• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.877 films
  • 12.626 series
  • 34.956 seizoenen
  • 658.250 acteurs
  • 200.655 gebruikers
  • 9.483.742 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Bayern München heeft Louis van Gaal per direct uit zijn functie ontheven. De leiding van de Beierse club besloot de Nederlandse trainer zaterdagavond na het teleurstellende gelijkspel tegen 1.FC Nürnberg op straat te zetten.

Dat hebben officiële bronnen bevestigd tegenover NUsport.

Van Gaal per direct weg bij Bayern | nu.nl/sport |

Tsjah..

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Triest einde voor een trainer die de club weer helemaal deed opleven het afgelopen seizoen.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Insignificance schreef:

Want dan is er sprake van betere offensieve aansluiting en komt de spits gemakkelijker aan voetballen toe, neem ik aan. Aangezien je oreert dat de Hongaarse goals niets met organisatie te maken, ben ik zo vrij om te concluderen dat je dus eigenlijk vindt dat van Marwijk met die al dan niet bedoelde omzetting dé balans heeft gevonden in het offensieve en defensieve. Ik snap dan ook niet zo goed dat je daar kotsmisselijk van wordt. Misschien is je maag niet helemaal in balans?

Onzin. Het gaat niet om hoeveel aanvallende of hoeveel verdedigende spelers je opstelt. Het gaat om je intentie.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Messi evenaart historische prestatie van vorig seizoen

Barcelona-aanvaller Lionel Messi heeft zaterdagavond in het thuisduel met UD Almería (3-1 zege) een ongekend clubrecord geëvenaard. De Argentijnse aanvaller nam twee treffers voor zijn rekening en voerde zijn seizoenstotaal daarmee op naar 47 doelpunten in 45 officiële duels.

Ook vorig seizoen kwam Messi tot 47 doelpunten, in 53 officiële wedstrijden. Met dat aantal evenaarde hij destijds de productie van het voormalige Braziliaanse wonderkind Ronaldo, die in de jaargang 1996/97 in 49 wedstrijden tot 47 treffers kwam.

Messi verdeelde zijn 47 goals van dit seizoen als volgt: 29 in de Primera División, zeven in de strijd om de Copa del Rey, acht in de Champions League en drie in de strijd om de Spaanse Super Cup.

Messi heeft dit seizoen nog minimaal negen wedstrijden om zijn totaal verder op te voeren. In de Primera División staan nog zeven speelronden op de kalender, terwijl Barcelona ook nog de bekerfinale (tegen Real Madrid) speelt én de kwartfinalereturn in de Champions League tegen Shakhtar Donetsk.

Behalve zijn 47 doelpunten leverde Messi dit seizoen ook een karrenvracht aan assists. Het doelpunt dat hij tegen Almería voorbereidde (de 2-1 van Thiago) was alweer zijn 24ste assists in alle competities. Dat betekent dat Messi eigenhandig bij 71 van de 135 doelpunten van Barcelona betrokken was.

Wat een fenomeen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Wilfred Genee schreef:

Bayern München heeft Louis van Gaal per direct uit zijn functie ontheven. De leiding van de Beierse club besloot de Nederlandse trainer zaterdagavond na het teleurstellende gelijkspel tegen 1.FC Nürnberg op straat te zetten.

Dat hebben officiële bronnen bevestigd tegenover NUsport.

Van Gaal per direct weg bij Bayern | nu.nl/sport |

Tsjah..

Ik snap niet wat die mensen denken. Jonker gaat hem waarschijnlijk vervangen. Tel uit je winst zou ik zeggen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Mooi voor Jonker, hij wordt in zijn vak zeer zeker serieus genomen.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Het moet niet gekker worden daar . Het lot wat betreft CL van bayern ligt in handen van Andries Jonker

Zeker door overtuigende speech

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Bayern: "Alle vertrouwen in Jonker"

Voorzitter Karl-Heinz Rummenigge heeft veel vertrouwen in Andries Jonker. De assistent-trainer van Bayern München neemt de rest van het seizoen de taken over van de ontslagen coach Louis van Gaal.

"We wilden een man die de verhoudingen kent. Bovendien heeft hij een indrukwekkende toespraak gehouden voor het elftal", lichtte Rummenigge het aanblijven van de Nederlandse assistent toe.

Jonker, die ook al met Van Gaal samenwerkte bij FC Barcelona, heeft Bayern München nog vijf wedstrijden onder zijn hoede. Daarna neemt Jupp Heynckes het over. Die werd al eerder aangetrokken als opvolger van Van Gaal, die na dit seizoen zou vertrekken. Het is de bedoeling dat Jonker dan bij Bayern aan de slag gaat als amateurtrainer.

President Uli Hoeness had de afgelopen periode al veel kritiek op Van Gaal. Het plezier binnen het team en de club zouden onder de leiding van de Nederlander zijn verdwenen. "De maat was nu vol", aldus Hoeness.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Haha ik lach ook net in een deuk. Jonker maakte indruk met een speech en is nu interim van 1 van de grootste clubs ter wereld

Denk dat vd Gijp morgenavond niet meer bijkomt van het lachen

Maar verder is dit natuurlijk wel lachwekkend. Na vorig jaar mocht hij nog 10 jaar blijven, daarna werd het einde dit seizoen weg en nu na 1 gelijkspelletje is het direct ontslag. Wat een belachelijk beleid is dat zeg.

Vermeer; Van der Wiel, Ooijer, Vertonghen, Boilesen; Anita, De Jong, Eriksen; Özbiliz, El Hamdaoui, Sulejmani.

Ozbiliz in de basis in plaats van Ebecilio

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Ik zag het. Gelukkig geen Ebecilio. Ik had alleen nog De Zeeuw i.p.v Anita er neer gezet. En als Lodeiro een beetje ritme opdoet zal ik spelen met het middenveld Lodeiro-Eriksen-De Jong. Allemaal spelers die wel kunnen passen. Lijkt me een mooi middenveld en zeker de combinatie Lodeiro-Eriksen. Het schijnt dat de tegenstanders van Jong Ajax door die twee helemaal scheel werden getikt, als is Jong Ajax natuurlijk een ander niveau.

Hoeness: 'Sprookje dat spelers achter Van Gaal stonden'

10/04/2011 13:48

Uli Hoeness heeft zondag tijdens een persconferentie hard uitgehaald naar de ontslagen Louis van Gaal. De voorzitter van Bayern München gaf het ontbreken van synergie tussen de spelersgroep en de Nederlandse coach als reden voor het ontslag.

'Het is een sprookje dat de spelers van Bayern nog achter Van Gaal stonden', liet Hoeness (foto) aan duidelijkheid niets te wensen over. 'Het succes was er vorig seizoen. Maar het plezier is lange tijd weggeweest bij de club', aldus de voorzitter die het voorbije seizoen regelmatig in de clinch lag met de Nederlander.

Het succes bleef tijdens het huidige seizoen uit. Der Rekordmeister zakte zaterdag door het puntenverlies tegen 1. Nürnberg (1-1) van de derde naar de vierde plaats, waardoor deelname aan de Champions League voor komend seizoen serieus op de tocht is komen te staan. De achterstand op de felbegeerde derde plaats (Hannover 96), die positie geeft recht op deelname aan de voorronde Champions League, is een punt.

Aan Andries Jonker de taak de Beierse grootmacht terug naar de topdrie te loodsen. Algemeen directeur Karl-Heinz Rummenigge sprak het vertrouwen uit in de voormalig assistent van Van Gaal. 'We wilden iemand aanstellen die de verhoudingen binnen de club kent. Bovendien heeft Jonker de spelersgroep op indrukwekkende wijze toegesproken.'

Jonker, in het verleden onder meer hoofdtrainer bij Willem II, zal de komende weken worden bijgestaan door drie andere assistenten: landgenoot Marcel Bout, Hermann Gerland en keeperstrainer Walter Junghans.

De rest van de Nederlandse staf, onder wie keeperstrainer Frans Hoek, Jos van Dijk en Max Reckers, is net als Van Gaal uit hun functie ontheven.

In een eerder stadium benoemde Bayern Jupp Heynckes, saillant genoeg nu nog trainer van Bayer Leverkusen, al als opvolger van Van Gaal voor volgend seizoen.

Wat haat ik dat van die mensen die achteraf nog gaan schoppen. Zeg het dan meteen en niet achteraf.

Ik hoop nog stiekem dat Cruijff en Van Gaal er uitkomen, maar dat zal wel niet

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Van Gaal zou natuurlijk een prima AD voor Ajax kunnen zijn, maar laten we reeel zijn, de kans dat Louis komt als Cruijff bij Ajax wat te zeggen heeft is 0,0000000000001%.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Haha ik lach ook net in een deuk. Jonker maakte indruk met een speech en is nu interim van 1 van de grootste clubs ter wereld

Denk dat vd Gijp morgenavond niet meer bijkomt van het lachen

Ach Jonker is daar wel vaker aangepakt... Hij schopt het nu wel tot trainer van Bayern München.

Overigens net VD Boog gezien, ik denk dat hij Van Gaal (en Adriaanse) gaat proberen binnen te halen, om zijn hachje te redden.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Ach Jonker is daar wel vaker aangepakt... Hij schopt het nu wel tot trainer van Bayern München.

Overigens net VD Boog gezien, ik denk dat hij Van Gaal (en Adriaanse) gaat proberen binnen te halen, om zijn hachje te redden.

Het komt wel vaker voor dat de assistent van de ontslagen coach het over mag nemen. Schijnbaar is Bayern wanhopig, dat een knuppel als Jonker nu plots interim mag zijn.

Had dan een Ottmar Hitzfeld ofzo een 1,5 maand gehuurd.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Was Van den Boog net bij CL? Als hij Van Gaal en Adriaanse haalt dan kots ik hem nog meer uit. Dat is gewoon een ordinaire messteek in de rug van Cruijff.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Schandalig hoe ze met hem Louis omgaan natuurlijk. Ze kunnen gewoon niet tegen een man die doet wat hij zelf voor ogen heeft. Denk serieus dat hij blij mag zijn dat hij uit dat wespennest weg is. Laat de 2 oude mannetjes nu maar na elke wedstrijd over Heynckes gaan roddelen. Stank voor dank dit gewoon.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Het komt wel vaker voor dat de assistent van de ontslagen coach het over mag nemen. Schijnbaar is Bayern wanhopig, dat een knuppel als Jonker nu plots interim mag zijn.

Ik hecht iets meer waarde aan het oordeel van Van Gaal en de Bayern-top, dan aan de borrelpraat van Gijp en Derksen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Was Van den Boog net bij CL? Als hij Van Gaal en Adriaanse haalt dan kots ik hem nog meer uit. Dat is gewoon een ordinaire messteek in de rug van Cruijff.

Bij EL ja, hij zei niets nieuws, maar als je tussen de regels doorlas leek me dat duidelijk.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Bij EL ja, hij zei niets nieuws, maar als je tussen de regels doorlas leek me dat duidelijk.

Ik bedoelde EL natuurlijk Ik heb EL namelijk nog niet opstaan. Omdat ik nog moet leren, heb namelijk toetsweek. Maar om 14:30 zet ik het op. Ik neem aan dat je het kan terugvinden op internet toch?

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Ik hecht iets meer waarde aan het oordeel van Van Gaal en de Bayern-top, dan aan de borrelpraat van Gijp en Derksen.

Dat mag. Maar je bent gewoon slecht geinformeerd. De reden dat Louis Jonker mee nam naar Bayern was omdat hij dit hem beloofd had. Toen Louis voor de 2e keer Barcelona coach werd nam hij Jonker mee, die een mooie baan daarvoor heeft opgezegd. Maar van Gaal was al snel weg daar en Jonker dus ook. Om dit goed te maken werd beloofd dat hij Jonker mee zou nemen als hij nog eens coach werd van een buitenlandse topclub.

En de Bayern top kan je helemaal niet meer serieus nemen met dit besluit.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Nee dat verhaal wat je verteld is bij iedereen bekend. Maar Van Gaal neemt Jonker niet mee omdat hij zo'n lekkere koffie zet.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Zaten de supporters nou net te zingen Rik van den Boog? Of was iets van Leugens van den Boog ofsow? Ik heb ze in ieder geval Johan horen zingen

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Kai schreef:

Nee dat verhaal wat je verteld is bij iedereen bekend. Maar Van Gaal neemt Jonker niet mee omdat hij zo'n lekkere koffie zet.

Als je echt denkt dat Jonker vanwege zijn kundigheid mee mocht dan geef ik het op.

Stond vorig jaar nog een grote reportage in VI over Bayern. Stond duidelijk verteld waarom niemand bij Bayern Jonker en zo'n videobewerker die Louis ook mee heeft genomen serieus nemen.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Zaten de supporters nou net te zingen Rik van den Boog? Of was iets van Leugens van den Boog ofsow? Ik heb ze in ieder geval Johan horen zingen

Ik hoor ieder geval vd Boog zijn naam in de spreekkoren. Zal wel iets cynisch zijn, kan het niet goed horen.

Sterk Ajax trouwens in de 1e 10 minuutjes. Hebben Groningen volledig teruggedrukt.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Als je echt denkt dat Jonker vanwege zijn kundigheid mee mocht dan geef ik het op.

Hebben ze samen een passionele relatie dan? Natuurlijk is hij om zijn deskundigheid meegenomen.

By the way: heeft Rik allerlei kaarten aan zijn familie uitgedeeld ofzo? Ik kan met niet voorstellen dat hij wordt toegezongen.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Hebben ze samen een passionele relatie dan? Natuurlijk is hij om zijn deskundigheid meegenomen.

Kennen elkaar al lang ja. En mijn Barcelona verhaal is niet gelogen.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1433 stemmen

Net pas thuis en dus de goal van Fer gemist. Nouja Feyenoord iniedergeval vroeg op voorsprong .

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1433 stemmen

Oeh Miyaichi op de lat.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Kennen elkaar al lang ja. En mijn Barcelona verhaal is niet gelogen.

Nee dat klopt, maar Jonker is natuurlijk wel om zijn deskundigheid meegenomen.

Van Gaal ziet in Jonker zijn opvolger bij Bayern | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Ja, dat zeg ik. Louis vind Jonker een goede vent. Die luistert altijd naar hem en gaat er nooit tegenin.

Was toen ook totaal bezopen dat Louis in hem zijn opvolger zag

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ja, dat zeg ik. Louis vind Jonker een goede vent. Die luistert altijd naar hem en gaat er nooit tegenin.

Was toen ook totaal bezopen dat Louis in hem zijn opvolger zag

Als jij denkt dat een professional als Van Gaal zo redeneert, dan houdt het op natuurlijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.