• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.880 films
  • 12.627 series
  • 34.956 seizoenen
  • 658.250 acteurs
  • 200.655 gebruikers
  • 9.483.771 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

rep_robert

• 27554 berichten
  • 4175 stemmen

Tsjah, daar help je jezelf alleen maar mee blijkt maar weer. Ik heb erg genoten van het Nederlandse elftal op het WK en heb dan ook totaal niets met die azijnzeikers hier die de Vice wereldkampioen afkraken.

Hetgeen voetbal zo leuk maakt is alles eromheen. Als dat er niet is stelt zo'n WK of EK eigenlijk ook geen reet voor.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Finisterra schreef:

Zo vreemd is dat toch niet. Als uit een vrije trap een goal voortkomt en de vrije trap had eigenlijk niet eens mogen plaatsvinden, dan mag dat best op het conto van de scheidsrechter geschreven worden.

Sowieso was het écht lachwekkende dat beredeneerd werd dat de verdediging niet zo schutteren als die vrije trap NIET gegeven was. Dus als 'ie wel gegeven wordt schutteren ze wél, maar goed... als uiteraard die bal daar nooit was geweest hadden ze nooit geschutterd xD! WTF. Kijk even gewoon naar de kwaliteiten van je ploeg zeg, en beoordeel op wat wél gebeurd.

Bovendien: Oh echt, blame the ref? Dan Nederland dus ook penaltyreeks he omdat de scheids géén corner gaf aan het Nederlands elftal in de 116e minuut, terwijl toch echt na een wél gegeven vrije trap aan het NL-elftal dik in de Spaanse muur werd geschoten waarna de bal meters naast het doel verdween - waarna Casillas uittraptte en Iniesta scoorde. The horror.

Onzin retoriek, lachwekkend en dieptriest - uiteraard. Dit soort momenten streep je af. Zoals hierboven maar één momentje is in een 120 minuten durende wedstrijd.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Stu-Pot schreef:

Hilarisch, Melo beschouwen als een psychopaat. Kijk eerst eens naar je eigen ploeg? Het niet bestraffen van Robben na zijn walgelijke schwalbe. Wat de scheidsrechter wel deed is een vrije trap geven voor Nederland waaruit een goal voorkomt. Lijkt me een blunder. Zonder deze fout van de scheidsrechter had Brazilië de wedstrijd nog steeds in handen gehad en zou Nederland verloren hebben. Overigens snap ik de Brazilianen voor de volledige 100%, met name Melo. Ikzelf zou ook pisnijdig geweest zijn na zo'n walgelijke actie van Robben.

Allemachtig, wat rammen sommige mensen toch een onzin uit hun toetsenborg. Pijnlijk.

Haha, ja het ligt aan de scheids dat Cesar blunderde en dat Melo zichzelf niet onder bedwang kon houden. Het lag aan de scheids dat NL na de rust de schroom van zich af gooide en Brazilie gewoon omver voetbalde.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

otherfool schreef:

Zou zo'n man nu echt niet doorhebben dat hij de David Winner's, Hugo Borsten, Günter Netzers, Jan Mulders en otherfools van deze wereld, de echte liefhebbers dus, de ultieme fijnproevers, voor altijd van het ooit heilige Oranje heeft doen laten afkeren?

Oranje, overgeleverd aan de proleten, aan de anti-voetballers, de handballiefhebbers, het tuig dat meer geniet van een doodschop van Nigel dan een geniale voetbeweging van Wesley.

Nederland, dat nu voor altijd gedoemd is vereenzelvigd te worden met schoppen, spugen en slaan, en niet meer met schoonheid, aanvalslust en attractiviteit. Een Nederland dat verdedigend en laf speelt, met 7 (en er kan nog meer bij volgens Bertje) defensieve krachten, dat niks meer durft, waar alle vreugde uit is verdwenen.

Het Totaalvoetbal dat onder Bange Bert zo hard de nek werd omgedraaid, urinerend op de erfenis van Abe, Faas, Rinus, Ernst, Jopie, Willem, Marco, Dennis, Patrick en Ruud, ik zal het nooit vergeten en altijd bij me dragen. Maar het is niet meer.

Ik denk niet dat Van Marwijk zich iets aantrekt van wat jij hier postuleert op dit forum, dan wel van de andere personen die jij opsomt. Wellicht heeft hij het door, maar ach, wat moet hij ermee. Het gros van de Nederlanders is trots op wat Van Marwijk met het elftal tot op heden gepresteerd heeft. De spelers zelf lijken het ook prima te vinden. Ik denk dat het merendeel van de mensen liever Sneijder een briljante paas zien geven dan De Jong een doodschop zien uitdelen.

En wanneer ben jij een ultieme fijnproever? Wat maakt jou meer een fijnproever dan bijv. een A&L?

Overigens Nakada heeft ook een solide punt, vroeger werden er net zo goed hele smerige overtredingen begaan. Daarbij ben ik het ook eens met Lord_Flash, de Spanjaarden waren net wat effectiever dan wij.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Allemachtig, wat rammen sommige mensen toch een onzin uit hun toetsenborg. Pijnlijk.

Haha, ja het ligt aan de scheids dat Cesar blunderde en dat Melo zichzelf niet onder bedwang kon houden. Het lag aan de scheids dat NL na de rust de schroom van zich af gooide en Brazilie gewoon omver voetbalde.

Lezen is een kunst.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Sowieso was het écht lachwekkende dat beredeneerd werd dat de verdediging niet zo schutteren als die vrije trap NIET gegeven was.

Als de scheidsrechter de vrije trap niet zou gegeven hebben zou er ook geen defensieve fout gemaakt zijn aan de kant van de Brazilianen. Toch niet in die fase. Het valt me op dat de meeste users hier ongelooflijk blind zijn. Ogen eens laten nakijken. Aub, zo snel mogelijk.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Rode kaart voor Robben, die na het eindsignaal de scheidsrechter nog beledigd heeft

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Reinbo schreef:

Wat een onzin. Hoe minder tegengoals hoe groter de kans is dat je wint. Met 0-0 heeft nog nooit iemand verloren. Aan 5-6 heb je niks.

Wat een onzin. Kijk naar Barça, die hoeven niet te verdedigen, waarom? Ze hebben 80% balbezit. Als je kijkt naar de goals van Hongarije, dat waren meer persoonlijke fouten, dan een 'slechte organisatie'. Ik word kotsmisselijk van dat gelul van die trainers met hun 'balans' . Verder haat ik mensen met een mentaliteit van 'we spelen om niet te verliezen'. Met 0-0 heeft ook nog nooit iemand gewonnen.

Het spel wat Oranje op het WK was niet om aan te zien, boeit mij het of andere landen ook niet goed voetbalden. Dat is geen reden dat wij geen mooi voetbal mogen verwachten van Oranje, want kwaliteit hebben we genoeg. Je moet gewoon van jezelf uitgaan en proberen mooi te voetballen. Dat vond ik ook zo stuitend op het WK, Oranje probeerde niet eens mooi te voetballen. Gelukkig is bange Bert wakker geschud en heeft hij V/D Vaart op een van die controlerende posities neergezet. Nou maar hopen dat hij dat niet gaat veranderen op basis van een wedstrijd, waarin de goals vielen door persoonlijke fouten en niet omdat 'de organisatie niet goed stond'.

Het is ook geen wonder dat de ploeg met de meeste spelvreugde en de meeste intentie om te aanvallen, de meeste prijzen wint, namelijk Barça.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

lykathea schreef:

(quote)

Sowieso was het écht lachwekkende dat beredeneerd werd dat de verdediging niet zo schutteren als die vrije trap NIET gegeven was. Dus als 'ie wel gegeven wordt schutteren ze wél, maar goed... als uiteraard die bal daar nooit was geweest hadden ze nooit geschutterd xD! WTF. Kijk even gewoon naar de kwaliteiten van je ploeg zeg, en beoordeel op wat wél gebeurd.

Bovendien: Oh echt, blame the ref? Dan Nederland dus ook penaltyreeks he omdat de scheids géén corner gaf aan het Nederlands elftal in de 116e minuut, terwijl toch echt na een wél gegeven vrije trap aan het NL-elftal dik in de Spaanse muur werd geschoten waarna de bal meters naast het doel verdween - waarna Casillas uittraptte en Iniesta scoorde. The horror.

Onzin retoriek, lachwekkend en dieptriest - uiteraard. Dit soort momenten streep je af. Zoals hierboven maar één momentje is in een 120 minuten durende wedstrijd.

En laat nou net in belangrijke westrijden, dat ene momentje super belangrijk zijn. Je weet toch zelf ook dat in belangrijke wedstrijden het vaak wordt beslist op details. Begrijp me niet verkeerd ik vind het niet de schuld van de scheids, sterker nog ik heb deze discussie niet gelezen Maar wat ik wil zeggen is dat één momentje wel belangrijk is. Als Robben die bal er gewoon in had geramd, dan waren we wellicht wereldkampioen geweest. Maarja Casillas had nog een teen

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Sierd de Vos over Justin Bieber: "Klinkt als iemand die het altijd koud heeft, maar het is een zanger".

Wie oh wie stopt deze man?

Quido

• 14650 berichten
  • 6151 stemmen

Wat een schwalbe van Derijck, en de scheids trapt er nog in ook omdat het publiek begint te schreeuwen en alle ADO-spelers verontwaardigd met hun armen liepen te zwaaien.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Kai schreef:

Sierd de Vos over Justin Bieber: "Klinkt als iemand die het altijd koud heeft, maar het is een zanger".

Wie oh wie stopt deze man?

Ik hoorde het ook ja. Ik keek Excelsior-Graafschap, totdat ik me realiseerde dat Barca moest spelen hehe. Ach, ik hou wel van commentatoren die eens een beetje ouwehoeren.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

The Almighty schreef:

Ik word kotsmisselijk van dat gelul van die trainers met hun 'balans' .

Balans wordt vaak geassocieerd met verdedigende zekerheid, terwijl de term iets met evenwicht te maken heeft. Voor zover ik weet heeft een balans twee kanten. Vertaald naar voetbal zou dat dus gaan over defensieve én offensieve aspecten.

The Almighty schreef:

Dat vond ik ook zo stuitend op het WK, Oranje probeerde niet eens mooi te voetballen.

Het kwam er in ieder geval niet aan toe, nee. Kan zomaar iets met balans te maken hebben. Zo was er bij van Persie nauwelijks sprake van bruikbare aansluiting, hij stond er grotendeels alleen voor. De balans sloeg dus van tijd tot tijd door naar het defensieve.

The Almighty schreef:

Gelukkig is bange Bert wakker geschud en heeft hij V/D Vaart op een van die controlerende posities neergezet.

Want dan is er sprake van betere offensieve aansluiting en komt de spits gemakkelijker aan voetballen toe, neem ik aan. Aangezien je oreert dat de Hongaarse goals niets met organisatie te maken, ben ik zo vrij om te concluderen dat je dus eigenlijk vindt dat van Marwijk met die al dan niet bedoelde omzetting dé balans heeft gevonden in het offensieve en defensieve. Ik snap dan ook niet zo goed dat je daar kotsmisselijk van wordt. Misschien is je maag niet helemaal in balans?

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1433 stemmen

Dit moet de avond zijn waar Willem II 3 punten gaat inlopen op VVV. Looms is namelijk al van het veld af met rood. Mocht dat vanavond gebeuren staat ze nog 2 punten achter op VVV. Weet het programma van Willem II niet maar het moet mogelijk zijn.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Heracles op 1-2 in Tilburg

En dat terwijl Willem II na 4 minuten met een man meer stond en uit een penalty 1-0 scoorde

1-3 zelfs nu

rep_robert

• 27554 berichten
  • 4175 stemmen

JAAA GOOOOLLLLLLLLLLL BARCELONA

Weer die belachelijke commentator die probeert Zuid Europees te zijn. Jammer, bij Sport1 verwacht ik wel iets meer objectiviteit.

3-1 voor Barca overigens.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Messi

Heerlijke goal. Suffe wedstrijd verder.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

The Almighty schreef:

Het is ook geen wonder dat de ploeg met de meeste spelvreugde en de meeste intentie om te aanvallen, de meeste prijzen wint, namelijk Barça.

Die laatste zin is natuurlijk een slecht 'statement', want de voetbal geschiedenis kent tal van ploegen die met ogenschijnlijk lelijk voetbal grote prijzen hebben gewonnen.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1433 stemmen

Zie net dat die oud ajacied Mauro Rosales in de basis staat bij Seattle Sounders.

En ouwe rot Kasey Keller staat ook op doel.

rep_robert

• 27554 berichten
  • 4175 stemmen

Ben benieuwd naar de samenvatting van Willem II zo. Met een man meer de hele wedstrijd alsnog met 2-6 verliezen is natuurlijk schrijnend.

Veel spectaculaire wedstrijden in Tilburg hehe.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

van Hintum krijgt er een leuke baan aan daar haha.

rep_robert

• 27554 berichten
  • 4175 stemmen

Marco "ennuh" van Ginkel geeft ook een leuk interview. Het lijkt wel op Frank de Boer in zijn glorietijden

rep_robert

• 27554 berichten
  • 4175 stemmen

Wat een debielen bij bij VVV op de tribune zeg, vet gaan staan juichen als ze in de blessuretijd een penalty meekrijgen bij een 0-4 achterstand. Sjongejonge

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Dat Willem II en VVV zijn echt vreselijk slecht. Laat ze er aub allebei uitvliegen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

rep_robert schreef:

Wat een debielen bij bij VVV op de tribune zeg, vet gaan staan juichen als ze in de blessuretijd een penalty meekrijgen bij een 0-4 achterstand. Sjongejonge

Moest ook wel lachen om dat liedje toen Willem II de 4-2 scoorde haha.

rep_robert

• 27554 berichten
  • 4175 stemmen

haha ja, ging ook nog is een minuut door. Overigens waren ze wel een stuk realistischer op de tribune daar dan in Venlo.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Als de scheidsrechter de vrije trap niet zou gegeven hebben zou er ook geen defensieve fout gemaakt zijn aan de kant van de Brazilianen. Toch niet in die fase. Het valt me op dat de meeste users hier ongelooflijk blind zijn. Ogen eens laten nakijken. Aub, zo snel mogelijk.

Oh gaan we selectief quoten?

Hier dan nog eens, omdat lezen voor jou ook moeilijk is:

Als de vrije trap wel gegeven wordt schutteren ze wél - hou dit gegeven even in je hoofd. Misschien helpt herhaling wel bij jou.

Maar is dan jouw stelling: ALS die bal daar uiteraard nooit was geweest omdat er geen vrije trap was gegeven hadden ze nooit geschutterd...

Dit is onzin retoriek, aangezien het wél is gebeurd. Simple as that, en je in mijn optiek toch echt een wedstrijd beoordeelt op de dingen die wél gebeuren. Dat je dan een scheidsrechterlijke dwaling aankaart afijn - dat kan in jouw optiek gebeurd zijn - maar jouw causaliteit is wel héél erg ver te zoeken aangezien dit niét de oorzaak is voor geschutter achterin bij Brazilie. Het is de aanleiding, maar niet de oorzaak. Net als een uitbal die wel of niet gegeven wordt een aanleiding kan zijn tot een doelpunt, maar het is niet de oorzaak. Dat heeft toch echt met de voetballers zelf te maken.

Beoordeel dat Brazilaanse ploegje dus lekker op hun kwaliteiten en geef op zijn minst aan dat ze behoorlijk lachwekkend aan het schutteren waren achterin, en dat dáárom dat doelpunt viel. En kort daarna opnieuw, nota bene de kleinste man kopt na een corner binnen, Brazilianen waren weer eens aan het slapen, en daar hadden ze de scheids niet voor nodig . En die Brazilianen kunnen dus niemand anders dan alleen zichzelf kwalijk nemen dat die doelpunten vielen.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

En laat nou net in belangrijke westrijden, dat ene momentje super belangrijk zijn. Je weet toch zelf ook dat in belangrijke wedstrijden het vaak wordt beslist op details. Begrijp me niet verkeerd ik vind het niet de schuld van de scheids, sterker nog ik heb deze discussie niet gelezen Maar wat ik wil zeggen is dat één momentje wel belangrijk is. Als Robben die bal er gewoon in had geramd, dan waren we wellicht wereldkampioen geweest. Maarja Casillas had nog een teen

Ik begrijp waar je op doelt. Het gaat om confirmation bias, van zo'n wedstrijd herinner je wat je wilt herinneren en plaats dat dus op zo'n voetstuk.

Een wedstrijd leeft op details, niet alleen die belangrijke, alle wedstrijden. Maar dat is het juist, het zijn detailS. Meerdere momenten kunnen bepalend zijn.

Was dit niet gebeurd, dan was het volgende uiteraard ook niet gebeurd, en daardoor zou alles anders zijn.

Maar was dat ene andere nou juist wél gebeurd, dan was dat volgende dus weer niet gebeurd, en ook dan was alles anders...

Snap je?

Spanje kan net zo goed, en nog veel meer, momenten aanwijzen waar ze toch echt de wedstrijd hadden moeten kunnen kantelen. Maar dat is niet gebeurd, en dus beoordeel je de wedstrijd op de dingen die wel gebeuren. En dan kom je indeed tot de conclusie: Casillas heeft een teen. En de scheids was in de 116e minuut blind. Maar Heitinga was dom in de 109e minuut. etc.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

rep_robert schreef:

Ben benieuwd naar de samenvatting van Willem II zo. Met een man meer de hele wedstrijd alsnog met 2-6 verliezen is natuurlijk schrijnend.

Veel spectaculaire wedstrijden in Tilburg hehe.

En dan miste Everton nog een paar dot van een kansen (die van 4 meter bijv.).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.