• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.887 films
  • 12.627 series
  • 34.956 seizoenen
  • 658.250 acteurs
  • 200.656 gebruikers
  • 9.483.784 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Tja, ja, ja, misschien, maar wat heb ik daar aan? Ik wil gewoon goed voetbal zien. Inclusief bluf en spelvreugde. Liever Pietje Bell dan Ned Flanders.

Mazzel voor jou. In deze EK kwalificatiereeks zag je goed voetbal. Maargoed, als jij de voorkeur geeft aan Oostenrijk-Belgie ipv de galawedstrijd Hongarije-Nederland, dan moet je eigenlijk je mond houden.

Nederland-Zweden was eind vorig jaar ook al briljant.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Welk land behalve Duitsland, Chili, Paraguay en Argentinië(groepsfase) speelde nou echt mooi voetbal otherfool? Iedereen is daar maar voor 1 ding en dat is WK kampioen worden. Is het niet mooi, dan maar lelijk. Je wil toch prijzen?

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

moviemafketel schreef:

Welk land behalve Duitsland, Chili, Paraguay en Argentinië(groepsfase) speelde nou echt mooi voetbal otherfool? Iedereen is daar maar voor 1 ding en dat is WK kampioen worden. Is het niet mooi, dan maar lelijk. Je wil toch prijzen?

Laten we het niet overdrijven. Duitsland heeft net zo matig als goed gespeeld op het WK. Tegen Spanje waren ze slecht, tegen Engeland hadden ze een aardig deel niks in te brengen, maar was het mazzel dat de 2-2 die een meter achter was niet geteld werd en in de groepsfase speelde Duitsland ook gewoon zakelijk.

Chili? Deden het leuk, vlogen alleen wel in de 8ste finale eruit. Heb je dus maar 4 potjes naar kunnen kijken. Argentinie? Die maakten wel een aardige indruk ja. Totdat ze met 4-0 van het veld werden geblazen door Duitsland. Paraguay? Aardig, maar niet bijzonder.

Dat gehuil altijd. Zo best speelden de meeste landen niet eens. Spanje was ook verre van aantrekkelijk. Die waren gewoon net wat zakelijker. Gewonnen met veel mazzel van Paraguay, via een corner van Duitsland en in de finale ontkomen aan 2 bijna zekere goals van Robben. Gewoon de meest gelukkige.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

moviemafketel schreef:

Hoe aanvallender je speelt, hoe meer kans op prijzen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat een onzin. Hoe minder tegengoals hoe groter de kans is dat je wint. Met 0-0 heeft nog nooit iemand verloren. Aan 5-6 heb je niks.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

De klassieke fout; uitgaan van tegengoals en niet van eigen kracht. De angst, het minderwaardigheidscomplex, de overschatting van de tegenstander. Hint; met 0-0 heeft ook nog nooit iemand gewonnen. Ja, in België, waar dat gevierd wordt als een overwinning. Bert zou het daar goed doen als bondscoach.

Als je er gewoon minimaal 5 per wedstrijd inschiet (en met de Nederlandse selectie in een normale, offensieve opstelling is het bijna onmogelijk dat niet te doen) win je gewoon en had je de afgelopen jaren een paar titels gepakt. Maarja, het loon van de angst...

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Otherfool, ga je nog wat zeggen over mijn post van 13.09?

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

zie 13:03

Een korte onbedoelde opleving, een volgende keer weer gewoon zonder Raffie, let maar op.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

De klassieke fout; uitgaan van tegengoals en niet van eigen kracht. De angst, het minderwaardigheidscomplex, de overschatting van de tegenstander. Hint; met 0-0 heeft ook nog nooit iemand gewonnen. Ja, in België, waar dat gevierd wordt als een overwinning. Bert zou het daar goed doen als bondscoach..

Heeft niks met angst te maken, goed verdedigen is ook een eigen kracht. Punt is je hebt beide nodig. Maar dat zal een naieveling als jij wel nooit begrijpen.

otherfool schreef:

Als je er gewoon minimaal 5 per wedstrijd inschiet (en met de Nederlandse selectie in een normale, offensieve opstelling is het bijna onmogelijk dat niet te doen) win je gewoon en had je de afgelopen jaren een paar titels gepakt. Maarja, het loon van de angst...

Welke titels had je in gedachte? WK waren we op een teen na dichtbij en op het EK hebben we goed aanvallend gespeeld en kwamen we niet eens bij de laatste 4....

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

zie 13:03

Een korte onbedoelde opleving, een volgende keer weer gewoon zonder Raffie, let maar op.

Jij klaagt over attractiviteit, maar je kijkt het niet eens meer? Da's gewoon krom. De laatste pakweg 5 interlands waren echt van een hoog niveau met goed voetbal. Ook met de Jong in de ploeg.

Overigens denk ik niet dat de Jong-v Bommel nog samen blijft spelen. En zo wel, ook goed.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Daar horen nog wel meer aantrekkelijke wedstrijden bij zoals Nederland-Brazilie op het WK.

Aantrekkelijk? Grapjas.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

NL-Brazilie was van NLse kant in de 2e helft hartstikke aantrekkelijk.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

otherfool schreef:

De kleine aanvallende aanpassing (die meteen, oh verrassing, een sloot goals opleverde) zal snel weer teniet worden gedaan. Volgens Bertje gisteren moet er nog veel 'stabieler' worden gespeeld. Dus binnenkort weer de gebruikelijke één-nulletjes.

Gebruikelijke één-nulletjes???

Wk-kwalificatie:

2-0, 4-0, 2-0, 3-0, 1-2, 1-2, 0-1, 0-1

Wk zelf:

2-0, 1-0, 1-2, 2-1, 2-1, 3-2, 0-1 (verlies)

Ek kwalificatie:

2-1, 5-3, 4-1, 0-4, 0-5, 0-1

Ga eens even een realiteitscheck doen jongen.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Eerste helft was bijzonder aantrekkelijk. Knap voetbal van de Brazilianen. 2de helft heb ik weinig knaps gezien, Brazilië had zonder hulp van de scheidsrechter heel de wedstrijd gedomineerd. Na deze scheidsrechterlijke blunder was er niets aantrekkelijks meer aan.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Vond de twee goals anders bijzonder aamtrekkelijk. En genoot van de huilende Brazilianen achteraf.

nakada

• 2203 berichten
  • 1696 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Aantrekkelijk? Grapjas.

Een hele zooi kansen van een superieur Brazilie in de eerste helft en een bovenliggend Nederland in de tweede helft die ook nog eens met de overwinning aan de haal gaan = aantrekkelijk.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Stu-Pot schreef:

Eerste helft was bijzonder aantrekkelijk. Knap voetbal van de Brazilianen. 2de helft heb ik weinig knaps gezien, Brazilië had zonder hulp van de scheidsrechter heel de wedstrijd gedomineerd. Na deze scheidsrechterlijke blunder was er niets aantrekkelijks meer aan.

Welke fout heeft de scheidsrechter dan gemaakt?

Rode kaart voor psychopaat Melo was terecht en de 2 goals waren ook gewoon goed.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

lykathea schreef:

Ek kwalificatie:

2-1, 5-3, 4-1, 0-4, 0-5, 0-1

Niet in de juiste volgorde neem ik aan? Want de 5-3 was de meest recente...

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Niet in de juiste volgorde neem ik aan? Want de 5-3 was de meest recente...

Nee volgorde maakt niet uit . Dat was me weer teveel moeite voor otherfool.

nakada

• 2203 berichten
  • 1696 stemmen

otherfool schreef:

Hint; met 0-0 heeft ook nog nooit iemand gewonnen.

PSV in 1988 de Europa Cup I na een paar keer 0-0 en 1-1 onderweg naar de finale toe.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Welke fout heeft de scheidsrechter dan gemaakt?

Rode kaart voor psychopaat Melo was terecht en de 2 goals waren ook gewoon goed.

Hilarisch, Melo beschouwen als een psychopaat. Kijk eerst eens naar je eigen ploeg? Het niet bestraffen van Robben na zijn walgelijke schwalbe. Wat de scheidsrechter wel deed is een vrije trap geven voor Nederland waaruit een goal voorkomt. Lijkt me een blunder. Zonder deze fout van de scheidsrechter had Brazilië de wedstrijd nog steeds in handen gehad en zou Nederland verloren hebben. Overigens snap ik de Brazilianen voor de volledige 100%, met name Melo. Ikzelf zou ook pisnijdig geweest zijn na zo'n walgelijke actie van Robben.

Reinbo schreef:

Vond de twee goals anders bijzonder aamtrekkelijk. En genoot van de huilende Brazilianen achteraf.

Dat deed ik ook gedurende het einde van de WK-Finale.

nakada schreef:

(quote)
Een hele zooi kansen van een superieur Brazilie in de eerste helft en een bovenliggend Nederland in de tweede helft die ook nog eens met de overwinning aan de haal gaan = aantrekkelijk.

Onverdiende overwinning. Brazilië had trouwens nog een afgekeurd doelpunt, ik kan het me niet precies herinneren maar volgens mij was dat geen buitenspel.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Haha wat een lachwekkendheid. Een niet zo goede herinnering meent nog ergens een iets van een niet zo erg buitenspel doelpunt te herkennen en één al-dan niet schwalbe die NIET de oorzaak is van het doelpunt (maar uiteraard uitzonderlijk slecht verdedigen van Brazilie zelf) is dan de nekslag voor ditzelfde Brazilie? En dat is dan de schuld van de scheidsrechter? En dan ga jij beweren dat "wij" naar ons eigen team moeten kijken?

Arme jongen toch.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Een niet zo goede herinnering meent nog ergens een iets van een niet zo erg buitenspel doelpunt te herinneren

Precies. Ik vind dit ook ontzettend grappig.

en één al-dan niet schwalbe die NIET de oorzaak is van het doelpunt (maar uiteraard uitzonderlijk slecht verdedigen van Brazilie) is dan de nekslag voor ditzelfde Brazilie?

Kunnen jullie gewoon niet erkennen dat het een schwalbe is? Of ben je zo blind? Een vraag waar ik het antwoord al op weet. Natuurlijk is dat de oorzaak. Het slecht verdedigen zou ook nooit ontstaan zijn zonder die schwalbe...

En dan ga jij beweren dat "wij" naar ons eigen team moeten kijken?

Heeft geen betrekking op bovengenoemde zaken? Wel op 'psychopaat Melo'. Net zoals er een 'psychopaat De Jong' en 'psychopaat V. Bommel' ergens op de grasvelden rondlopen.

Arm oudje toch.

nakada

• 2203 berichten
  • 1696 stemmen

Stu-Pot schreef:

Onverdiende overwinning. Brazilië had trouwens nog een afgekeurd doelpunt, ik kan het me niet precies herinneren maar volgens mij was dat geen buitenspel.

Verdiend of onverdiend ( naar mijn mening een onzinnige discussie, degene met de meeste doelpunten wint en dat was hier Nederland ) doet nu niet ter zake, het ging er alleen maar om of het een aantrekkelijke wedstrijd was. In mijn herinnering was het dat.

nakada

• 2203 berichten
  • 1696 stemmen

Stu-Pot schreef:

Het slecht verdedigen zou ook nooit ontstaan zijn zonder die schwalbe...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Stu-Pot schreef:

Het slecht verdedigen zou ook nooit ontstaan zijn zonder die schwalbe...

+1.

Statement van de week alvast.

Wat een niveau .

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4778 stemmen

Zo vreemd is dat toch niet. Als uit een vrije trap een goal voortkomt en de vrije trap had eigenlijk niet eens mogen plaatsvinden, dan mag dat best op het conto van de scheidsrechter geschreven worden.

Verder akkoord met otherfool. Heb niks tegen de Nederlandse nationale ploeg maar op het WK was het jammer genoeg niet veel soeps. Zwak voetbal en weinig spektakel en veel onsportief gedrag, daar heeft de neutrale voetballiefhebber natuurlijk niets aan. Dat je het toch tot de finale schopt, kan dan wel leuk zijn als supporter maar is eerder ergerlijk voor de neutrale kijker. Dan zag ik op dat WK inderdaad liever Duitsland of Chili bezig.

rep_robert

• 27554 berichten
  • 4175 stemmen

Ik heb alle wedstrijden van het NL elftal in de brandende zon in de Poelestraat in Groningen zien met veel bier erbij. Heb me meer dan prima met alle wedstrijden vermaakt. Als je saai alles thuis achter zo'n televisietje bekijkt is voetbal ook geen reet aan ja.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4778 stemmen

rep_robert schreef:

Als je saai alles thuis achter zo'n televisietje bekijkt is voetbal ook geen reet aan ja.

Niet akkoord. Dat wist je waarschijnlijk zelf al.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.