG EEN MISLUKTE PANENKA.... HA HA HA Dit wist ik helemaal niet 
Fail van de maand!
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Onbegrijpelijk dat je zoiets doet op een bepalend moment in de race van het kampioenschap.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Inderdaad, slim van de keeper om gewoon te wachten ipv dom in een hoek te duiken.
Helaas daarna wel een domme overtreding van die Roda keeper zeg. Ondanks dat Ruiz allang de bal kwijt was moet ie gewoon niet zo dom tegen hem oplopen. Zucht, goedkope 1-1.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Ajax heeft inderdaad ook niet zomaar gewonnen van Twente.
Ajax heeft het makkelijkste programma, maar moet ook nog 3 punten goedmaken. En er is geen pijl op deze competitie te trekken. Waar de top 3 vorig seizoen bijna alles won, kunnen ze nu van (bijna) iedere tegenstander verliezen.
Ajax moet nog 1 punt goedmaken. Op PSV.
Twente is in principe nu achterhaald als het gat 3 punten blijft. Ajax-Twente zal gewonnen moeten worden.
Komend weekend PSV naar Heracles. Dat wint PSV nooit. Twente naar Doetinchem, die kunnen ze winnen. Daarna PSV naar Feyenoord en Twente naar ADO. Da's extreem pittig. Ajax uit naar NEC en Excelsior thuis. Grote kans dat het 6 punten zijn.
Qua programma heeft Ajax een goede kans. Kwestie van dat Ajax eens kansen benut. Vandaag ook weer zeker 3 dikke kansen gewoon onbenut gelaten.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Al vind ik NEC uit nog wel een risicootje hoor. Die zijn ook aardig in vorm de laatste weken. Als Ajax wel wint dan staan we er erg goed voor ja.
Twente nog naar ADO??? Erg zuur hoor
En Feyenoord PSV wordt ook geen makkie.
Oehhhhhhhh 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Het had zowel bij PSV en Twente nog mooier kunnen zijn inderdaad, maar PSV had er een smerigheidje voor nodig en Twente mazzelt bij een tijdelijke blackout van de keeper van Roda, helaas.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Snap echt niet waarom iedereen vindt dat Ajax het makkelijkste programma heeft ... We hebben elk jaar moeilijkheden in Nijmegen en Heerenveen en Twente thuis is gewoon extreem lastig.
Ajax won vorig jaar gewoon bij NEC en Heerenveen.
Twente thuis wonnen we vorig jaar ook.
Hou toch eens op Ajax altijd omlaag te praten. Wordt nog lastig zat, maar natuurlijk hebben we het beste programma. Of ga je liever uit naar Heracles, Feyenoord en Groningen/ ADO, Graafschap, Feyenoord? Kom zeg.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Situatieschets:
Ik zie die trieste Feyenoord supporters al juichen in de Kuip als PSV daar wint omdat dat dan ongunstig voor Ajax is 
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Ajax moet nog 1 punt goedmaken. Op PSV.
Twente is in principe nu achterhaald als het gat 3 punten blijft. Ajax-Twente zal gewonnen moeten worden.
Dan moeten ze toch 3 punten goedmaken? Is niet je beste dag hè. 
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Situatieschets:
Ik zie die trieste Feyenoord supporters al juichen in de Kuip als PSV daar wint omdat dat dan ongunstig voor Ajax is
Zal niet gaan gebeuren hoor.
Zou overigens prachtig zijn als de kampioenswedstrijd daadwerkelijk Ajax - Twente wordt en dat Janko de 1-1 maakt in blessuretijd. 
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
2 punten. Gelijkspel van PSV is al voldoende voor ons "als" wij wel alles winnen.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Als je het zo bekijkt...
Ik zie het dat we op PSV 2 punten goed moeten maken en op Twente in principe niks als we zelf gewoon alles winnen.
Ik denk dat Ajax met 4 overwinningen kampioen wordt.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Situatieschets:
Nou, nee.
Op diverse fora lees ik dat wraak op PSV enorm leeft, zelfs als Ajax dan kan profiteren. Die vernederende 10-0 heeft een wond opengescheurd.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Nou, nee.
Op diverse fora lees ik dat wraak op PSV enorm leeft, zelfs als Ajax dan kan profiteren. Die vernederende 10-0 heeft een wond opengescheurd.
Ik hoop het. Vraag me overigens af wat jij op Feyenoord fora doet 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Algemene fora.
En heel af en toe kijk ik op Feyenoord en PSV Netwerk. Effe lezen wat daar gedacht wordt.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Ach, op algemene fora/internet zijn natuurlijk niet altijd de harde kern leden van een club. Behalve hier op MM natuurlijk waar zwaargewichten zitten. Zo'n HK maakt vaak tijdens een wedstrijd wel duidelijk wat ze ervan vinden 
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Feyenoord moet gewoon van PSV winnen. Ik hoop dat Twente of PSV het op andere dagen beslissen en dat Ajax 4 x verliest. 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Ik blader effe op PSV Netwerk, maar daar noemen ze Ajax plots de favoriet 
Da's ook wel weer overdreven 
0-2 voorsprong bij Groningen, 0-2 voorsprong bij Roda en bij 2-2 een penalty, 1-1 tegen NEC, 0-1 tegen ADO, 1-2 tegen Utrecht...ik ken wel wat potjes waar ik aan terugdenk als we de titel niet pakken 
Quido
-
- 14650 berichten
- 6151 stemmen
Hou toch eens op Ajax altijd omlaag te praten. Wordt nog lastig zat, maar natuurlijk hebben we het beste programma. Of ga je liever uit naar Heracles, Feyenoord en Groningen/ ADO, Graafschap, Feyenoord? Kom zeg.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Zij ja, maar Feyenoord wint daarintegen vaker van PSV weer(op dat "incidentje" na dan). Tuurlijk zijn die 4 overwinningen bij lange na niet zeker. Maar als je dit niet een makkelijker programma vindt dan weet ik het ook niet. En dan te bedenken dat Twente nog bv. naar Ado en ons moet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.