• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.887 films
  • 12.627 series
  • 34.956 seizoenen
  • 658.250 acteurs
  • 200.656 gebruikers
  • 9.483.784 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Nou prachtig, een kansloos verloren WK-finale behaald met anti-voetbal, veel plezier dermee

Ik had er inderdaad veel plezier mee, dat hele toernooi. Zoals nog 16 miljoen mensen. Moeilijk te snappen voor je misschien, maar dat was al bekend.

Als we met anti voetbal het EK kunnen winnen, prima. Als het kan met mooi voetbal, heel graag maar op een eindronde ga je gewoon voor prestaties.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Tjongejonge, wat een afgang weer, die bondscoach. Met een zuur gezicht neuzelen over balans en weetikveel, nooit enthousiast, nooit de credits leggen bij de supertalenten als Sneijder of Robben, maar nee hij is de grote man met z'n gehuil over organisatie en dat-ie het zo ongelooflijk fantastisch heeft neergezet dat 'we' weten te winnen van Slowakije en Japan.

Man, ga toch kaarten en laat je nooit, nooit meer zien rond een voetbalveld. Getverderrie

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Haha

Bert !!

Quido

• 14650 berichten
  • 6151 stemmen

Inderdaad, alsof ie allerlei veren in zijn reet heeft gestoken net?

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Zou zo'n man nu echt niet doorhebben dat hij de David Winner's, Hugo Borsten, Günter Netzers, Jan Mulders en otherfools van deze wereld, de echte liefhebbers dus, de ultieme fijnproevers, voor altijd van het ooit heilige Oranje heeft doen laten afkeren?

Oranje, overgeleverd aan de proleten, aan de anti-voetballers, de handballiefhebbers, het tuig dat meer geniet van een doodschop van Nigel dan een geniale voetbeweging van Wesley.

Nederland, dat nu voor altijd gedoemd is vereenzelvigd te worden met schoppen, spugen en slaan, en niet meer met schoonheid, aanvalslust en attractiviteit. Een Nederland dat verdedigend en laf speelt, met 7 (en er kan nog meer bij volgens Bertje) defensieve krachten, dat niks meer durft, waar alle vreugde uit is verdwenen.

Het Totaalvoetbal dat onder Bange Bert zo hard de nek werd omgedraaid, urinerend op de erfenis van Abe, Faas, Rinus, Ernst, Jopie, Willem, Marco, Dennis, Patrick en Ruud, ik zal het nooit vergeten en altijd bij me dragen. Maar het is niet meer.

Quido

• 14650 berichten
  • 6151 stemmen

Wat een spuuglelijke shirts heeft dat AGOVV zeg ...

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

otherfool schreef:

Zou zo'n man nu echt niet doorhebben dat hij de David Winner's, Hugo Borsten, Günter Netzers, Jan Mulders en otherfools van deze wereld, de echte liefhebbers dus, de ultieme fijnproevers, voor altijd van het ooit heilige Oranje heeft doen laten afkeren?

Oranje, overgeleverd aan de proleten, aan de anti-voetballers, de handballiefhebbers, het tuig dat meer geniet van een doodschop van Nigel dan een geniale voetbeweging van Wesley.

Nederland, dat nu voor altijd gedoemd is vereenzelvigd te worden met schoppen, spugen en slaan, en niet meer met schoonheid, aanvalslust en attractiviteit. Een Nederland dat verdedigend en laf speelt, met 7 (en er kan nog meer bij volgens Bertje) defensieve krachten, dat niks meer durft, waar alle vreugde uit is verdwenen.

Het Totaalvoetbal dat onder Bange Bert zo hard de nek werd omgedraaid, urinerend op de erfenis van Abe, Faas, Rinus, Ernst, Jopie, Willem, Marco, Dennis, Patrick en Ruud, ik zal het nooit vergeten en altijd bij me dragen. Maar het is niet meer.

Ik vond het ook vreselijk voetbal wat Oranje liet zien, maar je kan ook overdrijven...

Overigens vond ik het opmerkelijk dat er werd gezegd dat Coronel niet eens wist dat die citaten door het PR-Bureau waren opgeschreven. Hij zat dus negatieve dingen over Cruijff te zeggen, zonder dat hij wist of het waar was of niet... Dat heet dus iemand zwart maken. Ik ben nu wel benieuwd naar de reactie van de mensen die anti-cruijff waren en er helemaal schande van sprake. Want nu blijkt het allemaal gelul te zijn geweest.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

otherfool schreef:

Ruud

Dil?

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2278 stemmen

otherfool schreef:

Lmfao.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2376 stemmen

otherfool schreef:

Nou prachtig, een kansloos verloren WK-finale behaald met anti-voetbal, veel plezier dermee .

Nee, Spanje was geweldig. Minst scorende WK-winnaar in de geschiedenis. Verre van attractief, slechts effectief. En net iets effectiever dan Nederland. Maar mooi voetbal heb ik niet gezien.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

1 van de betere uitzendingen van VI. Heb me kostelijk vermaakt. Merk toch dat die wekelijkse gasten me beginnen te irriteren. Het ging nu tenminste ergens over. Mag van mij weer vaker met mensen uit het vak erbij.

nakada

• 2203 berichten
  • 1696 stemmen

otherfool schreef:

Mijn God, jij bent ook een beetje de werkelijkheid uit het oog verloren. Dus van Marwijk heeft oranje veranderd in een schoppend en spugend team ? Ken je klassiekers ! Nederland-Brazilie op het wk van 1974 was spijkerhard. Schoppen over en weer. Daarna tegen Tsjechoslowakije voor het EK 1976. Opnieuw hard met rode kaarten. Ook in 1988 tegen Duitsland waren het geen lievertjes ( incl. aan haren trekken ) De beroemde fluim van Rijkaard in 1990. En nog niet zo lang geleden de veldslag tegen Portugal op het WK 2006, hele bergen gele en rode kaarten. En dan kom jij aan zetten met Nigel de Jong. Alsof hij het Nederlands elftal is. Onzin.

Bang en laf ? NED-GHANA 4-1 NED-HON 6-1 URU-NED 2-3 NED-ZWE 4-1 HON-NED 0-4 en NED-HON 5-3 Allemaal wedstrijden onder van Marwijk. Daar horen nog wel meer aantrekkelijke wedstrijden bij zoals Nederland-Brazilie op het WK.

Dat jij niks hebt met van Marwijk kan natuurlijk, maar dat is geen reden om met zo'n hoop onzin aan te komen zetten.

Mooi en technisch voetbal laten zien was vroeger een stuk eenvoudiger. Toen kon je op je gemak er een paar mooie bewegingen uitgooien en dan kreeg je eerst applaus van je tegenstander en vervolgens ging het spel verder. Kijk maar eens een complete wedstrijd uit begin jaren 70 en vergelijk dat met nu. Dat ging toen traaaaag!!

Maar goed, jij hebt je als echte liefhebber en ultieme fijnproever ( ) voor altijd van Oranje afgekeerd, dus nooit meer kijken en er nooit meer over zeuren.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Nederland, dat nu voor altijd gedoemd is vereenzelvigd te worden met schoppen, spugen en slaan,

Heb je het hier nu over Wouters, Koeman en Rijkaard of over Suurbier, Neeskens en Tjeu la Ling?

Vascago

• 4798 berichten
  • 3633 stemmen

'Ajax zet viertal Cruijff-volgers op non-actief'

Zaterdag, 9 april 2011 om 07:20

De problemen binnen Ajax houden aan. Een speciale commissie van de ledenraad sprak deze week in Barcelona met Johan Cruijff, maar algemeen directeur Rik van den Boog wacht de resultaten van deze zogenaamde ‘vredesmissie’ niet af. Dennis Bergkamp, Wim Jonk, Ruben Jongkind en Bryan Roy worden per 30 juni op non-actief gesteld door Ajax. (voetbalzone)

Ongelooflijk wat een zooitje het is bij Ajax. Nu weer 4 mensen op non actief stellen omdat ze achter Cruijff staan. Maar die 4 hebben meer verstand van voetbal in hun grote teen dan Vd Boog in zijn hele lijf. Bovendien zijn Roy, Jonk en vooral Bergkamp (die ander ken ik niet) echte clubhelden en de laatste 2 zijn financieel onafhankelijk en doen het dus niet voor het geld maar uit liefde voor de club. Als je dat soort mensen al gaat ontslaan om je eigen hachje te redden is het wel heel erg mis binnen de club. Of Boog weet dat hij hierdoor ontslag gaat krijgen en wil dat ook graag KRIJGEN. Zelf stapt ie niet op, want dan kan hij fluiten naar zijn 1.4 miljoen ontslagpremie.

Ik ben benieuwd wat de supporters morgen gaan doen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Aflevering 16

'Van den Boog zet Cruijff voet dwars' | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Hij gaat er echt vol tegenin.

Hup vd Boog Hup!

DieGo

• 5808 berichten
  • 2416 stemmen

Vascago schreef:

Of Boog weet dat hij hierdoor ontslag gaat krijgen en wil dat ook graag KRIJGEN. Zelf stapt ie niet op, want dan kan hij fluiten naar zijn 1.4 miljoen ontslagpremie.

Dat is het natuurlijk. Die man weet allang dat zijn einde nadert, het gaat hem alleen niet snel genoeg.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Warm cluppie

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Het grootste aspect dat otherfool over het hoofd ziet inzake Bertje is dat laatstgenoemde alles zó onder controle heeft, dat er enorm veel rust rondom Oranje heerst. De perfecte omstandigheid.

Met gezeik en gebluf win je geen prijzen, wel met rust en organisatie.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Vd Boog nuanceert:

http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Er-is-niemand-de-wacht-aangezegd.htm

Schijnbaar enorm door de Telegraaf aangedikt.

Neemt niet weg dat ik dit hele bestuur momenteel compleet uitkotst. Oprotten met die Coronel, vd Boog en vd Aat en de rest van dat vieze tuig dat alles gigantisch zit te vertragen. Cruijffs revolutie valt niet meer te stoppen, ze kunnen het alleen vertragen. En dat doen ze helaas ook.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Ik hoop dat er nog 100 afleveringen komen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

En volgende zomer een sequel.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

V/d Boog zhe Movie.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Er mag maar 1 titel over vd Boog gaan:

Kick-Ass (2010)

(titel moet je letterlijk nemen)

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Ajax reageert: 'Ontslagbericht klopt niet'

Ajax ontkent dat de club voornemens is om Dennis Bergkamp, Wim Jonk, Ruben Jongkind en Bryan Roy per 30 juni op non-actief te stellen. "Er is niemand de wacht aangezegd", aldus algemeen directeur Rik van den Boog.

De Telegraaf meldde zaterdagochtend dat Van den Boog de tegenaanval opzoekt. Bergkamp, Jonk, Jongkind en Roy, die alle vier betrokken zijn bij de plannen van Johan Cruijff, zouden per 30 juni op non-actief worden gesteld.

Ajax laat op de clubsite weten dat het verhaal van de Amsterdamse ochtendkrant niet klopt. "Overal staan berichten dat contracten niet worden verlengd of dat mensen worden ontslagen", zegt Van den Boog. "Wij hebben als directie de afgelopen week enkele gesprekken gevoerd met de jeugdtrainers met als doel rust te creëren. We hebben niemand de wacht aangezegd."

Jeugdtrainers die in het bezit zijn van een aflopend contract hoeven in deze periode niet te rekenen op verlenging. "Wij vinden het niet verstandig om op dit moment, onder de huidige omstandigheden, contracten te verlengen. Dat is iets anders dan dat we mensen ontslaan of op non-actief zetten, want dat is helemaal niet aan de orde en dat hebben we ook niet als zodanig besproken met de betrokkenen."

Bergkamp en Jonk blijven voorlopig dan ook gewoon op De Toekomst werken. "We kunnen met deze jeugdtrainers desnoods tot 1 juli wachten, al is dat niet ideaal. Maar er is nu geen haast bij. In de tussentijd werken we gewoon door", aldus Van den Boog.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Hij brengt het mooi, maar als vd Boog in juli nog AD is, dan worden de contracten van Jonk en Bergkamp natuurlijk niet verlengd. Komt gewoon op hetzelfde neer.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Neemt niet weg dat ik dit hele bestuur momenteel compleet uitkotst. Oprotten met die Coronel, vd Boog en vd Aat en de rest van dat vieze tuig

Nog 1 keer voor de leuk dan:

Ajax&Litmanen1 schreef:

Maar nu staat er een sterk bestuur met Coronel, doet vd Boog het prima als AD en heeft Ajax met Jol weer een goed die ook de jeugd de kans zal geven. Met vd Boog, Coronel en Jol zit er een goede groep mensen die Ajax weer een mooie tijd kunnen bezorgen.

Sorry, kon het niet laten

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Ik zei al kort terug dat ik lange tijd ook best tevreden was over het vernieuwde Ajax. Maar hoe zij omgaan met de Cruijff revolutie vind ik echt schandalig en schofterig. Maar neemt niet weg dat zij vorig jaar en de 1e maanden van dit seizoen best goed werk geleverd hebben. Maar vanaf januari toen ze Suarez verkochten tot aan vandaag met de jeugdtrainers hebben ze gewoon enorm veel fout gedaan. Onvergeeflijke fouten.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Het grootste aspect dat otherfool over het hoofd ziet inzake Bertje is dat laatstgenoemde alles zó onder controle heeft, dat er enorm veel rust rondom Oranje heerst. De perfecte omstandigheid.

Met gezeik en gebluf win je geen prijzen, wel met rust en organisatie.

Tja, ja, ja, misschien, maar wat heb ik daar aan? Ik wil gewoon goed voetbal zien. Inclusief bluf en spelvreugde. Liever Pietje Bell dan Ned Flanders.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zoiets als de hele kwalificatie tot nu toe bedoel je dus?

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

De kleine aanvallende aanpassing (die meteen, oh verrassing, een sloot goals opleverde) zal snel weer teniet worden gedaan. Volgens Bertje gisteren moet er nog veel 'stabieler' worden gespeeld. Dus binnenkort weer de gebruikelijke één-nulletjes.

De korte lente die Oranje heeft doorgemaakt zal dan ook snel weer plaatsmaken ijzige kou, en met het terugkeren van de Bijl van de Bijlmer kunnen goed voetbal en spelvreugde sowieso weer bij het grof vuil worden gezet.

En van bluf of uitstraling moet onze nationale slaapcoach het toch al niet hebben. Al met al ondanks deze korte opleving weinig om optimistisch over te zijn. Ik hou m'n adem maar niet in iig.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.